کد خبر 1352896
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
ورود ۱۰ فروند هواپیما با عمر ۱۵ تا ۲۰ ساله به کشور

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: در ۳ ماه گذشته ۱۰ فروند هواپیما با متوسط عمر ۱۵ تا ۲۰ ساله خریداری شده است و این هواپیماها به تدریج وارد ناوگان می‌شود.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان هواپیمایی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه، در خصوص زیان ده بودن شرکت‌های هواپیمایی گفت: به این موضوع اعتقادی ندارم و با اصلاح الگوی اقتصادی و چرخه پروازی و ظرفیت تعمیر و نگهداری باید هزینه‌ها مدیریت شود.  

وی بیان کرد: بخشی از پروازهای شرکت‌ها داخلی است که ایرلاین در آمد ریالی  و هزینه دلاری دارند که با تنوع پروازی و رشد ظرفیت کارگو باید به مدل اقتصادی قابل قبول برسند و در سال آتی مدل اقتصادی ایرلاین‌ها را دنبال می‌کنیم.  

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: در ۳ ماه گذشته ۱۰ فروند هواپیما با متوسط عمر ۱۵ تا ۲۰ ساله خریداری شده است که این هواپیماها به تدریج وارد ناوگان هوایی می‌شوند.

محمدی بخش گفت: توسعه ناوگان و زیرساخت‌ها نسبت به تامین قطعات و همچنین بهره گیری از نخبگان در صنعت هوانوردی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان هواپیمایی کشوری است و این صنعت از تحریم‌ها بیشترین آسیب را دیده است در حالی که بیشترین خدمات را ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوردر خصوص هواپیماهای برجامی گفت: یک گروه هواپیمای آی تی آر و گروه دیگر مربوط به ایرباس‌ها می‌شود و پس از تخلف گروه اروپایی و همچنین بدعهدی آن‌ها برای تامین هواپیما و قطعات توانستیم با کمک متخصصان داخلی هواپیماها را سرپا نگه داریم، اما در این بین تامین قطعه به سختی انجام می‌شود.

وی گفت: ۷ فروند هواپیمای آی تی آر سرخط هستند و در سفرهای نوروزی از این هواپیماها استفاده می‌شود.

محمدی بخش در ادامه افزود: استاندارد دنیا به این گونه است ۲۵ درصد هواپیماهای یک شرکت هواپیمایی در دست تعمیر بوده و ۷۵ درصد دیگر فعال باشند که با فعال بودن این ۷ آی تی آر به استانداردها نزدیک‌تر می‌شویم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در پاسخ به این سوال که آیا با یک فروند هواپیما امکان تاسیس شرکت هواپیمایی وجود دارد یا خیر گفت: این خبر که اعلام شده با یک هواپیما می‌توان ایرلاین تاسیس کرد اشتباه است چرا که طبق مقررات مصوب شورای عالی هواپیمایی باید حداقل سه فروند ملکی برای تاسیس ایرلاین وجود داشته باشد در این بین دستورالعمل ۳۱۴۰ سازمان برای تاسیس شرکت‌ها جزئیات نحوه تاسیس شرکت‌های هواپیمایی را نشان می‌دهد.

وی در خصوص قیمت بلیط هواپیما گفت: سقف قیمت‌ها بر مبنای نرخ‌های اعلامی در تاریخ اول آذر ۱۴۰۰ است برای سال جدید هیچ افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    25 7
    ایرانی بوگاتی سوار در قدیم الان کهنه سوار دنیا شده مال های دور ریخته شده ی خارجیارو میارن ماها سوار شیم عربها از کجا به کجا رسیدن ماها از بوگاتی به پراید خدا به دادمون برسه
    • محمود IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 0
      به خوردن پول نفت و مفت چه افتخاری می‌کنی! بوگاتی، بوگاتی ،هههه...،به والله اگر فقط یک پیچ بوگاتی در ایران ساخته میشد الان برای این کامنت تو کف میزدم، و اما منظورت از عربها همون هایی هستند که بعد از سالها خرید و خرج پول نفت برای غربی ها بهشون افتخار دادند و نامشان رو گذاشتند گاو شیرده ؟ یا اونهایی که حتی در جنگ با یک ملت فقیر تحریم شده فلج شده اند؟ حقیقتا که آرزوها و خواسته هاتون مثل خودتون حقیر و مفلوکه،
    • CA ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 0
      آقا بوگاتی بابابزرگتو بده ما هم باهاش یه دور بزنیم خخخخخخ ایرانی بوگاتی سوار خخخخخخخخخ ایرانی وقتی بوگاتی سوار میشه که خودش اونو بسازه نه اینکه گدایی کنه و ده برابر ارزشش بابتش پول بده و حتی بعدش هم که پول داد دو روز که بهش خدمات ندادن دیگه نتونه سوارش بشه.
    • احمد IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 1
      اونی که ما دیدیم، تک و توک ژیان و پیکان و آریا داشتن، اونم فوقش یکی از بیست خانواده. الانه که هر خونه دو سه تا ماشیتن دارن، تازه کمشون هم هست. بوگاتی کجا بود، نمی دونم. چرا مزخرف میگید آخه؟! الان هم خیلی ناراحتی برو اوکراین. ویزا هم نمیخواد.
  • رضا IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    33 5
    هما روزی دومین شرکت برتر دنیا بود و الان خطوط هوایی ما شده جای هواپیماهای بازنشسته ایرلاین های دیگه
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      10 24
      افتخار روزی هست که هواپیماهای تولید خودمان را سوار بشیم و دیگران هم هواپیماهای ساخت ما را بخرند. روزی که ما دشمنانمان را تحریم کنیم هواپیماهای ما را بخرند.
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      8 18
      از نظر شما مخاطبین بی بی سی ایران در زمان شاه نزدیک بود فضا رو فتح کنه که انقلاب شد و نزاشتن.ما تو زمان شاه پیکان رو به زور مونتاژ میکردیم چه برسه به ساخت هواپیما.این داستان ها رو از کجا میارید.تو دوره شاه ماشین بد گیر میومد ما تو همین زمینش هم مونده بودیم چه برسه به آسمون.
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      13 15
      افتخار خان ، این اراجیف تو افتخار است ، با این افکار کپک زده تو ما باید همه چیز خودمان را بسازیم ، توی کره زمین به این بزرگی یک کشور پیدا کن که همه چیز را خودش بساز تا ما دومی اش باشیم . یا جنست را عوض کن یا ساقی ات را
    • قریشی بوکانی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      5 18
      مغز امثال شماها رو جوری پر از تعفن کردن که تصور میکنید زمان شاه گور به گور حرامزاده ایران بهشت تکنولوژی بود ! ... خاک بر سر اونایی که لخت و پتی بودن و نوکر امریکا و اسرائیل بودن رو پیشرفت و ترقی می دونن!
    • اکبر IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 0
      الان هم دوم دنیا هستیم. البته از آخر دومیم
    • احمد IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 1
      بالاغیرتا اون موقع که میگی، دومین شرکت برتر هواپیمایی دنیا رو داشتیم، پدر و مادرت می تونستن هواپیما سوار بشن؟ الان چطور؟ چند درصد ایران می تونستن؟
  • نکیسا DE ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    20 7
    خوب وقتی کشوری اقتدار داشت به چنین موفقیتهای مهمی دست پیدا میکنه ، از کدوم قبرستان هواپیما خریدید ، چند تاشو برای مقامات عالیه نظام بدین صندلی هاشو روکش بندازند ، گلگیرهاشو رنگ بزنند ، بوق شیپوری بزارین روش ، چند تا چراغ و یک ده بیست تائی هم عکس این و اون رو با میخ بزنید به بدنه اش و با خط زیبای نستعلیق روش بنویسید ( ما میتوانیم )
    • همايون خواجوى US ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      اقتدار فقط اين نيست كه يك كشور بتواند هواپيما درست كند. انگار به شما جماعت ياد دادند كه خوب مغلطه كنيد. أصلا منطقى حرف زدن با ايران ستيزان بجاى نميرود. همان كه اگر در المان يا جاى ديگر هستيدتوالتشان را خوب تميز كن كه از نون خوردن نيفتى.
  • یک استقلالی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    18 3
    خدا به خیر کنه دیگه قراره چندنفر کشته بشن
  • مهرداد IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    11 1
    20 سال خیلی هست .
  • محمدایوب IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    8 14
    پس fatf چی شد و تحریم وما نمی توانیم چی شد آخوندی را بیارین با آنها عکس بگیره
  • US ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    19 4
    هر روز تو خبرها میگن به دانش ساخت موتور رم جت و توربوجت به دست دانشمندان مومن و جوان دست پیدا کردیم بعد تاریخ انقضا گذشته میخرید!
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    10 2
    وقتی هواپیماهای صفر ایرباس خریداری می شد چه سرو صدای مبنی بر عدم خرید در آمده بود الان در سکوت خبری؟!!!!
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    7 2
    هواپیمای دست دوم رده خارج می یارن جان مردم بیگناه ایران براشون مهم نیست
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    7 2
    نکته مثبتش اینه که تو صنعت صندلی مینی بوس خودکفا شدیم صندلی فوکر 100 ها رو زیاد میکنیم
  • علی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 2
    ما با خودرو مدل ۸۰ که روی زمین است جرات نمی کنیم بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر برویم بعد چطور سوار یک هواپیما ۲۰ سال پیش بشویم !
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    عمر ۲۰ سال که به درد نمیخوره . نهایتا ۱۰ سال .
  • RO ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    پول داشته باشم باهواپیمایی قشم ایربابک زنجانی سفرمیکنم.....زرشک بابک زنجانی
  • قربانعلی NL ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    عمر مفید یک هواپیمای مسافربری سی سال هست. دست دوم خریدن یا اسقاطی؟!
  • CA ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    چرا ایران ایر از آمریکای شمالی پرواز ها رو شروع نمیکنه؟ از اروپا از هفته گذشته شروع کرده ولی هیچ خبری از کانادا و آمریکا نیست. از آلمان سه شهر پرواز داره. بهتر نبود به جای سه پرواز از آلمان در کشورهای دیگر اروپایی هم پرواز برقرار میشد. سابقا از هلند پرواز داشت ولی معلوم نیست چرا هلند در لیست نیست
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    ایرانی بیچاره به هواپیماهای دست دوم و دور ریخته عربها و تورکها دلش خوشه چی می‌خواستیم بشیم چی شدیم ژاپن منطقه می‌خواستیم بشیم چقدر دروغ گفتم به مردم
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    هواپیمای اسقاطی خریدین ولی مطمئناً فاکتور هواپیمای نو را زدید!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    داشتن هواپیما نو و با سن کم برای برقراری خطوط پروازهای خارجی جهت توسعه صنعت توریسم و بهبود اقتصاد کشور یک ضرورت بسیار مهم است
  • سعید IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    یک زمانی جدیدترین هواپیماهای جهان را خرید می کردیم الان هواپیماهای اسقاطیشان را با منت بهمان می دهند
  • آریا IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    خوش به حالتون که آنقدر خجسته هستید ، چه با افتخار هم خبر میدید به مردم که هواپیمای ۲۰ ساله خریدیم براتون !!! یعنی در بهترین حالت ۱۰ سال دیگر اسقاط باید بشه ... واقعا باید دست مسؤلی که اجازه چنین خریدی را داده باید بوسید و بعد قطع کرد ...
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    توپولوف روسیه . اکبند و ارزون . در ایران هم میشه خط تولیدش را راه انداخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس