.

برای دسترسی به اهداف تعیین شده در ابتدای جنگ بایستی هرچه سریعتر ارتش روسیه از بن بست میدانی که در روزهای اخیر در جنگ اوکراین شکل گرفته است خارج شود.

سرویس جهان مشرق _ در حالی وارد هفدهمین روز از جنگ روسیه و اوکراین می‌شویم که پس از موج اول پیشروی سریع ارتش روسیه در خاک اوکراین، حدودا ۱ هفته است که اکثر میادین نبرد با بن بست مواجه شده و خبری از تغییر خاصی در عرصه میدانی این جنگ دیده نمی‌شود.

به نظر می‌رسد فرماندهی ارتش اوکراین و مشاوران غربی آنها پیش از شروع جنگ استراتژی خود را بر حفظ مناطق راهبردی و تمرکز قوا در اطراف پایتخت گذاشته بودند و تلاشی برای نبرد نقطه به نقطه با ارتش روسیه که چندین برابر قدرتمندتر از طرف خودی بود نکردند.

در جبهه شمال شرق، بیش از ۲ هفته تلاش ارتش روسیه برای ورود و پاکسازی دو شهر مهم خارکیف و سومی تا کنون با موفقیتی همراه نبوده است و عمده قوای روسی تصمیم به دور زدن این شهرها و حرکت به سوی کی‌یف پایتخت اوکراین گرفتند.

بن بست میدانی جنگ اوکراین چه زمانی شکسته خواهد شد؟ / افزایش حضور نیروی هوایی روسیه در میدان نبرد +نقشه و تصاویر
نقشه میدانی از مسیرهای پیشروی ارتش روسیه در اوکراین

در جبهه جنوبی ارتش روسیه بیشترین موفقیت را از ابتدای نبرد به دست آورده است و در همان روز نخست با پیشروی ۹۰ کیلومتری از جبهه شبه جزیره کریمه، خود را به دروازه‌های دو شهر مهم خرسون و ملیتوپل رساندند و پس از تصرف این دو شهر حرکت به سمت شرق ادامه پیدا کرد و ضمن تصرف بندر بردیانسک، شهر ماریوپل مهمترین شهر جنوب شرقی اوکراین نیز در شرایط محاصره قرار گرفته است اما همچنان با مقاومت سنگین اوکراینی ها این بندر راهبردی تصرف نشده است.

در جبهه شمال شهر کی‌یف پایتخت اوکراین نیز، ارتش روسیه از دو جبهه شمال شرق و شمال غربی از نخستین روز عملیات در تلاش برای رسیدن به پایتخت هستند اما تمرکز قوای شدید نیروهای اوکراینی در این منطقه و ضد حملات و کمین‌های متعدد آنها ضمن وارد کردن خسارات قابل توجه و سنگین به ارتش روسیه، مانع از ورود به پایتخت یا محاصره آن تا امروز شده است.

مسکو به خوبی می‌داند که عنصر زمان به ضرر آنها و به سود رقیب خواهد بود و برای دسترسی به اهداف تعیین شده در ابتدای جنگ بایستی هرچه سریعتر ارتش روسیه از بن بست میدانی که در روزهای اخیر در جنگ اوکراین شکل گرفته است خارج شود.

افزایش حضور نیروی هوایی روسیه در میدان نبرد

پس از اینکه پدافند هوایی ارتش اوکراین در میانه‌های نبرد اقدام به سرنگونی چندین جنگنده و بالگرد ارتش روسیه در این کشور کرد، فعالیت و تعداد سورتی پرواز هواگردهای روسی چند روزی کاهش یافته بود اما به تدریج موج حملات هوایی ارتش روسیه به مناطق مختلف اوکراین به ویژه در اطراف پایتخت افزایش می‌یابد.


حمله هوایی به انبار سوخت شهر واسیلیکوف در جنوب کی‌یف

در روزهای اخیر نیروی هوایی روسیه در تلاش بود تا با هدف قرار دادن انبارهای سوخت و مهمات، پایگاه های هوایی و مراکز فرماندهی ارتش اوکراین، خطوط دفاعی ارتش این کشور در شمال کی‌یف را دچار مشکل کند.

بن بست میدانی جنگ اوکراین چه زمانی شکسته خواهد شد؟ / افزایش حضور نیروی هوایی روسیه در میدان نبرد +نقشه و تصاویر
هدف قرار گرفتن دپوی سوخت فرودگاه کی‌یف در حمله هوایی روسیه

همچنین نرخ تلفات هواگردهای نیروی هوایی روسیه نیز نسبت به ۲ هفته نخست جنگ کاهش چشمگیری داشته است که احتمالا نشانه‌ای بر سرکوب سیستم های پدافند زمین پایه اوکراینی یا ایجاد اخلال الکترونیک بر روی سامانه‌های راداری آنها است.

همچنین تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از پایگاه‌های هوایی در خاک بلاروس نشان از افزایش تعداد هواگردهای روسی در این کشور دارد.

بن بست میدانی جنگ اوکراین چه زمانی شکسته خواهد شد؟ / افزایش حضور نیروی هوایی روسیه در میدان نبرد +نقشه و تصاویر
تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی بارانوویچی، بلاروس که دو روز پیش (۱۰ مارس) گرفته شده است

 تخریب فرودگاه نظامی «واسیلکوفسکی»

شهردار واسیلکوفسکی اعلام کرد که در پی عملیات هوایی روسیه، فرودگاه نظامی شهر تخریب شده است انبار مهمات نیز منفجر شده است.

درگیری‌ها در منطقه کی‌یف ادامه دارد

فرماندار منطقه کی‌یف: درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و تهدید حملات هوایی روسیه در جریان تلاش‌ها برای تخلیه غیرنظامیان وجود دارد

بن بست میدانی جنگ اوکراین چه زمانی شکسته خواهد شد؟ / افزایش حضور نیروی هوایی روسیه در میدان نبرد/ مسکو: کاروان‌های  خارجی را هدف می‌گیریم +نقشه و تصاویر

مشاور زلنسکی: پذیرش خواسته‌های روسیه غیرممکن است

مشاور زلنسکی گفت: تأیید خواسته‌های روسیه به دلایل سیاسی و نظامی غیرممکن است

اتحادیه اروپا فولاد روسیه را تحریم می‌کند

رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد: اتحادیه اروپا، امتیاز ویژه معامله اقتصادی و تجاری با روسیه را به حالت تعلیق درخواهد آورد و صادرات فولاد و آهن این کشور را تحریم می کند.

ریابکوف: آمریکا بیش از ۳۰۰ آزمایشگاه بیولوژیکی در جهان دارد

سرگی ریابکوف در خصوص آزمایشگاههای بیولوژیکی آمریکا در اوکراین گفت: آنچه در اوکراین فاش شده است، سهم کوچکی از بیش از ۳۰۰ آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکاست که در جهان پراکنده است و روسیه اسناد جدیدی از کار آن‌ها ارائه خواهد کرد.

اوکراین: روسیه نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» را هدف گرفت

رئیس اطلاعات نظامی اوکراین گفت : نیروهای روسیه، نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را هدف قرار دادند. ۱۳ گردان روس در جریان عملیات نیروهای اوکراینی تخریب شدند.

زلنسکی: اوکراین در انتظار تحریم‌های جدید اروپا علیه روسیه است

«ولودیمیر زلنسکی» گفت:  اوکراین در همکاری با کمیسیون اروپا برای تسریع فرایند الحاق کی‌یف به اتحادیه اروپا است.

بن بست میدانی جنگ اوکراین چه زمانی شکسته خواهد شد؟ / افزایش حضور نیروی هوایی روسیه در میدان نبرد/ مسکو: کاروان‌های  خارجی را هدف می‌گیریم +نقشه و تصاویر

پیغام مسکو به واشنگتن!

روسیه به ایالات متحده درباره پیامدهای انتقال تسلیحات به اوکراین هشدار داده است و کاروان‌های حامل تسلیحات خارجی، اهداف قانونی نیروهای مسلح روسیه خواهند بود.

آژیرهای خطر در کی‌یف به صدا درآمد

الجزیره از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در کی‌یف خبر داد و گزارش کرد که مقام‌های شهر از ساکنان خواستند که به سرعت به پناهگاهها بروند.

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 98
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • حمید IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    63 47
    ارتش روسیه به صورت پراکتیکی زمین گیر شده . و تصور این چنین مقاومتی از اوکراین رو نداشت.با اجماع جهانی شکل گرفته علیه روسیه ،تحریم های کمر شکن و تلفات بالای روسیه پوتین تنها زمین سوخته را بدست خواهد آورد که آن هم فعلا ملغی ست.
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      20 34
      بزودی منتظر عملیات نیابتی های اوکراین در مسکو باشید. در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخد
    • ساسان IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      29 5
      طرفداری از جنگ و تجاوز نمی کنیم اما از عملیات روسیه هیچکس به اندازه پان های تجزیه طلب نسوخته ! اینجاست که طبق فرمول شهید همت مسیر درست رو میشه پیدا کرد
    • فرید IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      13 10
      اگر دست روس ها به آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا توی اوکراین برسه و اسناد و مدارک پخت و پز این آزمایشگاه ها انتشار عمومی پیدا کنه تمام خاک اوکراین الی ابد منتقل میشه پشت قباله کاترین کبیر چون روس ها استدلال میکنن که دیگه اجازه نمیدیم همچین آشپزخونه هایی نزدیک مرز ما ساخته بشه، تازه ممکنه بعد از اوکراین یه نوازشی هم یه گرجستان بدن! کم کم داره دلیل اصرار روس ها به پیش روی پیاده در خام اوکراین با وجود تلفات زیاد معلوم میشه
    • شاکی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      4 1
      مطمئنا خباثت امریکایی ها ایجاد یک سوریه و یک داعش از نوع اروپایی و مسیحی هستش
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    16 23
    روسیه بیشتر ازونکه روی کیف تمرکز کنه باید روی مرزهای غربی اوکراین تمرکز کنه و مرزهای دریایی اونجاها رو به دست بگیره ضربه روانی خیلی بدی به نیروهای اوکراینی میخوره حداقل دست بالا رو در مذاکرات پیدا میکنه وگرنه هی محاصره دو تا شهر بزرگ حالا حالاها نتیجه نمیده
    • رضا IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      5 10
      نوکرتم پوتین جان خب خجالت نکش بگو
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    15 18
    بازیگری که بجای اسکار؛ جایزه صلح نوبل می گیرد ؛ جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود.
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      خسته نشدی هر جا رفتی این نظر نا پخته و صعیف رو نوشتی؟
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    39 15
    روسیه در نبرد کلاسیک بسیار ضعیف تر از آنچیزست که ادعا میکرد اکنون خودشان هم به این واقعیت پی برده اند تنها قدرت روسیه سلاحهای نامتعارفشان بودند که در حال حاضر خیلی از این سلاحها را کشورهای جهان چه آشکارا و چه پنهان دارند و اینگونه سلاحها جنبه دفاعی دارد که میتوان گفت نمی شود بر روی آنها حساب باز کرد.
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      15 19
      بجز ایران همه قدرتهای پوشالی غربی و شرقی همینطور هستند طبل توخالی هستند -
    • ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      10 3
      تمام قدرت ها دیکتاتوری خودشون قوی و پرقدرت می دانند ولی درعمل هیچی نیستند ارتشی پوشالی فقط می تواند بترساند این حمله در عبرتی هست برای بعضی ها
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      4 8
      الان اکراین مجهزترین ارتش جهان است ( غیر از هواپیما )از ماهواره تا تجهیزات دیگر و پوتین داره با چنین ارتشی میجنگه ولی امریکا از تعدادی دمپایی پوش کلاش زنگ زده به دست در افغانستان فرار کرد
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    نابود باد ارتش متجاوز روسیه پوتینی
    • SE ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      26 49
      زنده باد ارتش مظلوم اوکراین قاتل مردم ظالم عراق و افغانستان و لیبی
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      3 4
      زنده باد ارتش مظلوم اوکراین..جواب ..این پرچم کدام کشور است ؟؟؟؟ لعنت خدا بر هر چی جاسوس است .با ای پی ایران وارد شو .نترس کارت ندارند . یک پیام که با ای پی ایران بنویسی شناخته می شوی.
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      10 4
      زنده باد غربگداهایی چون تو!!!
  • سید IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    23 16
    آمریکایی ها وقتی به کشوری یورش می برند، ابتدا با موشکهای پیماینده و جنگنده های هوایی تمام شهرها را با خاک یکسان می کنند تا هیچ مقاومتی به ویژه مقاومت شهری نباشد، سپس با یگان های زمینی اقدام به پیشروی می کنند کاری که در ویتنام و یوگسلاوی و افغانستان و عراق انجام دادند و صهیونی ها هم از روی دست یانکی ها یاد گرفته اند و همین روش را دارند و چون رسانه های معروف هم در واقع بخش تبلیغاتی شان محسوب می شوند، باکی از هیاهوی رسانه ای در پس این کشتارها ندارند! اما روس ها چون در این بخش (رسانه) مغلوب غربی ها و صهیونی ها هستند، از بمباران و موشکباران عمومی شهرها پرهیز کرده اند و یانکی ها هم از این موضوع سوء استفاده کرده و مقاومت شهری را راهبرد و راهکنش مقابله با روس ها کرده اند!
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      14 12
      سال 2003 کربلا , نجف, بصره, بغداد, موصل, کوفه, کدام شهر با خاک یکسان شد؟ چرا ناراست میگی اخه؟ عراق که کنار ماست.
    • SE ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      19 2
      این شهرها که گفتی خودشان تسلیم شدند. اما فلوجه و ام القصر و رمادی که مقاومت کردند با خاک یکسان شدند.
    • محمد IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 3
      منظورت مقاومت القاعده تو عراق بود
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      به هر حال مقاومت کردند و شهرها توسط آمریکا خراب شد. عین مقاومت نئونازیها در اوکراین
  • SE ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    19 47
    روسیه از اول قصدش فقط وادار کردن اوکراین به کوتاه آمدن از عضویت در ناتو و صرفنظر از مناطق روس نشین کریمه و دونباس بود و دنبال جنگ پلی استشینی و غیر واقعی و تبلیغاتی بود. اما کمکهای غربی ها و سیل داوطلبان جنگ با روسیه از سراسر جهان، سبب شد که اوکراین کوتاه نیاید. حالا روسیه یا باید جنگ واقعی را جایگزین جنگ فانتزی کند و به جای حرکات نمایشی و اظهار قدرت مثل ارسال قطار تانکها روی جاده (!)، به جنگ شهری واقعی رو بیاورد و جنگ را به راحتی ببرد. یا اینکه برای حفظ پرستیز حقوق بشری شکست را بپذیرد. شکستی که به معنای تبعات بسیار سنگینتر داخلی برای روسیه خواهد داشت.
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 7
      ناتو که عضویت اوکراین را نپذیرفته .این چه حرفی است .؟؟؟؟؟.فکر می کنی پوتین دیوانه شده ????
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 2
      روسیه از اول قصدش فقط وادار کردن اوکراین به کوتاه آمدن از عضویت در ناتو و صرفنظر از مناطق روس نشین کریمه و دونباس بود ....جواب ...چرا با پرچم با افتخار ایران سربلند پیام نمی گذاری .فیلتر شکن گذاشتی این خلاف قانون است . چرا خلاف کاری را ترویج می کنی ؟
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      3 0
      توی سفارت روسیه نشستی یازده تا پیام گذاشتی .تو وکیل مدافع پوتین هستی .چرا از فیلتر شکن استفاده می کنی ؟
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 0
      اما رسما اوکراین تقاضا داد و ناتو هم ردش نکرد. بلکه منتظر واکنش روسیه ماند
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    17 7
    روشن است که برنامه غرب تبدیل اوکراین به یک سوریه دیگر است. با این هدف غرب سرازیر کردن تروریست های اجاره ای را از سراسر جهان به اوکراین در دستور کار قرار داده است. حتی دولت پادو مسلک ترکیه اردوغان هم در حال انجام این کار است. روسها اگر نتوانند زود کار را تمام کنند در یک باتلاق فرو خواهند رفت.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    20 11
    تازه این اول ماجراست حتی اگر روسیه بصورت مفتضحانه مجبور به خروج از اوکراين شود باید تا سالها مانند عراق به کویت غرامت پرداخت کند نسلهای آینده روسیه هم‌ بدهکار اوکراين خواهند بود این بجز کینه ی تاریخی دو ملت نسبت به یکدیگر است
  • !! IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    9 10
    روسیه بدون نیروهای مردمی و سردارانی چون حاج قاسم ، ببر کاغذی است ! تفاوت اوکراین ، با سوریه ، کاملا ملموس است !!
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 8
    بازیگری که بجای اسکار؛ جایزه صلح نوبل می گیرد ؛ جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود.
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      15 2
      فکر کنم کاربرد کنترل + V رو تازه یاد گرفتی هر جا میرسی این داستان رو اونجا کپی پیست میکنی
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      3 2
      ما که نفهمیدیم
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    18 2
    کل تحریمهایی که کدخدا و بایدن علیه روسیه اعمال کرده اند حدود ۳ برابر تحریمهای ایران است. تا عید نوروز اگر ارتش پوتین نتواند کیف را فتح کند دیگر اعتبار روسیه و شخص پوتین نزد افکار عمومی جهان و به خصوص ایرانیان زیر سوال خواهد رفت
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      8 2
      دهه ها است روسیه برای ملت ایران اعتبار ندارد. یه عده مزدور اجاره ای در ایران هستند که جاده صاف کن روسیه متجاوز هستند.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    10 5
    جهان امروز و فرداهای روشن تر بشریت، دیگر هرگز به سیاست های شیطانی برای انحصار قدرت و ثروت در دست اقلیتی حاکم بر جهان تن نخواهد داد و ملت روسیه، نمی تواند به قدرت سلاح و توان آدم کشی و جنایت افتخار کند. آنان مثل همه ملتهای جهان در آرزوی نقش‌آفرینی هرچه بیشتر برای توسعه صلح و همزیستی بین اقوام و ملت های مختلف در سطح ملی، منطقه ای و جهانی اند و سعادت خود را در دنیایی سراسر دوستی و صلح و همکاری و برخورداری از زندگی بهتر، می جویند.
    • SE ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      12 3
      بله انحصار قدرت باید مال آمریکا و نوکرانش باشد و ملتهای جهان هم سروری او را بپذیرند و به هر جایی که آمریکا حمله کرد حمایت کنند. این آپشن برای روسیه قفل است.
    • رضا IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 1
      سیاست های شیطان بزرگ آمریکاست که باعث بوجود آمدن چنین مساله ای شده اگر همسایه روسیه به دنبال استقرار سلاحهای آمریکایی و ایجاد خطر برای روسیه است مقصر آمریکاست یا روسه
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    8 8
    لعنت خدا و ملایکه بر پوتین عرق خوار و سگ باز و هرچی طرفدار داره .یا حجه بن الحسن العسکری عجل علی ظهورک .جالب است خاتمی اصلاح طلب که ادعای انسان دوستی و طرفداری از آدمیت می کرد تجاوز پوتین به مردم بی گناه اوکراین را محکوم نکرد .یا من خبر ندارم .
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    18 13
    خوشبختانه حضور حماسی و مقاومت قهرمانانه مردم اوکراین، اجرای توطئه و مراحل تکمیلی آن علیه ملت ها را با موانع جدی مواجه کرده است. ملت بزرگ ایران با تحسین مقاومت شرافتمندانه ملت اوکراین در برابر تجاوز و اشغالگری، در کنار آنان خواهد ایستاد. تردید ندارم که مردم روسیه نیز با این جنگ توسعه طلبانه و ضد انسانی مخالفند. هر نوع بهانه تراشی برای توجیه جنگ، تجاوز و کشتار مردم اوکراین، از جهت انسانی و اخلاقی به شدت محکوم است و به عنوان مشارکت و حمایت از جنایت جنگی و نسل کشی به ثبت خواهد رسید.
    • SE ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      14 9
      ملت اوکراین که در اقدامی حماسی همه فرار کردند. اینهایی که می بینی رزمندگان قهرمان مدافع سرمایه داری و صهیونیزم هستند که از سراسر جهان به اوکراین اعزام شده اند!
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 1
      حضور اوکراینی های در مرزها و فرار به کشورهای اروپایی آنچنان حماسه ای آفریده است که اروپایی ها را هم به غلط کردم انداخته است تا جایی که با عرض معذرت اوکراینی ها را وادار کرده که حماسه اوکراینی را در خاک اوکراین بیافرینند که نتیجه اش به جز حماسه در آبروریزی برای اوکراین نبوده است.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    14 8
    آنچه در اوکراین می گذرد فارغ از علل و اسباب پدیدآمدن این وضع ناگوار، تجاوز یک قدرت بیگانه به یک سرزمین آزاد و سرکوب کردن ملتی است که به خصوص در این روزها نشان داد که می خواهد آزاد و غیروابسته زندگی کند
    • SE ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      16 7
      این سرزمین آزاد البته اگر سربازان آمریکایی در آن راه بروند و با زنانش مراوده کنند و در سراسر خاکش پایگاه ناتو ایجاد شود آزاد محسوب می شود. اگر روسها بخواهند وارد آن شوند البته تجاوز است!
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 18
    فرزندان ایرانیم .با دین و با ایمانیم. خاک پاک ایران را .برتر ز جان می دانیم .ما دشمن ستمگر .ما حامیان حیدر . از غرب و شرق بیزاریم .میلی به جنگ نداریم.. پوتین همان آمریکا ست .آمریکا مثل روباست. نه سگ خوبه نه خفاش .لعنت به هر چی اوباش . ما پیرو ولایت .ما عاشق شهادت . از روسیه بیزاریم .میلی به جنگ نداریم پوتین حیا نداره .. شرم از خدانداره. توی زمستون سرد .میان اینهمه درد. چه آتشی به پا کرد .خونه ها راخراب کرد . سپاه و ارتش ما. دو بازوی توانا . حافظ سرزمینندنزد همه امینند دوستت دارم سپاهی . مظلومین را پناهی. ایران من چه نازی . محبوب و سر فرازی . دست علی یارتو.خدا نگهدارتو.
    • SE ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      9 2
      ... خودتی عزیزم. اگر روسیه همان آمریکا است چرا آمریکا بابت دهها تجاوزش به سراسر دنیا یکبار هم تحریم نشد؟
    • US ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 0
      آخه عقب مونده کی میخواد آمریکا رو تحریم کنه؟؟خودش خودشو تحریم کنه؟؟کدوم کشوری حاضره ارتباط اقتصادی خودشو با یک چهارم اقتصاد دنیا قطع کنه؟؟میبینی چه باتلاقی واسه روسیه ساختن:)))دلتون رو به این کشور بدبخت تحریمی روسیه خوش نکنید نوکرای پوتین...انشالله سیاستهای ایران هم داره کم کم به نفع مردم تغییر میکنه...روسیه هم کارش تو ایران تمومه... از فرم خبرگزاری های راست توی این چند روز باید بفهمی
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    خودت فهمیدی چی گفتی
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    7 25
    یک نفری نشستی و این همه کامنت علیه روسیه نوشتی خسته نشدی ،فعلا که پوتین داره آهسته آهسته اوکراین رو می بلعه.
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 12
      فطرت انسانی و افکار اسلامی و عشق حسینی به من اجازه نمی دهد در جهاد تبیین شرکت نکنم و درد دلم را بیان نکنم .خدایا مردم اوکراین زیر آتش خشم پوتین ملعون چه می کنند .. خدایا از اینکه نعمت جمهوری اسلامی و سلامتی و امنیت را به ما دادی از تو تشکر می کنم. خدایا از لطف و مرحمت خود همه دنیا را امن و آرام کن. بدون جنگ .چه جنگ کوچک چه بزرگ .تا بندگانت در سایه آرامش و لطف و رحمت تو را عبادت کنند .آمین یا رب العالمین .
    • SE ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      3 2
      فطرت اسلامی شما خیلی اخیرا بیش فعال شده و البته فقط دارد اوکراین را می بیند. به فطرتتان حالی کنید که اوکراین زیر سلطه روسیه بهتر از اوکراین زیر سلطه نانو است. یه ایشان حالی کنید که به جای اینهمه سینه چاکی برای یکی از نوکران آمریکا که از تمام تجاوزات آمریکا حمایت کرده و می کند، قدری عدالت پیشگی کند و بگذارد چند چشم آبی هم مزه جنگ را بچشند.
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      به فطرتتان حالی کنید که اوکراین زیر سلطه روسیه بهتر از اوکراین زیر سلطه نانو است. ...جواب ..چشم ..ندای فطرتم را مثل شما خاموش می کنم .شتر دیدی ندیدی ....بنده خدا فکر می کنی همه مردم مثل تو هستند .بنده چند سال است می خواهم چندین سگ را که مزاحم هستند بکشم نتونستم ....با اینکه می ریزند توی باغ و آب را نجس می کنند اما نتونستم نگذارم آب بخورند . فکر می کنی همه مثل تو دچار قساوت قلب هستند .همین شما که بد و بی راه می گویی نمی توانم نفرینت کنم و آرزو دارم خدا نجاتت بدهد .دوست عزیز سر شاخه نشسته ای و داری بیخ شاخه را می بری .فکر می کنی علامه دهر و معصوم از اشتباه هستی .
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      پوتین که اجازه نفس کشیدن به کسی نمی دهد و تمامی آزادیهای انسانی را غیر قانونی اعلام کرده . همین حالا رسانه های روسیه حق ندارند بگویند جنگ باید بگویند اقدام نظامی . اگر آزادی و اختیار انسانی از او سلب شود چه چیزی باقی می ماند .؟؟؟ بدون آزادی انسانی عبادت هم بی معنا است .
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 3
    اگر در آینده کشور دیگری خواست عضو ناتو شود آیا صهیونیسم است و به سرنوشت اوکراین دچار می شود .؟؟؟؟؟؟
    • SE ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      13 3
      بله قطعا صهیونیست است اما اگر روسیه شکست بخورد، قطعا حکومت جهانی صهیون بر جهان برقرار می شود.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    6 12
    کوچکترین تحرکات زمین ارتش روسیه موجب هجوم پهبادهای بیرقدار و نابودی ادوات زرهی انها میشه چیزی که پریروز اتفاق افتاد
    • مرگ بر وطن فروش IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 3
      کلا اوکراین 6 فروند بیرقدار داره ک اونا هم جاهای حساس هستند. اگه اونا خیلی کارایی داشتن روسیه هرروز ستونهای زرهیش رو ب رخ دنیا نمیکشید. ینی جرات نمیکرد بکشه کاری ک الان داره براحتی میکنه. یکم از توهمات بیرون بیاین.
    • مرگ بر نوکر کمونیست IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      قراردادی تازه امضا شده سی فروند پهباد بیرقدار به اوکراین تحویل داده خواهد شد
  • جاویدایران NL ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    15 4
    بن بست؟؟ خود بی بی سی و سایر رسانه های اونوری همین الان داشتم نگاه میکردم از پیشروی نیروهای روس نوشتن اونوقت شما میای میگی بن بست؟؟ خیال میکنی واقعاً روسیه در برابر اوکراین به بن بست میخوره!؟ این یادتون باشه امریکا که عراق رو‌بعد از حدود ۲۱ روز تصرف کرد در شرایطی این کار رو کرد که تمام دار و ندار مهم ارتش عراق رو ازش گرفته بود و‌خلع سلاح کرده بود، اخبار اون دوران که من بچه مدرسه ای بودم دقیقاً یادمه که اخبار هر روز از نابود کردن موشک های عراق تحت نظارت نهادهای بین المللی خبرمیداد، وقتی همه چیز عراق رو ازش گرفتن امریکا راحت وارد عراق شد، اما اوکراین چی؟ دقیقاً خلاف جهت روند عراق در اوکراین طی شد، طی سالهای اخیر هرچه به روز حمله روسیه نزدیک میشدیم غربی ها بیشتر و‌بیشتر اوکراین رو تجهیز نظامی میکردن، الان هم که جنگ آغاز شده باز هم دقیقاً برعکس جنگ در عراق که هیچ کشوری تاتصرف بغداد به عراق برای ایستادن در برابر امریکا کمک نظامی نمیکرد اما حالا غربی ها هرچقدر که در توانشون باشه سلاح به اوکراین میفرستن، اما با وجود این همه تفاوت میبینیم که عملکرد روسها چقدر قدرتمندانه بوده که تا حالا به این حد از اهدافش در اوکراین رسیده، بزودی هم نبرد کی‌یف آغاز میشه، طبیعی هست که تلفات نظامی های روس از امریکا در عراق و جاهای دیگه بیشتر باشه بخاطر مسائلی که در بالاعرض کردم. اینی هم که روسیه در برجام از امریکا تضمین خواسته چنان من رو خوشحال کرد که حد نداره ، من خندم میگیره بعضی رسانه هاروکه میخونم دارن میگن این اقدام روسیه به ضرر ایرانه!! این اقدام روسهاوجداناً از بس در راستای منافع ملی ایرانه که من تعجب کردم، خوشم اومد از روسها، انتظار خیانت از روسهارو داشتم اما عملکردشون تحسین برانگیزه برام، چین هم تضمین کتبی خواسته، چین هم دستمریزاد داره، این چیزها نشانه های فوق العاده خوبیه. ازنظر من برجام اگر باخت کامل امریکا و‌بردکامل ایران هم باشه بازم چندان ازش خوشم نمیاد، عمر ما داره میگذره چرا برای زمان هرچند کوتاه هم که باشه برنامه اتمی ما محدود بشه؟ نمیپسندم، ما دوست داریم هرچه زودتر اون قله رو بیینیم.
  • US ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    12 12
    یاشاسین اکرایین...مقاومت پیروز هست ...فرق زلنسکی با رضاخان پالان میرپنج ..شهامت هست ....ایران درزمان رضاخان پالان درعرض یک هفته تصرف شد رضاخان وپهلوی به دستور سفیر انگلیس به تبعید رفت ..رضاخان براي پان‌فارس ها همان‌ جریان انحرافی وفاشیستی ایرانشهری ها .رضاشاه کبیر هست. ولی برای انگلیس و روس پشه هم نبود..رضاخان براي ملت قلندر بود ..رضاخان پالان میرپنج با انگلیس آمد با انگليس رفت ....
    • SE ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      14 4
      اگر رضاخان هم دستور از انگلیس داشت که بماند و مقاومت کند اینکار را می کرد. اما وقتی ارباب دستور دهد نوکر چاره ای جز اطاعت ندارد. زلینسکی هم اگر واقعا در خود کی یف باشد و این فیلم نباشد، فقط به دستور آمریکا است. برای ادامه نقش قهرمان بازی.
    • IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      1 0
      رضاخان جرات مقابله نداشت انگلیس هم دستور میداد اون این مردانگی رو نداشت اون یک بزدل بود اندازه یک دلقک مردانگی نداشت شما بگو دلقک من میگویم کمدین طنز پرداز قهرمان
  • حمید IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    15 15
    زنده باد مقاومت مردم اوکراین - مرگ بر روسهای کثیف - مرگ بر پوتین و نوکرانش تو ایران
    • SE ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      13 5
      تصحیح می کنم. مقاومت غربگرایان جهان در اوکراین در مقابل شکسته شدن هیمنه اربابشان آمریکا. والا مردم اوکراین فرار کردند. کور بودی ندیدی؟
  • حامد IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    12 1
    هنوز تا صبح وقت بسیار است روسیه زمین گیر نشده شاید ملاحظه مردم را میکنه شایدتاکتیش صبر وتامل است.چرا زود نتیجه گیری میکنید؟
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 8
    شما چکاره دنیا هستی که فکر بدست آوردن اهداف میدانی کشوری هستی که زمانی 300هزارکیلومتر ازخاک ایران رو جدا کرده
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    12 4
    R.T: ما نسل جدید از روسیه بدی ندیدیم وهمیشه از ایران تا توانش حمایت کرده ولی عده ایی میگویند روسیه صد سال پیش دویست سال پیش این کارو کرد اون کارو کرد .مگر ایران درزمان های قدیم وقتی کشور گشایی میکرد جنایت نکرد کشتار نکرد.ببینید داداشای وابجیهای من نسل ما کاری به گذشته کشورها نداریم تو این مدتی که به دنیا اومدیم وبیست سال سن دارم انواع واقصام جنایت و تحریم ها رو از آمریکا و اروپا رو دیدم وهمیشه یه کینه عجیبی نسبت به اینا دارم ومیدانم که اگر اینا لطفی به کشورم بکنن حتما نقشه ای دارند. حالا هیچ درک نمیکنم چرا عده ایی عاشق یکطرفه آمریکا و اروپا هستند بخدا تعجب میکنم بعضی از کامنت ها رو در حمایت از غرب وآمربکا رو میخونم احساس میکنم اطلاعات انها نسبت به شرق و شخص پوتین خیلی خیلی کمه واطلاعات این هموطنان از رسانه های ماهواره ایی است که خود غربیها وامریکا القا میکنه ... وسلام
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 1
      چرا عده ایی عاشق یکطرفه آمریکا و اروپا هستند بخدا تعجب میکنم بعضی از کامنت ها رو در حمایت از غرب وآمربکا رو میخونم احساس میکنم ...جواب ... دوست عزیز .اولا توی این کامنت های بالا چه کسی از غرب و آمریکا حمایت کرد ?یکی را مثال بزن اگر خدا را قبول داری دروغ نگو .همین کارها را می کنید ما می گوییم شما کمونیست هستید و دروغگو .اگر راست می گویی یک کامنت بیاور که کسی حرفی از آمریکا زده باشه .ولی اگر نیت خوانی می کنی نکن .من یک کلمه ندیدم .شما سفسطه می کنید و اسم یمن و عراق و سوریه و افغانستان را می برید و چون بحث کردن در باره آنها ممنوع است ما سکوت کردیم .اگر خواستی در باره صدام و بن لادن و... بحث شود ما بحث نمی کنیم چون بحث انحرافی است موضوع خبر در باره حمله روسیه به اوکراین است اگر وجدان داری قضاوت کن تو باش قاضی.
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 1
      چرا عده ایی عاشق یکطرفه آمریکا و اروپا هستند بخدا تعجب میکنم بعضی از کامنت ها رو در حمایت از غرب وآمربکا رو میخونم احساس میکنم ...جواب .. در این 58کامنت منتشر شده هر جا کسی اسم آمریکا را آورده بد گویی کرده دو هدفش انحراف از گند زدن روسیه بوده .حتی یک کامنت در دفاع از آمریکا و غرب نیست .پس تو هم مثل پوتین دروغگو هستی می گفت بابا کی گفته ما می خواهیم به اوکراین حمله کنیم .شما اعتقاد به راستگویی و صداقت ندارید .
    • ع IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      نمونه بارزش عثمانی در نسل کشی ارامنه و منفوریت فعلی شون در اروپا
    • به 16.31 و 16.38 IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      نیازی نیست کسی برای حمایت از آمریکا اسم آمریکا را بیاورد. کافیست با قیافه حق به جانب همان سخن و منطق آمریکا را عینا طوطیوار تکرار کند! این یقه درانی شما و نگرانی فوق العاده تان برای مردم کشوری که منتظر دستور آمریکا برای حمله به ایران بودند خودش گویای همه چیز هست. چه چیزی برای حمایت از آمریکا بهتر از حمایت از نوکران آمریکا؟
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    9 1
    (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 2
    اداره پست خیلی تاخیر داره مشرق یه گزارش برو ناموسا این چه مسخره بازیه یه خرید اینترنتی انجام میدی هفت روز طول میکشه از یه مرکز استان بیاد به یه مرکز استان دیگه
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    6 10
    طرفداری از جنگ و تجاوز نمی کنیم اما از عملیات روسیه هیچکس به اندازه پان های تجزیه طلب نسوخته .جواب . داری دروغ می گویی . دروغ شاخدار مگر می شود آدم طرفدار جنگ نباشد ولی جنگ را محکوم نکند . همین دروغ ها و بی عدالتی مردم را به ستوه می آورد . صادق باش بگو مزد می گیرم دروغ بنویسم .افکارم از خودم نیست .من طوطی هستم.یا وجدانم تعطیل است . حالا اگر به بهانه بدی وضع آب و هوا و سیگار کشیدن مردم ایران پوتین به ایران حمله کند چه می گویی.؟؟؟؟
    • SE ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      11 4
      دم از عدالت نزن که واقعا از دهنت گنده تر است. همین الان دهها کشور زیر چکمه سربازان آمریکا است و آمریکا خودش دهها کشور را تصرف کرده و فلسطین و یمن و عراق هم که در این وضع هستند. اما نه تحریمی در کار است و نه انتقادی. تازه مدافعان تحریم می شوند! مثل حماس و انصارالله. اما ظاهرا این حق مسلم آمریکا است و اگر روسیه بخواهد وارد سرزمینی شود که هزار سال مال خودش بوده متجاوز است! لابد عدالت همین است.
  • DE ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 4
    روسیه اگر نیروهای پارتیزانی اش رو وارد روسیه کنه و جنگ شهری رو بهتر مدیریت کنه همه فلش حمله های پهباد و هوایی وزمینی اش رو اول روی کیف زوم کنه اکراین سقوط وجنگ تموم میشه. شهرها رو یکی بعد از دیگری باید تسلیم کنه تا جنگ تموم بشه. نه اینکه چنین سفره کت وپهنی درست کنه که نیروهای موذی اروپایی مستقیم و غیرمستقیم زمان بخرن و نفوذ کنند. اگر جنگ زودتر تمام بشه هم به نفع اکراین و مردمش هست هم به نفع همه کشورهای اروپایی ودنیا هم هست.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    8 9
    زنده باد ارتش سرخ روسیه، زنده باد پوتین قهرمان، مرگ بر جبهه ملی نازیسم اوکراین، مرگ بر زلینسکی صهیونیسم. درود بر ارتش سرخ روسیه.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    7 6
    ازنظر نظامی ارتش روسیه کلا۱۳۰ هزار نیرو پشت مرز داشت که ۱۰۰ هزار وارد اوکراین شده و۳۰ هزار پشتیبانی است واوکراین ۲۵۰ هزار نیرو دتردر ونیروی مردمی که در شهرها قرار دارند وعملیاتی نمیباشدوهنوز درگیر نشده اند وتقریبا ۲۵ تل۵۰ درصد توان اوکراین از بین رفته هدف روسیه تسخیر شرق اوکراین تا رودخانه مرکزی است با کمترین تلفات انسانی وتخریب وتقریبا نصف مساحت مرد نظر را تصرف کرده اند وتصرف شهرها مانند غربی ها خیلی ساده است یک هفته کل شهر ها را شخم میزنندوانگاهنیروی زمینی وارد میشود بالطبع تلفات غیر نظامی اوکراین و روس تبار ها به دهها هزار نفرخواهد رسید روسیه ترجیح داده با محاصره اولا مردم را تخلیه کند ودرمرحله بعد اگر اوکراین تسلیم نشد وشرایط پوتین را نپذیرفت آنگاه با بمباران شدید شهرها را تصرف کند در این حالت جنگ برای دو طرف استهلاکی است وحتما اوکراین حتما تسلیم میشود عدم تسلیم اوکراین عملا نابودی کل زیر ساخت اوکراین چه در شرق وچه درغرب رود مرکزی را درپی خواهد داشت وشرق آن تصرف میشود واوکراینی های غیر روس به غرب رود مرکزی کوچ داده می‌شوند وبیش ازده میلیون آواره وارد اروپا میشود وبازسازی شرق اوکراین هم می افتد کول خود روس‌ها
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 1
    این تله ای بود که روسیه داخلش گرفتارشدوهرچی زمان بگذره به خاطرقدرت غربی ها در رسانه افکار عمومی جهانی بیشتر به ضررروسیه میشه وباعث میشه کمک غربی ها روز به روزبه اوکراین بیشتر بشه ومقاومتشون رو افزایش بده از طرفی جنگ شهری یکی از مخوف ترین جنگهاست روسیه نه میتونه مردم رو بمباران کنه نه میتونه افکار عمومی رو با خودش همراه کنه
  • کورو‌ش کبير IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 1
    پوتین الان با خودش میگه چه غلطی کردم!! اگر تا دو هفته دیگه، روسیه به پیشرفت چشمگیری نرسد یا پایتخت را نگیرد یا حداقل محاصره نکند، رسما باید فاتحه ارتش پوتین رو خوند. تو باتلاقی گرفتار خواهد شد که هیچ راه فراری نخواهد داشت. تفاوت داره که در کشور دیگری بجنگی یا در کشور خودت. سرباز روسی حاضره جونش رو فدا کند یا سرباز اوکراینی؟!! این جنگ آغازی بر پایان پوتین بود. این کامنت من منتشر بشه واسه ثبت در تاریخ. 21 اسفند 1400.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 1
    فطرت انسانی و افکار اسلامی و عشق حسینی به من اجازه نمی دهد در جهاد تبیین شرکت نکنم و درد دلم را بیان نکنم .خدایا مردم اوکراین زیر آتش خشم پوتین ملعون چه می کنند .. خدایا از اینکه نعمت جمهوری اسلامی و سلامتی و امنیت را به ما دادی از تو تشکر می کنم. خدایا از لطف و مرحمت خود همه دنیا را امن و آرام کن. بدون جنگ .چه جنگ کوچک چه بزرگ .تا بندگانت در سایه آرامش و لطف و رحمت تو را عبادت کنند .آمین یا رب العالمین
  • مجتبی از زنجان IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 2
    این جنگ فرساشی شده الان جنگی که بین دولت اتیوپی و مردم استان تیگرا در شمال اتیوپی انجام شد اونام فرساشی بود
  • امیر US ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 0
    گویا برخی از نظر ذهنی زمینگیر شدند. پیشرویها در جبهه شرق و جنوب ادامه دارد. ارتش شرق اوکرایین یعنی گردانهای آزوف و رایت سکتور عملا محاصره شده و متلاشی میشوند. ایستگاه بعدی باخموت از سوی لوهانسک و نیکوپول و کروی ریح از جنوب.
  • DE ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 2
    روسیه شکست سنگینی از دختران مینی ژوپ پوش اوکراینی خواهد خورد همین حالا عکسهای آنها در دست سربازان روس آنها را بیهوش کرده. عفو بین الملل خواستار جلوگیری از انتشار این عکسها شده. بهاره و آزاده از بس بی سی از این امر مستثنی شده اند به خاطر قیافه ی خربزه ایشان.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    هرمنطقه اى كه درجنگ اشغال شود مسؤليت تامين امنيت مردم واداره منطقه به عهده كشوراشغال كننده است تقبل اين نوع هزينه ها حتما كمرشكن است وطبيعى است كه اگرروسيه شهرها اشعال نكند ويا با تاخير بكند درثانى دشمن درشهرها خودرا اماده نبرد كرده وضرورتى ندارد روسيه درمحل تعيين شده بجنگد
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    آه یمن دنیا را خواهد گرفت که چرا به مظلوم کمک نکردید
  • mojtaba SE ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 2
    روسیه سیاستش بر اساس حق و اقتدار است..روسیه زبان سیاستش با دشمن تهدید و جنگ است..دقیقا یک ابر قدرت باید اینطوری باشه چه روسیه چه ایران...روسیه تصمیم نداره برای ورود به شهرها ,شهرها رو نابود کنه(که به کشتار و زورگوئی متهم بشه) ،چون دودش تو چشم خودش میره تا زلنسکی و غربیها ,برای همین شهرها رو دور میزنه تا به نقطه ای که میخواد برسه..بنظر میاد روسیه به اهدافش رسیده و حالا منتظر پذیرش خواسته هاش است.....پاینده رهبر عزیزم
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 1
    آمریکا پوتین را بازی داد و به اهداف خودش هم تاحدودی تا به الان رسیده. نیرنگ آمریکایی همه ی دنیا را به بازی گرفته.
  • NL ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 1
    اعتماد: شکست برجام و ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت،بزرگترین هدیه به مسکو است. روسیه یک مسجد را بمباران کرد . روسیه، ایران را درگیر دور جدیدی از تنش‌های بی‌پایان خواهد کرد. علی مطهری: روسیه‌هراسی را کنار بگذارید و با آمریکا مذاکره کنید, بیانیه تروئیکای اروپایی درباره مذاکرات وین| خطر فروپاشی برجام بخاطر اقدامات روسیه . آمریکا: در توافق با ایران هیچ امتیازی به روسیه نمی‌دهیم؛ توافق نزدیک است . اروپا: بخاطر تضمین درخواستی روسیه، نمی‌توانیم مذاکرات را پیش ببریم . هزینه تاخیر در صادرات نفت ماهانه ۴میلیارد دلار است . نشریه اکونومیست: فرصت اقتصادی مناسبی پیش روی ایران قرار دارد.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 1
    اللهم العجل لولیک الفرج _________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم _______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 1
    کمتر واقعه ای تو تاریخ سراغ داریم که مرز بین خیر و شر انقدر مشخص و مبرهن باشه. به همین جهته که دنیا تمام قد جلوی پوتین و تجاوزش به اوکراین وایساده. اما تو ایران جمهوری اسلامی کنار لشگر شر ایستاده!!!
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 1
    زلنسکی باید انتخاب کند می خواهد 1- ناتو و یهودیان را حفظ کند یا 2- اوکراین و مردمش را مردم اوکراین و جهان دارند تماشا می کنند
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    روسها اینو می دانند تا زمانی که غرب مجبور از خرید گاز است مجبور از پرداخت پول آن می باشد و خودشان مجبورند سوئیفت را حل کنند
  • محسن IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    همانطور که ایران حملیه عربستان و آمریکا را محکوم می کند حمله روسیه را باید محکوم کند. اگر اینکار را نکند ناتو حق دارد از اوکراین حمایت نظام کند.
  • مجیدسرلک IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    سلام‌برجوانان قهرمان‌ایران‌دنیابایددرس‌مقاومت‌وشجاعت‌راازجوانان‌ایرانی یادبگیره‌که‌دردفاع‌مقدس بادست خالی جلوی‌دشمن تادندان مسلح‌ووابسته‌به ابرقدرتهایی جهانی‌ایستاد‌مرحبا‌برغیرت‌وشجاعت‌دلیرمردان‌وطنم‌که‌دروالفجر۸‌اروندرووحشی‌رادرنوردیدن وفتح الفتوح افریدن‌ودنیارابهت زده کردن‌وصدام‌وحشی‌رابه‌غلط‌کردن انداختن‌یاداین دلاورمردان‌بخیروروحشان‌شادوجاودانه بادیادشان
  • مهدی IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    0 0
    بهترین کار روسیه همین است از همان اول باید تجهیزات ارسالی به اکراین که در واقع هیزم آتش این جنگند را هدف قرارداده ونابود می کرد.چونکه دوست دشمنت خود دشمنت است
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    روسیه باید بگوید فرانسه انگلیس و آلمان هر موقع توانستند یمن را شکست دهند آن موقع می توانند روسیه را شکست دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس