پپبه گزارش مشرق، سیدیاسر جبرائیلی، کارشناس مسائل سیاسی در  توییتر نوشت: ‏این عطش تاریخی ایرانیان آمریکایی برای مذاکره مستقیم تهران-واشنگتن، دلیل روشن دارد و ناشی از عطش آمریکا برای مذاکره مستقیم و تحقیر ناشی از استنکاف تهران است. ایران امروز نفت می‌فروشد، گران و فراوان هم می‌فروشد بماند که خام نباید پولش هم در دسترس است و در اضطرار برای توافق نیست.

علت عطش تاریخی ایرانیان آمریکایی برای مذاکره مستقیم تهران واشنگتن

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    5 16
    بله ترس شما از ارتباط ایران با آمریکا بخاطر به خطر افتادن منافع حزبی شما هست ،چون کوچک فکر می کنید ،به منافع ملی اهمیت نمی دهید، چرا با انگلیس و فرانسه و روسیه که خباثت های آنها صد جلد کتاب هست ، و ادامه دار هست ارتباط دارید؟! خوبه که ترامپ زد زیر برجام ! استنکاف می گوید
    • وطن دار IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      8 1
      ای خداااااااا منافع حزبیییی؟؟؟؟ دوست عزیز میشه یک مثال فقط یک مثال برام بیاری که آمریکا با کشوری توافق کرد و بعد بهش پایبند موند ؟ هنوز برجام یه مثال بارز و زنده روبرومونه چطور روتون میشه حرف ازمذاکره مستقیم با آمریکا بزنید یه سوال ازتون دارم جوابش رو بدید : در برجام ما یک منافعی داریم و آمریکا هم یک منافعی داره به من بگید کدوم مورد هست که قبلا دو طرف در موردش توافق نکرده باشند و حرف نزده باشند که الان نیاز به مذاکره داشته باشه برجام مفادش مشخصه مشکلش این بود'آمریکا از شروع برجام دوباره ایران رو تحریم کرد و از برجام اومد بیرون و شروع کرد به تخریبش (چون از اول در ذهن آمریکایی ها قرار نبود برجام آخرین توافق باشه) ایران میگه ما نیازی به مذاکره نداریم شما همون راهی که اومدی برگرد من هم همون راه رو با نظارت آژانس و دیگر اعضا برمیگردم این نیازی به مذاکره داره ؟؟؟؟؟ آمریکا یه قرار داد با اسرائیل امضا میکنه ده تا رئیس جمهور عوض میشه قرارداد اجرا میشه چطور میتونند این رو تضمین کنند و به همش نزنند به ما که میرسه تضمین زیاده خواهیه ؟ تضمین خواستن نفوذ روسیه است؟ من که میدونم مشرق باز هم نظراتم رو نمیزنه ولی میگم که گفته باشم و وجدانم راضی باشه یه خورده مطالعه کنید دیدم بعضیا نوشتن اگه نفت رو گران و فراوان میفروشند پولش کو ؟ دوستان در اینکه حرفه جبرائیلی درسته شکی نیست شما به آمار و گزارشات موسسات بین‌الملی و حتی آمریکایی رجوع کنید تائید میشه ( اگر زبان بلد باشید) فقط به چین روزانه بیش از هفتصد هزار بشکه میفروشند پس مباحث رو با هم قاطی نکنید بحث فساد جدا از مذاکراته در خود آمریکا با این اقتصادش مردم میگن سهم ما کو و تظاهرات میکنند و فریاد میزنند ما نود و نه درصدیم اما اقتصاد دست یک درصد ثروتمنده و ثروت این کشور کجا میره؟پس خواهشا بحث تخصصی رو پوپولیستی نکنید ما از مذاکره ابایی نداریم اما مذاکره با آمریکا در واقع تخریب برجام و شروع مطالبه های جدید آمریکاست چون در این مذاکرات آمریکا چیز های جدید (منطقه و موشک) میخواد در واقع مذاکرات مستقیم ما بین ما و آمریکا کلید زدن برجام دو است حتی اگر ما نخوایم این همون چیزیه که نخبگان آمریکا وحتی خود جان کری بهش اعتراف کردند پس احساسات ضد روسی تون رو کنترل کنید (چیزی که خود من هم دارمش)
  • IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    4 20
    اگر ایران نفت را گران می فروشد و پولش هم در دسترس است چرا ما مردم معمولی برای تامین مایحتاج زندگیمان در مضیقه ایم؟؟نفوذ روسیه تا کجا رسیده تا مانع بازپس گیری بازار تفت ایران شود
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    14 4
    عشق ایرانیان به آمریکا به جایی رسیده که وقتی روسیه و چین برای برجام تضمین می خواهند - چیزی که کاملا به نفع ایران است- اینها به وکالت از آمریکا عصبانی می شوند.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    4 10
    روسیه همواره در حال خیانت به ایران است... نه شرقی نه غربی
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    3 8
    آقای سید یاسر ، اگر حرف شما راست باشد و مشکلی در فروش نفت نیست ، پس حتما این همه گرانی تعمدی است
  • علی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    5 10
    سید پس اثارش کو چرا برای جبران بودجه مالیات ها به خصوص مصرف کننده را زیاد کردند چرا بازار این را لمس نمی کند . لطفا کمتر تملق بگویید که پدر این مملکت در اوردید.!!!
    • سید IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      12 0
      انشاالله در شش ماهه اول سال آینه آثارش به چشم میاد. مدتی طول می‌کشه تا پول نفتی که الان می‌فروشیم، به دستمون برسه. برای همین راستی آزمایی رفع تحریم‌ها دستکم سه ماهه انجام می‌شه، نه یکروزه (اونجوری که بنفش‌ها می‌گفتند).
  • محمد IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    4 0
    پس دلش درد می کند که مذاکره می کند
  • سید IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    8 3
    این غرب پرست مثلاً دارد مزد مزدوریش را حلال می کند تا لقمه شبهه ناک سر سفره زن و بچه اش نبرد! مردک؛! مگر دولت کنونی ایران کشته مرده برجام است که نگران به گروگان رفتنش باشد؟! کسانی که رگ حیاتشان را به برجام گره زده بودند، الحمداللّه دیگر کاره ای نیستند اما ظاهراً جناب عالی هنوز دو ریالیت نیفتاده است!!!
  • رشاش FI ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 2
    بحث عطش نیست مشرق جان؟! بحث منطق است! اروپا هیچکاره است پادو امریکا. دشمن و طرف حساب ایران آمریکا است! باید نشست راجب به مشگلات با طرف اصلی حرف زده اروپا هیچی نیست فقط آمریکا است که میتواند بگویید بله صلح کنیم در مورد مسائل هسته ای و یا نه..........!؟
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    6 0
    بهتر است بگوییم آمریکایی های ایرانی تبار یا آمریکایی های فارسی زبان یا کارمندان وزارت خارجه آمریکا که ایرانی تبار هستند. دشمنی و کینه این افراد نسبت به جمهوری اسلامی ایران از آمریکایی های غیر ایرانی بیشتر است.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    6 0
    باید صبر کرد تا نفت 200 دلار بشه اونوقت میشه هر چه می خواهیم تضمین بگیریم
  • رضا IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 1
    مگه ميشه با زبون بازى و عبارت پردازى منافع ملى يه مملكت را حفظ كرد ؟! گيريم تونستيد يانكى ها رو صد بار هم تحقير كنيد چه نفعى نصيب مملكت كرديد ؟! من در اين پنجاه سالى كه از خدا عمر گرفتم متوجه شدم كسانى كه از تحقير ديگران لذت ميبرند در واقع خودشون حقيرند و دوست دارند حقارت خود را به اين نحو بزك كنند
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    7 0
    تیم قوی مذاکره کننده‌ی ایران به غربی‌ها فهماند که ان‌شاءالله دیگر از خطوط قرمز کشور عقب‌نشینی نخواهیم کرد؛ اکنون مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ، بهتر از توافق بد است و بهترین کار این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، با یک بیانیه‌ی رسمی به طرف‌های غربی اعلام کنیم که مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق می‌کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ راستی‌آزمایی لغو تمام تحریم‌ها صورت پذیرفت و مطالباتمان وصول شد، به مذاکرات برمی‌گردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را بر سرشان کوبیده و با اقتدار از برجام خارج خواهیم شد و ان‌شاءالله تحریم‌ها را از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی خنثی‌ خواهیم کرد.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    8 1
    اشاره نکردید. که انها الانسرباز امریکا هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس