کد خبر 1346636
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۴
وقوع انفجار در کی‌یف

همزمان با اعلام آمادگی مجدد رئیس‌جمهور اوکراین برای مذاکره مستقیم با همتای روس خود، منابع محلی از شنیده‌شدن صدای چندین انفجار در کی‌یف خبر دادند.

به گزارش مشرق، درگیری‌های اوکراین در حالی بامداد چهارشنبه به هفتمین روز خود نزدیک شده که «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور گفته آماده مذاکره رودرو با «ولادیمر پوتین» همتای روس خود است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل اما تاکید کرده شرط رسیدن به توافق با اوکراین در مذاکرات، خلع سلاح و اعلام بی‌طرفی این کشور است.

بخش نوزدهم از تحولات لحظه به لحظه در اوکراین را در ادامه دنبال کنید:

۰۱:۲۵ - آنکارا در تحریم‌های ضد روسی شرکت نمی‌کند

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه گفت کشورش تمایلی به مشارکت در تحریم‌های اعمالی علیه روسیه ندارد.

 چاووش‌اوغلو همچنین خبر داد: روسیه موافقت کرده است که درخواست عبور آن دسته از کشتی‌های خود از تنگه ما که در ناوگان دریای سیاه ثبت نشده‌اند، پس بگیرد.

۰۱:۱۵ - اقدامات ضد روسی غرب، به بهانه اوکراین

خبرگزاری «رویترز» گزارش داد کانادا ورود کشتی های روسی به بنادر یا آب‌های خود را ممنوع می‌کند.

یک رسانه سوئیسی خبر داد، شرکت سوئیسی مالک خط لوله «نورد استریم ۲» اعلام ورشکستگی کرد و خدمات تمامی کارکنان خود را قطع کرد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نوشت: شرکت «اپل» از تعلیق فروش تمامی محصولات در فروشگاه آنلاین رسمی خود در روسیه خبر داد.

 اتحادیه اروپا موافقت کرد که ۷ بانک روسی را از سیستم سوئیفت خارج کند.

شرکت خودروساز آمریکایی «فورد» نیز گفت فعالیت شعبه‌های خود در روسیه را متوقف می‌کند.

۰۱:۰۰ - پوتین خروج ارز از روسیه را محدود می‌کند

شبکه «تی.آر.تی» گزارش داد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه فرمانی را امضا کرد که خروج بیش از ۱۰ هزار دلار ارز خارجی به صورت نقد و دیگر «ابزارهای مالی» از روسیه را ممنوع می‌کند.

۰۰:۴۵ - امیدواری مذبوحانه زلنسکی به برقراری پرواز ممنوع

رئیس‌جمهور اوکراین بامداد چهارشنبه گفت: «ما همچنان امیدواریم که کشورهای اروپایی دوست به درخواست ما برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز حریم هوایی اوکراین پاسخ دهند». 

زلنسکی مدعی شد: «سقوط اوکراین به دست روسیه مقدمه‌ای برای حملات بیشتر آنها به کشورهای اروپایی خواهد بود. بمباران خارکیِف توسط روسیه یک جنایت جنگی است که باید مورد بررسی قرار گیرد، زیرا اهداف غیرنظامی را بمباران کرد».

۰۰:۳۵ - صدای انفجار در پایتخت اوکراین

شبکه «اسکای نیوز» بامداد چهارشنبه به نقل از منابع اوکراینی گزارش داد که صدای چند انفجار مهیب در شهر «کی‌یف» شنیده شده است.

اسکای نیوز در ادامه گزارش خود افزود: «بر اثر بمباران کی‌یف، در یک تأسیسات نظامی آتش‌سوزی رخ داده است».

شبکه «الجزیره» نیز به نقل از خبرنگار خود در کی‌یف خبر داد: «۵ انفجار، کی‌یف پایتخت اوکراین را لرزاند.  مجموعه‌ای از انفجارها و درگیری‌ها در کی‌یف در حال رخ دادن است. ۳ انفجار نیز در حومه پایتخت اوکراین واقع شده است».

۰۰:۱۵ - دیپلمات روس: اوکراین اراده‌ای برای حل بحران ندارد

«گنادی گاتیلوف» نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که مسکو برای یافتن راهکاری قانونی و متوازن برای بحران، هیچ اراده‌ای در نظام اوکراین نمی‌بیند.

وی ادامه داد: «ما ابزارهای دیپلماتیک را تأیید می‌کنیم، ولی این دیپلماسی باید به مواضع همه کشورها احترام بگذارد و بر اساس اصول مساوی، صورت گیرد، ولی متأسفانه شاهد چنین چیزی نیستیم».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    12 0
    خاک تو سرت اوکراین بازیچه ناتو شدی
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    2 1
    آمریکا تا همین چند روز پیش به شدت نگران جنگ داخلی و افولی که همه از آن می گفتند بود اکنون دیگر اینگونه نیست و امریکا می تواند به بهانه روسیه همه مخالفان سیستم امریکایی را در داخل سر جای خود بنشاند امریکا از جنگ داخلی، افول و فروپاشی جست. از این ببعد دیگر کسی از افول امریکا سخن نخواهد گفت ترامپ هم از جنگ داخلی و نابودی آمریکا چیزی نخواهد گفت امریکا از خطر گریخت با این سناریو از قبل طراحی شده و با به راه انداختن ماشین جنگی پوتین . اکنون افکار عمومی امریکا به عینه دشمن خود در بیرون از مرزهای خود می بینند و این همه سناریوست که با پشتوانه تبلیغاتی به افکار آمریکایی ها تحمیل خواهد شد. آماده باش اتمی روسیه اوج این ترساندن و عقب زدن امریکایی ها یی است که سودای جنگ داخلی و یا هر چیز دیگر را در سر می پرورانند ....
  • DE ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    شبکه «تی.آر.تی» گزارش داد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه فرمانی را امضا کرد که خروج بیش از ۱۰ هزار دلار ارز خارجی به صورت نقد و دیگر «ابزارهای مالی» از روسیه را ممنوع می‌کند. فرار سرمایه از روسیه در دستور کار قرار گرفت .تمام کشورهای خارجی که در روسیه سرمایه گذاری کرده بودند و برای هپل هپو آمده بودند باید بمانند یا دست خالی بروند . این درسته. اموال روسیه را محدود کردند اموالشان را محدود کرد. بزن کارخانه های اروپایی را به اسم اولیگارش هات که پولشان در اروپا مسدود شد.خخخ
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 0
    روسها فقط دارند مرتب نیرو در گوستومل وارد می کنند تا حمله را به کیف نهایی کنند روسها قصد وارد نمودن 60 هزار نیرو در حومه کیف را دارند طی روزهای آینده نبرد بزرگ جهت ورود به کیف شروع میشه یک از علتهای توقف جنگ نابود شدن پلهای اصلی پایتخت است وگرنه مانع انسانی وجود ندارد
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    مشکل اوکراین با یمن فرق میکنه کسی در اوکراین حاضر نیست جنگ بکنه این کشور مرفه است بدرد جنگ پارتیزانی هم نمی خورد
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    بابا اوکراین که ارتش ندارد مقاومت مردمی هم که ندارد پس همین سه روز هم که دوام آورده بخاطر منفجر کردن پل هاست وگرنه الان روسیه از کیف رد شده به رومانی رسیده بودند
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    روسیه دنبال یک انتخابات سراسری بدون تغلب در این کشور است روسیه دنبال برپایی دولت مردمی با رای ملت و برپایی فدراسیون سه تیکه شرقی و غربی و مرکزی در این کشور می باشد چون بیش از 50 درصد اوکراین را روس زبان ها تشکیل می دهند احتمالا روسیه اوکراین را تبدیل به یک جمهوری فدرال مثل خودش و امریکا خواهد کرد تا خطر به قدرت رسیدن یک دیکتاتور در اینده در این کشور را از بین ببرد مطمئن هم باشید دونتسک و لوهانسک را هم بصورت دو جمهوری در چارچوب فدراسیون اوکراین حفظ خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس