کد خبر 1346141
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
روسیه از انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ کنار می‌رود

فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) در پی حمله روسیه به اوکراین، در حال «مذاکرات پیشرفته» به منظور تعلیق تیم ملی فوتبال روسیه از رقابت‌های بین‌المللی از جمله جام جهانی است.

به گزارش مشرق، براساس اعلام منبعی آگاه به امور که به شرط حفظ هویت حاضر به گفت‌گو با خبرگزاری فرانسه شده است، روسیه از جام جهانی کنار گذاشته خواهد شد مگر اینکه شرایط بهبود پیدا کند.

فیفا روز گذشته اعلام کرد که تیم‌های فوتبال روسیه نمی‌توانند تحت نام «اتحادیه فوتبال روسیه» مجاز به برگزاری بازی بوده و علاوه بر این، دیدارهای خانگی تیم‌های این کشور در زمین بی‌طرف و بدون تماشاگر  برگزار خواهد شد و استفاده از پرچم و سرود ملی روسیه نیز ممنوع است.

لهستان، سوئد و جمهوری چک طی روزهای اخیر انصراف خود را از بازی مقابل تیم ملی روسیه در پلی‌آف جام جهانی اعلام کرده‌اند.

براساس برنامه قبلی دیدار روسیه و لهستان قرار است ۲۴ مارس (چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) در مسکو برگزار شود. برنده این دیدار باید به مصاف برنده بازی سوئد و جمهوری چک برود.

قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار است اول آوریل (۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) و بازی‌ها نیز در ماه‌های نوامبر و دسامبر برگزار شود.  

کمیته بین‌المللی المپیک امروز از سازمان‌دهندگان ورزشی خواست تا ورزشکاران و مقامات روسیه و بلاروس را از حضور در رویدادهای بین‌المللی منع کنند.  

 اتحادیه فوتبال انگلیس نیز روز گذشته اعلام کرد که تیم ملی این کشور در هیچ سطحی از رقابت‌های بین‌المللی مقابل روسیه به میدان نخواهد رفت.

 تیم ملی روسیه مطابق قرعه‌کشی دور پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۲، برای صعود به مرحله گروهی رقابت‌ها باید به مصاف تیم ملی لهستان می‌رفت و در صورت پیروزی در این بازی، مقابل برنده دیدار سوئد و جمهوری چک صف‌آرایی می‌کرد که همه کشورهای فوق اعلام کردند حاضر نیستند برابر روسیه به میدان بروند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی 28 IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    5 0
    روسیه فوتبالش واقعا قویه و حیفه که فوتبالیستاش به پای سیاست مدار های این کشور پاسوز بشن/
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    11 1
    فرانسه تا حالا دوتا کشتی روسیه رو توقیف کرده عمو پوتین جرات اعتراض هم نداشته
  • مهدی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    3 2
    کار لهستان وسوئد وچک عالیه پوتین جنایتکار است
    • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      2 0
      لهستان وغیره نوکرهای حلقه به گوش اربابشان آمریکا هستند بدون اجازه اربابشان آب نمی خورند قابل توجه غربگداها
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 0
    اونوقت وقتی ما با اسراعیل و نمایندگان اون بازی نمیکنیم به ما برچسب سیاسی بودن میزنن و میگن ورزش از سیاست جداست.اینه تعارض و استاندارد دوگانه غرب.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس