رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه: مسکو قصد تسخیر و تصرف اوکراین را ندارد

مسکو - ایرنا - "لئونید سلوتسکی" رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه گفت که مسکو قصد تصرف و تسخیر اوکراین را ندارد و فقط موضوع کمک روسیه به جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک مطرح است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، سلوتسکی امروز (پنجشنبه) به خبرنگاران گفت: ما قصد آغاز هیچ جنگی را نداریم و هیچ تصمیمی برای تصرف اوکراین نگرفته ایم.  

وی افزود: آنطور که در اوکراین و برخی کشورها، روسیه را متهم می کنند، این کشور قصد تصرف اوکراین را ندارد و موضوع تامین امنیت جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک در مرزهای کنونی این مناطق مطرح است.

سلوتسکی اظهار داشت: هیچ گونه مقاصد تجاوزگرانه بویژه در مورد اوکراین به رغم رفتار خصمانه مقام های این کشور در سالهای اخیر وجود ندارد.  

 مقام پارلمانی روس، ابراز امیدواری کرد که در جریان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، اعمال تحریک آمیز از سوی افراد حاکم بر اوکراین انجام نگیرد.  

رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه همچنین خطاب به کشورهای غربی گفت: غرب نمی تواند روسیه را منزوی کند و شرکای مسکو به مواضع آن توجه می کنند. روسیه کشور قدرتمند و بانفوذ است و تلاش برای منزوی کردن آن منجر به شکست خواهد شد.  

وی افزود: آمریکا و تعدادی از کشورهای کلیدی غربی برای منزوی کردن روسیه تلاش های خود را متمرکز کرده اند، اما ما از این اقدامات هراسی نداریم.  

پوتین روز دوشنبه اعلام کرده بود، مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.  

کرملین اعلام کرد، رهبران جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک از روسیه برای کمک به مقابله با «تهاجم» اوکراین درخواست کمک نظامی کرده‌اند.  

پوتین بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود.

وی گفت که مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

پوتین بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    5 1
    حرامزادگان کی راست گفتن که این بار دومشون باشه
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      1 0
      بعد از اینکه اکراین از قصدش برای پیوستن به ناتو کوتاه نیومد پوتین تنها چاره رو در استقلال دونتسک و لوگانسک دید. با این ترتیب اگر اکراین به ناتو بپیونده حلقه نزدیک جدید روسیه به عنوان حائل با ناتو این دو جمهوری خواهند بود که مرز مشترک روسیه و اکراین هستند
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    این بی شرافتی نتیجه هفتاد سال حکومت کمونیستی در روسیه هست
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس