کد خبر 1343183
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: مسئولیت پذیری، شاخصه بلوغ است. انسان مسئول به قانونمندی باور دارد: توازن میان حقوق و حدود. فضای مجازی، فضای زیست عمومی است: فرصت بی نظیر است، اگر قانونمند باشد؛ وگرنه تبدیل به تهدید می شود. این واقعیت را حتی لیبرال ترین کشورها پذیرفته اند؛ اما اینجا در کشور ما کسانی با اغراض متفاوت، انکار می کنند.

فضای مجازی، شاهراه بزرگ ارتباطاتی است و هیچ شاهراه پر ترددی را نمی توان سراغ گرفت که بی ضابطه و بدون تامین سلامت و امنیت آن تعبیه شده باشد. هر شاهراهی که برای تسهیل تردد ساخته می شود، ضمنا دارای محدودیت های عقلانی برای تامین سلامت استفاده کنندگان است.

می توان مفاد "طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی" را مستندا نقد و بررسی کرد و خواستار تغییراتی در آن شد. اما این که به بهانه یک طرح، علیه اصل ضرورت "قانونمند سازی فضای مجازی" هوچیگری و شانتاژ کرد، هیچ نسبتی با بلوغ شخصیتی ندارد و دعوت به زندگی جنگلی و بدوی -ماقبل مدنیت با همه آسیب ها و خسارت های آن است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 8
    باید قبلش اقناع رسانه ایی صورت می گرفت چون خیلی از کسانی که با آن مخالفت می کنند اصلا طرح را نخواندند و نمی دانند با چی مخالف هستند
  • م IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    3 4
    در کانال تلگرامی خود نوشت
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 3
    با این هجمه ای که اصلاحاتی ها ایجاد کردند نمیشه دیگر روی این طرح مانور داد- بهتر است که جزء به جزء قوانین اون را تصویب کنیم- مثلا یک طرح در خصوص پیام رسان- یک طرح در مورد ایسنتاگرام- یک طرح در خصوص افزایش پهای باند- جمع این ها همان کار را می کنه و لی به صورت خردر خرد باید تصویب بشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس