کد خبر 1335030
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
تغییر پرچم عربستان شایعه یا واقعیت؟

اعلام تصمیم اخیر دولت سعودی برای تغییر پرچم این کشور واکنش تند شهروندان عربستانی و برخی فعالان شبکه های اجتماعی را به دنبال داشت که ریاض را مجبور به ارائه توضیحاتی برای پایان دادن به شایعات کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت ایندیپندنت عربی، موافقت مجلس شورای عربستان با اکثریت آرا با پیش نویس تغییر پرچم خشم شهروندان این کشور را برانگیخت.

به محض تصویب پیشنویس اصلاحیه پرچم، شعار و سرود ملی عربستان، در محافل سعودی به ویژه شبکه های اجتماعی جنجال گسترده‌ای به پا شد. بطوریکه برخی تغییر پرچم و سرود ملی را رد  و برخی دیگر آن را تایید کردند. مخالفان با انتشار توییت‌هایی اظهار داشتند این تصمیم یعنی تغییر در شکل و چه بسا در رنگ پرچم.

سعد بن صیب العتیبی، ارائه دهنده این پیشنویس و عضو مجلس شورای عربستان در توضیح این امر گفت، تغییر پرچم صحت ندارد و تنها به منظور اصلاح شیوه نامه ای است که حدود ۵۰ سال از صدور آن می‌گذرد و نیز به منظور همسویی با جریان بزرگی است که عربستان طی سال‌های اخیر در بازنگری و توسعه برخی سیستم‌ها و متون قانونگذاری حامی اهداف و چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان آغاز کرده است.

این توئیت‌ها باعث شد که «نهاد مبارزه با شایعات» عربستان توضیح دهد که اخبار منتشر شده در مورد تغییر شکل و محتوای پرچم عربستان و سرود ملی نادرست است و واقعیت این است که این اصلاحیه، محتوای پرچم را تغییر نخواهد داد بلکه تغییر در شیوه نامه و به منظور به روزرسانی ضوابط و پروتکل‌های استفاده از آن است.

مجلس شورای عربستان، روز دوشنبه پیش‌نویس اصلاحیه «نظام پرچم» را که بیش از ۵۰ سال پیش صادر شده بود، پس از بررسی آن توسط کمیته امور امنیتی و نظامی این شورا تصویب کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ال کفروهابی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    8 0
    حتمامیخوان نمادیهودیان بزارندیا کلمه انگلیسی وامریکایی بکار ببرن توپرچمشون بهتره وهابیون یه پرچم به شکل گاوشیرده داشته باشن چون تمام جهان گاوهای شیرده وهابی رابیشتر میشناسن تاخوداسم عربستان خخخ. لعنت به ابلیسان وهابی ک الان مشخص شده نفاق وکفرشون دارن علنابااسلام مبارزه میکنن اولین نشانش ویران کردن قبرستاندبقیع بود. باکلمه خدا روی پرچمشون مشکل دارن. بهتره ک بااین ال کفتارپرجم دیگه ای داشته باشن اسم اسلام راهم خراب نکنن عکس موهای ترامپ بجای خورشیدبزاریدوکلمات یهودی انگلیس وگاوبزرگ شیرده هم برجسته سازی کنید. براشون طرح میدم اگه خاستن...
  • تک سوار DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    5 0
    اگه روحانی بود پرچم ما هم تغییر می کرد. ننگ بر ۲۰۳۰
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 0
    لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ. با سلام. تا دیر نشده مسلمانان باید جلوی اقدام شوم آل سعود (تغییر در پرچم) را بگیرند وگرنه ممکن است در آینده تصمیمات بدتر از این را هم بگیرند. نباید اجازه داد که هر غلطی دلشان خواست بکنند. ممکن است بعضی ها بگویند به ما ربطی ندارد و نباید در امورات داخلی کشورهای دیگر دخالت کرد؛ اما این را باید بدانید که عربستان یک کشور معمولی نیست؛ این کشور زادگاه اسلام و متعلق به همۀ مسلمانان است. اگر حکومت آل سعود ملعون از اسلام بدش می آید باید امورات مربوط به مسلمانان و شهرهای مقدس آنجا را به مسلمانان واگذار کند. محمد بن سلمان هم اگر از اسلام بدش می آید باید اسم خودش را عوض کند؛ مثلاً بگذارد یزید بن معاویه لعنت الله علیه.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    4 0
    يا حيدر كرار زند نقش به زودي بر پرجم سبز عربستان سعودي.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس