محمد ایمانی

براساس آمار دانشگاه براون تخمین زده می‌شود ۲۴۱۰۰۰ نفر در جنگ عراق جان باخته و صدها هزار فرد به علت گرسنه‌گی، بیماری و جراحت ناشی از جنگ ویرانگر قربانی شده‌اند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: 

۱) سخنگوی سپاه پاسداران اعلام کرده که ادعای منتشر شده در سایت انصاف نیوز و روزنامه مشرق تحریف شده و خلاف واقع است. اصلا نه در مرام نظام و سپاه است و نه دلیلی دارد که یک فرمانده نظامی در دیدار خانواده ای داغدار بگوید "اگر این هواپیما نمی‌افتاد و این‌ها (قربانیان) نبودند، جنگ سختی همان روز بعد اتفاق می‌افتاد. آمریکا حمله می‌کرد و ۱۰ میلیون نفر کشته می‌شدند و این واقعه باعث شد که این جنگ رخ ندهد»!

کدام عقلی امضا می کند که چنین حرفی به خانواده قربانی زده شود؟ اصلا "۱۰ میلیون کشته" از کجا آمده و چگونه محاسبه شده؟! مگر کل کشته های جنگ ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان و عراق چقدر بوده؟

چند آمار: "بر اساس آمار  پنتاگون،  تعداد تلفات انسانی جنگ افغانستان در ۱۸ سال گذشته ۱۵۷ هزار نفر بوده است. ویکی‌پدیا هم می گوید در طول جنگ در افغانستان  ۱۷۴٬۰۰۰ نفر کشته شده اند.

براساس آمار دانشگاه براون  تخمین زده می‌شود ۲۴۱۰۰۰ نفر در جنگ عراق جان باخته و صدها هزار فرد به علت گرسنه‌گی، بیماری و جراحت ناشی از جنگ ویرانگر قربانی شده‌اند.

پایگاه تحلیلی آمریکایی «خانه شفاف سازی اطلاعات» اعلام کرد: شمار عراقیهایی که در حمله آمریکا  کشته شدند،  به یک میلیون و ۴۵۵ هزار و ۵۹۰ نفر رسید. 

تحقیقات «هزینه‌های جنگ» دانشگاه براون تخمین زده است که بیش از یک میلیون نفر در این جنگ، جان خود را از دست داده‎اند.

یک گزارش دیگر نشان می‌دهد بین ۸۹۷ هزار تا ۹۲۹ هزار نفر در این جنگ کشته شده‎اند".

با چه برآوردی و در حالی که دست ایران هم مثل افغانستان و عراق خالی نبود، می توان ادعا کرد در جنگ با آمریکا ۱۰ میلیون نفر کشته می شدند؟!!!!! دروغ بودن یک خبر از این روشن تر؟!

۲) درباره سوابق خباثت های انصاف نیوز باید گفت این سایت، رسانه به مفهوم متداول آن نیست. از مصاحبه با "اورلی (مژگان) نوی" ‌افسر واحد ۸۲۰۰ اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان "شهروند اسرائیل" و "طرفدار عادی سازی روابط" بگیرید، تا توجیه جنایت آمریکا در سرنگونی ایرباس ایرانی، و مصاحبه با فائزه هاشمی و تاکید بر این که کاش ترامپ دوباره انتخاب می شد و فشار های تحریمی را بیشتر می کرد، بلکه نظام مجبور به تغییر سیاست هایش می شد!

چنین رسانه هایی، ماموریت رادیو اسرائیل و bbc و voa و رادیو فردا را انجام می دهند؛ منتها با نام و نقاب ایرانی.

۳) خانواده شهید و داغدار بودن در ماجرای تلخ هواپیمای اوکراینی، دلیلی نمی شود که فرد مجوز داشته باشد هر طور خواست تهمت پراکنی کند و رسانه هم علیه مدافعان امنیت کشور در خط مقدم منتشر کند.

۴) این که عناصر همگرا با ضد انقلاب و رسانه های نیابتی (پایگاه های رسانه ای دشمن)، سراغ برخی خانواده ها بروند که به هر دلیل (درست یا نادرست) مسئله دار شده اند، آنها را پخت و پز کنند، تحلیل های وارونه به خورد شان بدهند و در یک فرآیند چند هفته ای تا چند ماهه برای مصاحبه علیه نظام و انقلاب  آماده کنند، امری مسبوق به سابقه است. البته در طرف مقابل، بعضا نواقصی در رویکرد رسانه ای و تعامل با افکار عمومی وجود دارد که میدانی فراخ را در برابر ضد انقلاب برای موج سواری و لاشخور بازی قرار می دهد.

۵) وقوع خطای انسانی در وضعیت جنگی محتمل و در دنیا مسبوق به سابقه است. منطقا به خطای خاطی رسیدگی می شود که بعضا توام با  سخت گیری و بدبینی هم هست. اما هیچ جای دنیا، مدافعان کشور در خط مقدم جنگ را زیر آتش بار سنگین رسانه ای -چنان که در دو سال اخیر و درباره موضوع هواپیما شاهدش بوده ایم- نمی گیرند. بلکه حتی اگر آمریکا باشد، مدال هم می دهند و تشویقش هم می کنند؛ چون معتقدند کسی که در خط مقدم جنگ است، نباید دچار تردید شود و دستش بلرزد.

۶) نکته مهم در تحلیل تکاپوی رسانه ای ضد انقلاب، این بخش از ماجراست:

"محاسبه دولت آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی، انتقال پیام ضعف به ملت- دولت ایران و تشدید دودستگی حاصل از آن بود. اما اتفاقات بعدی، کاملا محاسبات آمریکا را به هم زد.

اولا مراسم تشییع این قهرمان ملی، به فوران همدلی کم‌نظیر ملت ایران در انزجار از آمریکا و مطالبه انتقام، و همچنین توقف تعهدات برجامی یکطرفه انجامید. ثانیا حمله موشکی سپاه به پایگاه فوق‌مدرن عین‌الاسد، بدترین و تحقیرآمیزترین ضربه به آمریکا پس از جنگ جهانی دوم را رقم زد. در واقع با آن حمله موشکی موفق به عین‌الاس، هیبت نظامی آمریکا فرو ریخت.

به نظر می رسد پادوهای رسانه‌ای و اجاره‌ای آمریکا ماموریت دارند با ناخن کشیدن به زخم سقوط هواپیمای اوکراینی و بازماندگان شهدای این حادثه تلخ، دو شکست راهبردی آمریکا در زمینه ایجاد دودستگی در افکار عمومی ایران و شکست نظامی را جبران کنند و به جای آمریکا، از سپاه پاسداران (مدافعان امنیت ملی) و «شهید سلیمانی» انتقام بگیرند".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    30 15
    عالی بود آقای ایمانی. به نظر بنده هم از چند ماه قبل جریانات مشکوکی دارن روی برخی از این خانواده ها کار میکنن تا بهشون القا کنن که کاسه ای زیر نیم کا سه است عمدی بوده و اینها. وزارت اطلاعات باید نسبت به این قضیه پیگیر باشه
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      4 12
      آمریکا خودش زده هواپیما رو با هک کردن.
    • كفشنده IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      3 5
      خیلی نادانی اگه خودت حرفی كه زدی رو باور داری! اصلا از نظر تكنولوژی هك سیستم و القای هدف كاذب از اون فاصله ممكن نیست. فقط میشه اخلال كرد اونم نه توی این شرایط و فاصله. مگه موبایله كه هك كنن؟؟
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    20 13
    این بندش خیلی حق بود "خانواده شهید و داغدار بودن در ماجرای تلخ هواپیمای اوکراینی، دلیلی نمی شود که فرد مجوز داشته باشد هر طور خواست تهمت پراکنی کند و رسانه هم علیه مدافعان امنیت کشور در خط مقدم منتشر کند" حتی به نظر من سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح میتونن علیه این خانواده شکایت کنند چون تهمت و دروغ سنگینی گفتن. رسیدگی به پرونده هواپیما جدا و رسیدگی به این مصاحبه و تهمت ها هم جدا
    • هاشمی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      11 27
      بله دلیل نداره اگه خونواد خودت بودن چی
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      11 10
      اینکه میگید"اگر خانواده خودت بودن.." یه فرار رو به جلو هست و این حرف غیر منطقی رو توجیه نمیکنه که ایران هواپیمای خودش رو از عمد زده!!! ربطی نداره. یکی از مصادیق صبر بر مصیبت اینه که آدم نا حق نگه.دنبال حقش باشه ولی ناحق نباید بگه.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      12 3
      درسته. سپاه تا روشن شدن حقیقت نباید از این تهمت کوتاه بیاد.
    • علی IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      0 3
      خوانواده ی ما پولدار بودن و تو کانادا خونه داشتن.اونجاشو وللش تو...
    • به هاشمی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      2 0
      جناب هاشمی حادثه بسیار تلخه.انشاءالله که برا کسی اتفاق نیفته.خاطیان باید محاکمه بشن.اما درست نیست کل نهادی که اینهمه سال باعث حفظ کشور شده زیر سوال بره.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    15 12
    دقیقا. با توجه به داغدار بودن عده ای دارن روی این خانواده ها کار میکنن و بهشون اطلاعات غیر واقع غیر تخصصی و اشتباه میدن تا دچار تحلیل اشتباه بشن. مثل برخی از بازماندگان سانچی که ادعا میکنن عزیزانشون زنده هستن!!
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 5
    در مثل مناقشه نیست.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    15 6
    واقعا دیگر مماشات جایز نیست دادستانی باید این پایگاه دروغ رسانی را مسدود کند
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    4 6
    اتفاقی که افتاده اینه. با توجه به عملکرد ضعیف رسانه ای و تاخیر سه روزه در اعلام واقعیت حادثه همچنین تایید صحت حرف های طرف غربی. اونها مرجعیت رسانه ای این موضوع به دست گرفتن. حالا هر دروغ بزرگ و عجیب و غیر منطقی بگن عده ای باور میکنن. میگن " اونوقت هم میگفتن پدافند نزده دیدی زده بود پس الانم راست میگن!! حتی دروغ به این بزرگی
  • US ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    4 7
    دقیقا
  • حسن IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    17 0
    اميدوارم مشرق نيوز منتشر كند چرا پروازهاي مسافري در شرايط جنگي تعطيل نشد
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      8 4
      از دولت غرب گرای قبلی بپرس
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    3 5
    اسم روزنامه شرق که میان آمد آن هم در مورد خب های جنجالی، آخرش مشخص بود جعلی است
  • SE ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 4
    حالا ربطش چیست؟
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    10 5
    نه امریکا و نه بزرگتر از امریکا نمیتونه غلطی بکنه
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 3
    چی بگم
  • جاویدایران NL ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    2 9
    من که حیرت کردم از این حرفهای چندروز اخیر، من نمیفهمم ماجرا چیه، اگه ما معتقد باشیم که امریکا میتونه به ما آسیبی به این بزرگی بزنه که ۱۰ میلیون از مردم ایران رو بکشه پس یعنی ما پذیرفتیم که امریکا پیروز ماجراست؟ بله درسته امریکا و روسیه و‌چندکشور دیگه در عمل میتونن با سلاح های اتمی خودشون چندین بار کره زمین رو نابود کنن اما منظور من اینه که اگر این حرف ۱۰ میلیون رو بپذیریم یعنی ما درشرایطی هستیم که امریکا بتونه هزینه این اقدام در برابر ایران رو به راحتی تحمل کنه؟؟ در حالی که ما همه حرفمون تا حالا این بوده که مابعنوان ایران چنان هزینه هر اقدام جنگی علیه ایران رو برای امریکا بالا بردیم که در عمل امریکا از اقدام منصرف میشه، اما این ۱۰ میلیون خلاف این رو‌نشون میده! وقتی تعداد به این بالایی هست و عدد ۱۰ میلیون بکار میره منظور استفاده امریکا از سلاح اتمی علیه ایران هستش، درحالی که استفاده از سلاح اتمی علیه کشوری که فاقد سلاح اتمی هست غیرقانونی هستش. ...ضمناً اینکه هواپیما زده بشه جلوی جنگ رو میگیره رو هم من نمیتونم درک کنم چطور با زدن هواپیما میشه جلوی جنگ رو گرفت!! ضمناً اگه امریکا در چنین جایگاهی قرار داره و ما معتقدیم ۱۰ میلیون از مارو میتونه براحتی بکشه و ادعامیشه ایران بخاطر جلوگیری از جنگ هواپیمارو زده پش دیگه چرا داریم در وین مذاکره میکنیم؟؟ همچین کشوری اصلاً میتونه جلوی امریکا بایسته و چونه بزنه و مذاکره کنه؟؟ همچین کشوری باید امریکا دیکته بگه و طرف ایرانی بگه چشم و متن عهدنامه رو بنویسه!! چیزی که گفتن بیشتر شبیه لیبی هست که تمام تجهیزات اتمی خودش رو بار کشتی کرد فرستاد امریکا، اگه ایران معتقد باشه اگه هواپیما رو نمیزد حمله میکردن ۱۰ میلیون از ایرانی هارو میکشتن رفتارش باید مثل لیبی باشه که همه چیز رو داد رفت، نه اینکه بره در وین مذاکره کنه و سابقه ایستادگی محکم در برابر امریکارو داشته باشه!! من کلاً در عجبم از این حرفها!!
  • جاویدایران NL ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 6
    اینم در ادامه حرفام بگم که اگه دروغه باید شدیداً با این رسانه ها و حتی بیان کنندگان همچین ادعایی برخورد بشه
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    10 2
    شرق معلوم الحاله
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    7 4
    خوب مرد حسابی اینارو چرا به ما میگی؟ باید هرچه زودتر بر علیه این شایعه پردازان اعلان جرم شده و در محضر دادگاه دروغشان فاش شود .دیگر نیاز به این همه قلم فرسایی نیست که!
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    13 0
    شرق کلا دروغ گوست. اما سلام به مشرق عزیز
  • مرادخان IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    8 2
    شرق دروغ و یاوه میگه. شنونده باید عاقل باشه.
  • سید سعید میررضائی IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    5 1
    خوب به سوالات این والدین بایستی جواب داده بشه. محاکمه علنی باشه و هر کسی و در هر مقامی مقصر باشه معرفی و مجازات بشه.
  • علـی IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 3
    لطفاً آدرس کانال تلگرامی آقای ایمانی رو منتشر کنید
  • سیف IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    6 5
    اگر شرق و بی‌انصاف نیوز غیر از دروغ بنویسند باید تعجب کرد!دروغ که تو ذاتشونـه؛ الا ماشاالله...
  • اسماعیل IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    5 1
    سلام، فرض کنید خانواده داغدار بجای انصاف نیوز و شرق با بی بی سی و ایران اینترنشنال مصاحبه می کردند، آیا از هجمه علیه جمهوری اسلامی چیزی کاسته می شد؟ نه
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      8 0
      اینا هجمه نیست. جمهوری اسلامی روزا شدید تر و سخت تر از اینا رو دیده. ولی روز به روز با مواجهه با هر کدومشون قوی تر شده.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 0
    من نمیدونم این همه باج دادن و مماشات کردن با این از خدا بیخبران غرب پرست برای چیست ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس