وزیر بهداشت: آذر ماه ایمنی‌زایی در اکثریت جامعه حاصل می شود

وزیر بهداشت گفت: هنوز خطر موج ششم بیماری در کشور وجود دارد. در برخی کشورهای همجوار، اروپایی، روسیه و آمریکا، موج بیماری شکل گرفته و در ایران نباید عادی انگاری کرده و لازم است.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، اظهار کرد: یکی از مشکلات کشورمان، بحث جمعیت است؛ چراکه از یک کشور شاداب و بانشاط به یک کشور پیر و سالمند تبدیل می‌شویم. حدود ۱۲ درصد از جمعیت کشور، سالمند است و در چند سال آینده، ۳۰ درصد جمعیت به سن سالمندی می‌رسد و همه باید برای رشد و جوانی جمعیت، تلاش کنیم، چون با جمعیت جوان می توان به شکوفایی اقتصادی نیز دست یافت.  

وی افزود: وزارت بهداشت در بحث رشد جمعیت، گام های اساسی بر خواهد داشت. اولین گام این بود که هزینه‌های ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار داد تا زوجین نابارور بتوانند از داروها و امکانات درمان ناباروری به طور رایگان، بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید

وزیر بهداشت: طی ۱۰۰ روز ۱۰۰ میلیون دز واکسن تزریق شد

وزیر بهداشت گفت: هنوز خطر موج ششم بیماری در کشور وجود دارد. در برخی کشورهای همجوار، اروپایی، روسیه و آمریکا، موج بیماری شکل گرفته و در ایران نباید عادی انگاری کرده و لازم است که کماکان پروتکل ها را رعایت کنیم.

عین الهی تصریح کرد: تکلیف واکسن نزده‌ها را ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص می‌کند و وزارت بهداشت، گزارش میزان تزریق واکسن در کشور را اعلام می‌کند. تا امروز حدود ۸۳ درصد جمعیت هدف، یک دُز و حدود ۶۸ درصد نیز دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که در هفته‌های آینده، جمعیت واکسینه شده کامل، به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد و ستاد ملی مقابله با کرونا، برای افراد واکسن نزده، بر روی قرنطینه و محدودیت‌های هوشمند تاکید دارد تا واکسن نزده‌ها، نتوانند در اماکن تجمعی، حضور پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا با مشارکت مردم در کشور تزریق شده که عمده آن در ۱۰۰ روز گذشته بوده و این یک حرکت انقلابی و مردم نهاد بود. وقتی به مردم اعتماد و آنها به ما کمک کنند، در هر کاری می‌توانیم موفق باشیم.

عین اللهی تاکید کرد:مهمترین گام در مدیریت کرونا، واکسیناسیون است و در دنیا ثابت شده که مرگ و میر در بیمارانی رخ می‌دهد که واکسن تزریق نکرده‌اند و توصیه ما به مردم این است که واکسن نزده‌ها، سریع تر اقدام به واکسیناسیون کنند تا بتوانیم بر کرونا فائق آییم.

وی افزود:‌البته باید تا مدت ها با کرونا زندگی کنیم و نباید عادی انگاری شده و تصور کنیم که باید پروتکل‌ها و ماسک را کنار بگذاریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سوخته IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    77 1
    جناب وزیر به چه دلیل کسی که کرونا گرفته یعنی به ویروس زنده درگیر شده و بهبود یافته باید واکسن که ویروس کشته دارد بزند مگر اینکه منظور چیز دیگری باشد که همراه با واکسن باشد .
    • Nasra IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      28 0
      اگر صد در صد مردم هم واکسن بزنند باز این آقا میاد میگه پیک دهم تو راه هست کسانی که دوز سوم نزدن برند بزنن.این واقعا مسخره هست واکسنی که نه پیشگیری میکنه از ابتلا و نه از مرگ و میر رو بیای مدام تبلیغ کنی به زدن
  • DE ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    49 1
    70 درصد مردم که به اجبار واکسن زدن باز نگران چی هستی واکسن مگر جلوی ابتلا و انتقلال و مرگ و میر کرونا را نمیگرفت پس چه شد؟ کرونا در آلمان واکسینه شده جولان میدهد تو که وعده داده بودی کرونا تموم میشه
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    59 3
    زدن واکسن های غیر موثر افتخار ندارد جناب وزیر اگر مردهستید عوارض واکسن ها را شفاف کنید.
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      2 41
      من عوارضی نداشتم در واقع در خانه ما هیچکدام عوارض نداشتیم
    • سبک زندگی اسلامی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      42 1
      بیشتر دوستان من که واکسن زدن دچار عوارضی مثل لرز و تب و حتی سکته هم شدند اما به لطف خدا و به برکت داروی امام کاظم ع بنده واکسن نزدم و با وجود دوسالگی کرونا هم هیچ اثری از آن ندیدم الحمدلله میلیونها بار گمشده مردم ایران سبک زندکی اسلامی است نه مهمل بافی های سازمان بهداشت جهانی
    • ۵۴ IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      1 50
      کاش همتون سکته میکردید حرف زیادی نمزدید بچه کوچک هم واکسن های چند گانه را بزند مقداری تب ولرز وغیره دارد معلومه سر وکارت به آی سی یو نکشیده ونتیلاتور تو حلقت و شیلنگ تو پس و گلوت کنند که این مقدار عوارض کم را هم تحمل نمیکنی.؟
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      1 0
      کاربر 23:31 مشکل امثال تو که ذهن بسته ای دارید فقط و فقط به خاطر دهن همیشه بازتونه مرد حسابی واکسن چند گانه رو که به بچه ها میزنن میگن دیگه بیماری نمیگیرید نه مثل واکسن کرونا که میگن اگرم بزنید باز هم ناقلید هم کرونا میگیرید هم میمیرید ضمنا در حال حاضر بیمارستانها پر از آدمای واکسن زده ی پر مدعایی مثل توئه که دچار لختگی و سکته میشن و الا واکسن نزده ها سالمترین افراد جامعه هستن
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    48 1
    ابتدا گفتید با تزریق ۷۰ درصدی ایمنی جمعی حاصل می شود و جشن پایان کرونا را می گیریم بعد گفتید ۸۰ درصد باید تزریق کنند جدیدا زالی گفته باید ۹۰ درصد واکسن بزنند و پس از آن می گویند باید صد در صد واکسن بزنند حتی اگر صد درصد هم بزنند که نمی زنند محال است کرونا حتی کم شود و محال است مرگ و میر کم شود محال است مردم بتوانند آزادانه به فعالیتهای اجتماعی بپردازند پس واکسنها برای چی به مردم می زنید؟ نگاهی به انگلیس و آمریکا و اروپا بیندازید و کمی عبرت بگیرید
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    سامانه صدور کارت واکسن را بروزرسانی کنید
  • US ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    33 0
    پس چرا مدارس رو باز می کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس