دیدار نمایندگان ویژه آمریکا و روسیه درباره افغانستان

ضمیر کابلوف و توماس وست، نمایندگان ویژه روسیه و آمریکا در امور فغانستان امروز در مسکو برای بررسی رویکردهای مسکو و واشنگتن در خصوص وضعیت افغانستان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش مشرق، کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان جزئیات دیدار با نماینده ویژه آمریکا را اعلام و گفت که در نشست مسکو با توماس وست، برای حل و فضل همه موضوعات افغانستان تبادل نظر شده است.

کابلوف بعد از این دیدار به ریانووستی گفت که اگر چه طالبان تلاش می‌کند تا به تمام تعهدات و وعده‌های خود عمل کند اما تلاش طالبان در این مورد بسیار کند است.

کابلوف در پاسخ به این سوال که آیا مسکو از روشی که طالبان به وعده‌های خود عمل می‌کنند راضی است، گفت: «(طالبان) تلاش می‌کنند تا عمل کنند، اما بسیار کند.

روسیه به‌عنوان یکی از کشورهای منطقه که تحولات جاری در افغانستان را با حساسیت دنبال می‌کند، اوایل ماه جاری  میزبان نشستی درباره این کشور جنگ زده بود و نمایندگان ۱۰ کشور حاضر در این نشست اتفاق نظر داشتند که تحقق وعده های طالبان، مهم ترین شرط به رسمیت شناخته شدن آن از سوی جامعه جهانی است.

طالبان ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) کنترل کابل پایتخت افغانستان را در اختیار گرفت و ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) از تشکیل دولت موقت در این کشور خبر داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس