کد خبر 129958
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰

مقام معظم رهبری فرمودند : آن چيزى كه مى‌تواند انقلاب و جهتگيرى عظيم اين ملت و راهى را كه او به سوى صلاح و فلاح و عزت و رضاى الهى و سعادت دنيا و آخرت خود مى‌پيمايد، پايدار كند، عبارت است از هوشيارى و آمادگى و روحيه‌ى پاسدارى. اين روحيه‌ى پاسدارى، متوقف به آن جنبه‌ى معنوى است. اين‌كه من در ملاقات با برادران پاسدار، با مجموعه‌هاى انقلابى و با برادران و خواهرانى كه در بخشهاى مختلف مسؤوليتهاى حساسى دارند، بر روى رعايت جنبه‌ى معنوى تكيه مى‌كنم، به خاطر همين است. اين توجه و توسل و ارتباط قلبى با پروردگار عالم، تضمين كننده‌ى استحكام و اقتدار نيروهايى است كه مى‌خواهند هميشه در مقابل آن جبهه بايستند و مقاومت كنند. جز اين راهى وجود ندارد.

به گزارش مشرق ، به مناسبت روز پاسدار  گلچينی از بيانات رهبر معظم انقلاب را در مورد پاسداری و سپاه جمع آوری شده است که می توانید ملاحظه کنید:

من اصرار دارم كه شما عزيزان پاسدار در هر جا هستيد، روح و حقيقت مسأله‌ى پاسدارى و سپاه پاسداران را مورد توجه قرار دهيد. در ايجاد سپاه پاسداران، فقط اين نبود كه نظام مى‌خواهد از نو يك نيروى مسلّح درست كند - مسأله تنها به اين‌جا ختم نمى‌شد - مسأله از اين هم بالاتر بود. مسأله اين بود كه در يك تشكيلات نظامى كه به‌وسيله‌ى انقلاب به‌وجود مى‌آمد، فكر و عقيده و ايمان - يعنى عامل معنوى قدرت - در تمام اجزا رعايت و لحاظ شود و تا آن‌جا كه ممكن بود، اين كار شد. اساس قضيه اين بود، والّا سپاه پاسداران بعد از آن‌كه به‌وجود آمد، كسانى كه آن را نمى‌خواستند، بارها تا مرز انحلالش بردند و به انزوايش انداختند؛ نسبت به آن بى‌اعتنايى كردند و به آن امكانات ندادند؛ بارها از آن بدگويى كردند؛ اما سپاه ماند و مى‌ماند. اين‌گونه پايه‌ى مستحكمى مى‌ماند؛ چرا؟ چون عامل معنوى قدرت در درون اين سازمان به‌طور وافر وجود داشته است و امروز هم وجود دارد. آن عامل معنوى قدرت چيست؟ اعتقاد، ايمان، اخلاص، مجاهدت براى اداى تكليف، مجاهدت براى خدا، مجاهدت منهاى درآمد مادّىِ آن مجاهدت و تلاش. اينها مهمّ است؛ اينهاست كه يك مجموعه و يك نظام را حفظ مى‌كند. در اصل انقلاب هم همين معنا بود و امروز هم هست. نبايد به بعضى از ظواهرى كه مخالفان اصل نظام سعى مى‌كنند آنها را درشت و پر رنگ و رنگ‌آميزى كنند و نسبت به آنها مبالغه نمايند، فريب خورد. حقيقت قضيه، وجود ايمان است.

بيانات در ديدار فرماندهان و گروه كثيرى از پاسداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامى به مناسبت «روز پاسدار» 22/08/1378



چيزى كه شما پاسدار آن هستيد، چيست؟ سپاه پاسداران انقلاب اسلامى. انقلاب، يك حرف و يك حركت دفعى نيست؛ يك حركت مستمر است و اقتضائاتش در زمانهاى مختلف، متفاوت است. كسانى كه با انقلاب دشمنى مى‌كنند، با آنچه در بهمن‌ماه 1357 اتفاق افتاد، دشمن نيستند؛ آن‌كه گذشت و رفت؛ آنها با يك موجود زنده‌ى حى و حاضر دشمن و مخالفند. پس انقلاب تداوم و حضور دارد.
انقلاب، زنده و پوياست. پاسدار انقلاب، پاسدار چنين موجود زنده و پويا و متحرك و پيشرونده‌اى است. اگر اين نبود، تا كنون انقلاب اسلامى و نظام اسلامى بايد ده كفن پوسانده باشد. اما موجود زنده را نمى‌شود دفن كرد و از تحرك باز داشت؛ زنده است و زنده خواهد ماند.

بيانات در ديدار گروه كثيرى از اعضاى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى 24/06/1381

سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، مجموعه‌اى است كه وجودش امروز براى كشور و ملت ايران و همه‌ى هدفهاى والايى كه اين ملت براى خودش ترسيم كرده است، ضرورى و لازم است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامى فقط براى يك مجموعه‌ى نظامى نيست. يك مجموعه‌ى نظامى مى‌تواند با شكلهاى مختلف، با هدفها و با رفتارهاى مختلف و با خصلتهاى گوناگون باشد. البته بحمدالله امروز در نظام جمهورى اسلامى، همه‌ى سازمانهاى نظامى به يك معنا سازمانهاى معنوى و الهى و داراى اهداف خدايى هستند؛ ارتش هم همين‌طور است، نيروى انتظامى هم همين‌طور است، سپاه پاسداران هم كه ولادتش اين‌طور بوده است. هر كدام خصوصياتى دارند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامى براى دفاع از انقلاب، تماميت انقلاب و هدفهاى انقلاب و براى مقابله با دشمنان انقلاب به وجود آمده است. انقلاب هرچه دشمن دارد و دشمنى دارند، به‌طور طبيعى در مقابل سپاه پاسداران صف بسته‌اند و حضور دارند؛ چون پاسدار انقلاب است. همه‌ى آن نيروهايى كه در اين طبيعت «خدا ساخته» و در اين قوانين و سنن الهى براى دفاع از انقلاب و از حقانيت اسلام وجود دارد - همه‌ى آن نيروهاى معنوى، همه‌ى آن تواناييها و استعدادهاى درونى - همه درخدمت اين مجموعه‌اى است كه براى دفاع از انقلاب پديد آمده است.

بيانات در ديدار جمعى از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى 24/06/1378

جوانان عزيز! عزيزان نورانى! خدا را شكر مى‌كنيم كه دولت قدر شما را مى‌داند؛ ملت قدر شما را مى‌داند؛ مسؤولان كشور قدر شما را مى‌دانند؛ رئيس جمهور قدر شما را مى‌داند؛ مجلس قدر شما را مى‌داند. خدا را شكر مى‌كنيم كه پرچم عزت و جهاد و ايثارى كه با دست شما جوانان در اين كشور به اهتزاز درآمد، امروز هم در دست جوانان است؛ جوانان مؤمن، جوانان پاك و نورانى در ميدانهاى مختلف. اگر روحيه‌ى جهاد و مقاومت در مقابل دشمنيهاى دشمن باشد، اين جوان هر جا هست - در پادگان، در دانشگاه، در حوزه‌ى علميه، در بازار، در كارخانه، در محيطهاى گوناگون - «مجاهد فى‌سبيل‌الله» است؛ پاسدار ارزشها و پاسدار دين است و اين امروز بحمدالله وجود دارد. اين را قدر بدانيد.



بيانات در مراسم صبحگاه لشكر سيدالشهداء(ع) 26/07/1377

من مى‌خواهم به شما عزيزان عرض كنم كه سپاه پاسداران و هر پاسدار و هر كسى در غير كسوت پاسدارى كه در قبال امانت اسلام و امانت انقلاب، براى خود مسؤوليتى قائل است؛ در زندگى امروز و فرداى بشر، براى ارزشهاى اسلامى نقش قائل است، بايد توجه كند كه با پايان يافتن جنگ، كار پايان نيافت؛ با گذشت يك دهه و دو دهه از پيروزى انقلاب، تلاش خاتمه نيافت. دليل واضح هم اين است كه دشمنيها و عوامل مزاحم و معارض با اين حركت صلاح و فلاح، تمام نشده است.

بيانات در ديدار با گروه كثيرى از پاسداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامى به مناسبت روز پاسدار 13/09/1376

آن چيزى كه مى‌تواند انقلاب و جهتگيرى عظيم اين ملت و راهى را كه او به سوى صلاح و فلاح و عزت و رضاى الهى و سعادت دنيا و آخرت خود مى‌پيمايد، پايدار كند، عبارت است از هوشيارى و آمادگى و روحيه‌ى پاسدارى. اين روحيه‌ى پاسدارى، متوقف به آن جنبه‌ى معنوى است. اين‌كه من در ملاقات با برادران پاسدار، با مجموعه‌هاى انقلابى و با برادران و خواهرانى كه در بخشهاى مختلف مسؤوليتهاى حساسى دارند، بر روى رعايت جنبه‌ى معنوى تكيه مى‌كنم، به خاطر همين است. اين توجه و توسل و ارتباط قلبى با پروردگار عالم، تضمين كننده‌ى استحكام و اقتدار نيروهايى است كه مى‌خواهند هميشه در مقابل آن جبهه بايستند و مقاومت كنند. جز اين راهى وجود ندارد.

 بيانات در ديدار با گروه كثيرى از پاسداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامى به مناسبت روز پاسدار 13/09/1376

جهاد در اختيار هركس قرار نمى‌گيرد! جهاد با دشمن و در ميدان خطر، در اختيار هر كس قرار نمى‌گيرد! پانزده سال است كه شما در اين ميدانيد. حالا بعضى فقط هشت سال جهاد كردند. اما جهاد سپاه، قبل از آن هشت سال شروع شده است و تا امروز هم ادامه دارد. اين هم يك امتياز ديگر است و از آنهايى است كه نيكان و بندگان صالح خدا غبطه‌ى آن را مى‌برند؛ برجسته‌ها به آن غبطه مى‌برند. كلامى از امام نقل شد و ايشان هم قطعا و يقينا آن را از دل فرموده بودند كه «اى كاش من هم يك پاسدار بودم!» روى اين جمله دقت كنيد كه يعنى چه؟ امام كيست؟ آن مرد بزرگ فقيه عارف زاهدى كه در راه خدا، يكى از برجسته‌هاى بى‌برو برگرد است و هركس در راه خدا باشد، اهل هر دين و ملتى كه باشد، همين‌قدر كه اهل معنويت باشد، نور وجود امام بزرگوار را درك مى‌كند. مى‌گفت: «اى كاش من هم يك پاسدار بودم!»



بيانات در ديدار فرماندهان رده‌هاى مختلف «سپاه پاسداران» 29/06/1373

يكى از بهترين نامگذاريها، همين نامگذارى «روز پاسدار» است. براى پاسدارانى كه از ساعت اول پيروزى انقلاب، چه آن وقتى كه هنوز اين لباس مقدس بر تنشان نبود، و چه آن وقتى كه با انتظام گرفتن مسائل انقلاب و شكل گرفتن نهادها، همين جوانان مخلص و صادق و فداكار وارد سلك پاسدارى شدند - چه در سپاه، چه در كميته - و جز فداكارى و دفاع از اسلام و انقلاب و امام، هيچ چيز برايشان مطرح نبود و در قبال اهداف الهى و انقلابى، جان براى آنها متاع ناقابلى به حساب مى‌آمد، هيچ چيز و هيچ‌كس شايسته‌تر از اينها نيست كه اين روز مبارك را به آنها اختصاص بدهند. نام پاسدار را بر اين روز از اين جهت گذاشتند و امام بزرگوار هم با چشم حكمت‌بين، اين مطلب را تأييد فرمودند.

سخنرانى در ديدار با فرماندهان و جمعى از اعضاى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى 18/11/1370

روز پاسدار - اين عنوان شيرين و زيبا و فراموش‌نشدنى - است. عنوان پاسدار، يادگار روزهاى افتخار براى همه‌ى دوران تاريخ ما در آينده، و يادگار لحظه‌هاى حساس اين انقلاب است؛ كه اگر پاسدار نبود، هيچ چيزى نبود و هيچ چيزى نمى‌ماند.
هر كس كه امروز به نحوى از ارزشهاى اسلامى پاسدارى مى‌كند و آن را نگه مى‌دارد، خوب است به ياد داشته باشد كه اگر روزى جوانان پاسدار ما نبودند و اين مولود و نهال تازه را از تهاجم دشمنان حراست نمى‌كردند، چيزى باقى نمى‌ماند، تا عالمش درباره‌ى مسائل علمى آن، مهندسش درباره‌ى مسائل مهندسى آن، پزشكش درباره‌ى مسائل ديگر آن، و بقيه‌ى خدمتگزارانش هركدام در حيطه‌ى كار خود، به آن خدمت كنند. در لحظه‌هاى اول، بايد دلسوزترين انسانها، از يك مولود و يك نهال تازه نگهدارى كنند؛ كار هركس نيست. اين است كه عنوان پاسدار، يادآور آن لحظه‌ها مى‌باشد.
امروز بسيارى از آن پاسداران شهيد شده‌اند، بسيارى جانباز شده‌اند، بسيارى هم در همين نهادهاى نظامى و انتظامى - سپاه و كميته و امثال اينها - و يا بعضى نهادهاى ديگر هستند و مشغولند. عنوان پاسدار، براى انقلاب و اسلام ماند. افراد عوض مى‌شوند؛ اما عنوان مثل يك اعتبار و يك تاج كرامت، مى‌ماند. هر كسى در زير آن قرار گرفت، كرامت پيدا مى‌كند. عنوان مهم است. خوب است كه خودمان را با اين عنوان، معنون كنيم.

سخنرانى در روز پاسدار 29/11/1369

مهمتر از نام پاسدار، عنوان واقعى و زى و روحيه‌ى پاسدارى است. بد است كه ما با نام پاسدار، كسى را داشته باشيم كه آنچه در ذهنش نمى‌گذرد، پاسدارى از اسلام باشد و برايش مسائل شخصى و خودى مطرح باشد. اينها ارزشى ندارد. اين‌طور آدمى، اصلا نبودنش بهتر از بودن است. بايد مسائل انقلاب اسلامى - همان چيزى كه شما مى‌گوييد پاسدار آن هستيم - محور باشد. اصل قضيه، اين است.

بيانات در ديدار با فرماندهان و جمعى از پاسداران كميته‌هاى انقلاب اسلامى 10/10/1369

شما برادران عزيز، شغلتان حساس و خطير است. همه‌ى شما - چه مقامات بالاى كميته، و چه حتى يك پاسدار معمولى اين نهاد - با زندگى و جان و مال و عرض مردم سروكار پيدا مى‌كنيد؛ به همين خاطر بايد خيلى متدين باشيد، با خدا بسيار رابطه داشته باشيد، از او كمك بگيريد، نماز با حال بخوانيد، قرآن تلاوت كنيد، تقوا داشته باشيد، اخلاق و ادب اسلامى را رعايت كنيد و در مقابل جلوه‌هاى فريبنده‌ى دنيا تسليم نشويد. من هم مثل شما هستم. من هم بايد همين كارهايى را كه به شما توصيه مى‌كنم، به صورت مضاعف انجام دهم. همه‌ى ما بايد تقواى الهى پيشه كنيم.



سخنرانى در مراسم بيعت فرماندهان و اعضاى كميته‌هاى انقلاب اسلامى 18/03/1368

من از احساسات صادقانه و پاك شما برادران عزيز سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و اظهار وفاداريتان، صميمانه تشكر مى‌كنم. از شما كه در عمق وجود، به انقلاب و ارزشهاى آن ايمان آورديد، جز اين هم انتظارى نيست. ما سپاه را با همان چشمى نگاه مى‌كنيم كه امام عزيزمان نگاه مى‌كرد: به عنوان بازوى قدرتمند نظام و به عنوان گام استوار در مقابله با دشمنان انقلاب اسلامى. ما شما را به معناى حقيقى كلمه، پاسدار انقلاب اسلامى مى‌دانيم؛ هميشه هم اين‌گونه بوده است و من هم اين‌طور فكر مى‌كنم.

سخنرانى در مراسم بيعت گروه كثيرى از فرماندهان و اعضاى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى 17/03/1368

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس