سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، امروز آماج حملات مختلفی قرار گرفته است. فرماندهان ارشد این نیرو از جانب مقامات آمریکایی و صهیونیست حتی تهدید به ترور شده اند.این در حالی است که سپاه پاسداران نیز بر عمق نفوذ قدرت نرم و سخت خود در حوزه های داخل و به ویژه خارج از ایران افزوده است.

مشرق - جمهوری اسلامی ایران در سی و سومین سال عمر خود به سر می برد و این در حالی است که حصن حصینی به نام سپاه پاسداران بر گرداگرد آن قرار گرفته است.
حصن حصینی که روز به روز نیز با بروز رخدادهایی همچون شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه با حزب الله، حفاظت از نظام اسلامی در دو فتنه 78 و 88، تقدیم شهدایی همچون سردار حسن طهرانی مقدم، سردار شوشتری وسردار احمد کاظمی، مبارزه مسلحانه با باندهای قاچاق مواد مخدر و مقابله با منافقان و جاسوسان در مرزها،بر صلابت و قدرت آن افزوده می شود و نمایه های قدرت نرم انقلاب اسلامی ایران بر بازوان رشید او رستن می گیرد.

نیرویی که بر اساس یکی از مهمترین اهداف اولیه اش بایدنگهبان انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن باشد و البته رخدادهای اشاره شده و صدها مقوله دیگر که نقش پررنگ سپاه در میانه آنها قابل کتمان نیست، نشان می دهند که سپاه پاسداران در این زمینه حامل دستاوردهای عظیمی نیز بوده است.

دستاوردهایی که بویژه پس از شکست رژیم صهیونیستی در دو جنگ 33 روزه و 22 روزه، نشان می دهد که سپاه پاسداران هم اکنون تبدیل به یک قدرت فرا منطقه ای شده است و روزها و ماه های آینده آبستن تحولاتی عظیمی خواهد بود که سپاه در آنها نقشی اساسی را ایفا می کند.

دست توانای امروز سپاه و قدرت و مهابت آن اما ثمره مجاهدت های گذشته است. مجاهدت هایی که به ویژه پس از پایان جنگ تحمیلی از داخل بدنه سپاه پاسداران شروع به نضج گرفتن کردند و اگر سپاه پاسداران امروز در این مقام و منزلت قرار دارد، در اثر آن مجاهدت ها و تلاش های شبانه روزی است.
بازخوانی دوباره این مجاهدت ها و تلاش های 23 ساله، برای فهم عمیق ازمهابت فراتصور امروز سپاه پاسداران یک ضرورت است.

*سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از پایان جنگ

خاتمه دفاع مقدس برای سپاه پاسداران نه خاتمه جنگ که فقط روزی همانند سایر روزهای تقویم بود. 
روزی که از فردای آن میدان جهادی در پیش روی پاسداران گشوده شد و البته این میدان جهادی، ابعادی به مراتب وسیعتر از 8 سال دفاع مقدس داشت.





*سپاه در عرصه جهاد با عوامل ناامن سازی کشور

سپاه پاسداران در عرصه ایجاد امنیت در داخل کشور، به ویژه پس از پایان جنگ نقشی اساسی را ایفا کرد. یگان های سپاه پاسداران همچون لشکر 41 ثارالله به فرماندهی سردار قاسم سلیمانی که از اوایل دهه 60 حضور جدی خود در شرق کشور و عرصه مبارزه با باندهای قاچاق مواد مخدر و شرارت را به ثبت رسانده بود، پس از پایان جنگ تحمیلی رنگ جدی تری به مبارزات خود در این راستا بخشید.

آنها در جهادی بی امان با باندهای قاچاق مواد مخدر و گروهان های مسلح شرارت در مناطق مرزی شرق کشور کار را به جایی رساندند که عمده باندهای پرتعداد و سران جنایتکار آنها در کوتاه مدت تحلیل و یا از بین رفتند و امنیتی قابل قبول بر جنوبشرق کشور حاکم شد. امنیتی که صد البته فعالیت های سپاه پاسداران برای توسعه و تثبیت آن تا امروز و البته با تقدیم ده ها شهید پاسدار در این راه به عمل آمده است.

سپاه پاسداران حتی در کنار نیروی انتظامی نیز در جهاد با عوامل ناامنی شرق کشور در هم افزایی کامل قرار گرفت و از ادامه راه خود در ایجاد امنیت در شرق کشور و جلوگیری از عملیات های تروریستی باز نماند.




شهادت سردار نورعلی شوشتری، سند مظلومیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عرصه است. جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه قدس در سیستان و بلوچستان که ماه ها در راه احیای امنیت در سرزمین خوب سیستان و بلوچستان با فعالیت های فرهنگی و نظامی و امنیتی تلاش کرد و دست آخر نیز در 26 مهر سال 88 به دست عوامل تروریستی به مقام شهادت نایل آمد. 

*سپاه در عرصه سازندگی

سپاه پاسداران پس از پایان جنگ تحمیلی با تأسیس قرارگاه خاتم الانبیا، به دلیل ضرورت ها، صریحاً وارد عرصه سازندگی و آبادانی ایران اسلامی نیز شد. انجام عملیات های بزرگ جاده سازی در سراسر کشور، محرومیت زدایی، سازندگی در قسمت های جنگ زده کشور و طرح هایی همچون سد سازی که تا امروز ادامه یافته و در حوزه هایی همچون نفت و گاز نیز توسعه یافته اند، جملگی از برکات حضور سپاه در عرصه سازندگی کشور است.

احداث سد بزرگ کرخه، ساخت هزاران کیلومتر جاده و بزرگ راه در ایران و در تعدادی از کشورهای همسایه، فعالیت گسترده محرومیت زدایی در نقاط محروم کشور،انجام پروژه های بزرگ نفت و پتروشیمی از زمان دولت سازندگی تاکنون و... تنها تعدادی از فعالیتهایی است که سپاه پاسداران در قالب قرارگاه خاتم الانبیا آنها را در راه پیشرفت ایران اسلامی انجام داده و یا مشغول انجام آنهاست.

*سپاه در عرصه فرهنگ

شاید به گزافه نباشد اگر بگوییم که هرآنچه که فرهنگ نسل های جدید ایران از دفاع مقدس، بسیج، شهدا، آرمان های امام راحل و دفاع از ساحت ولی فقیه می شناسد و خود را ملتزم به آن می داند ثمره فعالیت جهادی سپاه پاسداران در عرصه فرهنگ است.

برگزاری و ترویج مراسم یادواره های شهدا، آغاز و توسعه طرح بزرگ راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی دوران جنگ، تقویت فرهنگ بسیج و ترویج آن در میان جوانان و نوجوانان، حضور پررنگ در عرصه بسیج سازندگی و انجام فعالیت های امنیتی در عرصه مبارزه با عوامل ضد فرهنگی از جمله فعالیت هایی است که سپاه از زمان پایان جنگ تاکنون به صورت گسترده آن را انجام داده است تا مفهومی به نام "سبک زندگی انقلاب اسلامی" زنده بماند و فرهنگ اسلامی و ایرانی انقلاب اسلامی در خطر قرار نگیرد.

حضور جدی سپاه در پرداختن به مقوله جنگ نرم و جهاد سایبری نیز در همین عرصه به وضوح دیده می شود.

افکار عمومی ایران هنوز به یاد می آورد که سپاه پاسداران چگونه با ورود امنیتی به شبکه های اینترنتی ترویج فساد و فحشا که چندین سال بود در فضای اینترنت جولان می دادند،گردانندگان داخلی و خارجی آنها را دستگیر کرد. و عوامل مفسد این سایت ها چگونه توسط سپاه به چنگال عدالت سپرده شدند.

*سپاه در عرصه صیانت از مرزهای کشور

مرزهای کشور بویژه از سال 2002 تاکنون به دلیل حضور نظامی آمریکا در کشورهای همسایه ایران، شرایط ویژه ای پیدا کرده اند. این در حالی است که سپاه پاسداران در عرصه حفاظت از این مرزها در کنار سایر قوای مسلح کشور همچون نیروی انتظامی و ارتش، نقش بسزایی در نشان دادن ضرب شصت به دشمن بدخواه داشته است.

دستگیری 8 نظامی انگلیسی در مرز رودخانه اروند در سال 83 و همچنین دستگیری 15 نظامی انگلیسی در سال 86 که در خلیج فارس وارد مرزهای آبی کشورمان شده بودند، به افکار عمومی دولت های امپریالیست جهان نشان داد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با متجاوزین هیچگاه سر آشتی نخواهد داشت.

این در حالی بود که حضور سپاه در مقابله با گروهک های منافقین در مرزهای غربی کشور نیز استحکام مرزهای غربی ایران اسلامی را در یاد تمام متجاوزین و اشرار ثبت کرد.

سپاه طی عملیات های خود بویژه در سال 90 در غرب کشور، سودای منافقین را برای ناامن سازی غرب ایران به کابووس تبدیل کرد و با تقدیم چندین شهید گرانقدر، به ایادی استکبار جهانی و دشمنان مردم ایران نشان داد که دست هر متجاوزی و هر نوع عامل ناامنی را سریعا قطع خواهد کرد.

*سپاه در عرصه فناوری های پیشرفته نظامی جهان

سپاه پاسداران پس از پایان جنگ تحمیلی گام های بلندی را در عرصه دستیابی به فناوری های مورد نیاز یک نیروی مسلح برداشت. گام هایی که هم اکنون و با گذشت 23 سال از پایان دوران دفاع مقدس، کشور ما را در عرصه سلاح های مدرن، فناوری های موشکی، جنگ های الکترونیک و جنگ سایبر جزو سرآمدان جهان قرار داده است.

ماجرای تسخیر پهپاد جاسوسی RQ170 آمریکا در آسمان و سالم فرونشاندن آن بر روی زمین، فی الواقع نشان داد که سپاه پاسداران در عرصه جنگ های الکترونیک حتی از نیروهای به اصطلاح ابرقدرت جهان یعنی آمریکا نیز قویتر است و البته سقفی هم برای توانمندی هایش متصوّر نیست.

اقدام سپاه در تسخیر این هواپیما حتی رئیس جمهور آمریکا یعنی باراک اوباما را نیز به التماس وا داشت تا از ایران بخواهد که هواپیمای تسخیر شده را بازگرداند و این ننگ تا همیشه بر دامن دولت اوباما باقی ماند.





*و سپاه همچنان در میانه میدان

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، امروز آماج حملات مختلفی قرار گرفته است. فرماندهان ارشد این نیرو از جانب مقامات آمریکایی و صهیونیست حتی تهدید به ترور شده اند. غرب در تلاش است تا هرگونه اقدام به نفع سپاه پاسداران را با توقیف و تحریم مواجه کند وهمچنین فعالیت های رسانه های صهیونیستی نشان می دهد که دشمنان در تلاش هستند تا شبهات و شکّیاتی را پیرامون سپاه پاسداران و عملکردهای آن بپراکنند تا انتقاداتی از داخل و خارج کشور متوجه سپاه شود.




این در حالی است که سپاه پاسداران نیز بر عمق نفوذ قدرت نرم و سخت خود در حوزه های داخل و به ویژه خارج از ایران افزوده است. 

رخدادهای اشاره شده خبر از علمداری عظیمی توسط سپاه برای انقلاب اسلامی ایران و روزهای زیبای جهان فردا پس از گذر از پیچ بزرگ تاریخی می دهد.

باشد که سپاه در سایه توجه و رضایت امام عصر(عج) و ولی فقیه (حفظه) به دریای بیکران تأییدات الهی متصل بماند و اجر علمداری مردانه اش در تأمین امنیت، عزت و آرامش مردم مسلمان ایران در پیشگاه خداوند رحمان محفوظ باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید امیر ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    4 0
    یاد امام عزیز به خیر که به حق فرمودند: ای کاش من هم پاسدار بودم.
  • بنده خدا ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    1 0
    ...رخدادهای اشاره شده خبر از علمداری عظیمی توسط سپاه برای انقلاب اسلامی ایران و روزهای زیبای جهان فردا پس از گذر از پیچ بزرگ تاریخی می دهد... احسنت و درود بر شما فرزندان راستین انقلاب اسلامی... صدها سلام بر پاسداران اسلام که هنوز یادشان نرفته است آرمان ما قدس بود و البته هست... التماس دعا
  • وحید ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    3 0
    پوتینهای همشون رو می بوسم. همیشه سرافراز باشید.
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    4 0
    زنده باد سپاه
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    2 0
    سپاه و دوست دارم ان شاالله با دید و افق های بلند علمی و تکنولوژیک و مدیریت برتر همه جانبه ایران اسلامی رو زیر سایه پروردگار حفظ و پاسداری کنن و در کنار برادران ارتشی شون مرزهای ایران اسلام رو وسعت ببخشن. خدا حفظتون کنه عزیزان سپاهیو ارتشیو دانشمندان ایران
  • ساسان ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    3 0
    تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
  • محمد الوندی ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    3 0
    با عرض خسته نباشید به دلاورمردان سپاه
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    3 0
    امام خمینی(ره): ارزش پاسداری از ارزش نماز هم بیشتر است.
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    1 0
    همه ش قبول بجز فرهنگی
  • مهدی فعلی ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    2 0
    أشدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم
  • مریم ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    2 0
    عالی بود الحق وصف سپاه پاسداران این گنجینه طلایی انقلاب اسلامی را به خوبی انجام دادید.
  • احمد ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    2 1
    انشاالله زماني خواهد آمد كه كشور از دست بیگانگان نجات پيدا كند//
  • موسی ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    2 0
    دستتان درد نکند خسته نباشید.
  • مصطفی ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    3 0
    بنام خدا.اگر سپاه نبود کشور هم نبود.......امام خمینی(ره)
  • سرباز ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    2 0
    سلام خداوند به فرزندان بی بی فاطمه زهرا(س) و سربازان گمنام اقا امام زمان خداوند پشت و پناهتان
  • مجید ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    2 0
    سپاه مظهرایثار وگذشت وشهادت بوده وخواهد بود
  • ناشناس ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 1
    یارنه نریختن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس