کد خبر 129849
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷

امروز پنج شنبه اول تیر مستند ننه قربون(چایخانه) به کارگردانی یاسر عرب اکران خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از رجا، مستند ننه قربون روایت چایخانه ای است که در آن، خانم‌ها، 8 سال، صبح تا شب لباس‌های همه رزمنده‌ها، ملحفه بیمارستان‌ها، اتاق‌های عمل و... را می‌شستند. پس از استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی تعدادی از لباس‌های شیمیایی شده هم به چایخانه می‌آید و این خانم‌ها، بدون اطلاع از شیمیایی بودن لباس‌ها، پس شستن آنها، خودشان نیز شیمیایی می‌شوند.



این مستند، امروز با حضور چند نفر از خانم هایی که در طول سال های دفاع مقدس در این چایخانه فعالیت می کردند، در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، واقع در خیابان 16 آذر، پلاک 60 از ساعت 14 اکران خواهد شد.



كارگردان اين مستند درباره روند تهيه اين مستند مي گويد:

طی مراحل تحقیق و حتی تولید مرتب به نکاتی عجیب برخوردیم که مربوط می‌شد به مکانی درون اهواز معروف به چایخانه. قصه از اینجا شروع می‌شود که با شروع جنگ نیروهای سپاه به ناچار لباس‌های فرسوده رزمندگان را در سه راهی اهواز آتش می‌زدند و خانم‌های اهوازی با دیدن این شرایط تصمیم به بازسازی این لباس‌ها می‌گیرند. سرپرستی این خانم‌ها را مادر شهید علم‌الهدی به عهده گرفته و کار شست‌وشو و تعمیر لباس‌ها در محل چایخانه آغاز می‌شود.



خانم‌ها، 8 سال، صبح تا شب لباس‌های همه رزمنده‌ها، ملحفه بیمارستان‌ها، اتاق‌های عمل و... را می‌شستند وقتی ما متوجه حجم کار شدیم، دیدیم حجم کارشان بسیار بالا بوده.  مثلا چند تریلی لباس هر روز به چایخانه می‌آمده و این خانم‌ها لباس‌ها را می‌شستند. ضمن اینکه لباس‌های مجروحان و شهدا هم میان این لباس‌ها بوده. حالا شما تصور کنید این خانم‌ها هر روز چه حجم لباس، پتو، جوراب و... را می‌شستند. و این تازه اول قصه بود و همین برای ساخت مستندی جذاب کفایت می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس