روسیه حریم هوایی خود را به روی ایرلاین های غربی می بندد

معاون کمیته امور بین الملل مجلس اعلای روسیه هشدار داد چنانچه اتحادیه اروپا «ایرفلوت» را تحریم کند؛ مسکو هم گزینه تحریم ایرلاین های غربی را روی میز خواهد گذاشت.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر جبارف» معاون کمیته امور بین الملل مجلس اعلا (شورای فدراسیون) روسیه هشدار داد چنانچه شرکت هواپیمایی «ایرفلوت» این کشور تحریم شود؛ مسکو هم می تواند حریم هوایی خود را به روی ایرلاین های غربی ببندد.

این اظهارات واکنشی است به گزارش «بلومبرگ» مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا درحال بررسی گزینه تحریم ایرلاین های ترکیه و همین طور ایرفلوت روسیه به اتهام جابجایی مهاجران غیرقانونی به بلاروس است تا از آنجا به بعد، از طریق مرز لهستان، راه اروپای غربی را در پیش بگیرند.

جبارف در ادامه واکنش هشدارآمیز خود افزود: تحریم ایرفلوت به پاسخ روسیه و تحریم های متقابل شرکت های هواپیمایی غربی مواجه خواهد شد که به شدت متأثر از موقعیت جغرافیایی کشور ما هستند.

این درحالی است که چندین هزار مهاجر از بلاروس به مرز لهستان نزدیک شده اند و از ترک منطقه خودداری می‌کنند. برخی از آنها تلاش کرده اند با شکستن حصار سیم خاردار وارد خاک لهستان شوند. کشورهای اتحادیه اروپا مینسک را به تحریک عمدی بحران متهم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه بلاروس شده اند.

لهستان، لیتوانی و لتونی مدعی هستند که بلاروس با مشارکت روسیه و حتی ترکیه، از مسئله مهاجرت به عنوان ابزار «جنگ ترکیبی» علیه اتحادیه اروپا استفاده می کند.

اما دولت مینسک با رد تمام این اتهام ها، اعلام کرد که به دلیل کمبود منابع ناشی از تحریم‌های اروپا علیه این کشور، دیگر نمی‌تواند جلوی مهاجرت غیرقانونی را بگیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس