پکن: آمریکا مقصر بروز بحران در موضوع برنامه هسته‌ای ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با تاکید بر اینکه آمریکا باید سیاست اشتباه فشار حداکثری علیه ایران را اصلاح کند، گفت: واشنگتن مقصر بروز بحران در موضوع برنامه هسته‌ای ایران است.

به گزارش مشرق طبق گزارش وبگاه وزارت خارجه چین، وانگ ونبین در کنفرانس خبری هفتگی خود با مقصر خواندن آمریکا در بحران کنونی در موضوع برنامه هسته‌ای ایران، اظهار کرد: آمریکا به عنوان مقصر اصلی بحران کنونی هسته‌ای ایران، باید سیاست اشتباه فشار حداکثری علیه تهران را کاملاً اصلاح کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این راستا افزود: ایران بر این اساس باید مجدداً پایبندی کامل به تعهداتش (ذیل برجام) را از سربگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوعات دیگر طرف‌ها یعنی کشورهای ۱+۴ نیز باید نقش سازنده‌ای را در این خصوص ایفا کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه اجرای مؤثر برجام تنها شیوه صحیح برای حل موضوع هسته‌ای ایران است، افزود: پکن قاطعانه از بازگشت هرچه سریع‌تر برجام به مسیر درست آن حمایت می‌کند.

وانگ ونبین گفت: پیشرفت‌های مهمی در ۶ دور مذاکرات برای احیای تعهدات برجام در نیمه اول سال جاری حاصل شد.

وی با بیان اینکه تمامی طرف‌ها باید هرچه سریع‌تر مذاکرات را ازسربگیرند، تاکید کرد: آن‌ها باید به دنبال راه‌حل‌های قابل انعطاف و واقع گرایانه‌ای برای حل موضوعات باقیمانده باشند و مسیر را هموار کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 0
    آمریکا باید تمام تحریم ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه ی خسارت هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش داده بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس