توجه همزمان به تأمین واکسن از طریق واردات و تولید داخل ضروری است

معاون اول رئیس‌جمهور به جمعیت هلال احمر مأموریت داد با جدیت موضوع واردات واکسن کرونا را دنبال کنند.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه مربوط به تأمین واکسن کرونا، تأکید کرد: اولویت اول و اصلی امروز کشور کرونا و تسریع در روند واکسیناسیون مردم است که تحقق این هدف با تأمین واکسن مورد نیاز از طرق تقویت تولید داخل و افزایش واردات با جدیت پیگیری می‌شود.

وی، واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان شهریور را اولویت بعدی برای استمرار واکسیناسیون در کشور دانست و به مسئولین ذیربط از وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، جمعیت هلال احمر و وزارت امور خارجه مأموریت داد با جدیت موضوع واردات واکسن کرونا را دنبال کنند تا همزمان با سرعت گرفتن تولید واکسن داخلی، شاهد واکسیناسیون هرچه سریع‌تر گروه‌های هدف و قطع زنجیره انتقال بیماری باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم مقابله با بیماری کرونا و ضرورت تأمین واکسن و داروهای مورد نیاز مردم از هر طریق ممکن، خواستار اتخاذ راهکارها و تدابیر لازم برای برون‌رفت از وضعیت موجود و فروکش کردن شدت بیماری کرونا در کشور شد.

مخبر در ادامه بر لزوم حمایت از کادر درمان و دست‌اندرکاران بیمارستان‌ها برای کنترل موج فعلی کرونا تأکید کرد و از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تدابیر و تصمیمات لازم را برای پرداخت مطالبات معوق کادر درمان و پرسنل بیمارستان‌ها اتخاذ کنند تا با ایجاد انگیزه و روحیه مضاعف در این عزیزان، شاهد بهبود روند رسیدگی به بیماران باشیم.

وی با اشاره به گزارش معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در خصوص اقدامات و پیگیری‌های این وزارتخانه برای واردات واکسن از هر کشوری که ممکن بوده، از تلاش‌های صورت گرفته توسط وزارت امور خارجه قدردانی کرد و گفت: انصافاً سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای تأمین کننده واکسن به صورت مجدانه و دلسوزانه پیگیری کرده‌اند که جا دارد از آنها قدردانی شود.

معاون اول رئیس‌جمهور گزارش ارائه شده در خصوص روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به اثرات مفید این طرح، بر لزوم پیگیری و اجرای آن با جدیت هرچه بیشتر تأکید کرد.

در این جلسه که معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو، رئیس جمعیت هلال احمر و معاونین بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌های ذیربط نیز حضور داشتند، رئیسی معاون درمان وزارت بهداشت، گزارشی از وضعیت کلی کشور در رابطه با شیوع کرونا ارائه کرد و گفت: مهار شدت بیماری کرونا نیازمند مداخله جدی و مؤثر است تا بتوانیم هرچه سریع‌تر روند ابتلاء و مرگ و میر را کاهش دهیم.

وی همچنین گزارشی از میزان موجودی واکسن کرونا، برنامه واردات و روند واکسیناسیون در کشور ارائه کرد و پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد با پیگیری‌های وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر، تا پایان مرداد ۱۰ میلیون دوز و تا پایان شهریور ۲۰ میلیون دوز واکسن خریداری و به کشور وارد شود.

در این جلسه، همچنین در خصوص ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های بیشتر برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بحث و بررسی و مقرر شد پیشنهادات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی و تصمیم‌گیری شود.

تأمین منابع مالی لازم برای پرداخت مطالبات کادر درمان و تجهیزات پزشکی نظیر انواع کیت تشخیص کرونا از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم سرعت بخشیدن به روند تأمین واکسن کرونا از طریق واردات و تولید داخلی تأکید کرد و گفت: استمرار روند فعلی واکسیناسیون نیازمند واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن است که باید تا پایان مرداد انجام شود و این روند باید در کنار حمایت از تولید واکسن داخلی و افزایش واردات واکسن مورد نیاز با قوت اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    28 3
    شما مسول تولید واکسن داخلی بودید اخرش چند میلیون دوز تولید شده اگه تواناییش ندارید ادعای بیخود نکنید
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      0 6
      بی انصاف نباش. دولت روحانی در صدور مجوز واکسن داخلی کارشکنی کرد ولی آسترازنکایی که هنوز فازهای تحقیقاتیش تکمیل نشده بود رو بدون تعلل وارد کرد. واکسن برکت تازه یک ماهه که مجوز تولید اضطراری گرفته. انتظار داری ظرف یک ماه معجزه کنه؟ مراقب باشیم قربانی رو جای مجرم جا نزنیم
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    17 1
    خیلی جالبه، اوایل شعار میدادن که تا پایان مرداد ماه میلیون ها دوز واکسن داخلی تولید میشه. اکنون شعارشون شده واردات میلیونی انواع واکسن حتی فایزر و مدرنا. دیوانه خانه شده اینجا !!!! پس تکلیف اونایی که نمی خوان واکسن خارجی بزنن چی میشه.
    • مبین IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 0
      خودت خواندی یا شنیدی که گفتند واکسن فایزر و مدرنا؟!
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    28 2
    مملکتی که دانشمندانش خانه نشین یاآواره باشن نتیجه میشه این کارخونه واکسنشون بیشترشبیه عطاری بود تا کارخونه واکسن سازی
    • محمد IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      2 18
      چرا بیخود نظر می‌آید. آقای نیک ملکی از مسئولان ستاد اجرایی گفت ما طبق وعده تا پایان شهریور ۵۰ میلیون دوز تحویل میدیم
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      2 20
      حالا تو اصلا کارخونه واکسن میدونی چیه که اظهار فضل می کنی؟ واکسن برکت داره تولید میشه ولی فعلا اونقدر نیست و طبیعیه که تولیدش محدود باشه. یکی ماه دیگه تولید واکسن داخل زیاد میشه
  • ناشناس IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    16 2
    شرکت داروسازی بایر آلمان که 120 سال پیش آسپیرین را تولید کرده با آن همه عظمت اعلام کرد نمیتواند واکسن بسازد فرانسویها هم که 100 سال است پیشرو تولید واکسن هستند همینطور . الان آلمان و فرانسه دارند واکسن کرونا وارد میکنند چه چیزی از شان ما کم میشود اگر در این مورد نتیجه نگیریم؟ با از دست دادن 3 -4 ماهه زمان فقط عزیزان ما پر پر شدند . این آمار تلفات فقط یک عدد نیست . هرکدام عزیز یک خانواده هستند . دستور اسلام در حفظ جان مردم است . جان مردم در درجه اول اهمیت است برادر ... عزیز ... اخوی ..
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    14 0
    از این وعده ها زیاد دادی.خداکنه این بار الکی نباشه
  • CA ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    14 1
    شما خودت دوست عزیز وسط گودی، مردم و چی فرض کردی، به جای طلبکار بودن باید پاسخگو باشی الان
  • BE ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 15
    یا ایهناس تمامی واکس های غربی مشکل دارند ...دنبالشو نرید که بزودی پشیمون میشد
  • DE ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    14 1
    مخبر میگوید 20 میلیون دُز واکسن تا آخر شهریور واردمی کنیم ، جهانبخش می گوید 40 میلیون . حداقل دروغ هایتان را باهم هماهنگ کنید ! ضمنا واکسیناسیون نیمه و ناقص جمعیت یک کشور حتی با فایزر که 95در صد ایمنی میدهد باعث می شود که افراد واکسینه نشده تا اخذ نوبت ، دیگران را مبتلا کنند یعنی که این چرخه مرگ ادامه پیدا می کند ...
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    7 0
    لطفا یکی بگه کجای این صحبتها نشان از توجه همزمان داشت؟ این که همش شد واردات از خارج.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    3 0
    مدیریت بهداشت عامل و مجرم همه مرگ های ناشی از کرونا است. چون 1- ابتدا قرنیطه را مربوط به زمان قرون وسطی می کردند 2- پروتکل خاصی برای درمان نداشتند 3- با ترویج مصرف دارو های ضد ویروس بی اثر و مضر فقط برای کسب سود و پورسانت مرگ ها ایران بیشتر از همه دنیا کردند. 4- با جلوگیری از ورود واکسن جهت فروش واکسن ها داخلی به بهانه تحریم و بد قولی کشور ها در دادن واکسن. و00000. همیشه هم طلبکار و پرادعا مانند هر مجرم و خلاف کار هستند. این مدیریت باید بعنوان جنایت کار بشری و ملی تحت محاکمه واقع شوند. تا به اشد مجازات برسند.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    10 1
    شماها همونایی نیستید که قرار بود از اول سال ماهانه ۱۰ میلیون دز واکسن تولید کنید ؟؟؟؟؟ الان جواب اینهمه خانواده و هموطن که از دست رفتند رو کی میده ؟؟؟؟ خجالت نمیکشید فقط شعار میدید ؟ چرا از مسئولان مملکت کسی مریض نشده پس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    6 0
    کاررانت خورسجاد پرور ،حسنوند دوست ،برکت ندارد.بدبخت ما که جهانگیری دوم رو داریم.
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      2 0
      آفرین گل گفتی
    • مبین IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      0 4
      بهترین معاون اول رئیس جمهور. درود برشما جناب مخبر.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 1
    جناب مخبر عزیز اگر شما در مورد واکسن برکت به وعده های خود به موقع عمل میکردیداکنون وضعیت بهتر بود گر چه جناب عالی آدم متدین ومتعهد هستید. ولی در مورد تولید واکسن برکت جدیت به خرج نمیدهید. به هیاهو وجنجال ضد انقلاب و انسان های مغرض هم توجه نکنید وبه فکر تولید واکسن داخلی توسط دانشمندان جوان باشید
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    4 0
    شما نفرموده بودید به زودی ایران کلکسیون واکسن های کرونا خواهد شد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس