کد خبر 1243642
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
اردوغان

رئیس جمهور ترکیه روز شنبه گفت تا زمانی که اشغالگری رژیم صهیونیستی وجود دارد صلح و ثبات در منطقه امکان‌پذیر نیست.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز شنبه گفت تا زمانی که اشغالگری اسرائیل وجود داشته باشد، صلح و ثبات در منطقه امکان پذیر نخواهد بود.

وی که این سخنان را در جریان دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح می‌کرد، افزود: «ترکیه در در قبال بی‌رحمی‌های اسرائیل در قبال فلسطین ساکت نخواهند ماند».

رئیس جمهور ترکیه همچنین از روند مثبت روابط دوجانبه با فلسطینیان ابراز خرسندی کرد.

روز گذشته گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین، شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را اقدامی «معادل با جنایت‌های جنگی» توصیف کرده است.

«مایکل لینک»، گزارشگر ویژه حقوق بشری سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین از کشورها خواسته برای اسرائیل مشخص کنند که «اشغالگری غیرقانونی» این رژیم، بدون هزینه نخواهد بود.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    2 8
    ریاکارتر از ترکیه در دنیا وجود نداره...
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      7 2
      عقده ترین و حسودترین قوم قوم عاریایی به اصطلاح خود کمبود خودتون رو با فش و تهمت کم ببنی تا حدودی جبران میکنید بهترین مثال بارز شاهنامه فردوسی نژاد پرست هست
    • علی IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      1 7
      کاربر ۱۷:۲۵ صفات حسودی و عقده ای طورکی خود را به دیگران تعمین ندهید ،از اربابت اردوغان بپرس
  • علی IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    2 7
    الان پایگاههای ترکیه در سوریه و....بدون اجازه دولت سوریه مگر اشغالگری نیست ؟؟؟؟؟ هنوز حمایت و استقرار تکفیریهای قفقاز و آسیای مرکزی فاکتور بگیریم
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    2 0
    دقیقا ، اسرائیل باید شهرک سازی هایش در کرانه باختری رود اردن را متوقف کند و خسارت تمام خرابی هارا بپردازد ، همچنین به مردم فلسطین که برای زیارت به بیت المقدس می آیند مثل وحشی ها حمله نکند و جلوی یهودیان افراطی و وحشی خود را بگیرد . اسرائیل مسئول تمامی خرابی ها در غزه ( با موشک پرانی ) . و کرانه باختری ( با شهرک سازی و تخریب خانه ها و عبادتگاه های مسلمانان و مستقر کردن یهودیان است ) الان جامعه جهانی بدشت از اسرائیل انتقاد کرده ولی وقتی این انتقاد ها جواب میده که سنگین تر باهاش برخورد کنند . نهاد حقوق بشر تو سازمان ملل هست این شهرک سازی هارا جنایت جنگی خوانده .چون اساسا این کار ظلم آشکار شما با روز تفنگ بیابید مردم بی دفاع رو بیرون کنید و خاخام های یهودی رو در آنجا سکونت بدید . باید تحریم علیه اسرائیل وضع بشه و این کار با بایدن و ترامپ صورت نمیگیره . بقول اردوغان باید به اسرائیل درسی قاطع داد . من حرف اردوغان را کاملا قبول دارم که میگه اگر الان با اسرائیل سفت و سخت برخورد نشه وقتی کلا فلسطین رو گرفت و مردمش و کشت و بد بخت کرد ‌‌. سراغ شماها میاد . بهترین کار اولا اتحاد با تمام کشور های منطقه و بعد جهان ( هر چقدر اسرائیل قبول داشته باشن با این حرکتش کنار نمیان ) و تحریم همه جانبه اش . اگر جواب نداد پاسخ های نظامی . اسرائیل با هر کشوری که بخواد بجنگه می‌دونه موجودیتش خیلی در خطره . چون تراکم ۵۰۰ نفر هست . یعنی در هر کیلومتر مربع ۵۰۰ نفر زندگی میکنن که در مقایسه با ایران که ۵۳ نفر نشون میده موقعیتش شکننده است ‌‌ موفق باشید .
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    2 1
    دست اردوغان در خون سوریه ای ها و عراقی ها و فلسطینی ها آلوده است.همین ترکیه با لشکر کشی به شمال سوریه نزاشت سوریه به طور کامل آزاد بشه و وضعیت اون رو پیچیده کرده.تو عراقم یه کارهایی میکنه.همین اردوغان از داعش حمایت مستقیم کرد و لگبا خریدن نفت از داعش باعث مسلح شدن اون بیش از پیش شد.در یمن هم از تروریست ها علیه ملت مظلوم یمن حمایت میکنه و با اسراعیل پروژه های نظامی داره.و اسراعیلی ها راحت به ترکیه سفر میکنن.همین پهبادهای ترکیه ای که روش اسم ترکی مثا آتا تورک و ....میزارن همون پهباد های اسراعیلی هست که منتاژ شدن.در کل ارودغان یه فرد غرب گراست که در لفظ هر از چند گاهی برا کنترل مسلمان ترکیه و افکار عمومی رجز خوانی میکنه ولی خودش بیشترین ضربه رو به کشورهای مقاومت زده و داره برا غرب خوش رقصی میکنه.اردوغان یه غرب گرا و لیبراله و داره بر خلاف محور مقاومت همسو با آمریکا و اسراعیل حرکت میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس