متیو هنکاک و جینا کولادانجلو - نمایه

«متیو هنکاک» وزیر بهداشت وقت انگلیس، طی ساعات اداری در دفترش با دستیارش رابطه برقرار کرد و بعد به خاطر «نقض فاصله‌ی اجتماعی» عذرخواهی کرد؛ نخست‌وزیر هم عذرخواهی او را پذیرفت. اما همه‌ی ماجرا این نیست.

سرویس جهان مشرق - روزنامه‌ی انگلیسی «سان» و سایر خبرگزاری‌های انگلیس روز پنج‌شنبه، ۲۴ ژوئن ۲۰۲۱ (۳ تیر ۱۴۰۰)، از رابطه‌ی نامشروع «متیو هنکاک» وزیر بهداشت وقت این کشور با نزدیک‌ترین دستیارش خبر دادند[۱]. این خبر نه‌تنها به خودی خود، بلکه در سایر جزئیات، جنبه‌های عجیبی دارد که در این گزارش بیش‌تر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

موردِ عجیبِ وزیر بهداشت انگلیس/ از رسوایی جنسی تا عذرخواهی بدتر از گناه  +عکس و فیلم

«متیو هنکاک» (چپ) وزیر بهداشت وقت انگلیس، با «جینا کولادانجلو» (چپ) دستیارش، طی ساعات اداری و در دفتر کار هنکاک در وزارت بهداشت، با هم رابطه برقرار می‌کرده‌اند؛ آن هم زمانی که مردم و بقیه‌ی دستگاه سلامت انگلیس درگیر همه‌گیری کرونا بوده‌اند (+)

رابطه‌ی وزیر متأهل با مادرِ میلیونر

تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ی دفتر کار هنکاک در تاریخ ۶ می ۲۰۲۱ (پنج‌شنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) نشان می‌دهند[۲] وزیر بهداشت ۴۲ ساله‌ی وقت انگلیس و مشاور ۴۳ ساله‌اش «جینا کولادانجلو» طی ساعات اداری و در دفتر کار هنکاک درون وزارت بهداشت در ساختمان دولت انگلیس، موسوم به «وایت‌هال»، در منطقه‌ی «وست‌مینستر» در مرکز لندن، با یک‌دیگر رابطه برقرار کرده‌اند.

موردِ عجیبِ وزیر بهداشت انگلیس/ از رسوایی جنسی تا عذرخواهی بدتر از گناه  +عکس و فیلم

«متیو هنکاک» (رو به دوربین) وزیر بهداشت سابق انگلیس، و «جینا کولادانجلو» در بخشی از ویدیوی منتشرشده از دوربین مداربسته‌ی اتاق کار هنکاک که رابطه‌ی این دو طی ساعات کاری درون وزارت بهداشت را نشان می‌دهد (+)

تصاویر که مربوط به اندکی پس از ساعت ۳ بعدازظهر هستند، آن هم در روزی که بقیه‌ی کارمندان دولت انگلیس درگیر مسائل مربوط به انتخابات محلی بودند، حتی نشان می‌دهند هنکاک ابتدا از لای درِ اتاقش راهروی بیرون را بررسی می‌کند تا مطمئن شود کسی نیست؛ و سپس به در تکیه می‌دهد تا مطمئن شود کسی مزاحم آن‌ها نخواهد شد.

موردِ عجیبِ وزیر بهداشت انگلیس/ از رسوایی جنسی تا عذرخواهی بدتر از گناه  +عکس و فیلم

«متیو هنکاک» وزیر بهداشت سابق انگلیس، پیش از بستنِ درِ اتاق کارش برای برقراری رابطه با «جینا کولادانجلو»، راهروی بیرون اتاق را بررسی می‌کند (+)

روابط نامشروع هنکاک و کولادانجلو در حالی افشا شده است که ۱۵ سال از زندگی مشترک هنکاک با همسرش می‌گذرد و کولادانجلو نیز متأهل و مادرِ سه فرزند است. کودانجلو لابیگر میلیونری است که سهام‌دار عمده و مدیر سابق شرکت لابیگری «لوتر پندراگون» است و ریاست بازاریابی فروشگاه زنجیره‌ای «اولیور بوناس» را نیز به عهده دارد؛ فروشگاهی که «اولیور ترس» همسرش، بنیانگذار و مدیر آن است.

موردِ عجیبِ وزیر بهداشت انگلیس/ از رسوایی جنسی تا عذرخواهی بدتر از گناه  +عکس و فیلم

«جینا کولادانجلو» (راست) مدیر بازاریابی فروشگاه زنجیره‌ای «اولیور بوناس» است؛ فروشگاهی که در حوزه‌ی لباس،  تزئینیات و دکوراسیون فعالیت می‌کند و «اولیور ترس» (چپ) شوهر کولادانجلو آن را بنیانگذاری کرده است؛ کولادانجلو و «ترس» سه فرزند دارند (+)

هنکاک، که او هم سه فرزند دارد، ماه مارس سال گذشته‌ی میلادی (۲۰۲۰) کولادانجلو را با قراردادی مخفیانه برای شش ماه به عنوان «مشاور بدون حقوق» به استخدام وزارت بهداشت انگلیس درآورد. این در حالی است که هنکاک بعد از شش ماه، در حالی که کشورش به‌شدت با بحران کووید-۱۹ دست‌به‌گریبان بود، رسماً کولادانجلو را تحت عنوان «مدیر غیراجرایی» در وزارت بهداشت استخدام کرد؛ که به معنای دریافت ۱۵,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ پوند درآمد سالیانه از محل مالیات مردم انگلیس بود[۳].

آشنایی هنکاک و کولادانجلو به دوران تحصیل‌شان در رشته‌ی فلسفه، سیاست و اقتصاد در دانشگاه آکسفورد بین سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۸ برمی‌گردد[۴]. با وجود تداوم این آشنایی، هنکاک سال ۲۰۰۶ با همسر فعلی‌اش «مارتا هویر میلار» ازدواج کرد. اگرچه هنکاک و کولادانجلو تلاش می‌کردند رابطه‌یشان مخفی بماند، اما برخی منابع به خبرگزاری‌های انگلیس گفته‌اند رابطه‌ی این دو یکی از موضوعات رایج گپ‌وگفت در وزارت بهداشت بوده است.

موردِ عجیبِ وزیر بهداشت انگلیس/ از رسوایی جنسی تا عذرخواهی بدتر از گناه  +عکس و فیلم

منابع خبری درون وزارت بهداشت انگلیس می‌گویند رابطه‌ی «هنکاک» (راست) با «کولادانجلو» (چپ) نه‌تنها برای کارکنان این وزارت‌خانه ناشناخته نبوده، بلکه موضوع رایج گپ‌وگفت‌های آن‌ها بوده است (+)

علاوه بر تصاویری که از رابطه‌ی هنکاک و کولادانجلو در ماه می پخش شده، تصاویر دیگری نیز از رابطه‌ی این دو در دفتر کار هنکاک افشا شده که «متعلق به همین هفته» توصیف شده‌اند[۵]. به علاوه، تصاویری هم وجود دارد که هنکاک و کولادانجلو را بعد از ساعت ۱۰ شب ۲۳ می ۲۰۲۱ (یک‌شنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۰) در حال نوشیدن «جام پشت جام، شراب» در رستورانی در غرب لندن نشان می‌دهند.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند کولادانجلو با وجود آن‌که هنوز از همسرش طلاق نگرفته، چند ساعت پس از اطلاع از این‌که تصاویر رابطه‌اش با هنکاک به‌زودی افشا خواهند شد، خانه‌ی خود را ترک کرده است[۶]. از سوی دیگر، تصاویر منتشرشده از همسرِ هنکاک، نشان می‌دهند وی هنوز حلقه‌ی ازدواجش را درنیاورده؛ که احتمالاً نشان می‌دهد قصد طلاق گرفتن از وزیر بهداشت سابق انگلیس را ندارد. با این حال، برخی خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند که خودِ هنکاک همسرش را ترک کرده تا با کولادانجلو زندگی کند[۷].

موردِ عجیبِ وزیر بهداشت انگلیس/ از رسوایی جنسی تا عذرخواهی بدتر از گناه  +عکس و فیلم

«متیو هنکاک» (چپ) وزیر بهداشت سابق انگلیس، و همسرش «مارتا هویر میلار» (راست) ۱۵ سال با هم زندگی کرده‌اند و سه فرزند دارند (+)

عذرخواهی بدتر از گناه

چنان‌که گفته شد، رابطه‌ی وزیر بهداشت انگلیس با دستیارش در ساختمان وزارت بهداشت و در طول ساعات اداری، ابعاد عجیب‌تری هم دارد. سه روز بعد از افشای تصاویر رابطه‌ی این دو، هنکاک بالأخره اقدام به عذرخواهی کرد[۸]؛ اما صرفاً گفت: «می‌پذیرم که در این شرایط، از دستورالعمل فاصله‌گذاری اجتماعی تخطی کرده‌ام. مردم را ناامید کرده‌ام و بسیار متأسفم. تمرکز من همچنان معطوف به تلاش برای خارج کردن کشور از این همه‌گیری است؛ و ممنون می‌شوم که حریم خصوصی خانواده‌ام در این مسئله‌ی شخصی رعایت شود[۹]

«متیو هنکاک» در بیان دلیل استعفایش حتی نامی از همسرش و خیانت به او نمی‌آورد [دانلود]

به عبارت دیگر، هنکاک که به گفته‌ی منابع درون وزارت بهداشت، بارها و بارها در حال رابطه با کولادانجلو مچ‌شان گرفته شده، نه‌تنها به خاطر برقراری رابطه‌ی نامشروع و خیانت به همسرش عذرخواهی نکرد، بلکه به نوعی این رسوایی اخلاقی را انکار کرد و تا حد تخطی از دستورالعمل‌های مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی در دوره‌ی شیوع کرونا تقلیل داد. این در حالی است که هنکاک عملاً با استفاده از بودجه‌ی عمومی دولت انگلیس دستیاری را استخدام کرده بود که ظاهراً به جای مشاوره، در دفتر کار هنکاک به او خدمات جنسی ارائه می‌داده است.

هنکاک ضمناً با صدور بیانیه‌ای صراحتاً اعلام کرد که قصد استعفا از سِمتش را ندارد؛ اگرچه دو روز بعد، نهایتاً تصمیم به کناره‌گیری از وزارت بهداشت گرفت. با این حال، هنکاک که بارها به سوءمدیریت بحران کووید-۱۹ و حیف‌ومیل بودجه‌ی هنگفت اختصاص‌داده‌شده به حل این بحران با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شکست‌خورده متهم شده بود، حتی در نامه‌اش به بوریس جانسون هم دلیل استعفایش را «ناامید کردن مردم با تخطی از دستورالعمل» مبارزه با کووید-۱۹ بیان کرد[۱۰].

موردِ عجیبِ وزیر بهداشت انگلیس/ از رسوایی جنسی تا عذرخواهی بدتر از گناه  +عکس و فیلم

«متیو هنکاک» (چپ) وزیر بهداشت سابق انگلیس، «جینا کولادانجلو» (دوم از چپ) را با پول مالیات‌دهندگان انگلیسی برای کمک به مبارزه‌ی این کشور با شیوع کرونا استخدام کرده بود، اما ظاهراً در زمینه‌های دیگری نیز از او کمک می‌گرفته است (+)

جالب است بدانید که بلافاصله پس از افشای تصاویر مذکور، یکی از دوستان هنکاک گفته بود که او «هیچ حرفی ندارد که درباره‌ی مسائل شخصی بزند. هیچ مقرراتی هم نقض نشده است.» شماری از همکاران هنکاک در دولت انگلیس نیز صراحتاً به دفاع از او پرداختند و مسئله‌ی رابطه‌ی وی با دستیارش را موضوعی «شخصی» توصیف کردند که ارتباطی با شغل او به عنوان وزیر بهداشت کشور ندارد.

مهم‌تر از همه، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، که خودش هم سابقه‌ی بی‌اخلاقی جنسی را در کارنامه‌اش دارد [توضیحات بیش‌تر را از این‌جا بخوانیدپس از «عذرخواهیِ بدتر از گناهِ» هنکاک، عذرخواهی او را پذیرفت و «مسئله را مختومه» تلقی کرد[۱۱]. جانسون حتی پس از استعفای هنکاک هم به حمایت از او ادامه داد و در پاسخ به نامه‌ی استعفای وزیر بهداشتش نوشت: «در عین این‌که شغل‌تان را ترک می‌کنید، باید به دستاوردهایتان بسیار افتخار کنید[۱۲]

موردِ عجیبِ وزیر بهداشت انگلیس/ از رسوایی جنسی تا عذرخواهی بدتر از گناه  +عکس و فیلم

«بوریس جانسون» (راست) نخست‌وزیر انگلیس، که خودش قبلاً دست به روابط نامشروع زده، تمام‌قد از «هنکاک» (دوم از راست) دفاع کرد و حاضر به اخراج وی از وزارت بهداشت نشد (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› از نژادپرستی تا رسوایی جنسی؛ «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس کیست؟

 

هنکاک نه‌تنها استثنا نیست، بلکه خودِ قانون است

با وجود آن‌چه که گفته شد، در «دفاع» از آقای هنکاک نیز باید به برخی نکات اشاره کرد. اولاً برقراری روابط جنسی در محیط کار در پارلمان و دولت انگلیس کاملاً رایج است. به عنوان مثال، چنان‌که مشرق پیش‌تر نیز مفصلاً توضیح داده است، یکی از روش‌های دریافت ترفیع رتبه در پارلمان انگلیس، ارائه‌ی خدمات جنسی به نماینده‌هاست [توضیحات بیش‌تر را از این‌جا بخوانید]. به عبارت دیگر، با این‌که معمولاً گفته می‌شود «هر قانونی، استثنائی دارد»، باید توجه داشت که موردِ هنکاک نه‌تنها استثنا نیست، بلکه خودِ قانون است.

گزارش بی‌بی‌سی فارسی درباره معضل بدرفتاری و تعرض جنسی در پارلمان انگلیس [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› برای پیشرفت در پارلمان انگلیس باید به نماینده‌ها خدمات جنسی بدهید

دوماً به نظر می‌آید برقراری روابط نامشروع میان وزرا و دستیاران آن‌ها حتی تناقضی هم با مقررات در انگلیس ندارد. «کاترین هادون» عضو ارشد اندیشکده‌ی «مؤسسه‌ی دولت» که به صورت تخصصی روی مسائل مربوط به دولت انگلیس تحقیق و تحلیل انجام می‌دهد، صراحتاً می‌گوید منشور وزارت انگلیس وزرای دولت را از برقراری روابط جنسی با دستیارانشان منع نکرده است[۱۳].

و سوماً، هنکاک تنها مقام درون یا وابسته به دولت انگلیس نیست که در دوران کرونا، اقدام به نقض دستورالعمل‌های بهداشتی برای برقراری رابطه‌ی جنسی خارج از چارچوب خانواده‌اش کرده است. البته دلیل خبرساز شدن اقدام هنکاک این است که وی یکی از اصلی‌ترین عوامل در تدوین و اِعمال همین دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی بوده است و اتفاقاً یکی از مقاماتی بوده که از اقدام دیگران در نقض این دستورالعمل‌ها به‌شدت انتقاد کرده است.

موردِ عجیبِ وزیر بهداشت انگلیس/ از رسوایی جنسی تا عذرخواهی بدتر از گناه  +عکس و فیلم

«متیو هنکاک» وزیر بهداشت سابق انگلیس، پیش از رسوایی اخلاقی اخیر نیز بارها به سوءمدیریت بحران کرونا و حیف‌ومیل بودجه‌ی هنگفت وزارت‌خانه‌ی متبوعش متهم شده بود (+)

مثلاً وقتی پروفسور «نیل فرگوسن» متخصص ارشد بیماری‌های همه‌گیر و عضو «گروه مشاوره‌ی علمی شرایط اضطراری» دولت (نهاد تصمیم‌گیر درباره‌ی نحوه‌ی واکنش دولت انگلیس به بحران شیوع ویروس کرونا) سال ۲۰۲۰ به «آنتونیا استاتس» مادرِ دو فرزند (که همراه با همسرش در خانه‌ی دیگری زندگی می‌کرد) اجازه داد تا از آن‌طرف لندن به خانه‌اش بیاید تا با هم رابطه برقرار کنند[۱۴]، هنکاک، وزیر بهداشت وقت انگلیس، گفت زبانش بند آمده[۱۵] و پلیس باید درباره‌ی این مسئله تصمیم‌گیری کند. فرگوسن پس از این رسوایی از عضویت در گروه مشاوره‌ی علمی شرایط اضطراری استعفا داد[۱۶].

هنکاک از وزارت بهداشت استعفا کرد، چون دوستانش به او گفته بودند این تنها راه «نجات آینده‌ی سیاسی‌اش» است. بلافاصله پس از استعفای او، «ساجد جاوید» فرزند دو مهاجر پاکستانی، جایگزین او شد تا وزارت‌خانه‌ی مهم بهداشت در این دوره‌ی حساس بتواند به کار خود ادامه دهد. و شاید مهم‌تر از آن، پرونده‌ی یک رسوایی اخلاقی دیگر در طومار آبروریزی‌های جنسی دولت انگلیس بسته شود.


[۱] Matt Hancock’s secret affair with aide Gina Coladangelo is exposed after office snogs while Covid raged on Link

[۲] Matt Hancock accused of ‘having affair with close aide’ Gina Coladangelo Link

[۳] Matt Hancock gave key Covid role to lobbyist pal Link

[۴] Fury as Boris refuses to sack cheating Matt Hancock... Link

[۵] Love rat Matt Hancock pictured getting loved up with aide Gina Coladangelo on secret dinner date Link

[۶] Matt Hancock’s mistress Gina Coladangelo pictured packing car hours after finding out affair was about to be exposed Link

[۷] Matt Hancock resigns as health secretary after admitting breaking COVID rules Link

[۸] Matt Hancock affair: Health secretary apologises for breaking social distancing guidelines Link

[۹] Matt Hancock apologises after photos show him kissing aide Link

[۱۰] Matt Hancock quits over affair with Gina Coladangelo Link

[۱۱] Boris Johnson 'considers matter closed' after Matt Hancock apologises for breaking social distancing rules Link

[۱۲] 'I have let people down': Read Matt Hancock's resignation letter in full - and the PM's reply Link

[۱۳] Leaked pictures show UK Health Secretary Matt Hancock having an affair with close friend he hired as aide Link

[۱۴] How Neil Ferguson, the architect of lockdown, was brought down by failing to obey his own rules Link

[۱۵] Coronavirus: Matt Hancock 'speechless' at 'extraordinary' actions of Professor Neil Ferguson Link

[۱۶] Exclusive: Government scientist Neil Ferguson resigns after breaking lockdown rules to meet his married lover Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    98 9
    از کشوری که در آن سالانه ۱۲۸ هزار تجاوز در می شود و فقط ۲ هزار مورد منجر به محکومیت می‌شود چه توقعی دارید
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      47 6
      امار رسمیشون میگه 20 درصد دخترهای 13 ساله سابقه سقط دارند حیون ها
    • بختیاری IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      30 4
      هیچ بعید نیست که بزودی شاهد رســـــــــــــــوایی جنـــــــــسی مــــــــــــــــــلکه فـــــــاســـــــد پیر وحشی بـــــا تـــــوله ســـــگــش باشیم.احتمالا این ماده روباه پیر وحشی پروتکل هارو رعایت کنه و مشکل خاصی نباشه در ارتباط با هـــــــمسر جـــــــدیـــــــدش!
    • IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      30 4
      انگلیسی اخه چه میدونه وفاداری و عشق و پاک بودن و خیانت نکردن یعنی چه؟
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      22 3
      وای که اگر یک صدهزارم آن در ایران بود، رسانه های خبیث انگلیس(بی بی سی و من وتو و ... )و آلمان(دویچه وله) چه قیامتی به پا می کردن. - الان 5 روزه یک برج مسکونی 12 طبقه در فلوریدا فروریخته و ساکنانش هنوز مفقودند! اما کمتر کسی از اون مطلع است ولی درباره پلاسکو چه نفرت پراکنی هایی که نکردن...
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    68 7
    چشم و دل سیرن
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      11 1
      دمت گرم تیکه خوبی پروندی
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    64 12
    مشکل بسیاری از مردم ایران این است که چند دهه سالها سریالها و کارتونهای سانسور شده از غرب دیدند و فکر کردند می شود زن و مرد بی حجاب با هم کار کنند و تحصیل کنند و ... هیچ اتفاقی هم نیفتد. در حالی که خود غربیها به وجود این مسائل معترف هستند و آن را در فیلم و سریالهایشان هم می آورند. اما صدا و سیمای ما ساده لوحانه فقط بعضی صحنه ها را سانسور می کند و نمی فهمد اصل این نوع سبک زندگی آن صحنه ها را هم لزوما با خود دارد.
    • ایرانی IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      26 2
      احسنت کاملا درست
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    31 20
    خوبه که اینقدر نسبت به چگونگیِ دخل و خرج مالیات دهندگان انگلیسی حساسیت داریم! کاش کشور ما هم با مالیات اداره میشد نه #پولِ_مفتِ_نفت.
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      17 6
      ما نگران مالیاتی هستیم که آنها می دهند تا این فرهنگ فاسد و ابتذال را ایجاد کنند و به ما هم صادر کنند
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    29 3
    هر جا مدیران و مسئولین به درآمدهای هنگفت برسن همینه
  • امیرو IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    33 4
    انگلیسیها خیلی کثیف هستند این موردی که افشا شد یک امر عادی بود. باید بدنبال ماجراهای وحشتناک گشت تا تعجب همگان جلب شود.
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    7 9
    به نظر من و طبق آیات قرآن و دستور خداوند نباید فساد و مصادیق فساد رو علنی کرد و اخبارش رو پخش کرد چون گناه وقتی دهن به دهن گشت قبح خودش رو از دست خواهد داد... همه دیگه می دونن که فساد در همه جای دنیامتاسفانه هست لزومی نداره که موردی تعریف بشه و خبرش همه جا نقل بشه این یعنی خاله زنک بازی و طبق آیات قرآن و دستور الهی کار حرامی ست.. گناه خودش حرامه و نقل اون گناه برای دیگران حرام تر
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      14 3
      اتفاقا حالا که در همه دنیا خبرش پخش شده مخفی کردنش معنی ندارد. باید گفت و عبرت گرفت و نتیجه اختلاط زن و مرد و بی حجابی را دید.
  • معصي شیطان نژاد IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    8 1
    چه متجاوز نایسی
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    13 21
    عیب کسان منگر و احسان خویش مگه تو ایران ازینا نیست فقط صداشو در نمیارن
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      21 7
      ما هم انکار نمی کنیم که در زندگی شما غربزده ها این چیزها عادی است! اما برای بقیه مردم که هنوز به اسلام و اخلاق اعتقادی دارند این چیزها عادی نیست.
  • IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    11 3
    آخییی ، اینها بخاطر جدا سازی زن و مرد هست و حجاب ،آخه میدونی حجاب مردها رو حریص تر میکنه گندش تو غرب در اومده ، هنوز بعضی ها نمیخوان قبول کنن که اسلام بهترین قوانین رو برای زندگی سالم وضع کرده.
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    4 0
    واکنش همسر هنکاک چی بوده بعد از رسوایی اخلاقی همسرش این رو توضیح ندادید؟ ؟
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      7 10
      خیلی روشنفکر و نایس با این مساله عادی برخورد کرده! چون غیرت را همان حسادت می دانند که بد است!
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      8 2
      خانه را به نشانه قهر ترک کرده.
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 14
    هر حرفی قبل از اثبات تهمت است با یک عکس هیچ چیز قابل اثبات نیست
    • انرژی هسته ای IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      4 1
      فیلم دفترش در اومده
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      چه عجب بلاخره ننه عروس غربگدا اعلام حضور کرد
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    8 5
    اگه همین توی ایران میبود بی بی سی و عنترنشنال سعودی دنیا رو به اتیش میکشیدن
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    4 0
    عجب
  • MD ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    8 6
    انگلیس کشور کثیفیه
    • مجتبی از زنجان IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      1 1
      انگلیس کثیف نامرد بی پدر و مادر ببخشید از این لفظ استفاده می کنم اما واقعا انگلیس اینجوری
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    7 2
    این خودش پزشک هست اون وقت هیچ اعتقادی به سلامت اخلاقی نداره؟!هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک!
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      5 1
      پزشک ربطی به سلامت اخلاق نداره . سلامت اخلاق یعنی سلامت باطنی و روحی . پزشک فقط سلامت جسم را درک می کند . کاری به سلامت معنوی و روحی ندارد
  • هادی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    4 1
    از عذر خواهی کلانتری بنویس. به طواف کعبه رفتم به درون رهم ندادند که تو در ....... / اره عزیزم خود شکن ایینه شکستن خطاست. اگه تونستی کلانتری رو مجاب کن عذرخواهی کند.
  • علی313 IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    7 1
    به یاد مطلبی چاپ شده در کتاب خاطرات ارتشبد فردوست در خصوص هرزگی اشرف خواهر فاسد شاه مخلوع افتادم که رئیس یکی از ادارات را در وقت اداری جهت ارتباط نامشروع به خانه یکی از کارمندانش می کشاند و بعد به خود کارمند هم اطلاع داده و او را هم به خانه اش می فرستد. رئیس هم بدون در نظر گرفتن ارتباط نامشروعش با زن کارمندش، از وی شاکی شده و با او برخورد می کند که چرا در وقت اداری بدون گرفتن مرخصی ترک اداره کرده است! آری این است فرهنگ منحط غربی و چشم و دل سیرهای غرب!
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    8 2
    گوشت خوک و الکل خوراکی ، باعث بی غیرتی افراد می شود . برخی فکر می کنند که از خدا بهتر می دانند و در خورد و خوراکشان به نجس و پاکی و حرام و حلال توجهی ندارند .
    • US ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      5 1
      گوشت خوک و مسکرات در تمامی مذاهب حرام است
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 3
    عجب اروپایی های چشم و دل سیری هستند. خدا حفظشان کند که اینقدر به رعایت عفت و وفاداری به کانون زندگی شان کوشا هستند.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 2
    اینکه همکاران اقای هنکاک این کار زشت رو بی اشکال می دونن نشون میده که خودشون هم بععععله
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      2 5
      ادعای بر مومن بودن ندارند ولی برخی که مدعی ایمانن بدتر از انگلیسی ها هستن
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      12 0
      چرا اینها همین برای خودمان مومن هستند و کلیسا می روند اما فقط برای همان یکشنبه. کاری به ده فرمان و حرام بودن زنا دیگر ندارند. ضمنا بد بودن دیگران توجیه کثافتی که انگلیس بالا آورده نیست.
  • رضا IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    6 1
    سلام مشرق جان متاسفانه در جامعه ما رفتارها و اعمالی می بینیم که 30 سال قبل قابل تصور نبود بنابر این ضمن تقبیح رفتارهای فاسد در هر جامعه ای باید به فکر اصلاح جامعه خود باشیم و جامعه اسلامی واقعی را در کشور خود پیاده کنیم که جامعه ما از جامعه نبوی و علوی فاصله بسیار زیاد دارد
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 2
    باید قدر نمکی رو دونست
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 2
    باید قدر نمکی رو دونست
  • مجتبی از زنجان IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 1
    وقتی حرف از انگلیس می آید خیانتی که به ایران کردند یعنی تقسیمات کشوری ایران در الان زمان محمدرضا شاه ایجاد شد و فشار انگلیسی ها این باید تغییر کنه و منطقی بشه افزایش استان ها و حذف پسوندهای نژادی تغییرات واجبه انشالله که بشه
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    10 9
    در مقابل دزدی‌های ایران هیچه این یک مورد شخصیه وازجیب کسی هم دزدی نکرده
    • SE ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      8 3
      چون برایتان پول مهم تر از عفت است. اگر کسی عفت و اخلاق یک جامعه را بدزدد از نظرتان مهم نیست.
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      پس الان یعنی شما غربگراها هم با خیانت کردن و خیانت دیدن مرد و زن متاهل مشکلی ندارین دیگه؟؟؟؟؟بیشتر دهن باز کن در مورد افکار متعفنت بگو تا بقیه هم بهتر قماش شما غربگداهارو بشناسن
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      چقدر افکارت پوسیده ست
  • محمد IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    7 18
    این حجم از موشکافی رو هم بد نیست برای فسادهای اقتصادی در کشور خودمون در نظر بگیرید در تمامی بخش ها و نهادها
    • SE ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      9 4
      پول دزدی شده چیزی نیست. همیشه پول را می شود برگرداند و تولید کرد. اما کسی که عفت و غیرت را دزدید دیگر راه جبران ندارد.
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 6
    فضولا را بردند جهنم
  • DE ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    بیچاره اومده سند 2030 را اجرا کرده چرا بهش گیر میدید.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 0
    اینا که چشم و دلشون سیر بود که چی شد پس؟؟؟؟؟گونی پیاز در اومد که

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس