بوریس جانسون - نمایه

نخست‌وزیر جدید انگلیس ممکن است حساب دستش باشد که با چند زن رابطه جنسی داشته، اما حتی خودش هم احتمالاً نمی‌داند از این رابطه‌ها دقیقاً چند بچه دارد.

سرویس جهان مشرق «بوریس جانسون» روز سه‌شنبه، ۱ مرداد ۹۸، با کسب تقریباً دوسوم از آرای حدود ۱۶۰ هزار عضو حزب محافظه‌کار انگلیس توانست رهبر حزب حاکم و نخست‌وزیر انگلیس شود، اگرچه روی کاغذ، انتصاب جانسون منوط به دستور رسمی ملکه الیزابت دوم به وی برای تشکیل کابینه است، اتفاقی که ساعاتی پیش رخ داد. «ترزا مِی» نخست‌وزیر سابق و هم‌حزبی جانسون، پس از سه سال دست‌وپنجه نرم کردن با بحران‌های مختلف و به خصوص مواجهه با چالش‌های بی‌شمار بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به «برگزیت»، ماه گذشته میلادی بالأخره از سِمت خود استعفا کرد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید انگلیس، پیش از این بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ و سپس از سال ۲۰۱۵ تا کنون عضو مجلس عوام در پارلمان انگلیس، بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ شهردار لندن و بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ وزیر خارجه انگلیس بوده است. اما بوریس جانسون کیست؟ چرا شخصیتی جنجالی دارد؟ از کجا لقب «ترامپ بریتانیا» را کسب کرده است؟ و مواضعش در مورد مسائل روز بین‌المللی، به ویژه مسئله توافق هسته‌ای و کشمکش نفتکش‌ها با ایران چیست؟ در گزارش پیش رو به این سؤالات پاسخ خواهیم داد.

بوریس جانسون کیست [دانلود]

مسلمان، مسیحی، یهودی،...: بوریس جانسون کیست؟

«آلکساندر بوریس دِ فِفِل جانسون [۱] » مشهور به «بوریس جانسون» ۱۹ ژوئن ۱۹۶۴ (۲۹ خرداد ۱۳۴۳ شمسی) در خانواده‌ای ثروتمند و خاندانی شناخته‌شده به دنیا آمد. از آن‌جایی که هنگام تولد او پدرش مشغول تحصیل در رشته اقتصاد در دانشگاه کلمبیای آمریکا بود، جانسون اکنون شهروندی آمریکا و انگلیس را همزمان دارد. نکات عجیب و غریب زندگی جانسون از ابتدای تولد او آغاز می‌شوند. وی در اجداد خود یک مسلمان سکولار (پدرِ پدربزرگِ پدری‌اش)، یک یهودی روس مهاجرت‌کرده به آمریکا (مادربزرگ مادری‌اش) و شماری مسیحی را دارد و ملیت‌های مختلف از ترکی و فرانسوی تا روسی و انگلیسی نیز در شجره‌نامه او دیده می‌شوند. جانسون که نام کوچکش یعنی بوریس را از یک شهروند تبعیدی روس به ارث برده، در اشاره به شجره‌نامه رنگارنگ خود، خودش را «دیگِ ذوب تک‌نفره [۲] » توصیف کرده است [۳] .

شهرت جانسون از بی‌کارگی، تنبلی، و بطالت در دوران تحصیلش در کالج «اِتون» (یا «ایتِن») آغاز شد که او را به یکی از افراد محبوب میان همسن و سال‌های خودش تبدیل کرد. جانسون که سردبیری روزنامه کالج اتون را نیز به عهده داشت، پس از پذیرش در دانشگاه آکسفورد رسماً وارد جمعی از دانشجویان انگلیسی شد که بعدها نقش مهمی در سیاست‌های دولت این کشور ایفا کردند. از جمله این افراد، «دیوید کامرون» (نخست‌وزیر سابق انگلیس)، «ترزا مِی»، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه و رئیس سابق مجلس عوام انگلیس، و «جرمی هانت» وزیر خارجه کنونی و رقیب اصلی جانسون در انتخابات اخیر نخست‌وزیری هستند. نخست‌وزیر کنونی انگلیس در دانشگاه آکسفورد هم شناخته‌شده و حتی محبوب بود و آن‌جا هم علاوه بر انتخاب در سِمت‌های بالای دانشجویی، سردبیری مجله طنز دانشگاه را نیز به عهده داشت. وی نهایتاً با مدرک درجه دو در زمینه ادبیات باستانی و فلسفه کلاسیک از دانشگاه آکسفورد فارغ‌التحصیل شد.

جانسون در دانشگاه آکسفورد سِمت ریاست «اتحادیه آکسفورد» را به عهده داشت (+)

فعالیت‌های جانسون در عرصه عمومی ابتدا با کار در روزنامه «تایمز» آغاز شد. اواخر سال ۱۹۸۷ جانسون با استفاده از روابط خانوادگی در این روزنامه انگلیسی مشغول به کار شد، اما پس از آن‌که در یکی از مقاله‌هایش یک نقل‌قول ساختگی را به پدربزرگ خود که یک تاریخ‌دان بود، نسبت داد، توسط سردبیر تایمز اخراج شد. مقصد بعدی جانسون روزنامه «دیلی‌تلگراف» بود که جانسون سردبیرش را از دوران تحصیل در آکسفورد می‌شناخت. جانسون پس از مدتی به عنوان خبرنگار حوزه کمیسیون اروپا در روزنامه دیلی‌تلگراف عازم بروکسل شد و با مقالاتی که نوشت خودش را به عنوان یکی از معدود خبرنگاران «ضداروپایی» (یا اصطلاحاً «شکاک به اتحادیه اروپا») در پایتخت اروپا مطرح کرد. البته بسیاری از خبرنگاران همکار با جانسون در بروکسل او را متهم به انتشار اخبار جعلی می‌کردند و حتی او را «یکی از بزرگ‌ترین مبلغان ژورنالیسم جعلی» می‌دانستند [۴] . با این حال، جانسون تا سال ۲۰۰۵ به فعالیت در عرصه خبرنگاری ادامه داد و حتی تا سردبیری مجله «اسپکتیتور» نیز پیش رفت، جایی که وقتی خبرنگار آن بود به خاطر همان تنبلی، تا دیروقت کارکنان مجله را معطل می‌کرد تا مقاله‌اش را تمام کند و برای انتشار تحویل بدهد.

بوریس جانسون چگونه شخصیتی دارد؟ [دانلود]

نمایندگی مجلس عوام و شهرداری لندن: «بوریس کِرکِر خنده است»

جانسون که از سال ۱۹۹۳ برای ورود به عرصه سیاست تلاش کرده بود، پس از شکست در انتخابات پارلمان اروپا در سال ۱۹۹۴ و انتخابات عمومی مجلس عوام انگلیس در سال ۱۹۹۷، بالأخره سال ۲۰۰۱ موفق به راه‌یابی به پارلمان انگلیس به نمایندگی از حزب محافظه‌کار شد که برخی از اعضای آن جانسون را به خاطر بامزگی و جذابیت به عنوان نماینده این حزب انتخاب کرده بودند. جانسون در دوره اول حضورش در پارلمان انگلیس به دخالت این کشور در حمله سال ۲۰۰۳ آمریکا به عراق رأی مثبت داد، در حالی که گفته بود این کار را نخواهد کرد. وی سال بعد یکی از نمایندگانی بود که در اقدام ناموفق برای استیضاح «تونی بلر» نخست‌وزیر وقت انگلیس به خاطر دخالت در جنگ عراق دست داشت و سال ۲۰۰۶ نیز اذعان کرد که حمله به عراق «یک ماجراجویی غلط و اشتباهی بسیار عظیم» بوده است.

شهرت جانسون که برگرفته از اخلاق و رفتار متفاوت و بعضاً هنجارشکنانه او بود، در انتخابات سال ۲۰۰۸ شهرداری لندن نیز به کمک او آمد. اگرچه اعضای حزب محافظه‌کار ابتدا درخواست او برای شرکت در انتخابات شهرداری لندن را جدی نمی‌گرفتند، اما پس از آن‌که گزینه اصلی این حزب از رقابت انصراف داد، جانسون به نوعی تنها گزینه باقی‌مانده محافظه‌کارها برای ماندن در رقابت بود. کمپین انتخاباتی جانسون علاوه بر کاهش سخت‌گیری بر مصرف درمانی حشیش به عنوان یک عامل آرام‌بخش و تسکین‌دهنده، روی محبوبیت و شهرت او نیز تأکید زیادی داشت، به گونه‌ای که مخالفان جانسون از این شکایت داشتند که یکی از جملات رایج رأی‌دهندگان این است: «من به بوریس رأی می‌دهم، چون کِرکِر خنده است.»

به نظر می‌رسد بخش مهمی از محبوبیت بوریس جانسون به دلقک‌بازی‌های او برمی‌گردد نه به سیاست‌هایش (+)

کمپین برگزیت: «روز استقلال انگلیس»

جانسون پس از دو دوره شهرداری لندن، در انتخابات برای دوره سوم شرکت نکرد و در عوض سال ۲۰۱۵ بار دیگر در انتخابات مجلس عوام حضور یافت و پیروز هم شد. وی اوایل سال ۲۰۱۶ به جناح «رأی به خروج» از اتحادیه اروپا پیوست و به اعتقاد برخی منابع آماری کفه ترازو را اندکی به سود کمپین خروج سنگین‌تر کرد. برخی کارشناسان معتقدند همین تفاوت جزئی نیز نهایتاً منجر شد تا کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با اختلاف بسیار اندکی (۵۱/۸۹ درصد رأی مثبت در مقابل ۴۸/۱۱ رأی منفی) در رفراندوم برگزیت پیروز شود. جانسون که پدرش مدتی در کمیسیون اروپا کار می‌کرد و خودش هم مقطعی از تحصیلات خود را در «مدرسه اروپایی بروکسل یک» گذرانده است، طی یکی از کمپین‌های تبلیغاتی خود برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا در اقدامی عجیب اتحادیه اروپا را با تلاش‌های ناپلئون و هیتلر مقایسه کرد و گفت که برخی تلاش دارند تا اروپای متحد دوره امپراتوری روم را بازسازی کنند: «ناپلئون، هیتلر و افراد متعدد دیگری برای انجام این کار تلاش کرده‌اند و [تجربه نشان می‌دهد که] این تلاش‌ها نتیجه تراژیک دارد. اتحادیه اروپا هم تلاشی برای انجام همین کار با روش‌هایی متفاوت است [۵] جانسون همچنین در یکی از مناظره‌های تلویزیونی بر سر برگزیت گفت که روز ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶، روز برگزاری رفراندوم، می‌تواند «روز استقلال انگلیس» باشد [۶] .

اتوبوس تبلیغاتی جانسون برای برگزیت با این ادعای مشهور که انگلیس هر هفته ۳۵۰ میلیون پوند به اتحادیه اروپا می‌دهد؛ برخی رقم واقعی را نصف این مبلغ دانسته‌اند (+)

مواضع خارجی جانسون: دفاع از جنگ یمن و توافق هسته‌ای

ترزا مِی پس از انتخاب به عنوان نخست‌وزیر انگلیس، ماه جولای سال ۲۰۱۶ بوریس جانسون را به عنوان وزیر خارجه خود انتخاب کرد. واکنش‌ها به این انتخاب متفاوت بود و برخی با توجه به سابقه اظهارات نسنجیده و توهین‌های علنی جانسون به نژادها، مقامات و ملت‌های دیگر (که در ادامه به آن خواهیم پرداخت) این تصمیم مِی را مورد انتقاد قرار دادند. جانسون ماه جولای سال ۲۰۱۸ همراه با وزیر برگزیت در کابینه ترزا مِی در اعتراض به نحوه مدیریت موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از سِمت خود استعفا کرد و تا پیش از نخست‌وزیری صرفاً در نقش یک نماینده مجلس عوام مشغول به کار بود. برخی از مواضع جانسون در سیاست خارجی از قرار زیرند:

حمایت از جنگ یمن: وزیر خارجه وقت انگلیس نه تنها از حمله ائتلاف سعودی به یمن حمایت کرد، بلکه از توقف فروش سلاح توسط انگلیس به عربستان نیز جلوگیری نمود [۷] و ادعا کرد هیچ سند واضحی مبنی بر تخطی عربستان از قوانین بشردوستانه بین‌المللی در جنگ یمن وجود ندارد [۸] . جانسون در میان انتقادات از ائتلاف انگلیسی-سعودی حتی مدعی شد جنایات سعودی‌ها در یمن مانند اقدام ایران به «عروسک‌گردانی و بازی با جنگ‌های نیابتی» در سراسر خاورمیانه است [۹] . با این وجود، مِی، نخست‌وزیر وقت انگلیس اعلام کرد که اظهارات جانسون، وزیر خارجه این کشور، موضع رسمی دولت بریتانیا نیست [۱۰] .

مقایسه پوتین با هیتلر: پس از ترور ناموفق «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه روسی-انگلیسی در انگلیس در ماه می سال ۲۰۱۸ و در حالی که لندن انگشت اتهام را به سوی مسکو نشانه رفته بود، بوریس جانسون میزبانی پوتین از جام جهانی فوتبال در روسیه را با میزبانی آدولف هیتلر از بازی‌های المپیک سال ۱۹۳۶ در برلین مقایسه کرد. این اظهارات با واکنش شدید وزارت خارجه روسیه مواجه شد.

حمایت از تعیین بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی: پس از اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، جانسون این تصمیم واشینگتن را «لحظه‌ای مغتنم» برای صلح توصیف کرد [۱۱] . وی ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ نیز شورای حقوق بشر سازمان ملل را به تمرکز بیش از اندازه روی مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین و اشغالگری صهیونیست‌ها در اراضی فلسطینی متهم کرد [۱۲] .

تحلیل شبکه سعودی-انگلیسی ایران‌اینترنشنال درباره سیاست‌های احتمالی جانسون در قبال ایران [دانلود]

اعتراف به اتهامات نازنین زاغری: پس از آن‌که «نازنین زاغری-راتکلیف» شهروند ایرانی-انگلیسی طی سفری به ایران دستگیر و به همکاری با نهادهای خارجی برای براندازی نرم در ایران متهم شد، بوریس جانسون در دفاع از زاغری گفت که وی صرفاً برای اموز خبرنگاری به مردم به ایران سفر کرده است. این در حالی بود که خانواده زاغری هدف از سفر او به ایران را فقط دیدار فرزند زاغری با خانواده او در ایران عنوان کرده بودند. پس از آن‌که این اظهارات جانسون با انتقاد مواجه شد، وی ادعا کرد که حرف‌هایش را به اشتباه نقل‌قول کرده‌اند و او هیچ چیزی نگفته است که بازداشت زاغری را توجیه کند.

دفاع از توافق هسته‌ای ایران: پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸، بوریس جانسون، وزیر خارجه وقت انگلیس، اعلام کرد که کشورش هیچ تصمیمی برای تبعیت از آمریکا و کنار گذاشتن برجام ندارد [۱۳] . البته این اظهارات به سال گذشته برمی‌گردد و طی ماه‌های اخیر جانسون تلاش کرده تا از تقابل مستقیم با مواضع آمریکا خودداری کند. بر همین اساس، برخی کارشناسان، خروج انگلیس از توافق هسته‌ای در صورت بالا گرفتن تنش‌ها میان تهران و لندن به خصوص در پی دزدی دریایی انگلیس و واکنش ایران به این دزدی را غیرممکن ندانسته‌اند، به خصوص با توجه به سابق خراب جانسون در برخورد با بحران‌های بین‌المللی در دوره کوتاهش در وزارت خارجه [۱۴] . در عین حال، برخی دیگر از کارشناسان نیز اتفاقاً روابط بهتر جانسون (نسبت به ترزا مِی) با رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است به شرط توانایی نخست‌وزیر جدید انگلیس در استفاده از فرصت‌ها بتواند به کاهش تنش‌ها میان تهران و واشینگتن نیز بینجامد [۱۵] .

کشمکش نفتکش‌ها: اگرچه «بزرگ‌ترین» چالش پیش روی بوریس جانسون را برگزیت عنوان می‌کنند [۱۶] ، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند «اولین» آزمون جانسون در سِمت نخست‌وزیری حل‌وفصل تنش‌ها میان لندن و تهران در موضوع نفتکش‌هاست [۱۷] . هنوز مشخص نیست که جانسون چه موضعی را در این‌باره اتخاذ خواهد کرد، اما پیام محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، به جانسون پس از اعلام پیروزی وی در انتخابات نخست‌وزیری، هم شامل تبریک می‌شد و هم تهدید به این‌که ایران اگرچه به دنبال جنگ نیست، اما از مرزهای ساحلی خود با خلیج فارس حفاظت خواهد کرد [۱۸] .

نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» به خاطر نقض قوانین بین‌المللی توسط سپاه پاسداران ایران توقیف شده است (+)

لحظه فرود نیروهای سپاه پاسداران روی عرشه نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» برای توقیف آن

ویژگی‌های بارز نخست‌وزیر جدید انگلیس: نژادپرستی، توهین و روابط جنسی نامشروع

شباهت‌های بوریس جانسون با دونالد ترامپ، از شباهت‌های مشهود ظاهری فراتر می‌روند. هر دوی این‌ها در نتیجه جریان‌های پوپولیستی روی کار آمده‌اند، خطوط قرمز دنیای سیاست برایشان معنایی ندارد، غیرقابل‌پیش‌بینی هستند، برای رسیدن به قدرت هر کاری می‌کنند، بخشی از شهرت کنونی خود را مدیون برنامه‌های تلویزیونی هستند و صدالبته نژادپرست، ضدزن، دلقک و دروغگوست. خود ترامپ هم پس از انتخاب جانسون به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس از مقایسه‌ای که میان این دو می‌شود یاد کرد و آن را نشانه خوبی دانست. در کنار گزارش‌های بی‌شماری که تلاش کرده‌اند تا شخصیت [۱۹] جنجالی و ترامپ‌مانند جانسون و برنامه‌های [۲۰] احتمالی او [۲۱] را معرفی [۲۲] کنند [۲۳] ، فهرست‌های مختلفی هم از جنجالی‌ترین اظهارات [۲۴] و رسوایی‌های این سیاستمدار انگلیسی گردآوری شده است [۲۵] .

 

حمایت ترامپ از نخست‌وزیری بوریس جانسون: «به او می‌گویند ترامپِ بریتانیا» [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› تحقیر لندن بعد از دزدی دریایی از ایران به نیابت از واشینگتن/ ترامپ: نخست‌وزیر انگلیس ابله است و سفیرش احمق

 

در ادامه این گزارش، برخی از مواردی بیان می‌شود که اظهارات یا اقدامات جانسون در آن‌ها موجب آبروریزی وی شده است:

تشبیه زنان پوشیه‌دار به صندوق پست و سارق بانک: جانسون در اعتراض به قانون منع استفاده از پوشیه (یا «برقع») در دانمارک، در روزنامه دیلی‌تلگراف می‌نویسد: «مطلقاً مضحک است که برخی افراد تصمیم بگیرند خودشان را شبیه به صندوق پست دربیاورند و به خیابان بیایند.» وی زنان دارای پوشیه را به «سارق بانک» نیز تشبیه کرد، اما گفت دانمارک نباید پوشیدن برقع را ممنوع کند.

نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان: وی در بسیاری از مقاله‌های خود در اشاره به بومیان قاره آفریقا و به ویژه کودکان آن‌ها از اصطلاحات کلیشه‌ای نژادپرستانه مانند «نی‌نی سیاهه» یا «خنده‌هِندونه‌ای» استفاده کرده و حتی از استعمار قاره آفریقا به دست کشورهای اروپایی نیز دفاع نموده است. وی در این‌باره می‌نویسد: «این قاره [آفریقا] ممکن است یک لکه [ننگ] باشد، اما این لکه روی وجدان [و تاریخ] ما نیست. مشکل این نیست که ما یک موقعی آن‌جا را اداره می‌کردیم، بلکه مشکل این است که دیگر آن‌جا را اداره نمی‌کنیم [۲۶]

توهین به باراک اوباما: جانسون ماه آوریل سال ۲۰۱۶ در واکنش به اظهارات باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، مبنی بر این‌که بهتر است انگلیس در اتحادیه اروپا باقی بماند، گفت احتمالاً این دیدگاه‌های اواما نتیجه «نفرت اجدادی» او از انگلیس است، چراکه وی «اجداد کنیایی» دارد.

توهین به رجب طیب اردوغان: جانسون سال ۲۰۱۶ در رقابتی که مجله اسپکتیتور با موضوع توهین‌آمیزترین شعر درباره رجب طیب اردوغان ترتیب داده بود [۲۷] ، پیروز شد [۲۸] و در شعر خود گفت رئیس‌جمهور ترکیه با یک بُز رابطه جنسی داشته است.

جانسون بارها به مقامات و ملت‌های دیگر توهین کرده و رسوایی به بار آورده است (+)

رابطه جنسی با «پترونلا وایِت» مقاله‌نویس «اسپکتیتور»: سال ۲۰۰۴ خبرگزاری‌ها نوشتند که جانسون از سال ۲۰۰۰ تا آن زمان (در حالی که با همسر دوم خودش زندگی می‌کرد) با «پترونلا وایِت» از مقاله‌نویس‌های مجله اسپکتیتور رابطه جنسی داشته و وایت در نتیجه این رابطه دو بار باردار و مجبور به سقط جنین شده است. جانسون ابتدا این اتهامات را «چرند» توصیف کرد، اما طولی نکشید که این اتهامات اثبات شدند.

رابطه جنسی با «آنا فازاکِرلی» خبرنگار «تایمز»: گزارش‌ها حاکی از آن است که بوریس جانسون همزمان با همسر دومش و وایت با «آنا فازاکِرلی» یکی از خبرنگاران روزنامه تایمز هم رابطه جنسی داشته است. گفته می‌شود جانسون که آن زمان «وزیر آموزش سایه» (در کابینه حزب مخالف انگلیس) بود طی سفری که از چین به انگلیس داشته، در فرانسه توقف کرده است تا در پاریس با فازاکرلی دیدار کند.

رابطه جنسی با «هلن مکینتایر» مشاور هنری: جانسون سال ۲۰۰۹ یعنی همزمان با دوره اول شهرداریش در لندن از رابطه جنسی با «هلن مکینتایز» که یک مشاور هنری بود صاحب یک دختر شد. البته در یکی از شهادت‌ها طی دادگاهی که سال ۲۰۱۳ در این‌باره برگزار شد، ذکر شده است که این بچه، دومین بچه نامشروع جانسون از روابط جنسی خارج از ازدواج وی با همسر دومش بوده است [۲۹] .

بوریس جانسون با تصوری که از یک نخست‌وزیر انگلیس می‌رود، بسیار متفاوت است (+)

«ترامپِ بریتانیا»: دیگر شباهت‌های جانسون با رئیس‌جمهور آمریکا

به این ترتیب، احتمالاً هیچ‌کس، حتی خود بوریس جانسون، نمی‌داند که نخست‌وزیر فعلی انگلیس دقیقاً چند فرزند دارد [۳۰] . به علاوه، هیچ‌کس هم نمی‌داند جانسون تا کنون با چند زن دیگر رابطه داشته است. «مارینا ویلر» همسر دوم جانسون که به تحمل روابط نامشروع وی شهرت داشت، ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ بالأخره پس از ۲۵ سال و با چهار فرزند از او جدا شد. جانسون بلافاصله پس از جدایی از ویلر با دوست‌دختر جدیدش «کَری سایموند» که یکی از اعضای کمپین انتخاباتی جانسون بود، زیر یک سقف رفت [۳۱] . این در حالی است که ماه گذشته میلادی پس از مراجعه پلیس به خانه جانسون به خاطر گزارش یکی از همسایه‌ها درباره دعوا و مشاجره با صدای بلند [۳۲] ، بار دیگر زندگی مشترک جانسون زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار گرفت [۳۳] و مشخص نیست آیا این‌بار دوست‌دختر جانسون از یک رابطه نامشروع دیگر او عصبانی بوده یا مسئله، چیز دیگری بوده است.

خانه‌ای که بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، و دوست‌دختر جدیدش در آن زندگی می‌کنند (+)

یکی از شباهت‌های دیگر بوریس جانسون به دونالد ترامپ جان سالم به در بردن جانسون از همین موارد توهین، نژادپرستی، روابط نامشروع جنسی و انواع و اقسام رسوایی‌های دیگر است، به طوری که این اتفاقات نه تنها تأثیر منفی روی محبوبیت جانسون نگذاشته‌اند، بلکه به نظر می‌رسد هر یک از این رسوایی‌ها، منجر به افزایش آرای جانسون در انتخابات بعدی شده‌اند. به عنوان نمونه، آرای جانسون در انتخابات عمومی سال ۲۰۰۵ مجلس عوام (یک سال بعد از اثبات رسوایی رابطه نامشروع جانسون با خبرنگار اسپکتیتور) آرای این نماینده پارلمان نسبت به دوره قبلی افزایش پیدا کرد و اکثریت قاطع‌تری را برای او به ارمغان آورد.

از برخی زوایا شباهت ظاهری بوریس جانسون و دونالد ترامپ به وضوح مشخص می‌شود (+)

البته این مسئله شاید به جامعه انگلیس نیز برگردد، چراکه جانسون اظهارات نژادپرستانه خود را با گفتن «منظوری نداشتم»، توهین‌های خود را با گفتن «شوخی کردم» و روابط نامشروع خود را با گفتن «این‌ها مسائل خصوصی است» توجیه کرده و به نظر می‌آید مردم انگلیس هم به راحتی این توجیه‌ها را پذیرفته‌اند. همان‌گونه که ترامپ با آن همه نژادپرستی، توهین و رسوایی به بالاترین مقام سیاسی در آمریکا رسید، اکنون جانسون نیز به شکلی مشابه به بالاترین مقام سیاسی در انگلیس (جدای از مقام تشریفاتی ملکه) دست پیدا کرده است. این‌ها نشان می‌دهد بوریس جانسون به دلایلی بیش از شباهت در رنگ مو و فرم صورت، «ترامپ بریتانیا» لقب گرفته است.


اگر فکر می‌کنید مورد بوریس جانسون در سیاست انگلیس، موردی استثنائی است، می‌توانید گزارش‌های مشرق درباره روابط متعدد جنسی «پرنس هری» پیش از ازدواج با «مگان مارکل» بازیگر آمریکایی و همچنین معضل خدمات جنسی در پارلمان انگلیسی را از این‌جا بخوانید:

›› دامادِ از همه‌جا رانده و عروسِ تکراری؛ زیر پوست ازدواج «شاهزاده هری» و «مگان مارکل»

›› پارلمان انگلیس: سوءاستفاده از کارآموزان و خدمات جنسی به نمایندگان در ازای ترفیع شغلی

 

همچنین برای آشنایی بیش‌تر با روش عجیب دونالد ترامپ برای برقراری رابطه جنسی با همسران دوستانش می‌توانید بخشی از کتاب «آتش و خشم» نوشته «مایکل وولف» را درباره زندگی رئیس‌جمهور آمریکا از این‌جا بخوانید:

›› درون کاخ سفیدِ ترامپ چه می‌گذرد؟: از زن‌بارگی با همسران دوستان تا خیانت پسرش به آمریکا

 

در همین‌باره بخوانید:

›› هر دو دقیقه به یک آمریکایی تجاوز می‌شود

›› یک میلیون برده جنسی، ارمغان حضور ۶۰ ساله نظامیان آمریکا در کره جنوبی

›› ماجرای تجاوز سربازان آمریکایی به «دختر بلوز مشکی» در ویتنام چه بود؟

›› «دکترین فرس»؛ مجوز رسمی قتل و تجاوز جنسی درون ارتش آمریکا

 


[۱] Boris Johnson Link

[۲] «دیگ ذوب» (لینک) اشاره به مفهوم ادغام و همگون شدن فرهنگ‌های مختلف پس از مهاجرت اعضای آن فرهنگ‌ها به یک جامعه واحد دارد. به عنوان نمونه، یکی از القاب آمریکا «دیگ ذوب» است، چراکه افراد از فرهنگ‌های بی‌شمار به این کشور مهاجرت می‌کنند و اصطلاحاً در جامعه آمریکا ذوب می‌شوند.

[۳] Phooey! One-man melting pot ready to take on King Newt Link

[۴] The joke’s over – how Boris Johnson is damaging Britain’s global stature Link

[۵] Boris Johnson: The EU wants a superstate, just as Hitler did Link

[۶] EU debate: Boris Johnson says Brexit will be 'Britain's independence day' as Ruth Davidson attacks 'lies' of Leave campaign in front of ۶,۰۰۰-strong Wembley audience Link

[۷] Boris Johnson defends UK arms sales to Saudi Arabia Link

[۸] Boris Johnson urged to back probe into international law violations in Yemen Link

[۹] Boris Johnson accuses Saudi Arabia of 'playing proxy wars' Link

[۱۰] Boris Johnson's Saudi 'proxy wars' comment 'not UK's view' Link

[۱۱] Boris Johnson under fire after calling Trump’s Jerusalem embassy move a ‘moment of opportunity’ for peace Link

[۱۲] Britain condemns ‘anti-Israel bias’ at UN Human Rights Council Link

[۱۳] Iran nuclear deal: UK won't walk away, says Boris Johnson Link

[۱۴] Boris Johnson faces daunting challenges from Brexit to Iran Link

[۱۵] Boris Johnson can use his affinity with Trump to calm the crisis over Iran Link

[۱۶] Boris Johnson chosen as new UK leader, now faces Brexit test Link

[۱۷] Near the top of Boris Johnson’s in-box: Iran tanker standoff Link

[۱۸]  Iran's Zarif congratulates UK's Johnson, says not seeking confrontation Link

[۱۹] Boris Johnson's chaotic path to power finally pays off Link

[۲۰] What to expect from Prime Minister Boris Johnson? Link

[۲۱] What is Boris Johnson promising when he’s Prime Minister and what is his stance on Brexit? Link

[۲۲] Who is Boris Johnson, Britain's next prime minister? Link

[۲۳] The absurd life of Boris Johnson, the man who backed Brexit and will be the UK's new prime minister Link

[۲۴] Boris Johnson's most controversial foreign insults Link

[۲۵] Boris Johnson’s most controversial comments – from his burka ‘letterbox’ jibe to racism allegations Link

[۲۶] 'Watermelon smiles' and 'piccaninnies': Boris Johnson on Africans Link

[۲۷] Introducing ‘The President Erdogan Offensive Poetry Competition’ Link

[۲۸] Boris Johnson wins 'most offensive Erdoğan poem' competition Link

[۲۹] All of Boris Johnson’s women – a rundown of the affairs, flings and love-children left in the former Foreign Secretary’s wake Link

[۳۰] ‘How many children does Boris Johnson have?’ Johnny Mercer insists Tory favourite has right to private life in BBC interview Link

[۳۱] Who is Carrie Symonds? Boris Johnson’s girlfriend and Tory PR guru, who could join the new prime minister in ۱۰ Downing Street Link

[۳۲] Boris Johnson: police called to loud altercation at potential PM's home Link

[۳۳] Boris Johnson in spotlight after reported police call-out to home Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    40 93
    اره از دید شما همه مشکل دارن
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
      68 23
      از نظر شما دختربازی که خیلی هم خوب است و نشان از مردانگی دارد ولی از نظر خیلی های دیگه کثافت کاری است.
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
      17 4
      ازدید مانیست خودشان اعتراف می‌کنند وهویت خود را نشان می‌دهند.
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
      13 1
      ما کسی را متهم نمی کنیم.عملکردشان ماهیتشان را نشان میدهد.
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
      16 3
      آخه کدوم زنی به این پیرمرد بدترکیب روی خوش نشون میده؟ عوق
  • TR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    30 17
    خاک تو سرش
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    42 17
    به نظر می رسد پازل سیاست مداران فاسد و هرزه در غرب درحال کامل شدنه البته در ضلع مقابل هم به حکومت صالحان موعود بر کره ارض نزدیک می شویم. شاید جهان آبستن رخدادهای غیرمترغبه باشد‌.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    28 23
    این دلقک ها میخوان به کل دنیا حکومت کنن خخخخ
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
      33 10
      اینها دلقک نیستند چهره های بدون نقاب و هویت واقعی دولتهای خبیثشون هستند
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    32 28
    به زود چین و روسیه و ایران قدرت های اول دنیا خواهند شد
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    13 4
    همان اول مقاله اطلاعات نادرست به خواننده منتقل کرده اید. بوریس جانسون در سال 2016 تابعیت امریکایی خود را لغو کرد و دیگر دو تابعیتی نیست.
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
      6 2
      یعنی باز هم صد رحمت به غیرت بوریس جانسون. دوتابعیتی های ایرانی اقلا از او یاد بگیرند!
    • ایمان US ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      2 3
      بابا قضیه مالیات بود. دولت آمریکا از دوتابعیتیا گزارش مالیاتی میخواد. بوریسم گفت نه تابعیتتونو میخوام نه مالیات میدم
  • حمید IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    22 11
    یه سگ زرد دیگه!
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    23 9
    کشوری که فرد گرا نباشه و بجاش سیستم گرا باشه یه نفر نمیتونه اسیبی بهش بزنه
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
      8 7
      اگر کل سیستم از افراد فاسد و زنباره تشکیل شده باشد چه؟
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
      3 5
      لابد مثل انگلیس که هنوز نظام دیکتاتوری سلطنتی داره
  • علی IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    11 13
    روزی میرسه که در آمریکا و انگلیس هم شورای نگهبان اختصاص بدهند تا هر آدم مشکل داری صلاحیت در راس قدرت قرار گرفتن را نداشته باشه.
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    5 5
    ترامپ برادرت را دریاب ‌‌.
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    2 4
    به نظر می‌رسد هر یک از این رسوایی‌ها، منجر به افزایش آرای جانسون در انتخابات بعدی شده‌اند.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    5 6
    فروپاشی اخلاقی از درون حاکمیت درآمریکا وانگلیس.
  • FR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    3 6
    دنیای جنایتکار غرب با رسوایی وبی آبرویی سقوط میکند ....... تاریخ یکبار تراژیک و اینبار کمیک تکرار میشود
  • AU ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    2 5
    یهودیت از مادر به فرزند منتقل می شود. بر خلاف اسلام که از پدر به فرزند.
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    7 8
    شماها چرا فقط تهمت و توهین بلدید ؟ اه اه اه
    • IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      6 3
      فقط کافیه کور نباشی و البته زبان بلد باشی و نشریات جهانی رو بخونی تا بدونی راجع به این یارو همین ها رو نوشتند اما حیف که هم کوری و هم بیسواد
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      4 6
      این مغز آکبندتو یه کم ازش استفاده کن و پی نوشت مطلب که از خود رسانه های غربی و انگلیسی برداشت شده را ببین ...
    • یاقوت IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
      1 9
      خطاب به 4:15 سلام پروفسور بینا!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    14 7
    فقط ما خوبیم ما
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      1 5
      تو بهتری!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس