ویژه ها

مردم از وضع موجود گلایه مند هستند و علت اصلی آن این است که «دولتِ اصلاح طلبان» که همان اعضای ارشد ستادهای موسوی و کروبی در سال 88 هستند، در این 8 سال هیچ طرح و برنامه ای برای اداره کشور نداشتند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

********

** زیباکلام: با روحانی به عقب برگشتیم

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«به نظر می‌رسد از بسیاری جهات امروز ایران 1400 خیلی هم بی‌شباهت به خرداد 1376 نیست. امروز هم در ایران بخش قابل توجهی از دانشجویان، تحصیلکردگان و نویسندگان از وضع موجود سرخورده هستند، مثل همین داستان در دوم خرداد 76 بود که بسیاری از روشنفکران، فعالان بخش خصوصی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و این قبیل اقشار و لایه‌های اجتماعی به علاوه اقلیت‌ها از وضع موجود راضی نبودند».

زیباکلام در ادامه نوشت:«در سال 76 از نظر اقتصادی پیشرفتی وجود نداشت، امروز هم به لحاظ اقتصادی پیشرفتی وجود ندارد،  در سال 76 شکاف‌های اقتصادی مانند امروز وجود داشت... متاسفانه ما، در بعضی موارد درجا زده و به تعبیری به عقب هم رفته‌ایم».

زیباکلام: با روحانی به عقب برگشتیم/ رئیسی می‌خواهد از راه میانبر به قدرت برسد

یکی از شعارهای اصلی حامیان روحانی در سال 96 این بود که «با انتخاب مجدد روحانی، به عقب برنمی گردیم». حالا یکی از طرفداران پرو پاقرص دولت که خود جزو بانیان اصلی وضع موجود است، زبان به گلایه گشوده و تاکید دارد که به عقب برگشته ایم.

جماعتی که سال 92 با ساخت یک دوگانه جعلی می گفت «هم چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد و هم چرخ کارخانه ها» و در سال 96 نیز با هیاهو و شلوغ بازی مدعی شد که اگر رقبای روحانی پیروز شوند، «در پیاده روها دیوار می کشند» و خفقان کشور را فرا خواهد گرفت، حالا تاکید دارد که وضع خیلی خراب است و مردم ناراضی هستند.

امثال آقای زیباکلام اصلا نمی توانند در جایگاه شاکی و منتقد بنشینند. اتفاقا وی و همفکران او در دولت باید در جایگاه پاسخگو نشسته و توضیح دهند که چرا در این 8 سال خسارت های متعدد به کشور و مردم وارد کردند.

زیباکلام همان شخصی است که در مقطعی که دولت اوباما بر سر کار بود، تاکید کرد که «مردم آمریکا نمی گذارند که رئیس جمهور بعدی این کشور برجام را تحت الشعاع قرار دهد»! این در حالی است که اتفاقا ترامپ از برجام خارج شد و همانند اوباما بارها توافق هسته ای را لگدمال کرد.

واقعیت این است که مردم از وضع موجود گلایه مند هستند و علت اصلی آن این است که «دولتِ اصلاح طلبان» که همان اعضای ارشد ستادهای موسوی و کروبی در سال 88 هستند، در این 8 سال هیچ طرح و برنامه ای برای اداره کشور نداشتند و امور را رها کردند.

نشان به آن نشان که علیرغم وعده و وعیدهای فراوان، حتی یک واحد مسکن اجتماعی برای مردم ساخته نشد. «دولتِ اصلاح طلبان» حتی توانایی مدیریت بازار مرغ و تخم مرغ را هم نداشت. بازار بورس، بازار خودرو، دلار، روغن خوراکی، اجاره بهای مسکن، بازار لوازم خانگی و....را هم به این لیست اضافه کنید.

** رئیسی می خواهد از راه میانبر به قدرت برسد

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت:«سیدابراهیم رییسی مجدد و نه به طرز شگفت شبیه 4 سال پیش قدم در این وادی گذاشته و نشان می‌دهد همان‌طورکه پس از ثبت‌نام در ظهر روز آخر خود را مستقل و نه رقیب جناح‌های سیاسی که رقیب فساد و ناکارآمدی قلمداد نمود به هیچ اصولی به ‌جز پیروزی در رسیدن به قدرت باور ندارد؛ چراکه چند سال سکانداری قوه قضاییه  و عملکرد به‌نسبت مقبول در این مدت،  پل پرتابی برای رسیدن به پاستور بر شانه راست او قرار داده است و با این پشتوانه اسب خود را برای نشستن بر کرسی ریاست بر «پاستور» زین کرده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«لاریجانی و رییسی از جمله کاندیداهایی هستند که با استفاده از نامزدهای پوششی و نامزد جریان موتلفه و پایداری، مترصد و درصددند تا از راه‌های میانبر به قدرت برسند. این میانبرها که به روایت کمال تبریزی در فیلم «مارمولک» برای رسیدن به خدا راه میانبر زیاد است، چه به مقصد پاستور برسند و چه نرسند دارای دو مولفه و آیتم هستند؛ اول، دستیابی زودهنگام به قدرت و افزایش تصاعدی اعتبار نزد قاطبه مردم و دوم، رسیدن به این اعتبار که به بی‌اعتباری رقیب هم می‌انجامد».

زیباکلام: با روحانی به عقب برگشتیم/ رئیسی می‌خواهد از راه میانبر به قدرت برسد

اصلاح طلبان از محبوبیت آقای رئیسی عصبانی و پریشان هستند. برای همین با نیش و کنایه اینگونه وانمود می کنند که وی در صدد است که از راه میانبر به قدرت برسد.

این در حالی است که آقای رئیسی در قوه قضاییه اقدامات بسیار قابل توجهی انجام داده است. به عنوان یک نمونه در اواخر سال گذشته پلمب کارخانه قند یاسوج شکست و حدود هزار کارگر به سر کار بازگشتند. در سالهای اخیر و با آغاز دوره تحول در دستگاه قضایی، اقدامات بسیار ارزنده‌ای برای احیای واحدهای تولیدی توسط قوه قضاییه در استان‌های مختلف کشور صورت گرفته است و هزاران کارگر به سر کار بازگشته اند. براساس مستندات موجود، قوه قضاییه در 2 سال گذشته 2000 واحد تولیدی را احیاء کرده است.

یک نمونه دیگر، رسیدگی به پرونده اقتصادی دانه درشت ها و مفسدان کلان اقتصادی- آن هم بدون هیچ خط قرمزی- بوده است، به گونه ای که در این مسیر، تخلفات مسئولان قوه قضاییه نیز به صورت ویژه و بدون اغماض رسیدگی شد.

حجم بالای عفو و تخفیف مجازات زندانیان نیز از جمله اقدامات بسیار مهم قوه قضاییه در سالیان اخیر بوده است.

سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی و گفت و گوی رودر رو با مردم نیز از جمله اقدامات تحسین برانگیز حجت الاسلام رئیسی در سالهای اخیر بوده است.

طیفی که با «تَکرار می کنم» امثال نجفی و پروانه سلحشوری و آخوندی و زنگنه و نعمت زاده را بر سر کار آورد و قیمت دلار را تا آستانه 32 هزارتومان افزایش داد و سفره مردم را کوچک کرد، حالا در زنگ حساب بجای ارائه کارنامه، به فرافکنی و داستان سرایی مشغول است.

**راه حل پرونده هسته ای، مذاکره مستقیم ایران و آمریکاست

روزنامه ابتکار در مطلبی با عنوان «اعتماد؛ گوهر مفقود در وین» نوشت:«بحران اعتماد همچنان گره اصلی گفت‌وگوها در وین است. به رغم ابراز خوش‌بینی‌ها درباره نتایج چهار دوره گفت‌وگوها برای احیای برجام و در آستانه شروع دور پنجم آن، پیام‌های دلگرم کننده‌ای از سوی دو طرف اصلی گفت‌وگوها؛ یعنی واشنگتن و تهران به گوش نمی‌رسد. گویی روند بار دیگر به مناقشه اول تو بعد من، بازگشت کرده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«واقعیت این است که به رغم همه خوش‌بینی ها درباره فرایند گفت وگوهای سریالی در وین...به نظر می‌رسد فاصله تا توافق به اندازه بی‌اعتمادی نهادینه شده میان ایران و امریکاست. خاصه آنکه سیاست های خصمانه دولت پیشین امریکا علیه برجام و به تبع آن نظام سیاسی ایران بر بلندی آن افزوده است. مهم تر اینکه اگر قرار بر نزدیک شدن مواضع تهران و واشنگتن به نقطه توافق بود، حالا باید در پنجمین دور از گفت وگوها در وین، شاهد دیدار مستقیم گفت و گو کنندگان دو کشور دور یک میز بودیم. اگرچه وقوع چنین اتفاقی در آینده بعید نیست اما لازمه آن عبور تهران و واشنگتن از دیوار بی اعتمادی است».

زیباکلام: با روحانی به عقب برگشتیم/ رئیسی می‌خواهد از راه میانبر به قدرت برسد

اصلاح طلبان مدعی هستند که اگر دیدار و گفت و گوی مستقیم ایران و آمریکا رقم بخورد، گره برجام باز خواهد شد.

این ادعا در حالی است که در سالهای گذشته وزرای خارجه ایران و آمریکا به دفعات با یکدیگر دیدار کرده و قدم زدند و روسای جمهور دو کشور تلفنی گفت و گو کردند، ولی علیرغم اینکه مقامات وزارت خارجه تاکید کردند که «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است» و «آمریکا قول داده است» و...در نهایت طرف امریکایی به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکرد.

مشکل ما با آمریکا، دیدار مستقیم و رودر رو نیست، بلکه مشکل این است که نقاط قوت و مولفه های قدرت ساز ما، از نظر دولت آمریکا، مواردی تنش زا است که باید برچیده شود. دانش هسته ای، توانایی نظامی، قدرت منطقه ای، شرکت های دانش بنیان، بومی سازی تکنولوژی های روز دنیا از مواردی است که دولت زورگو و غارتگر آمریکا با آن مشکل دارد و این مشکلات با دیدار مستقیم قابل حل نیست.

علیرغم خسارت محض برجام، طیف اصلاح طلب همچنان چشم امید به کاخ سفید دوخته اند و اینگونه القاء می کنند که اگر با آمریکا به تفاهم برسیم، فتح الفتوحی عظیم رخ داده و همه مشکلات کشور رفع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    17 31
    تبلیغات انتصابات ۱۴۰۰ از کی شروع میشه
    • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      10 2
      خخخ آفرین.‌حالا برای چی میخوای؟
    • IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      33 4
      مردم تصمیم گرفتند دست دزدان لیبرال را از اموال عمومی و کرسیهای قدرت قطع کنند،مافیای یهودی که در اقتصاد و سیاست دخالت میکرد و هم از تحریم و هم از مذاکره کاسبی میکرد باید دفن شود.
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      14 3
      اگه اینجوری فکر میکنی ، پس فکر کن تا بیشتر بسوزی ، ضمناً آب یخ هم استعمال کن
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      1 1
      طرفداران اصلاحاتی ها برن سماقشونو بمکن
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      1 1
      بیشتر زوزه بکش افسادی خخخخخ
    • FR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      1 1
      افرین به نکته خوبی اشاره کردی
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      1 2
      آبو بریز همونجا که میسوزه
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      2 1
      به هرطریق و سبب چنانچه اصلاح طلبان تهوع آور مجدداً بر قوه مجریه دست یابند، فاتحه اقتصاد ایران را برای همیشه باید خواند
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    7 27
    دمت گرم زیبا کلام گل گفتی
    • محمد IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      6 1
      تا الان هر کلامی که گفتی زشت بود ولی اینو دیگه زیبا کلام بودی ....
  • امیرو IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    27 4
    ظاهراً از حرفهای زیبا کلام و بقیه اصلاح طلبها و مفت خورها مشخص میشود بزودی برنامه ای برای شلوغ کاری دارند اما آیا به این نکته توجه کرده اند که شلوغ کاری این دفعه ممکن است به نابودی کل موجودیتشان تمام شود!
  • سامان IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    29 7
    آقای رئیسی در سال 96 با اینکه ناشناخته بود 16 میلیون رای آورد و حالا با عملکرد فوق العاده عالی در قوه قضاییه و مبارزه با فساد بیشترین اقبال مردمی را دارد.
    • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      8 19
      یک ماه آینده میزان مقبولیت مردمی و اقبال عمومی رئیسی مشخص میشود! ببینیم و تعریف کنیم!!
    • . IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      1 2
      با تشخیص بموقع مردم ، ایشان اتتخاب خواهد شد
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      1 1
      مرد مبارزه با فساد
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      1 1
      مبینیم وتعریف هم میکنیم همونطور که شما از کلید سازتون تعریف کردید
  • مسعود IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    28 2
    دولت بی تدبیر مملکت را 200 سال به عقب برد.
  • خسارت محض IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    29 2
    8 سال با شیطان بزرگ مذاکره کردند و نتیجه مذاکرات شون افزایش تحریم ها و فشار حداکثری دشمن شد بازهم دست بردار نیستن !
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    26 2
    اصلاح طلبان بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور هستن.
  • DE ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    17 1
    زیباکلام: با روحانی به عقب برگشتیم// مردم از وضع موجود گلایه مند هستند و علت اصلی آن این است که «دولتِ اصلاح طلبان» که همان اعضای ارشد ستادهای موسوی و کروبی در سال 88 هستند، در این 8 سال هیچ طرح و برنامه ای برای اداره کشور نداشتند.خخخخ این بنده خداها نه اینکه فکر کنید دروغ میگویند یا میخواهند مردم را سرکیسه کنند نه اینها بنده های خدا روانی هستند و مالیخولیا دارند تمام امراض روانی دور هم جمع شدند و اوضاع کشور را به این روز رساندند. بایستی برای افرادیکه وارد سیاست میشوند یک آزمایش دقیق مالیخولیا بشود تا دیگر دچار اصلاحاتچی ها نشویم. تیمارستانی به بزرگی اصلاحات. 8 سال روحانی عروسک خیمه بازی بود در دست اصلاحات و آنهم از بزرگترینشون که دایم از همون فتنه گرها خط میگیرند
  • DE ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    15 5
    زیباکلام: ما اصلاح طلبها با روحانی با سر به عقب برگشتیم/
  • SE ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    22 1
    زیبا کلام 8 سال از روحانی و سیاستهایش حمایت بی چون و چرا کرده حالا فهمیده کارش غلط بوده است بیچاره شاگردانی که توسط این استاد کودن تربیت میشوندم
  • محمد IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    19 0
    وطن فروشان و نوکران ملکه انگلیس بزرگترین مانع برای پیشرفت کشور عزیزمان هستند
  • 56م IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    6 0
    ایران ما رو همین جناح بازی چپ و راست ویران کرده . رئیسی اگ میخاد موفق باشه نباید وام دار هیچ گروهی ( اصولگرا و اصلاح طلب ) باشه وگرنه مث احمدی نژاد میشه هرچی آبرو پیش مردم جمع کرده بر باد میره
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      6 8
      از رئیس ستاد تبلیغاتیشون مشخصه وامدار هیچ گروهی نیستن. کااااملا مستقل هستن! :)
    • DE ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      4 0
      هرچه اصولگرایان آبرو پیش مردم جمع کرده بودند احمدینژاد مستقل برد و پس از اینکه اصولگرایان حمایت خود را خصوصا در دور دوم از محمود قطع کردند مردم باز اصولگراهای خود را پشتیبانی کردند زیرا اکثریت قاطع مردم مسلمان ایران اصولگرا هستند یعنی معتقد به اصول مکتب اسلام و انقلاب و امام ....و اصولگرایان بایستی همیشه شانه به شانه مردم باشند زیرا اصولگرایی از انقلاب است و اجاره ای و یا من درآوردی مانند اصلاح طلبی و غربگدایی نیست. یک فرد انقلابی همیشه اصولگراست ولازم است اصولگراها همیشه انقلابی باشند.
  • US ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    11 0
    بهتر از عدلیه برای مبارزه با فساد دولت است که سرچشمه اصلاح میشه
  • رضایی IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    7 0
    استاد، فرهنگ وپیشرفت جامعه برمی گردد به اساتید ان ،با داشتن استاد چون شما معلوم است بکجا می رسیم
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    7 1
    حتما رای من رییسیه
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 0
    انتخابات پرشور
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 0
    به خدا می خوایم به سال 92 برگردیم مسکن ده برابر ارزانتر از زمان فعلی، دلار ارزانتر ، صنایع هسته ای مان سر جای خودش، عزتمان سر جای خود، انسجام خانواده ها بیشتر از الان، بچه ها درسخوانتر از الان، رتبه علمی مان بهتر از الان. بی صبرانه در انتظار بازگشت به گذشته درخشان خود هستیم؟
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 0
    بعضی از مسحور شدگان ایترنشنال و بی بی سی از رد صلاحیت دزدان و اختلاس گران ناراحت هستن و این طوطیان دست پرورده دشمن حق رای دارن. یعنی تا این چنین جماعتی هست جهانگیری بی دزدی نمی ماند
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    6 0
    غارتگران به شدت نگران به دام افتادن هستند و تمام تلاش بیهوده اشان را برای تخریب کاندیدای ضد فساد و ضد اشرافیت بکار خواهند گرفت.
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 1
    بت فساد و غارت بیت المال و نابود کنندگان حرث و نسل ایرانیان منتظر اجرای عدالت باشند.
    • بهرام IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      2 0
      انشاالله به مستضعفین و مظلومان از همه جا مانده توجه جدی کنند
  • ح-شمسي IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 0
    دولت بي كفايت روحاني با بهره گرفتن از مشتي پير و مانند زنگنه، آخوندي، واعظي، نوبخت، نهاونديان و ... چنان كرد كه مردم نه تنها نسبت به انقلاب كه نسبت به اسلام بدبين شدند. كشور ويران، اقتصاد ورشكسته، رانت، فساد، دزدي، ربا و آقازادكي دستاورد دولت بي تدبير و نااميد روحاني بود.
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 0
    از حامیان احمدی نژاد چه خبر؟
    • DE ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      1 0
      از حامیان احمدی نژاد چه خبر؟// منظورت اصلاحطلبانی بود که خودشون را جای طرفداران محمود جا زده بودند اذهان را از پرونده پر از خالی اصلاحات با جنگ زرگری منحرف کنند؟ اونها فعلا عزا ماتم گرفته اند با فقدان لاریجانی اصلاح طلب اصولگرا !!! خخخ چکار کنند. کلی واکسش زده بودند پولیش کشیده بودند فائزه هم کلی براش مایه گذاشت بعنوان اصولگرای بیخطر وارد انتخابات کنند نشد. میدانید چرا؟؟ چون اصلاحات بدنه اجتماعی و رایی نداره خواستند اینطوری آرائ اصولگرا ها را بدزدند.
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 0
    مفسدان و رانت خوارها از شنیدن نام رییسی لرزه بر اندام شان افتاده .این تازه اول راهه با رییس جمهور شدن رییسی و برقراری دولت انقلابی بساط فساد و رانت و اشرافیگری برچیده میشود.
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    اصلاح طلب یعنی مرفهین بی درد ۸سال کشور را نابود کردند حالا طلبکار شده اند
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    در انتظار پیروزی حق
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    یکی تیشه بگیرید پی حفره زندان چو زندان بشکستید همه شاه و امیرید
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    آیت الله رییسی بهترین گزینه
  • عبدا.. IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    یانکی هاآنقدربدعهدوقولندومکارکه حتی برخی ساده لوحانی مثل ... و.... راممکن ست تکراری نزدیک چشمه آب میبرنداماتشنه برمیگردانند! 5/3/1400
  • DE ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    1 0
    زیباکلام: ما اصلاح طلبها با روحانی به عقب برگشتیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس