کد خبر 1209445
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: کدام شبکه در تهیه فایل صوتی مغرضانه و انتقال آن به شبکه ضد ایرانی در لندن نقش آفرینی کرده است؟ پاسخ دقیق این سوال پس از پیگیری مراجع امنیتی و قضایی روشن خواهد. آنچه فعلا معلوم است، نقش آشنا (مشاور امنیتی روحانی)، سعید لیلاز و محمد قوچانی (همکار دفتر روحانی)، تحت عنوان پروژه تاریخ شفاهی دولت  است.

لیلاز که اکنون عضو شورای مرکزی کارگزاران است، جزو بازداشتی های آشوب نیابتی ۸۸ بود. خاتمی پس از آزادی لیلاز از زندان، به ملاقات وی رفت. حسین رسّام (عضو و رابط سفارت انگلیس) که جزو بازداشتی های آشوب ۸۸ بود، در دادگاه اعلام کرد ":

"من در طول ۵ سال اخیر، ۱۳۰نفر و طی یک سال اخیر ۵۰ نفر را جذب سفارت کردم و از طریق قرارهای ملاقات که با آنها در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها می‌ گذاشتم، اطلاعات مورد نیاز را کسب می‌ کردم. کسانی چون عطریانفر، لیلاز و شمس‌الواعظین مرتبطین مهم من بودند. ما همچنین از طریق بخش صدور، ویزا اقدام به جمع‌آوری اطلاعات و ارتباط‌گیری با افراد مستعد می‌ کردیم".

حسین رسام، اکنون جزو هدایت کنندگان و تحلیل گران شبکه ایران اینترنشنال است؛ شبکه انگلیسی- سعودی که اولین بار، فایل مثلا محرمانه مصاحبه تیم آشنا با ظریف را علیه سردار سلیمانی و سیاست خارجی ایران منتشر کرد.

این شبکه بدنام، با بودجه رژیم سعودی و تحت مدیریت سرویس MI۶ انگلیس راه اندازی شده، تا شبکه دولتی BBC مجبور نباشد جور ماموریت های زرد مانند پوشش زنده میتینگ سازمان تروریستی منافقین، یا مصاحبه با سرکرده گروهک الاحوازیه بلافاصله پس از جنایت تروریستی در اهواز را بکشد.

سردبیر وطن‌فروش شبکه، که نامش می تواند از حلقه تدارک و انتقال فایل صوتی تهیه شده در زیرمجموعه ریاست‌جمهوری رازگشایی کند، «علی‌اصغر رمضان‌پور» است: معاون وزیر ارشاد در دولت خاتمی ‌و سردبیر روزنامه زنجیره‌ای آفتاب امروز.

رسوایی‌های ناشی از ائتلاف «فراریان اصلاح‌طلب» با «سلطنت‌طلبان و ‌تروریست‌ها» در این شبکه بدنام به حدی بود که روزنامه زنجیره‌ای اعتماد (یکی از تامین‌کنندگان کادر رسانه‌های ضدانقلاب در خارج) چند ماه قبل مجبور شد برای ردگم‌کنی، گزارشی را با عنوان «روزگار سیاه مزدوری» درباره ایران‌اینترنشنال منتشر کند.

اگر گردانندگان ایران اینترنشنال، روزگار سیاه مزدوری را سپری می کنند، آشنا و ظریف و لیلاز، مشترکا کدام خوراک سمی را پخت و پز کرده اند که به کار این شبکه آمده؟ و اصلا مهمات عملیات روانی، چگونه دست تیم "رسام- رمضانپور" در لندن رسیده است؟!

گاندوها تا کجا در مدیریت غربگرایان رخنه کرده اند که انگل وار، ته مانده حیثیت آنها را هم می مکند و با آنها معامله مهره های سوخته را می کنند؟ آشنا و ظریف و لیلاز را با شبکه انگلیسی- سعودی چه مناسبت؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    10 0
    اصولا منتشر شدن مصاحبه ای که به نیت منتشر شدن ضبط شده است مهم نیست. مهم صحبت هایی است که نیت و درون آقای ظریف را برملا کرده است. و متاسفانه این شخص هشت سال سکاندار وزارت خارجه بوده و بلاهایی بر سر این سرزمین آورده است که سالها از آن گفته خواهد شد....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس