اخبار ویژه روزنامه ها

یک روزنامه اقتصادی با انتقاد از رویکرد مزمن دولت نوشت : دولت همچنان همه تخم‌مرغ‌های تدبیر و مدیریت اقتصادی خود را در سبد برجام گذاشته است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

تورم با مهار نقدینگی کم می‌شود نه حواله تدابیر به برجام/ 72 درصد مردم خواهان واکسن ایرانی/ ماجرای هواپیمای ترکیش ایر

کیهان

نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان نیامده، اختلاف‌برانگیز شد

تشکیل شورای جدید برای ائتلاف میان گروه‌های اصلاح‌طلب به اختلافات جدید در میان این طیف‌ها دامن زده است.

پس از آنکه برخی اعضای کارگزاران به گروه جدید موسوم به «ستاد اجماع‌ساز» اعتراض کردند و گفتند، نباید هر حزب یک رأی داشته باشد، حالا جمعی از جوانان اصلاح‌طلب به انتقاد از این ساز و کار پرداخته‌اند.

به گزارش روزنامه سازندگی، جمعی از جوانان اصلاح‌طلب در نامه‌ای، ضمن انتقاد از نادیده گرفتن جوانان زنان و غیر پایتخت‌نشینان در این نهاد، تأکید کردند، اگر نهاد اصلاحات خودش را بازسازی نکند، توان بازسازی پایگاه اجتماعی و نوسازی گفتمانی‌اش را نخواهد یافت.

در این نامه آمده است: صرف تشکیل این نهاد کافی نیست و برای اینکه این نهاد بتواند اصلاح‌طلبان را بهتر نمایندگی کند نیازمند گام برداشتن به سمت اصلاحات نهادی جدی در جهت شفاف‌تر، دموکراتیک‌تر و کارآمدتر شدن است. اصلاح‌طلبان که برای احیای پایگاه اجتماعی ریزش کرده‌شان بیش از پیش نیاز به نوسازی‌ها، بازسازی‌ها و توانمندسازی‌های گفتمانی و تشکیلاتی در جبهه خود را احساس کرده‌اند باید در عمل نیز به اقتضائات آن تن بدهند.

بعضی از تشکل‌های عضو نهاد اجماع‌ساز کنونی اعضای کم‌شماری دارند و فاقد حداقل نفوذ اجتماعی و وزن‌سیاسی‌اند. تعیین حداقلی از شرایط و حد نصاب برای عضویت احزاب و نهادها در این نهاد ضروری است.

متأسفانه در نهاد اجماع‌ساز تازه تشکیل شده همچون نهادهای قبلی همه احزاب و تشکل‌ها حق رأی برابر دارند. در حالی که ضروری است حق رأی هر حزب و تشکل متناسب با وزن اجتماعی آن شود، رویه فعلی که احزاب بزرگ و تواناتر به اندازه کوچک‌ترین تشکل‌های چند نفره حق رأی دارند خلاف موازین دموکراتیک است.

متأسفانه در دوره‌های پیشین جبهه اصلاح‌طلبان به نامزدهای مورد حمایتش عملاً چک سفید امضا داد. بعد از این ضروری است که نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان حمایتش از هر نامزدی را مشروط به تعهد او به همه یا بخشی از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلاح‌طلبان می‌تواند برآیند نظر اکثریت اصلاح‌طلبان

متأسفانه در دوره‌های پیشین اصلاح طلبان هم در پایش شفاف و مستمر عملکرد نمایندگان‌شان (از جمله فساد پرهیزی‌شان) و هم در تغذیه عملکردشان و هم گزارش‌دهی دقیق و منظم به شهروندان ضعیف عمل کردند.

نهادهای اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان در دوره‌های پیشین کارنامه قابل دفاعی در «شفافیت عملکرد» نداشته‌اند.

تورم با مهار نقدینگی کم می‌شود نه حواله تدابیر به برجام

یک روزنامه اقتصادی با انتقاد از رویکرد مزمن دولت نوشت : دولت همچنان همه تخم‌مرغ‌های تدبیر و مدیریت اقتصادی خود را در سبد برجام گذاشته است.

روزنامه جهان صنعت می‌نویسد: نرخ تورم، تعیین‌کننده اصلی ارزش پول هر کشور است و نشان می‌دهد که نسبت پول کشور با سایر ارزها چگونه است. در دوره اول ریاست حسن روحانی میانگین نرخ تورم سالانه ۲۰ درصد بود، اما نرخ ارز ثابت و بدون تغییر باقی ماند و همین مسئله به یکی از دلایل موفقیت وی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تبدیل شد. برخلاف آنچه تصور می‌شد، مجموع تورم در دوره نخست ریاست‌جمهوری روحانی در نرخ ارز تجمیع شد که مصادف شدن آن با خروج آمریکا از برجام، در جهش ناگهانی نرخ ارز و افزایش قیمت‌ها متبلور شد. این نتیجه‌گیری ما را به این سمت و سو می‌برد که کاهش و کنترل نرخ ارز و تورم تنها از مسیر مدیریت‌های بانکی و مالی می‌گذرد نه مداخلات دولت‌ها و یا سیاست‌های مقطعی و کوتاه ‌مدت.

اقتصاد ایران در حال حاضر با یک معادله، یعنی نرخ ارز و چهار مجهول مواجه است. سنگین ‌وزن‌ترین بخش این معادله چهارمجهولی ماجرای برجام و تحولات سیاسی است. اگرچه حاکم بودن اراده سیاسی این قدرت را به بانک مرکزی می‌دهد که با افزایش مداخلات خود در بازار، نرخ ارز را به هر عددی برساند اما با کمرنگ شدن ماجراهای سیاسی، دلار به مسیر افزایش قیمت بازخواهد گشت. اما معادله یادشده، مجهولات دیگری نیز دارد که در سه دسته نقدینگی، نرخ بهره بانکی و صادرات غیرنفتی جای می‌گیرند. آخرین برآوردهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که با توجه به صفر بودن رشد پول در آذرماه، مجموع رشد نقدینگی در این ماه تحت تاثیر موج شبه‌پول به ۳/۲ درصد رسیده است. بنابراین موتور خلق پول یک لحظه از پا نمی‌ایستد و همین مسئله خود خطرات ایجاد تقاضا در بازار ارز را ایجاد می‌کند. هرچند رئیس‌بانک مرکزی می‌گوید میزان افزایش نقدینگی ما با افزایش نقدینگی سایر کشورها تفاوت چندانی ندارد اما این موضوع را نادیده انگاشته که افزایش نقدینگی اگر با افزایش رشد اقتصادی همراه نباشد، اثرات تورمی به همراه خواهد داشت

 با وجود آنکه نقدینگی در شرایط خطرناکی قرار دارد و نرخ تورم در سطوح بالای ۴۶ درصد نوسان می‌کند، بانک مرکزی نرخ بهره بانکی را ۲۰ درصد تعیین کرده که اختلاف ۲۶ درصدی با نرخ تورم دارد. در حالی که سپرده‌گذاری در بانک‌ها در چنین نرخی توجیه اقتصادی ندارد، تصمیم بانک مرکزی برای کاهش دوباره نرخ سود بین‌بانکی و تسری آن به نرخ سود سپرده نتیجه‌ای جز هموار شدن مسیر افزایش نرخ ارز نخواهد داشت. بنابراین به نظر می‌رسد در دوره‌ای که بانک مرکزی با چالش کمبود ذخایر ارزی دست به‌گریبان است و قیمت ارز از نقطه مطلوب سیاست‌گذاری دور شده، بانک مرکزی تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد آزاد شدن منابع ارزی قرار داده تا با ارزپاشی و به تعادل رساندن عرضه و تقاضای بازار، قیمت ارز را در مسیر کاهشی قرار دهد. اما تا زمانی که ریشه اصلی این موضوع یعنی حجم بالای کسری بودجه و حجم بالای نقدینگی حل و فصل نشود، اوضاع بر همین قرار خواهد ماند.

سی‌ان‌ان: نتیجه سیاست ‌ترامپ شکست تمام‌عیار مقابل ایران بود

تحلیلگر ارشد شبکه سی‌ان‌ان از بایدن خواست از عواقب توهمات ‌ترامپ در مقابل ایران درس بگیرد.

 سامانتا وینوگراد در تحلیلی خاطرنشان کرد: سیاست خارجی ‌ترامپ در قبال ایران، یک شکست و افتضاح واضح و تمام‌عیار برای او و آمریکا بود.

این مسئله به‌طور خاص در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا در روزهای منتهی به نخستین سالگرد ‌ترور ژنرال سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در تاریخ سوم ژانویه، بیش از پیش خود را نشان داد.

به‌طور خاص، در چند مدت اخیر شاهد اوج‌گیری تنش‌ها میان ایران و آمریکا بوده‌ایم. به‌عنوان مثال، ایالات ‌متحده ‌آمریکا اقدام به اعزام بمب‌افکن‌های بی-۵۲ به منطقه خلیج‌فارس کرد (به بهانه مقابله با به اصطلاح تهدید ایران) و نهادهای اطلاعاتی آمریکایی نیز ادعا کردند که ایران موشک‌های کوتاه بردی را در مناطق مختلف عراق مستقر کرده و احتمالا گروه‌های نیابتی این کشور در عراق قصد دارند به کارمندان و پرسنل دیپلماتیک آمریکا در خاک عراق حمله کنند. مجموعِ این تنش‌ها به خوبی نشان می‌دهند که دونالد ‌ترامپ و سیاست خارجی وی در قبال ایران، تا چه حد بد بوده و برای آمریکا ایجاد خطر و تهدید کرده است.

اقدام ‌ترامپ در ‌ترور ژنرال سلیمانی، به هیچ عنوان نفوذ منطقه‌ای ایران را تضعیف نکرد و حتی امنیت نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای وابسته به آنها در منطقه خاورمیانه را نیز به خطر انداخته است.

‌ترامپ در قبال ایران، رویکردی قلدرمابانه در پیش گرفت اما در عمل این رویکرد، هیچ‌گونه دستاوردی را برای وی به‌دنبال نداشت. شاید دلیل اصلی این مسئله این باشد که سیاست خارجی او در قبال ایران، تا حد زیادی غیرواقع‌بینانه و حتی می‌توان گفت، متوهمانه بود.

پس از آنکه دونالد ‌ترامپ در سال ۲۰۱۸، آمریکا را به‌صورت یکجانبه از توافق برجام خارج کرد، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، ۱۲ شرط را برای ایران تعیین کرد و گفت اگر ایران این شروط را اجرایی نکند، آمریکا نیز به توافق برجام بازنخواهد گشت. دولت ‌ترامپ در عین حال، بر شدت فشارها علیه ایران با افزایش میزان تحریم‌ها افزود. این رویکرد ‌ترامپ به‌هیچ عنوان نتیجه‌بخش نبوده است. نه‌تنها ایران شروط دوازده‌گانه دولت ‌ترامپ را نپذیرفت، بلکه حتی امنیت نیروهای آمریکایی با توجه به نفوذ منطقه‌ای تهران، به‌شدت تضعیف

شده است.

توانمندی‌های هسته‌ای ایران در دوره ‌ترامپ، به نحو قابل توجهی افزایش پیدا کرده‌اند. در جدیدترین اتفاق نیز ایران به تازگی اعلام کرده که سطح غنی‌سازی خود را بار دیگر به ۲۰ درصد افزایش داده است. این در حالی است که در چارچوب توافق برجام، ایران صرفا مجاز به غنی‌سازی ۳/۶۷ درصدی بود. بدون ‌تردید اگر یک سازوکار مذاکره‌ای درست با ایران تعبیه نشود، احتمال پیشروی‌های هسته‌ای بیشتر ایران نیز وجود دارد.

در روزها و ماه‌های اخیر نیز، مقام‌های ارشد دولت ‌ترامپ بارها و بارها در موضع‌گیری‌های مختلف، از عدم امنیت نیروهای آمریکایی در عراق خبر داده و حتی گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد تخلیه سفارت آمریکا در عراق نیز مطرح

شده است.

به‌طور کلی، همه چیز حاکی از این است که سیاست خارجی دونالد ‌ترامپ در مقابل ایران، کاملاًً شکست خورده است.
 

تورم با مهار نقدینگی کم می‌شود نه حواله تدابیر به برجام/ 72 درصد مردم خواهان واکسن ایرانی/ ماجرای هواپیمای ترکیش ایر

ایران

شکایت معطل مانده مجلس هشتم از احمدی‌نژاد
 خبر اول اینکه، یک نماینده سابق مجلس از شکایت‌هایی خبر داد که نمایندگان مجلس هشتم علیه محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری پیشین مطرح کرده بودند و هنوز به هیچ‌کدام رسیدگی نشده است. به گزارش برنا، محمدرضا خباز این مطلب را در واکنش به ادعای برخی نمایندگان مجلس یازدهم و سخنرانی یکی از نمایندگان مشهد برای طرح شکایت علیه حسن روحانی مطرح کرد و گفت: «وقتی دیدیم مجلس هشتم جلوی ترکتازی‌های احمدی‌نژاد را نمی‌گیرد ۱۲ نفر از نمایندگان به کمیسیون اصل 90 شکایت کردیم و ۱۰ ایراد رسمی از تخلفات احمدی‌نژاد گرفتیم اما کمیسیون اصل ۹۰ هم شکایت ما را بایگانی کرد و به آنها رسیدگی نکرد تا زمانی که بعد از خانه نشستن احمدی‌نژاد عین همان شکایت را اصولگرایان مطرح کردند و... در نهایت کمیسیون اصل ۹۰ دو تا شکایت را با هم ادغام کرده و رسیدگی کرد و شکایت برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال شد. بعد از آن ۵ شکایت دیگر هم مشابه آن اتفاق افتاد که موضوعات مختلفی علیه رئیس جمهوری وقت بود. در حال حاضر ۶ شکایت از رئیس جمهوری که پایداری‌ها زمانی حامی او بودند به قوه قضائیه رفته و به هیچ‌کدام هنوز رسیدگی نشده است.» خباز در ادامه با بیان اینکه «هر وقت آن ۶ شکایت را رسیدگی کردند طبیعی است که باید به شکایت روحانی هم اگر در صحن مجلس رأی بیاورد رسیدگی کنند»، گفت: «آقایان باید بدانند کسانی که دنبال شکایت از روحانی هستند از قبل شکایاتی در قوه قضائیه علیه رئیس جمهوری محبوب آنها یعنی احمدی‌نژاد وجود دارد. بنابراین اگر رسیدگی و شکایات حق بود و برای به‌هم زدن نظم عمومی کشور نبود عیبی ندارد، ابتدا آن ۶ تا را رسیدگی کنند تا بعداً به رسیدگی شکایت از روحانی برسند. این حقوق مردم است ولی تحریک و جمع کردن مردم در یک جا کار پسندیده‌ای نیست.»

خدمه کشتی کره‌ای آزاد شدند
 خبر دیگر اینکه، سخنگوی وزارت امور خارجه از اقدام انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران در خصوص خدمه کشتی کره‌جنوبی خبر داد و گفت: به‌دنبال درخواست دولت کره‌جنوبی و مساعدت قوه محترم قضائیه در چارچوب مقررات قضایی، خدمه کشتی کره‌ای که به اتهام ایجاد آلودگی زیست‌محیطی در خلیج فارس توقیف شده است، در یک حرکت انسان‌دوستانه توسط جمهوری اسلامی ایران اجازه خروج از کشور را دریافت کردند. به‌گزارش میزان، سعید خطیب‌زاده افزود: بررسی قضایی پرونده تخلف کشتی و کاپیتان در چارچوب قوانین ادامه دارد. او همچنین از گفت‌وگوی تلفنی عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه با چوی، قائم مقام وزارت خارجه کره خبر داد که طی آن موضوع آزادسازی هر چه سریع‌تر منابع ارزی ایران در این کشور مورد تأکید قرار گرفت و طرفین در خصوص سازوکارهای مؤثر جهت استفاده از این منابع رایزنی کردند و طرف کره‌ای بر اراده دولت این کشور و تلاش حداکثری برای رفع محدودیت از این منابع در اسرع وقت تأکید کرد.

روایت ابتکار از برخورد جناحی رسانه ملی
 شنیدیم که، مدیران صدا و سیما در برخوردی جناحی حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده را در یک برنامه تلویزیونی لغو کردند. به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز گذشته در توئیتی درمورد لغو برنامه تلویزیونی که به دعوت صداوسیما قرار بود در آن به مناسبت روز زن گزارش عملکرد ارائه کند، توضیح داد و نوشت: «شبکه‌های ملی سیما مدت‌هاست که عنایتی به فعالیت‌های ما در زمینه زنان ندارند. امروز جهت گزارش کار به مناسبت روز زن به برنامه صبح شبکه ۳ دعوت شده بودم که بعد از ۴۵ دقیقه معطلی هنگام ورود به استودیو گفتند برنامه ندارد.» او در ادامه افزود: «برخوردهای جناحی و ناراحتی از رأی مردم در سال‌های ۹۲ و ۹۶ ادامه دارد.»

افشاگری‌های یک فعال سیاسی اصولگرا
 دست آخر اینکه، یک فعال سیاسی-رسانه‌ای اصولگرا روز گذشته درباره نقشه‌های سیاسی که در پس تغییرات در لایحه بودجه 1400 مطرح بوده افشاگری کرد. به گزارش خبرآنلاین، محمد مهاجری در توئیتی با هشتگ «سیلی مجلس به ملت» در اشاره به بررسی لایحه بودجه توسط نمایندگان مجلس نوشت: «کارشناسان در جلسات بودجه به نمایندگان مجلس گفته‌اند ناشیگری و سیاست‌بازی آنها بزودی قیمت ارزاق عمومی از جمله نان و مرغ و روغن و... را تا سه برابر افزایش می‌دهد. جوابی که شنیده‌اند این بوده: این موضوع در ماه‌های آخر دولت فعلی اتفاق می‌افتد و خیلی هم خوب است.» به گزارش ایلنا، مهاجری همچنین روز گذشته در توئیت دیگری مدعی شد که محمدباقر قالیباف پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری به رقیب پیروز خود پیشنهاد داده بود که وزیر کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شود. اما روحانی حداکثر به ریاست او بر سازمان محیط زیست رضایت داده بود.

تورم با مهار نقدینگی کم می‌شود نه حواله تدابیر به برجام/ 72 درصد مردم خواهان واکسن ایرانی/ ماجرای هواپیمای ترکیش ایر

خراسان

گرفتاری 27 استان در حوادث طبیعی 2 سال اخیر


طبق اعلام یکی از اعضای کابینه به تعدادی از مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری برای بررسی آخرین وضعیت رسیدگی به مناطقی که در سال های اخیر دچار حوادث طبیعی شده اند، مشخص شده 27 استان در سال های 1398 و 1399 درگیر تبعات ناشی از وقوع سیل و زلزله بوده اند که جبران این موضوع، هزینه های قابل توجهی را به خزانه وارد کرده و می کند که بر این اساس، در روزهای اخیر مبالغ دیگری برای بازسازی زیربناهای آسیب دیده در این حوادث، به استان های مربوط اختصاص یافته است.

تورم با مهار نقدینگی کم می‌شود نه حواله تدابیر به برجام/ 72 درصد مردم خواهان واکسن ایرانی/ ماجرای هواپیمای ترکیش ایر

آرمان ملی

ماجرای هواپیمای ترکیش ایر

سخنگوی دولت درباره رخدادهای عدم فرود هواپیمای ترکیش ایرلاین در فرودگاه امام و به صدا درآمدن آژیر خطر در غرب تهران و حواشی ایجادشده پیرامون آن گفت: این موضوع هیچ شباهتی با موضوع تلخ سقوط هواپیما ندارد. این مساله توسط وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیات دولت مطرح شد.

برای شکایت زنبیل گذاشته‌ایم

محمدرضا خباز نماینده پیشین مجلس با اشاره به شکایت از احمدی‌نژاد گفت: در حال حاضر شش شکایت از رئیس‌جمهوری که پایداری‌ها زمانی حامی او بودند، به قوه قضائیه رفته و به هیچ یک هنوز رسیدگی نشده است؛ بنابراین، اگر قرار به رسیدگی باشد باز ما از مجلس هشتم زنبیل گذاشتیم.

رستم قاسمی: به نامزدی فکر می‌کنم

وزیر نفت دولت دهم در پاسخ به سوالی درباره احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و معیشت مردم، هنوز زود است که فضای کشور را انتخاباتی کنیم و بنده با اینکه سمت دولتی ندارم، اما این روزها بخشی از وقت خود را برای حل مشکلات اقتصادی کشور گذاشته‌ام. رستم قاسمی افزود: من می‌گویم اگر کسی عرضه نشستن روی این صندلی را ندارد از ابتدا نباید بپذیرد.

اجازه خروج برای خدمه کشتی کره‌ای

سخنگوی وزارت امور خارجه در اظهاراتی از اقدام انسان‌دوستانه ایران در خصوص خدمه کشتی کره جنوبی خبر داد. سعید خطیب‌زاده گفت: به دنبال درخواست دولت کره جنوبی و مساعدت قوه محترم قضائیه در چارچوب مقررات قضائی، خدمه کشتی کره‌ای که به اتهام ایجاد آلودگی زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف شده است، در یک حرکت انسان‌دوستانه توسط جمهوری اسلامی ایران اجازه خروج از کشور را دریافت کردند.

شائبه‌ها یک ملاقات در سفارت انگلیس

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه برخی رسانه‌ها دیدارم با سفیر آلمان را تحریف کردند، گفت: اینکه گفتند این دیدار در سفارت انگلیس انجام‌شده ‌غیرواقعی است. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری تصریح کرد: سفیر آلمان پیگیر بود که به ملاقات من بیاید و پس از چند هفته این دیدار انجام شد و حرف‌های خود را بیان کردم، ولی متاسفانه برخی از اشخاص و کانال‌های خبری دروغ‌هایی درباره این دیدار گفتند و اینکه دیدار در سفارت انگلیس انجام‌شده که این سخنان غیرواقعی واقعا جای تاسف است.

پاسخ به درخواست یک معلول

روز گذشته وحید رجبلو، معلول کرجی در یک توئیت از وزیر ارتباطات خواسته بود با توجه به اینکه مستمری 120هزار تومانی بهزیستی به معلولان، کفاف خرید اینترنت را نمی‌دهد، اینترنت را برای این قشر رایگان کند. محمدجواد آذری جهرمی در توییتر خود در این خصوص نوشت: وحیدآقا سلام! تو به خاطر توانایی‌هات اینقدر معروفی که دیروز از چند کشور و از راه‌های مختلف، توئیتت رو برام فرستادند. به محض دیدن پیامت، پیگیری رو شروع کردیم. باید یکسری مجوز بگیریم. مطمئن باش همه‌ تلاشمون رو می‌کنیم تا به وظیفه‌مون درباره شما و سایر معلولان عمل کنیم. مخلصم.

درخواست شیخ حسین انصاریان

صفحه رسمی حاج شیخ حسین انصاریان، برای شفای همه بیماران خصوصا علی انصاریان از مردم درخواست قرائت حمد شفاء کرد. علی انصاریان پیشکسوت فوتبال ایران به دلیل ابتلا به ویروس کرونا روی تخت بیمارستان است و شرایط مطلوبی ندارد. صفحه رسمی حاج شیخ حسین انصاریان، برای شفای همه بیماران خصوصا علی ‌انصاریان (برادرزاده ایشان) از مردم درخواست قرائت حمد شفا کرد.

ساخت معدن برای فصل جدید «نون.خ»!

تهیه‌کننده سریال «نون.خ» با اشاره به ساخت یک معدن برای این فصل از سریال بیان کرد که برای آن یک ماه وقت گذاشته شد و هزینه سنگینی هم صرف شده است. مهدی فرجی درباره پایان تصویربرداری سریال «نون.خ 3» و تدارک برای پخش نوروزی آن، بیان کرد: تا دو یا سه هفته دیگر تصویربرداری سریال تمام می‌شود و سریال را برای پخش نوروز به شبکه تحویل می‌دهیم. وی درباره لوکیشن‌های این فصل از سریال که کمتر توانستند به مناطق کردنشین بروند اظهار کرد: بخش مهمی از دکور را اینجا و در اطراف تهران ساختیم.

حمله فکری به مدیر پرسپولیس

زمانی که استقلال در آسیا ستاره گرفت شکوری کجا بود؟! این جمله سنگین‌ترین حمله محمود فکری به مدیر اجرائی پرسپولیس در برنامه زنده شبکه سه بود. محمود فکری یادآور شد: زمانی که استقلال ستاره گرفت شما اصلا نبودید ولی اینکه بگویند به خاطر تیم ما استقلال سهمیه گرفت زشت است. آن زمان که ما آسیا می‌رفتیم پرسپولیس و شکوری کجا بود؟ فکری تصریح کرد: من اصلا دوست ندارم کری بخوانم و همیشه به بازیکنانم این حرف را می‌زنم.

کشف 283 دستگاه استخراج بیت‌کوین

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: مانور بازرسی انشعابات و جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز در مناطق از پیش تعیین‌شده توسط همکاران دفتر لوازم اندازه‌گیری در امورهای شمال و جنوب‌غرب کرمان، شرق کرمان، چترود و باغین برگزار و منجر به کشف و جمع‌آوری 283 دستگاه استخراج بیت‌کوین شد. عبدالوحید مهدوی‌نیا افزود: این تعداد دستگاه استخراج ارز دیجیتال، برق حدود 140 الی 170 خانوار را مصرف می‌کند که در وضعیت کنونی، باعث بروز مشکلات زیادی در شبکه توزیع می‌شود.

72 درصد مردم خواهان واکسن ایرانی

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در آخرین نظرسنجی صورت‌گرفته توسط «مرکز افکارسنجی ایرانیان» با موضوع میزان اعتماد ایرانیان به واکسن کرونا، نشان داده شد که چهل درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، هیچ اعتمادی به واکسن خارجی ندارند و 72 درصد اعلام کرده بودند واکسن ایرانی را تزریق خواهند کرد. همچنین 53 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، اظهار داشتند در صورت تایید وزارت بهداشت، واکسن خارجی را تزریق خواهند کرد.

وزیر دفاع به هند می‌رود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دعوت رسمی وزیر دفاع هند به این کشور سفر می‌کند. سرتیپ امیر حاتمی در این سفر علاوه بر ملاقات با همتای خود و سایر مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی این کشور، در اجلاس وزرای دفاع کشورهای حاشیه اقیانوس هند سخنرانی خواهد کرد. همچنین وزیر دفاع کشورمان در افتتاحیه نمایشگاه تجهیزات هوایی در شهر «بنگ لور» شرکت خواهد کرد. گفتنی است هدف از این سفر توسعه مناسبات سیاسی، امنیتی و دفاعی میان جمهوری اسلامی ایران و هند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    2 0
    من واکسن ایرانی می زنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس