کد خبر 1176282
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱
لاوروف و همتای ارمنی توافقنامه آتش‌بس قره باغ را بررسی کردند

سرگئی لاوروف وزیرامورخارجه روسیه گفت: آنچه در ماجرای الکسی ناوالنی برای ما محرز شده، صحنه‌سازی غرب برای ایجاد آشوب در روسیه است.

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف در نشست مشترک خبری با رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا در مسکو افزود: با وجود درخواست‌های مکرر روسیه، آلمان تاکنون حاضر نشده اسناد مدارک مربوط به علت مسموم شدن الکسی ناوالنی را در اختیار مسکو قرار دهد.

لاوروف با انتقاد شدید از مداخله آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در امور داخلی روسیه گفت: فردی که به اتهام کلاهبرداری، اقدامات ضد امنیتی و اختلاس در حال محاکمه در دادگاه‌های روسیه است، از سوی آمریکا و غرب مورد حمایت قرار می‌گیرد و سفارتخانه‌های غربی در مسکو، مردم را به شورش و تجمع دعوت می‌کنند.

در همین حال نخستین دادگاه علنی بررسی اتهامات الکسی ناوالنی وبلاگ‌نویس مخالف دولت روسیه، عصر امروز با حضور وکلای متهم و نمایندگان رسانه‌های دسته جمعی در مسکو برگزار شد. حضور بیش از ۲۰ نفر از دیپلمات‌های آمریکایی و اروپایی در جلسه دادگاه الکسی ناوالنی خشم مقامات روسی را برانگیخت.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه، حضور دیپلمات‌های آمریکایی و غربی را افشا کننده نقشه شوم آمریکا و غرب عنوان کرد و گفت: اقدام این دیپلمات‌ها آشکارا نشان می‌دهد که آمریکا و کشورهای اروپایی بدنبال اجرای طرح‌های وقیحانه، از جمله به راه انداختن انقلاب رنگی در روسیه هستند.

ما یا زاخارووا افزود: حضور دیپلمات‌های آمریکایی، انگلیسی، اتریشی، سوئیسی، بلغاری، لهستانی، لتونی و کانادایی در جلسه دادگاه، مداخله آشکار در امور داخلی روسیه و نقض قواعد بین المللی است.

وی گفت: این دیپلمات‌ها با هدف فشار و تاثیرگذاری بر رای و نظر قاضی صورت گرفته و از اهداف پلید آمریکا و غرب حکایت دارد.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات الکسی ناوالنی عصر امروز برگزار شد و قرار است رای دادگاه بزودی اعلام شود. کلاهبرداری، اختلاس، اقدامات ضد امنیتی، همکاری با سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس و تشویق جوانان به شورش و ناآرامی از اتهامات این مخالف سرشناس دولت روسیه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس