خواننده «خلبانان، ملوانان» درگذشت/ مرگ بر اثر تصادف

جمشید نجفی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی کشورمان که قطعه ملی میهنی «خلبانان» از جمله آثار مشهور اوست بر اثر سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق،  جمشید نجفی ازخوانندگان پیشکسوت موسیقی پاپ آذربایجان روز جمعه دهم بهمن ماه بر اثر دار فانی را وداع گفت.

رضا رشید پور تهیه کننده و مجری در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: جمشید نجفی عزیز خالق ترانه‌های ماندگار ساعاتی پیش درگذشت. بسیاری از مردم این مرد نازنین را با اثر کم‌نظیر خلبانان.. ملوانان می‌شناختند. مرد نجیب و دوست داشتنی. همین چند هفته قبل به بهانه‌ای از ایشان در برنامه تلویزیونی یاد کردم بلافاصله با مهربانی و تواضع برایم پیام فرستاد. در دلم قربانش رفتم و دلم برایش لرزید. مرد صبور. مرد بزرگ.

خبر فوتشان را خواهر ایشان برای من رساند. دیشب در اثر تصادف رانندگی حین عبور از خیابان در شهر ری مصدوم و به بیمارستان منتقل شدهه و امروز صبح (جمعه دهم بهمن) در گذشته‌اند.

به جامعه هنری به ویژه مخاطبان آذری آثار ایشان و بالاخص خانواده داغدیده اش تسلیت عرض می‌کنم. پرواز کن … پرواز کن… فرشته حق یارت باد… الله نگهدارت باد»

جمشید نجفی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی آذربایجان بود که طی دهه‌های اخیر آثار و ترانه‌های ماندگاری را به زبان آذری در دسترس مخاطبان قرار داده است که از آن جمله می‌توان به ترانه ماندگار «خلبانان.. ملوانان» به آهنگسازی بابک رادمنش اشاره کرد. این هنرمند مراغه‌ای طی سال‌های اخیر در شهر تهران ساکن بود.

«آخشاملار»، «رنگ شب»، «گلدی بابا»، «نی نیم»، «گجه لر» از جمله آلبوم‌هایی هستند که از این خواننده در دسترس شنوندگان قرار گرفته‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حمیدرضا IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    24 1
    با سلام ...... روحش شاد التماس دعا ***
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    18 1
    خدای تعالی غریق رحمتش کند وبه باز ماندگانش صبر و اجر دهد .
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    قلب.... روحش شاد
  • سعید IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    خدا رحمتش کنه
  • مهدی IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    1 0
    متاسم شدم ، یکی از بهترین ترانه های حماسی و ماندگار دفاع مقدس رو خوندند ، روحش شاد و یادش گرامی . فرشته حق یارت باد الله نگه دارت باد
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    روحش شاد
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    1 0
    زمان جنگ چقدر این سرود را زمزمه میکردم و افتخار . یادش گرامی . خدایش بیامرزد و بروحش آرامش و بخانواده آن عزیز حلم و صبر عطا بفرماید
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    5 1
    پرواز کن پرواز کن،فرشته حق یارت باد،الله نگهدارت باد.
  • US ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    5 0
    خدا رحمتشون کنه
  • BE ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    4 0
    تسلیت عرض می کنم..خدا روحش رو شاد کنه و صبر و طول عمر و سلامتی بده به خانواده و نزدیکانش... در گذر عمر وفا نیست...آمدن بی اختیار رفتن بی اختیار... جمله جهان همچون خواب خیال...چرخ فلک می چرخد بی اختیار... یاد عزیزان رفته شدیم غمگین....تا باشد همین باشد بی اختیار... ساقیا شراب تلخ ما را شیرین کن به نگاهت....باقی مانده عمر ما را روشن کن به نگاهت
  • FR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    5 0
    روحت شاد و یادت جاوید. چقدر در جبهه ها از رادیو آهنگ خلبانان را گوش میکردیم و قوت دل می گرفتیم. چقدر انسان نجیب و با شخصیتی بود...
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    به سلامت
  • BE ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    3 0
    تسلیت با سپاس فراوان خدمت خانواده محترم آقای نجفی ..و با آرزوی صبر طول عمر.... خیلی این آهنگ گوش می دادم وقتی پخش میشد..بچه بودم زمان جنگ.. یاد پدرم با گوش دادن این سرود زنده می شد برام...خیلی ها پرواز کردن دیگه نیامدن....واسه مادرم هی می خوندم تا خوشش بیاد...مادرم ایرانی نبود براش یه کم سخت بود حسش.. نمی خواست تو کشوری باشه که جنگ هست پدرم موند گفت باید از کشورم دفاع کنم ما همه چیز داشتیم ولی پدرم عشق وطن داشت.. پدرم خیلی میهن پرست شدیدا عاشق ایران بود... خیلی شب کنار پنجره در می نشتم منتظر پدرم بودم بیاید برام چی میاره ..ولی پدرم رفت عاشق وطنش بود دیگه نیومد گفتن رفته بهشت...ما از ایران رفتیم..بعد پدرم.. با مادرم تو کشور مادری ساکن شدیم...این سرود خلبان ها و فدائی های ایران بود و عاشقان اون در اون دوره حساس جنگ ...وقتی گوش می دادم خیلی می دویدم از همه جا می پریدم
    • محمد مهدی اسلامی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      3 0
      باسلام و احترام بر جنابعالی خدای تعالی شما را حفظ و طول عمر پر برکت و سلامتی عطایتان کند . خاطرتان دلنشین و برای این بنده ی حقیر جذاب است . با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    3 0
    با سلام و احترام بر حضرات منفی دهندگان عزیز عرض می کنم که از این منفی دادن ها چه نتیجه ای میگیرید؟ و چه اثر مفیدی در زندگیتان دارد؟ ! اگر سخنی ارزشمند و سازنده دارید بفرمائید ما نیز بهره مند شویم . منفی دهندگانیم ای باد منفی بر خیز ___هر چیز خوب سر راه بشکن بکوب بهم ریز . حالا اگر دلتان به این منفی ها خوش است ، تا میتوانید به بنده منفی بدهید . خدای تعالی همه ی مارا براه راست خودش هدایت کند . با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس