کد خبر 117200
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳

تحقيقات جدید نشان می‌دهد: شکلات تلخ با رنگ تیره، قند خون را پایین ‌آورده و کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، محققان دانشگاه سن‌دیگو می‌گویند: شکلات تلخ با پایین آوردن سطح گلوکز و کلسترول بد خون و همچنین افزایش میزان کلسترول خوب می‌تواند از بروز بیماری‌‌های قلبی عروقی پیشگیری کند.

شکلات، حاوی ترکیباتي است به نام فلاوانول که دارای آنتی‌اکسیدان بوده و خواص ضد التهابی دارد. البته در مطالعات گذشته نیز محققان به ارتباط بین فلاوانول و بیماری‌های قلبی عروقی پی برده بودند.

در این تحقيق، محققان دانشگاه سن دیگو از 31 داوطلب خواستند به مدت 15 روز و به مقدار50 گرم برای هر روز از شکلات تلخ که محتوی 70 درصد کاکائو بود و شکلات سفید که هیچ کاکائو‌يی در آن به کار نرفته بود، مصرف کنند.

به دلیل سطح بالای فلاوانول در شکلات تلخ نسبت به شکلات شیری این نوع شکلات برای این تحقیق انتخاب شد.

قبل و بعد از تحقیق فشار خون، جریان خون زیر پوستی از ناحیه بازو، میزان چربی معلق در خون و قند خون افراد شرکت کننده در تحقیق اندازه گیری شد.

نتایج به دست آمده، نشان داد گلوکز و کلسترول بد خون موسوم به LDL در گروهی که شکلات تلخ مصرف کرده بودند، نسبت به کسانی که شکلات سفید خورده بودند، پایین‌تر بوده و همچنین کلسترول خوب در گروه اول افزایش داشته است.

بر اساس يافته‌هاي اين پژوهش به خاطر وجود چربی‌های اشباع شده در شکلات و کالری بالای آن به مقدار متعادل مصرف شود و از زیاده‌روی در مصرف آن پرهیز شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس