کد خبر 1165546
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
جریمه بازیکنان و کادرفنی نساجی غیرقانونی است؟

۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان و اعضای کادرفنی نساجی در حالی به دلیل کسب نتایج ضعیف کسر شده که چنین قانونی در آیین نامه فیفا جای ندارد.

به گزارش مشرق، با اعلام باشگاه نساجی مازندران به دلیل آنچه" نارضایتی از نتایج تیم در هفته‌های اخیر" بیان شد، اعضای کادرفنی و بازیکنان این تیم ۱۰ درصد از مبلغ کل قراردادشان جریمه شدند.

تیم نساجی مازندران پس از شرکت در ۹ بازی از  بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ۸ امتیاز کسب کرده و در مسابقه اخیرش برابر پیکان تهران دو بر یک شکست خورد.

رسول باختر، کارشناس حقوقی فوتبال می‌گوید جریمه بازیکنان نساجی خلاف قوانین فیفاست. او در این باره گفت: قوانین فیفا ساکت است اما رویه فیفا و دیوان داوری ورزش یک سری اصول و چارچوب هایی را برای جریمه بازیکنان مشخص کرده است. نکته مهم درخصوص جریمه این است که باید حتما در قرارداد ذکر شده باشد که باشگاه حق انجام چنین کاری را دارید یا نه. ممکن است در قرارداد به مقررات انضباطی باشگاه استناد شود که باید این قوانین در موقع انعقاد قرارداد به استحضار بازیکن رسانده باشند.

او ادامه داد: اصل دوم این است که جریمه باید متناسب باشد و اصل سوم اینکه باید پس از یک رسیدگی عادلانه جریمه صورت بگیرد. اینکه مدیرعامل یا رئیس باشگاه بخواهد بازیکنان را جریمه کند، شرط سوم یعنی رسیدگی عادلانه و بی‌طرفانه را ندارد لذا جریمه اصلا صحیح نیست.

باختر خاطرنشان کرد: شروطی از قبیل کسب نتایج ضعیف که بر اساس آن بازیکنان و کادرفنی جریمه می شوند، باید در نظر گرفته شود که جرایم چه در قرارداد ذکر شود یا نه، به صورت کلی باطل است چراکه کسب نتیجه لزوما به بازیکن و مربی ارتباطی ندارد و ممکن است که محیط تمرینی فراهم نباشد، امکانات تکمیل نباشد، جو روانی مناسبی وجود نداشته باشد و ...

این کارشناس در پایان بیان داشت: جریمه به دلیل کسب نتایج ضعیف مطابق رویه تثبیت و شناخته شده در فیفا و دیوان داوری ورزش باطل است. بنابراین باشگاه‌ها نمی‌توانند چنین جرایمی را برای بازیکنان و کادرفنی تیم‌ها در نظر بگیرند.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس