هایکو ماس: مسئولیت حمله به کنگره با ترامپ است

وزیر خارجه آلمان می‌گوید ادعاهای تحریک‌آمیز ترامپ بود که به آشوب در واشنگتن دی سی منجر شد و او باید از این بابت پاسخگو باشد.

به گزارش مشرق، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در یادداشتی که در هفته‌نامه اشپیگل چاپ شد؛ از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به این دلیل که طرفدارانش را برای حمله به کنگره تحریک کرده بود؛ انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید:

آلمان: ترامپ نابودی دموکراسی را متوقف کند

وی در این باره نوشت: ترامپ که سال ها وقت خود را صرف لفاظی ‌کرده و دائماً طرفدارنش را تحریک می‌کند؛ مسئول حمله‌ای است که در قلب دموکراسی آمریکا رخ داد.

ماس همچنین گفت که اوباش سخنگوی اکثریت مردم آمریکا که بایدن را به عنوان رئیس‌جمهور آتی خود انتخاب کردند؛ نیستند.

وزیر خارجه آلمان ادامه داد: هر جمهوریخواهی که بویی از مسئولیت برده باشد؛ باید با صدای بلند علیه ترامپ سخن بگوید. تاریخ آمریکا به صحت این انتخابات رای داد و هرکه پذیرای این تصمیم نباشد؛ در واقع اراده مردم را نادیده می‌گیرد.

طرفداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، شب گذشته با حمله به ساختمان کنگره آمریکا، روند تائید پیروزی جو بایدن دموکرات را به تاخیر انداختند.

اگرچه در نهایت، کنگره روال رسیدگی به این مسئله را از سر گرفت و بایدن را به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا معرفی کرد؛ اما در نهایت ادعای دموکراسی واشنگتن به چالش کشیده شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 0
    این جملات رو باید با طلا نوشت و کوبید تو سرشون تا یادشون بمونه چی میگن!!!! چون از خودشون هستش باید پاسخگو باشه ولی وقتی تو ایران این اتفاق افتاد حصر رو هم گناه میدونن!!چرا حصر؟!!گناهشون چیه؟!! این جملات رو باید تو حافظه تاریخی نوشت مخصوصا برای امثال زشت کلام ها(زیباکلام).
  • CA ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    3 0
    نظام انتخاباتی آمریکا قدیمی و یا مشکلات بسیار زیادی هست که باعث تقلب سیستماتیک میشود ورود به کنگره بخاطر اهمال پلیس هست در صورتی که معترضان سلاح به هم آه نداشتند.یک نظام انتخاباتی پوسیده چطور بایستی به چالش کشیده شود. بایستی از این افراد تقدیر کرد چون با چنین مشکل انتخاباتی در شرایط دوقطبی حداکثری جامعه آمریکا صد در صد یا به جنگ داخلی منجر خواهد و یا ام یکا تجزیه خواهد گردید.
  • IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    3 0
    حاجی اشتباه میزنی!دموکراسی غربب یعنی همین . مشکل ترامپ این بود که داد زد پادشاه لباس نداره
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    آقای ماس !!!!! لاف در غربت میزنی ؟!!! آقای ترامپ ده روز دیگه سرکاره حالا موضع میگیری ؟!!! تصلا شما و کشور شما اراده ای برای این گونه موضع گیری در حالت معمول دارد ؟ نگاهی به بزرگترین پایگاه آمریکا در خاک کشورتان بیاندازید !! شما مستعمره اید !!
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    منتظر بمون که مسئولیت را بپذیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس