الی کوهن

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با ادعای نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران، خواستار اتخاذ سیاست قاطع و حفظ تحریم‌ها از سوی رئیس جمهور منتخب آمریکا شد.

به گزارش مشرق، یک وزیر صهیونیست عصر دوشنبه به وقت تهران در گزافه گویی تازه مدعی نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران شد و از رئیس جمهور منتخب آمریکا خواست تا فشارها بر ایران تداوم یابد.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» «الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در واکنش به قصد ایران برای از سرگیری غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم گفت این اقدام ایران «نقض آشکار» توافق هسته ای است.

وی در ادامه از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا خواست تحریم‌ها علیه ایران را حفظ کند. او گفت فقط سیاست‌های قاطع از سوی «جو بایدن» و ادامه تحریم‌ها، ثبات را حفظ می‌کند. 

در حالی که رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است کوهن گفت: «اسرائیل هرگز اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دوشنبه بعد از ظهر در ادامه گزافه گویی‌های همیشگی درباره ایران، اینبار مدعی شد که هدف  تهران از سرگیری غنی سازی 20 درصدی اورانیوم ساخت  سلاح‌ هسته‌ای است. (جزئیات بیشتر)

روزنامه «وال استریت ژورنال» در همین رابطه در روزهای گذشته نوشت که ایران در نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  قصد خود برای آغاز غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم را  خبر داده است.

مجلس شورای اسلامی در چارچوب گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای و نامه رئیس جمهور ایران به کشورهای اروپایی،در پاسخ به روند اقدامات خصمانه امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و همراهی کشورهای اروپایی با آن، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب نهایی رساندند. 

براساس ماده ۱ مصوب این طرح در راستای تامین شروط ۹ گانه مقام معظم رهبری در خصوص توافق هسته‌ای، سازمان انرژی اتمی ایران موظف است بلافاصله پس از تصویب این قانون، جهت مسائل صلح آمیز نسبت به تولید اورانیوم با غنای ۲۰درصد اقدام و سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم آن را در داخل کشور ذخیره کند و همچنین سازمان مذکور موظف است نیاز کشور برای مصارف صلح آمیز به اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد را به طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از این توافق خارج شد و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد. تروئیکای اروپا (آلمان، بریتانیا و فرانسه) علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل نکردند.

اخیرا مجلس شورای اسلامی در چارچوب گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای و نامه رئیس جمهور ایران به کشورهای اروپایی، در پاسخ به روند اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و همراهی کشورهای اروپایی با آن، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب نهایی رساند.

براساس ماده یک مصوب این طرح در راستای تامین شروط ۹ گانه مقام معظم رهبری در خصوص توافق هسته‌ای، سازمان انرژی اتمی ایران موظف است بلافاصله پس از تصویب این قانون، جهت مسائل صلح آمیز نسبت به تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد اقدام و سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم آن را در داخل کشور ذخیره کند و همچنین سازمان مذکور موظف است نیاز کشور برای مصارف صلح آمیز به اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد را به طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • پری مجرد 43ساله IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    10 0
    موتوا بغیظکم صهیونیست های کثیف
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    8 0
    کسی نیست از این حرامزاده بپرسد فقط ایران نقص تعهد کرده که شروع به پارس کردن کرده
    • امین US ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      5 0
      این کی هست که بخواد اظهار نظر کنه. سر پیازه یا ته پیاز؟
  • امیر IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    5 0
    اگرروحانی وغربزده ها ووطن فروشان زیربارذلت برجام نمی رفتند حالا نخست وزیراسراییل این رژیم جعلی گستاخانه نمی گفت مانمی گذاریم ایران هسته ای شود.عجب بیچاره وذلیل شدیم خداوندمسببانش رانابودکندهمانطورکه رسواکرده
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    3 0
    هرکی فکر کنه بوی کباب میاد اشتباه کرده، الاغ داغ کردن!! بوی سوزش همین صهیونیست‌ و نتان یابو هست!!!!
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    4 0
    گفته نقض آشکار توافق هسته ایست !!! عجب قالتاقیه این یکی ! اصلا کسی موجودیت تو رو بعنوان وزیر قبول نداره که بلغور هم میکنی
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    11 0
    از کجا میشه فهمید این کار یعنی آغاز غنی سازی 20% کار درستی بوده؟؟ ازینکه دود از صهیونیست‌ها بلند شده!!!!
  • بنده خدا IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    5 0
    خدااااااا اینها چقدر احمق و پرروئن!!! از یه طرف میگن برجام خوب نیست و ما قبولش نداریم از یه طرف میگن این نقض برجامه!!!! خب نقض چیزی که شما قبولش ندارید که باید خوب باشه واستون خخخخخخخخخخخ البته اینها اصلا موجودیتی ندارن که بخوان برجام رو قبول داشته باشن یا نه اما استدلالشون واقعا خنده داره. زنده باد مجلس که خوب حال اینا رو گرفته. همین رویه رو ادامه بدید که معلومه درست هدف گرفتید و تیر به هدف خورده!!!!
  • DE ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    4 0
    الان میبایست غنی سازی 60 درصدو برای پیشرانهای دریائی اماده ودرحال مصرف میبودیم .کشورو ده سال عقب انداختن تا شاید کدحدالبخند رضایت بزنه اما نززد.تازه باافتخار اعلان میکنیم که فلان تصمیمو گرفتیم درحالیکه عربستان ازغنیسازی 60 درصدم ردشده ودرحال حرکت بسوی95 درصده
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      0 1
      غنی سازی بالای 92 را میگن پلوتونیم بعید میدانم سعودی بتوانه یا بزارنش اون گاوی هست که فقط خوب شیر میده
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    این ها این حرف ها را اگر نزنند . فکر میشه مردن . بعد ترک عادت هم براشون دشوار و زمانبر هست . واقعا فکر میکنند اهمیتی دارند!؟؟
  • IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    1 0
    حاکم شهری که مرغابی بود برسان شهر رسوایی بود وای بر مردم ایران که اصلاح طلبان سردمداران باشن
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    از حالا به بعد هر گستاخی و ضرر به ایران 5 درصد غنی سازی افزایش..ممکنه زود به 92برسیم
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    یک شغلم که زیادی پخته ....بدم نمیاد یک گوشمالی به اسرائیل بدهیم
  • minax IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    2 0
    حفظ تحریم‌ها از سوی رئیس جمهور آمریکا؟ مردم ایران که تحریم واسشون چیز مهمی نبوده و اتفاقا باعث پیشرفت هم بوده! فقط چند مسئول خودفروخته در ایران نگران تحریمها هستند!!!!!!!! سلاح هسته ای بهانه است چون خود اینها منبع این مدل سلاحها هستند... این نظام اسلامی قدرتمند ایران است که خواب را از چشمان کثیفشان گرفته و قصد نابودی و نسل کشی مسلمانها و اسلام را دارند
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    2 0
    اسراییل جنایتکار چطور یک کشور کوچک ظالم بمب اتمی داشته باشد در حالیکه ایران به این بزرگی چرا نمیخواهند ایران به ان دستیابی پیدا کنه. دستتان درد نکنه ۲۰درصد عالی.چشم حسودها خالی
  • رزمنده QA ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    ازکجا میدانید ایران سلاح هسته ای نداره . وموشکهای قاره پیماحتی از آمرکا هم بیشتر داره فعلآ رو نمی کنه تا به وقت خودش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس