سردار وحیدی گفت: هواپیمای گشت دریایی 20 تا 25 تن ، در کشورهای محدودی طراحی و تولید می شد و هواپیمای گشت دریایی ساخت کشورمان یکی از سه یا چهار نوع هواپیما از این مدل در دنیاست

به گزارش مشرق، گواهینامه تکمیلی نوع هواپیمای گشت دریایی و تولید بالگرد شاهد امروز با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعطا شد. سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم اعطای این گواهینامه ها را دستاورد کار و تلاش کارگران و متخصصان صنعت هوایی کشور و گام بلندی در طراحی و تولید هواپیما و بالگرد ملی دانست.

سردار وحیدی گفت: در طراحی و تولید هواپیمای گشت دریایی و بالگرد شاهد همه استانداردهای بین المللی رعایت شده است .

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد:‌ هواپیما گشت دریایی با توجه به نیازمندیهای کشور به دست کارگران عرصه علم وفناوری و متخصصان هوانوردی شرکت هسا با قابلیت های فراوان ،همپای پیشرفته ترین هواپیماهای دنیا طراحی و تولید شده است.

سردار وحیدی افزود : هواپیمای گشت دریایی 20 تا 25 تن ، در کشورهای محدودی طراحی و تولید می شد و هواپیمای گشت دریایی ساخت کشورمان یکی از سه یا چهار نوع هواپیما از این مدل در دنیاست و این گواهینامه نخستین گواهینامه ای است که درکشور برای هواپیمای ترابری سنگین صادر می شود.



وی مصرف پایین سوخت ، مداومت پروازی بالا ، توانایی انجام انواع عملیات های هوایی امداد و نجات دریایی ، انجام عملیات نظارت برمرزها برای مقابله با قاچاق کالا، انجام عملیات گشت زنی دریایی با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و بروز دنیا وبرخورداری از مانور پذیری عالی را ازویژگی های مهم این هواپیما برشمرد.

وزیردفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح با قدردانی از کارکنان سازمان صنایع هوایی تاکید کرد: امروز پیشرفت ،تعالی و اقتدار ایران اسلامی در گرو تلاش و کار جهاد گونه دانشمندان ،متخصصان وکارگرانی است که علم وعمل و فناوری را به هم پیوند زده اند.

سردار وحیدی با اشاره به گرامیداشت 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری (ره) وروزمعلم گفت: همه این دستاوردها وپیشرفت ها مرهون زحمات وتلاش معلمان گمنام ودلسوزی است که با تعلیم وتربیت نسل جوان، ریشه های علم وفناوری و کار وتلاش را درکشورنهادینه می کنند.

وزیر دفاع در پایان ازکارگران و معلمان شهید کشورمان تجلیل کرد و ازآنان به عنوان الگوی نمونه برای نسل امروز و فردای کشور یاد کرد.

کاپیتان حمیدرضا پهلوانی رئیس سازمان هواپیمایی کشور نیز در این مراسم حضور داشت .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس