روحانی: روزانه ۸.۵ میلیارد تومان برای بازسازی مدارس در دولت اختصاص یافته است

رئیس جمهور گفت: همه علامت‌ها از آمریکا و جاهای دیگر دنیا نشان دهنده این است که دنیا فهمیده فشار حداکثری جواب نمی‌دهد و فشار حداکثری دوران پایان خودش را طی می‌کند و مردم با مقاومت خودشان طعم شیرین تلاش‌های خود را شاهد خواهند بود.

به گزارش مشرق، حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، صبح امروز (پنجشنبه ۲۲ آبان) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملّی وزارت‌های آموزش و پرورش و بهداشت، اظهار داشت: پیشرفت و امنیت کشور در سایه آموزش فرزندان ماست. فرزندان ما باید به فرهنگ ملی و دینی خودشان آشنا بشوند و این مدرسه است که انسان فعالِ مسئولِ آینده کشور ما را می‌سازد و مدرسه جایگاه بسیار با اهمیتی دارد.

وی ادامه داد: اینکه در یک روز ۱۵۵۰ پروژه آموزشی و تربیتی افتاح شد به‌معنای اهتمام دولت به آموزش و پرورش است. اینکه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که روزانه  هشت و نیم میلیارد تومان برای زیربنای آموزشی دولت خرج می‌کند و به‌معنای این است که دولت اهمیت خاصی برای آموزش و پرورش قائل است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: اینکه مدرسه خشتی و گلی تمام شده و روزانه ۲۷ کلاس درس آغاز به کار می کند به این معناست که آموزش و پرورش و علم و فرهنگ برای ما مهم است.

روحانی با بیان اینکه مراکز رفاهی از ۱۸۰ مرکز به ۴۰۴ مرکز رسیده‌، گفت: این یعنی ما به روحیه و نشانط عزیزان در آموزش و پرورش اهمیت می‌دهیم.

وی تصریح کرد: اینکه حقوق معلمان بیش از ۴ برابر افزایش یافته، نشان می‌دهد به این مسئله واقف هستیم که آموزش و پرورش چقدر مهم است. البته معلمان عزیز ما با عشق کار کرده اند نه به‌خاطر پول.

*باید از آموزش حافظه‌محور به آموزش تحقیق‌محور و پژوهش‌محور برگردیم

روحانی با بیان اینکه در آموزش و پروش عدالت برای ما بسیار مهم است، گفت: در سراسر کشور، چه روستایی چه شهری، اقوام مختلف، چه پسر و چه دختر همه باید از آموزش یکسان عمومی مجانی باید استفاده کنند و این وظیفه دولت است.

وی در ادامه گفت: مسئله آموزش و پرورش از این دیدگاه مهم است که فرهنگ یکپارچه را می‌سازد. اگر آموزش و پرورش عمومی نبود و فرزندان ما در جاهای مختلف در کلاس درس حاضر نمی‌شدند، توحید فرهنگی نداشتیم. وحدت فرهنگی چه از لحاظ فرهنگ دینی و چه از لحاظ فرهنگ ملی، ایجادکننده آن معلمین عزیز و مدرسه ماست و این برای امنیت و انسجام ملی بسیار اهمیت دارد.

روحانی با تأکید بر ضرورت پژوهش‌محور بودن آموزش و پرورش در کشور گفت: تحولی که از اول دولت بر او اهتمام و تأکید می‌کردم و قاعدتاً‌ باید امروز شاهد این تحول در مدارس باشیم این است که ما مدرسه، دبیرستان و دانشگاه ما باید از آموزش حافظه‌محور به آموزش تحقیق‌محور و پژوهش‌محور برگردد.

وی افزود: فرزندانی که سر کلاس می‌آیند از کلاس سوم و چهارم به بعد باید کتابخوان و محقق بار بیایند. مخصوصاً فضای جدید دیجیتالی که مهم است و باید سواد دیجیتالی را به دانش‌آموزان یاد بدهیم.

روحانی اظهار داشت: با امکانت دیجیتالی آسان به راحتی معلم می‌تواند راهنمایی کند که چطور نسبت به موضوعی خاص دانش‌آموزان بررسی و تحقیق و نگارش کنند. این تحول هم بسیار مهم است که ما ان‌شاءالله باید شاهد آن باشیم.

وی در ادامه با اشاره به بخش دوم افتتاح‌های امروز که در حوزه بهداشت و سلامت، رقم خورد، گفت: مسئله سلامت، جزو افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم است. تحولی که دولت در سلامت ایجاد کرده در سراسر کشور، چه روستاها و شهرهای کوچک و چه شهرهای بزرگ از تخت بیمارستان و تجهیزات گرفته تا موضوعات دیگر حائز اهمیت است.

روحانی ادامه داد: اینکه متخصصین از مرکز به بخش‌های مختلف کشور رفتند و مردم دسترسی آسان‌تری به پزشک و متخصص پیدا کردند آن هم با قیمت ارزان‌تر و پول کم‌تر یکی از افتخارت دولت است.

وی افزود: از سال ۹۳ طرح تحول سلامت شروع شد و قدم به قدم پیش آمدیم تا امروز و اینکه در یک روز ۷۱۶ تخت بیمارستانی را افتتاح می‌کنیم و در مجموع اینکه ۱۱ هزار تخت بیمارستانی تا اردبیهشت سال آینده افتتاح می‌شود نشان می‌دهد که دولت با توجه به بازسازی‌های اصلی که در برخی مراکز پزشکی داریم بیش از دو برابر کل تخت‌های بیمارستانی تاریخ ایران تخت ساخته است. یعنی اگر کل تاریخ را حساب کنیم تا سال ۹۲ و از آن زمان به بعد تخت‌های ساخته شده و بازسازی شده را حساب کنیم دوبرابر است.

*یکی از افتخارات ما این است که در دانش پزشکی جزو کشورهای پیشرفته دنیا هستیم

روحانی با تشکر از پزشکان و کادر درمان گفت: هرچه امکانات هم بیاوریم، تا زمانی که پزشک دلسوز و عاشق وجود نداشته باشد ما به نتیجه نمی‌رسیم. امروز یکی از افتخارات ما این است که در دانش پزشکی جزو کشورهای پیشرفته دنیا هستیم. بسیاری از افراد برای عمل جراحی از کشورهای پیشرفته به ایران می‌آیند، آن هم نه به خاطر ارزانی که البته بسیار ارزان‌تر از خارج است بلکه به خاطر اعتمادی که دارند.

وی افزود: در داستان کرونا که روزهای سختی بر پرستاران، پزشکان و کادر سلامت گذشت کار بسیار عظیمی از مدیریت وزارت گرفته تا تک تک بیمارستان‌های کشور صورت گرفت و بسیاری از عزیزانی که شفا پیدا کردند، بخش بزرگی از این موضوع در سایه ایثار پرستاران و پزشکان است که در برابر آنها تواضع می‌کنیم و به شهدای این راه درود می‌فروستم.

روحانی در پایان گفت: ان‌شاءالله هم از ویروس کوید ۱۹ عبور خواهیم کرد و هم با همت مردم و هدایت‌های رهبری از تحریم عبور خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: همه علامت‌ها از آمریکا و اروپا و نقاط دیگر دنیا نشان دهنده این است که دنیا فهمیده فشار حداکثری جواب نمی‌دهد و فشار حداکثری دوران پایان خودش را طی می‌کند و مردم با مقاومت خودشان طعم شیرین تلاش‌های خود را شاهد خواهند بود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    13 0
    شما می تونید این فشار را ادامه بدهید کی به کیه!
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      8 1
      ان شالله تا خرداد ۱۴۰۰ ملت دوام بیارن
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      9 0
      همه علامات نشون میده که بای بای بای بایییییییییییییییییییییییییییییییی FOR EVER
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    14 0
    همه علامات نشان می دهد ما به سال ۱۴۰۰ و پایان دولت خسارت بار شما نزدیک می شویم
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    10 2
    این دفعه دیگه راست می گه حتماحتماحتما
  • ص.ا IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    14 0
    روحانی: همه علامت‌ها نشان می‌دهد دوران فشار حداکثری رو به پایان است . . . مهمترین این علائم نزدیک شدن پایان دوران ریاست جمهوری همین آقای روحانی می باشد.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    12 0
    فشار حداکثری رو دولت ترامپ به مردم ایران تحمیل نکرد دولت تو اینکارو کرد
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    10 0
    کدوم علامت مرد حسابی؟؟ بایدن هنوز نیومده، تحریمی لغو نشده، سیاستشون تغییر نکرده حتما منظورت همون علامت هایی هست که خودت دادی مثل ترخیص کالاهای گمرک و پایین اوردن نرخ ارز و ایجاد جو کاذب روانی.. با این حساب فشار حداکثری از داخله نه خارج جناب پرزیدنت
  • علی IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    6 0
    اون علامت ها را فقط تو با اون عینکت می بینی
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    7 0
    خودت سال 83 گفتی که بیشترین آسیب را دموکراتها به ایران زدند وبایدن هم که گفته باید بندهای جدیدی به برجام اضافه کرد ........حالا پیداکنید پرتقال فروش پایان دهنده، فشارها را !
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    10 0
    خدا را شکر با خرداد 1400 ،فشارهای دولت فخیمه شما ،تموم میشه وملت نفسی تازه میکنند.
  • مجید IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    10 0
    مرگ بر آمریکا
  • اکبر IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    8 0
    وای خدا بزرگ باز خبر خوش و شروع بدبختی دیگر ... خواهشنمندیم خبر خوش ندهید . علی برکت ...
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    7 0
    فشار حداکثری به ملت ایران سرطان اصلاحات است. تا این ها میدان دار هستن فشار بر مردم ایران ادامه داره
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    4 0
    خوش باور
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    6 1
    نباید فریب هویچ را بخوریم. در یک کلام امریکا و استکبار قابل اعتماد و اطمینان نیست که نیست. لذا این بار ملت باید توی دهانی کسی که بطرف استکبار تمایل پیدا می کند بزند.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    6 1
    لابد با مدیریت هوشمندانه جنابعالی
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    4 1
    التماس نکنید بخدا تا امروز فشار را تحمل کردیم ضعف نشان دادن یعنی شروع برجام 2-
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    5 1
    اینها فقط تبلیغات اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری است که بگویند اسهال طلبان در تلاش ایجاد صلح و دوستی هستند
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 1
    اگر جان کری تضمین کرده باشد حرف روحانی درست است
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    3 1
    باز هم بازی جدید دیگری برای گرانی و کار نکردن و ورشکستگی کارخانه به راه خواهد افتاد، به قول یکی از کارخانه داران که مواد اولیه پتروشیمی به دستش نمی رسید گفت باید با تحریم های خارجی و داخلی مبارزه کنیم، البته این ها معمولا بازی دولت برای گرانی اجناس است، فرمول دولت در گران: اول ماده اولیه کم می شه، بعد خود جنس کم می شه و شروع به گران شدن می کنه، مرحله بعد جلسات متعدد از تلوزیون و رادیو پخش می شه که دولت به عنوان منجی داره بازار را سر و سامان می ده، قیمت جدید وارد بازار می شه با سی یا چهل درصد افزایش، مثل مرغ که از 15 به 20 افزایش پیدا کرد یا تخم مرغ، کره، ماکارونی و... الان هم روغن و این بازی تا پایان دوره رنج آور این دولت ادامه خواهد داشت.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    6 0
    تو رو خدا یکی این اقای مثلا محترم رو از برق بکشه ،
  • DE ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    5 0
    همه علامت‌ها نشان می‌دهد دوران فشار حداکثری و گروگان گرفتن معیشت و شغل و درآمد مردم رو به پایان است زیرا وقتی این 7 سال جواب نداد این آخر کاری هم جواب نخواهد داد. لذا دست اسر ز مردم بر دارید با فشار کسی به شما رای نخواهد داد.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    6 1
    قبلش هم فشار رو به پایان بود یک دفعگی شما پیدات شد و ...
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    5 2
    تنها راه مقاومت وقوی شدن است اگر قوی بشویم دشمن دیگر نمی تواند تحریم کند نمی تواند زور یگوید
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      3 2
      احسنت.
  • ۱۴۰۰ IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    4 1
    علت اصلی این است که به خرداد ۱۴۰۰ نزدیک میشویم
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    1 1
    بله!!! صهیونیست های ساکن آمریکا که گردانندگان اصلی حکومت آمریکا و تصمیم گیران کاخ سفید و کنگره و سنا هستند، خوابشان برده و رفته اند گشت و تفریح تا فشارها برداشته شوند! به همین خیال باش و شب راحت بخواب!
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 1
    بله فشار حداکثری یعنی وجود دولت دوازدهم که رو به پایان است.!!!
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 1
    مردم با وجود این دولت در فشار حداکثری هستند وانشاالله بزودی راحت می‌شوند.!
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 1
    اینهمه جانباز و شهید ندادیم که کشور را وابسته به آمریکا شیطان بزرگ کنی.!!!!!!!!!
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 1
    مرگ بر آمریکا.
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 1
    همه علامت ها نشان می‌دهد آمریکا رو به افول است هم دوستداران آمریکا.!!
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      1 0
      همه علامت ها نشان دهنده این است که ایالت متهده رو به افول رفته و روز به روزش بدتر شده
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    همه علامت ها نشان می دهند که این دولت به غیر از تدبیر عقل هم ندارد
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 0
    همه علامت‌ها از آمریکا و جاهای دیگر دنیا نشان دهنده این است که کلید شکسته
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 0
    ان هایی که خواب امریکا را می بینند خدا بیدارشان کند.
  • سربدار IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    امام حمینی(ره)1358/8/7: ما خودمان می خواهیم خودمان را اداره کنیم کشور باید تصویه شود از این مغزهای پوسیده ای که عاشق آمریکاهستند و عاشق غرب هستند،باید تصفیه بشود از این موجودات
  • بوعلی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    شما ظاهرا علامت جدیدی دیده اید که خبر از پایان تحریم میده و احتمالا اون علامت اومدن بایدن است اگه درسته ایشون معاون اوبامای مودب بود که هنوز جوهر برجام خشک نشده جواب اعتماد رو داد و تحریمهای زیادی وضع کرد به چه دلخوش کرده اید؟
  • ناشناس IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    هروقت قیمتها رو اوردی به قیمت 98حرف بزن
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    منظور اینست کت همه علائم نشان می دهد فشار حداکثری جواب داده است!!! ما که اینگونه می بینیم
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    همه علامت ها نشان می دهد که روحانی بای بای...!!!
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    همه علامت ها نشان می دهد که روحانی خداحافظ. منتظر جواب دادن به خدا باش که جواب نداری...!!!
  • reza IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    مردم چه وقت و کی قرار است طعم شیرین ارزانی و تورم زیر 5 درصد را بچشد خسته شدیم از وعده ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس