کد خبر 1111601
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام ویدئو کاست نوشت: حجت الاسلام روح الله حسینیان پس از عمری مجاهدت در راه پیروزی و استقرار انقلاب اسلامی، سحرگاه روز سه شنبه 4 شهریور 1399 دارفانی را وداع گفت و به دیار معبود شتافت‌.

‌وی از طلاب فاضل مدرسه حقانی و از شاگردان شهیدان آیت‌الله بهشتی و قدوسی بود این مبارز انقلابی در جریان تظاهرات قم در دوره پهلوی مجروح و دستگیر شده بود.

‌پس از انقلاب در دستگاه قضایی و امنیتی منشا خدمات بزرگی بود حضور تأثیرگذارش در دو دوره نمایندگی مجلس در عرصه سیاسی و جریان‌های انقلابی مشهود بود؛ بعنوان دادستان سیستان و بلوچستان با همکاری شهید سلیمانی نقش مهمی در امنیت شرق کشور داشت‌.

‌وی تاریخ نگاری برجسته بود که ربع قرن مدیریت مرکز اسناد انقلاب اسلامی را عهده‌دار بود انتشار آثار متعدد توسط این مرکز تحت مدیریت او تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی را متحول کرد دوره 5 جلدی بررسی وقایع تاریخی انقلاب اسلامی از 1320 تا 1357 یکی از منابع معتبر و موثق تاریخ انقلاب است‌.

‌این مجاهد تاریخ به صراحت، شجاعت و حرّیت در فضای سیاسی و دفاع از انقلاب شهره بود شجاعت حسینیان علیه ضدانقلاب و منافقین او را آماج حملات آنها در دهه 60 قرار داد برخورد قاطع با تحرکات جریان خط سوم، باند مهدی هاشمی معدوم و اطرافیان فاسد آقای منتظری، دشمنی بی‌حد و حصر این جریان علیه آن مرحوم را به دنبال داشت‌.

‌در دهه 70 و 80 از سوی جریان مدعی آزادی مورد شدیدترین هجمه ها قرار گرفت در جریان قتل های زنجیره‌ ای شجاعانه با جریان غرب‌زده و سناریوی براندازی آنها به بهانه قتل‌ها مقابله کرد در فتنه 88 نیز مرکز اسناد آثار مستند و پژوهشی متعدد برای روشنگری درباره فتنه منتشر کرد.

‌خبر درگذشت حجت الاسلام حسینیان دوباره کینه‌های رسانه‌های معاند و بوق‌های تبلیغاتی را فعال کرد شبکه‌های ضدانقلاب، منافقین، سلطنت‏‌طلبان و بیگانه با تمام قوا مشغول تخریب ایشان و تحریف تاریخ شده‌اند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    12 19
    در آرامش باشی.
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    0 1
    خدا رحمتش کند پیام حضرت اقا کوتاه و پرمعنا بود
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    0 0
    بزرگ مرد بود. روحش شاد.
  • عبدالله مومن IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    1 3
    رحمه الله علیه
  • محمد IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    1 2
    خدا رحمتش کنه
  • مسعود IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    روحت شاد راهت پر رهرو شجاعت صلابت پژوهشگری صداقت انقلابی ولایی صفات این عبد خدا و یار و یاور رهبر عزیز انقلاب بود یادش گرامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس