کد خبر 107112
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸

فرمانده پلیس راهور ناجا سه اولویت پلیس راهور در سال 91را تشریح کرد و گفت: در سال جاری دو هزار کیلومتر از راههای مواصلاتی تحت پوشش دوربین قرار می گیرد.

به گزارش مشرق، سردار اسکندر مومنی در جریان سفر به خرم آباد در گفتگو با مهر اظهار داشت: در سال جاری سه اولویت در دستور کار پلیس راهور قرار دارد.

وی از نهادینه کردن قانون جدید به عنوان یکی از اولویتهای پلیس راهور نام برد و بیان داشت: بعد از چهار دهه قانون جدید راهنمایی و رانندگی در طول سال 89 به تصویب رسید و در 10 اردیبهشت ماه 90 اجرایی شد.

فرمانده پلیس راهور ناجا ادامه داد: در سال 91 به دنبال این هستیم که همه ظرفیتهای بالقوه این قانون را تبدیل به بالفعل کنیم.

2 هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی زیر پوشش دوربین می رود

سردار مومنی با بیان اینکه اولویت بعدی ما در سالجاری استفاده از سیستم های کنترلی هوشمند است، یادآور شد: استفاده از فناورهای نوین و سیستمهای هوشمند یک انتخاب از میان انتخابهای دیگر نیست بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: در این راستا برنامه ریزی کرده ایم که طی سالجاری حداقل 2 هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی کشور را زیر پوشش دوربین ببریم و به صورت مکانیزه و هوشمند کنترل کنیم که از این میزان حدود 100 کیلومتر در لرستان قرار دارد.

فرمانده پلیس راهور ناجا همچنین آموزش همگانی و فرهنگ سازی را اولویت اول پلیس راهور در سال 91 عنوان کرد.

بزرگترین مشکل پلیس راهور کمبود نیروی انسانی است

سردار مومنی همچنین پیرامون تامین نیروی انسانی در پاسگاههای پلیس راه نیز بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر بزرگترین مشکل ما در پلیس راهور مشکل کمبود نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه شهرهای و جاده های کشور به سرعت توسعه پیدا کرده است، افزود: این در حالیست که نیروی انسانی پلیس راهور به نسبت توسعه راهها و شهرها توسعه پیدا نکرده است.

فرمانده پلیس راهور ناجا ادامه داد: در این راستا برای جبران این خلا به دنبال استفاده از فناورهای نوین و سیستمهای هوشمند هستیم.

تلفات تصادفات رانندگی 14.2 درصد کاهش یافت

سردار مومنی همچنین به میزان تصادفات رانندگی طی سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: هنوز آمار اسفندماه سال گذشته جمع بندی نشده ولی در مجموع 11 ماهه سال 90 میزان تلفات ناشی از تصادفات رانندگی 14.2 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در 11 ماه نخست سال گذشته تعداد 3 هزار نفر کمتر از سال قبل در سطح جاده های کشور بر اثر تصادفات رانندگی کشته شده است.

فرمانده پلیس راهور ناجا همچنین از کاهش 17 هزار نفری مصدومان و مجروحان در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: در مجموع 20 هزار نفر در 11 ماه نخست سال 90 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش مصدومان، مجروحان و تلفات حوادث رانندگی داشته ایم.

10میلیون همیار پلیس در آماده باش قرار دارند

مومنی همچنین به فعال بودن همیاران پلیس در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: در مجموع طی نوروز امسال بیش از 10 میلیون نفر همیار پلیس در آماده باش قرار دارند.

وی با بیان اینکه حضور هر همیار پلیس به منزله حضور یک پلیس در خودرو است، یادآور شد: این در حالیست که همیاران پلیس در آینده وقتی که مسئولیت مستقل اجتماعی پذیرفتند موجب نهادینه شدن رفتار ترافیکی و قانونگرایی می شوند.

محورهای پرترافیک سفرهای نوروزی

فرمانده پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر پیرامون محورهای پرترافیک در سفرهای نوروزی عنوان کرد: بیشتر ترافیک و حجم سفرها در طول روزهای گذشته از تعطیلات نوروزی در محورهای منتهی به مشهد مقدس بوده است.

سردار مومنی محورهای منتهی به استانهای شمالی، اصفهان و استانهای جنوبی از جمله خوزستان و بندرعباس را از دیگر محورهای پرترافیک ایام تعطیلات نوروزی برشمرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس