به نظر می رسد منظور رئیس این سازمان از جبهه فرهنگی انقلاب تنها فعالیت هایی در سطح مسابقه نقاشی کودکان است؛ پروژه های بزرگ البته به اصغر فرهادی و داریوش مهرجویی می رسد.

گروه فرهنگی مشرق-" نقاشی‌های کودکان تهرانی در حمایت از شهدای هسته‌ای نشانه حرکت مذبوحانه و بی‌ثمر دشمن بوده است لذا برخی نقاشی‌هایی را که سندهای پرافتخار ملت ایران است، منتشر خواهیم کرد."
امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دیروز در همایش «می‌آییم با مدادرنگی‌هایمان» که عصر امروز در فرهنگسرای بهاران برگزار شد او می گوید که ایده این برنامه را از دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهدای هسته ای گرفته است.
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به بهانه فعالیت های فرهنگی هنری شهرداری تشکیل شد و یکی از اصلی ترین فعالیت هایش اداره فرهنگسراهای متعددی بود که در دوره شهرداری غلامحسین کرباسچی در تهران راه اندازی شدند. با این حال بوجه قابل توجه شهرداری تهران در زمینه های فرهنگی و هنری باعث شد تا کم کم این معاونت به فکر تولید آثار سینمایی و تلویزیونی نیز افتاد. فیلم "درباره الی "از آثار اصغر فرهادی از مشهور ترین آثاری است که با حمایت شهرداری ساخته شد و امسال نیز داریوش مهرجویی نارنجی پوش را به کمک شهرداری تهران به پایان برد. آثاری که همه در ژانر سینمای روشنفکری، طبقه بندی می شوند.
شهرداری تهران البته مجموعه تلویزیونی "پنج کیلومتر مانده تا بهشت" را هم حمایت کرد؛ این مجموعه در ماه مبارک رمضان از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد و لقب ضعیف ترین و پر انتقاد ترین سریال ماه مبارک رمضان را به خود اختصاص داد.
" این روزها آرزوی جبهه فرهنگی انقلاب هم این است که خار چشم دشمنان شود و در این جبهه شاهد بلوغ فرهنگی باشیم. جبهه فرهنگی امروز تشنه تجربه سرخ است تا بیش از گذشته خود را پیدا کند و ناخالصی‌ها و نارسایی‌های خود را پاک کند."
امیر خوراکیان در بخش های بعدی سخنرانی اش در جشنواره "نقاشی های کودکان در حمایت از شهدای هسته ای" از کلید واژه ای استفاده می کند که از ابتدای دهه هشتاد به فعالان فرهنگ و هنر انقلاب اشاره دارد؛ "جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی" با دو ویژگی در برخی نشریات فرهنگی هنری مانند "سوره" تعریف شد؛ یکی آثار تولید شده با مضمون های مرتبط با آرمان های انقلاب و دیگری تولیدات هنرمندان و اصحاب فرهنگ دلبسته انقلاب اسلامی بود.
از سال 1388 که دکتر علیمحمدی به دست عوامل موساد به شهادت رسید تا به امروز تولیدات گرانقیمت هنری شهرداری تهران هیچ کدام ارتباطی با شهدای هسته ای و حتی مساله هسته ای که قریب به ده سال است از موضوعات مهم ایران و انقلاب محسوب می شود اختصاص نیافته و شهرداری تهران ترجیح داده تا برای موضوعات مورد علاقه جامعه روشنفکری ایران هزینه کند، به نظر می رسد منظور رئیس این سازمان از جبهه فرهنگی انقلاب تنها فعالیت هایی در سطح مسابقه نقاشی کودکان است؛ پروژه های بزرگ البته به اصغر فرهادی و داریوش مهرجویی می رسد.

توضیحات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران


در این مطلب اشاره شده است که مجموعه شهرداری تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در زمینه حمایت از ساخت آثار فرهنگی و مشخصا فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی، به سمت آثار روشنفکری گرایش دارد و برای اثبات مدعای خویش، نام فیلم های سینمایی «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» و مجموعه تلویزیونی «پنج کیلومتر مانده تا بهشت» را آورده اید. در اینکه تهیه کننده یا سرمایه گذار این آثار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یا مدیریت شهری نبوده است، به اندازه کافی در رسانه ها و منابع خبری، اطلاعات آرشیوی موجود.و با کمترین جستجویی قابل استحصال بوده است علاوه بر اینها، به یاد آورید که فیلم سینمایی «طلا و مس» با آن مفاهیم ارزشی اخلاقی از تولیدات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بوده که امسال در تداوم این نگاه ارزشی، فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» با مضمونی مرتبط با دفاع مقدس و ترویج نگاه امیدوارانه به حرکت فرهنگی انقلاب اسلامی و نیز علاقه نسل سوم یا چهارم به ارزش هایی که شهدایمان برای پایدار کردن آنها در جامعه اسلامی جان خود را فدا کردند، ساخته شد. برای تکمیل این مثال ها برنامه ریزی ساخت مجموعه ای مستند با موضوع حجاب و عفاف توسط هنرمند متعهدو ارزشی کشور، «جناب آقای شهریار بحرانی» را به یادتان می آوریم که در همین سازمان در حال انجام است. بدیهی است که بیان این موارد برای صحه گذاردن بر این اصل ارزشی مانیفست جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که در بیان اظهارات و مدعاها، صداقت و راستگویی و تدبر در موضوعاتی که قرار است عمومی شود، یک ضرورت است.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مسیر همین اقدامات ارزشی واصیل خود در پاسداشات گفتمان انقلاب اسلامی وترویج فرهنگ ایثار وشهادت که حاکم برروح برنامه های سال 90این سازمان بوده است که از اقدام زیبای اهدای نقاشی به مقام معظم رهبری که از ذهن پاک فرزند شهید رضایی نژاد عبور کرد و عملی شد، الهام گرفت و برای ماندگار کردن حرمت به شهدا و بازماندگان شهدا – همان اصلی که در فیلم «بوسیدن روی ماه» نیز به آن پرداخته شد – فراخوانی میان کودکان همسن این فرزندان شهدای هسته ای اعلام و اندیشه آنان را متوجه این موضوع کرد. که متاسفانه با تحلیل خلاف واقعیت نگارنده به حاشیه رانده شده است.

در خاتمه امیدواریم همکاران شما با تعمق وتحلیل دقیق ترو به دور از غرض های سیاسی به انتشار خبر ویا تحلیلی اقدام کنند بدون شک سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خود را یکی از خدمتگزاران ودلسوزان مخلص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی می داند وبه این خدمتگزاری می بالد وافتخار میکند


سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد حسن ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    0 0
    چرت پرت می گید
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
    0 0
    چرا دروغ؟
  • عليدادي ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
    0 0
    بيشتر مطالعه كنيد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس