کد خبر 60574
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۹

در ادامه قوانین ضد دینی لایسیته فرانسه، بار دیگر پلیس فرانسه زن مسلمانی را به جرم داشتن حجاب دستگیر کرد. مطابق با قوانین لائیسیته فرانسه محجبه بودن جرم است و مسلمانان محجبه از مدارس و دانشگاه‌ها اخراج می شوند.

به گزارش مشرق، پلیس فرانسه در ادامه اجرای قوانین ضد حجاب اسلامی در فرانسه، بار دیگر مسلمان محجبه‌ای را بازداشت کرد.

این زن درحالی که از پیاده‌رو خیابان عبور می‌کرد، با فریاد پلیس مواجه شد که "حجابت را بردار! این ممنوع است!!" زن پاسخ داد که این حق من است و آیا می خواهی من را کنترل کنی؟ این مربوط به دین من است و من در مکان‌های عمومی و خصوصی حق عمل کردن به دینم را دارم! با گفتن این جملات سه افسر پلیس به دستگیری وی پرداختند و هنگامی که دو پلیس مرد به گشتن این زن مسلمان پرداختند، زن محجبه از فرط ناراحتی شروع به فریاد زدن و جیغ کشیدن کرد. پلیس فرانسه بدون آن‌که اجازه دهد تا این زن با وکیل خود تماس بگیرد به وی دستبند زد و با خود برد.

کشور فرانسه یعنی کشور آزادی، جایی است که ظاهرا محجبه بودن جرم است. مسلمانانی که در فرانسه زندگی می‌کنند، طعم محدودیت‌ها و اعمال فشار مذهبی بر اقلیت‌های مسلمان را چشیده‌اند. مطابق با قوانین لائیسیته فرانسه، مردم نباید از نشانه‌هایی استفاده کنند که نشان دهد آنها به دین خاصی گرایش دارند. البته لائیسیته در شرایط کنونی به طور خاص دین اسلام را نشانه رفته و با مصادیق اسلام مبارزه می کند. لذا مسلمانان محجبه از مدارس و دانشگاه‌ها اخراج می شوند مگر آن‌که حجاب را از سر برکشند.


هر چند که در ابتدا این قوانین به طور سختگیرانه‌ تر در مدارس و مراکز آموزشی اجرا می‌شد اما، مکان‌های عمومی و دولتی نیز مشول این قوانین شدند و مسلمانان محجبه باید بدون روپوش و یا برقع به این مکانها پا بگذارند و گرنه با آن‌ها برخورد پلیسی می‌شود. تحت تاثیر قوانین لائیسیته فرانسه، کشورهایی دیگر همچون بلژیک و استرالیا نیز به صرافت کشف حجاب در معابر عمومی افتاده‌اند و حریم خصوصی و آزادی مذهبی مسلمانان را به عنوان اقلیت‌های مذهبی نقض می‌کنند.

در قانون اساسی فرانسه قانون نخست لائیسیته در سال 1905 تصویب شده که دارای تناقضی جالب است: ماده1 - جمهوری فرانسه آزادی مذهب را قبول دارد. ماده 2- جمهوری فرانسه هیچ دینی را به رسمیت نمی‌شناسد و به هیچ دینی كمك مالی نمی‌كند.

مورد دوم مصوب سال 1946 ماده 1: فرانسه یك جمهوری غیر قابل تقسیم، لائیك، دمكراتیك و اجتماعی است.

اسلام ستیزی مستتر در این قوانین از آنجا مشهود است که: دولتی كه ادعای بی‌دینی در تمام امور دولتی را دارد سال تحصیلی مدارس را با تقویم مسیحی تنظیم كرده و تعطیلی‌های بعدازظهر چهارشنبه و عیدهای مسیحی گواه این مدعاست. مدارس خصوصی كاتولیك از كمكهای مالی دولت برخوردارند و دختران مسلمان اخراج می‌شوند چون روسری با اصل لائیسیته در مكانهای دولتی تناقض دارد!

در این‌جا باید خاطر نشان کرد كه در بین سالهای (1989 ـ 2003) که به همت ژاک شیراک، لائیسیته به شکل سختگیرانه‌ای اجرا می‌شد، اخراج هیچ موردی به‌علت حمل صلیب یا كیبا(کلاه یهودی) مشاهده نشد ولی اخراج دختران محجبه همچنان ادامه داشت.

خواه ناخواه آنچه که از دیدن این فیلم و اخبار مربوط به برخورد پلیسی با محجبه‌ها برمی‌آید این است که کشور سارکوزی، که داعیه آزادترین‌های جهان را دارد، ساده‌ترین وجه آزادی یعنی انتخاب نوع لباس پوشیدن را از شهروندان می‌گیرد و این كشور مدافع حقوق بشر ابتدایی‌ترین حق یعنی حق با سواد شدن را از دختران سلب می‌كند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 1
    لعنت خدا بر قوم ستمگر ...
  • بسيجي خاكي ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 1
    از فرانسه به خاطر قوانين ضد حجاب متنفرم
  • محمد امين ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 1
    پس چرا اون يكي خانوم محجبه رو دستگير نكردن ؟ يه جاي كار ميلنگه مشرق خالي بند... (طبق معمول نظرات رو تاييد نكن ما كه عادت داريم)!
  • k-1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    مرگ بر فرانسه
  • رضا ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    مشرق نيوز سيرابي !‌اگه بخاطر حجاب گرفتن اش ، چرا اون يكي خانومه رو دستگير نكردن؟
  • سمندری ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    سلام. شما به این عکسی که زدید می گید حجاب اسلامی! این که ما می بینیم نه حجاب است و نه اسلامی. آدم هایی به این فرم حجاب افراطی برای اسلام خطرناک اند و اگر در ایران هم باشند باید جلو آنها را بگیریم. دست فرانسه درد نکند. یه جفت چشم ترسناک عین خفاش داره تو خیابان راه می ره آنوقت می خواید دستگیرش نکنند. حجاب اسلامی را نه شما فهمیدید و نه فرانسه. شما شما می خواهید افراط را ترویج دهید و فرانسه جلو افراط را می گیرد. اگه اشتباه است هر دو اشتباه است. ای مسلمان تر از پیامبرها! افراط نکنید.
  • ناشناس ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    رضاشاه هم از کارها کرد ، کجا رفت ؟ تو زباله دان تاریخ ، اینها هم سرنوشت همون رو دارن . انشاءالله
  • سمندری ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    سلام. شما به این عکسی که زدید می گید حجاب اسلامی! این که ما می بینیم نه حجاب است و نه اسلامی. آدم هایی به این فرم حجاب افراطی برای اسلام خطرناک اند و اگر در ایران هم باشند باید جلو آنها را بگیریم. دست فرانسه درد نکند. یه جفت چشم ترسناک عین خفاش داره تو خیابان راه می ره آنوقت می خواید دستگیرش نکنند. حجاب اسلامی را نه شما فهمیدید و نه فرانسه. شما شما می خواهید افراط را ترویج دهید و فرانسه جلو افراط را می گیرد. اگه اشتباه است هر دو اشتباه است. ای مسلمان تر از پیامبرها! افراط نکنید.
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    البته توجه کنین که روبنده جزء حتمی حجاب نیست. ضمنا از نظر امنیتی هم روبنده زدن در جامعه درست نیست. الان توی ایران هم مثلا یک خانوم نمیتونه با روبنده بره سر جلسه امتحان.
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    اینا که میگفتن آزادی . منظورشون از آزادی همینه . فقط برای برهنگی آزادی دارن ؟ مرگ بر فرانسه مرگ بر دموکراسی غربی
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    الان یه خانوم با همچین حجابی تو ایران باشه دستگیرش می کنن چه برسه به فرانسه !!!!
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    سمندری جان همون حجاب حداقلی هم اگر باشه مظابق قانون لائیسیته از محل کار و تحصیل اخراجه!
  • صدار ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    حجاب افراط ندارد . حجاب یک حداقل دارد و یک حداکثر که به میزان تحمل آن خانم بستگی دارد . روبنده و چادر و دستکش و عینک بهترین حجاب است . من وقتی زنان یمنی رو می بینم برای کشور خودمان که آن طور نیست تاسف می خورم .
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    بحث روبنده برادر اون یکی نداره
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    اون یکی روبند نداره یه ذره بیشتر تلاش کنی مچ مشرق رو هم شاید بگیری
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    از کی تا حالا برقه حجاب شده
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    بعد از سی سال هنوز از چیزی به نام رابطه زن و مرد و حجاب بالاتر نرفتین.
  • پویا ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    آقای ناشناس شما چند بار فرانسه رفتی ؟؟؟
  • حسینی ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    در این که این تصاویر فاجعه است و دروغ بودن ادعای غرب را نشان می دهد شکی نست اما کاش نیروی انتظامی بر آمده از انقلاب ما مانند این فرانسوی ها حد اقل موقع این برخوردهای زشت اظهار تاسف می کرد و جرات گرفتن موبایل شهروند دیگر را وقتی می گفت به من دست نزن به خود نمی داد.
  • عبد الغفار ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    خطاب به دوستان احمقی که هنوز حد شرعی حجاب را نمیدانند عرض میکنم که بدانند: اکثر علمای سلف(گذشته) شیعه فتوایشان مبنی بر وجوب پوشش تمام دست ها وصورت بوده است و الان هم از عالمان معروف ایت الله صافی حکم به وجوب داده اند و مابقی علماء هم تا انجا که من میدانم حکم به استحباب کرده اند حالا اینجا چند تا نکته باقی میمونه: 1- خدا بیامرزه پدر و مادر علمای سلف و تابعین آنان در حال حاضر! 2- ما ایرانی ها چون اصولا خودمان را عالما به کل مسائل میدانیم و نمیدونم کی این فکر انحرافی رو تو ذهنمون کرده که روبنده ماله وهابی ها هست؟ باید یک سری بریم پیش شیعیان پاکستان و هند و افغانستان و عراق تا ببینیم اصل شیعه هنوز اونجا ها هست. خدا حافظ
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    در این که متاسفانه هنوز هم این مسائل لاینحل مانده شکی نیست اما دوست عزیز اگر خبر را مطالعه کرده بودی می فهمیدی که فرانسه بعد از سیصد سال هنوز هم همان جا گیر کرده
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    مرگ بر منافق
  • رضا ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    احمق خودتي آقاي سلفي !! در خصوص حد حجاب سوال و جوابي كه از دفتر مقام معظم رهبري هست رو ببين بعد اظهار فضل كن ! س: زن چه مقدار از بدنش را بايد از نامحرم بپوشاند؟ ج) زنان بايد تمام سر و بدن خود را "به جز صورت و دستها تا مچ كه زينت و آرايش نشده باشند " با "لباسى كه توجه نامحرم را جلب نكند " ، بپوشانند
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    بنده طرفدار و معتقد به حجاب كامل اسلامي هستم قربان اتفاقا قصد مچ گرفتن از مشرق نيوزه ! چون توي تيتر خبر اش زده به طرز كاملا مسخره ايي زده پليس كشف حجاب زن "محجبه" رو دستگير كرد!! حرفم اينه كه يا روبنده داشتن ملاك محجبه بودنه ما بي دين و ايمون ها بي خبريم يا مشرق نيوز مخاطب اش رو بيشعور فرض كرده فكر مي كنه چون مي خواد ظلم رو بازگو كنه مثل صدا و سيما هر تيتر و عنوان و موضوعي رو مي تونه استفاده كنه و همه هم چشم بسته قبول كنن
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    حقشه هر کی با حجابه باید بگیرن
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    اینم حرف آدمایی که میگن آزادی واقعا شرمت باد
  • haj ahmad ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    باعرض سلام و ادب خدمت پیامبر عظیم الشان اسلام و اهل بیت پاک ومطهر ایشان وفرزند پاک ایشان (قلب عالم امکان حضرت حجت ابن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف وپیروان ایشان ( انسانهای محجبه ی با ایمان خداپرست)ولعنةالله علی القوم الظالمین وکفار ومنافقین مانند فرانسه ،انگلیس،امریکا، ودوستان ایشان هرجا که باشند و
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    آمریکا پرست بد بخت!!!
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    من یه نظر مثبت (+) اشتباه دادم. آقا رضا شما صحیح نقل فتوا کردید. ممنون
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    به به معنای آزادی رو فهمیدیم .هرکس میخواد بی حجاب باشه هیچ کس هم حق نداره با حجاب باشه این یعنی آزادی به سبکه غربی احیانا شما به دستت مچبند سبز نیست آخه اونام همینجوری آزادی رو تعریف میکنن یا حرف ما یا هیچی!!
  • مرتضي ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    آقا رضا! ايني كه شما گفتيد درسته. حجاب يه حداقلي داره كه كمتر از اون بي‌حجابيه ﴿حالا من نمي‌فهمم اين بدحجابي از كجاي حضرات مسئولين مدعي دين درآمده. طرف يا حجاب داره، يا نداره، بد حجابي ديگه چه نوعشه، من كه نفهميدم﴾. اوني كه شما فرموديد، حداقل حجابه يا به عبارتي نمره‌ي ١٠. ولي پوشش بيشتر جلوي نامحرم به ويژه براي زنان شوهردار استحباب اكيد داره. پس زدن روبنده و پوشدن دستكش و ... مطلوب‌تر است و نه مترود.
  • مرتضي ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    به قول آنچيزي كه حضرت علي ﴿ع﴾ نقل شده است، كفار در كفرشان متفقند و مسلمانان در حرف حقشان متفرق. اگه اين مسئولين غرب‌ذليل ما دوزار جربزه و دين داشتند كه الان ممملكت ما سرآمد دنبا بود. اونم با اين رهبر فرزانه و منحصر به فردي كه ما داريم.
  • مرتضي ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    رفتنش كه رفتيم، خيلي هم بالاتر رفتيم. اما رابطه زن و مرد و حجاب يكي از اون گيرهايي است كه چون حضرات مسئولين اعتقادي بهش ندارند، هنوز حل نشده و بايد حل بشه. حتي اگه صدسال طول بكشه. ضمنا اين فرانسه‌اي كه خودشون پدر دموكراسي مي‌دونه چرا هنوز توي سيصدسال پيشش گير كرده و نمي‌تونه به قول شما يه تيكه پارچه را تحمل كنه؟! ما كه جهان سوميم و به قول شما شونگول. اونا كه مثلا خيلي آدم تشريف دارند!!!!!!!!!
  • مرتضي ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    مي‌شه بفرماييد الان تفاوت ايران و فرانسه توي اين مسئله چيه؟!. وقتي اينجا هم مثل فرانسه با لخت‌ها كاري ندارند، خب بايدم باحجاب‌ها رو بگيرند ديگه!
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    حجاب اجباری هم به اندازه بی حجابی اجباری احمقانه است روسری داشتن یا نداشتن باید اختیاری باشه کسی که مخالف این باشه متعصب کوره
  • عبد الغفار ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    خطاب به آقای رضا: منظور بنده اکثریت علمائی بوده اند که در طول 1400 بعثت پیامبر در مذهب شیعه فعال بوده اند و شما فقط یک فتوا نقل کردید، پس زیاد حرف نزنید. دوما: اگر پیروی از اهل بیت و قرآن اسمش سلفی بودن هست، پس آقا جان! همه عالم بدانند که ما سلفی هستیم و پیرو سلف صالحیم!
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    اونجا به خاطر مسائل امنیتی به این جور حجاب ها گیر میدن. وگرنه کسی با روسری مشکل نداره. چون هویت شخص پشت اون لباس معلوم نیست.
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    کانال رو عوض کن.
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    1 0
    سلام طالبان...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس