کد خبر 55220
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶

قرار است رابرت مرداک در روزهای آینده دو شبکه فارسی زبان دیگر را افتتاح کند که یکی مخاطبان مرد را هدف خود قرار داده و دیگری روی مخاطبان زن ایرانی فعالیت ضد فرهنگی صورت می دهد.

به گزارش خبرنگار مشرق؛ نیوز کورپوریشن متعلق به رابرت مرداک یهودی، قصد دارد تا دو شبکه تلویزیونی فارسی زبان از طریق شراکت دفتر دوبی با یک شرکت رسانه ای محلی راه اندازی نماید.
 یکی از این شبکه ها به نام "زمزمه" زنان فارسی زبان را هدف خود قرار داده و در چند روز آینده افتتاح خواهد شد. شبکه دیگر نیز که در اواخر شهریورماه افتتاح می شود، با هدف جذب مردان فارسی زبان تاسیس می شود تا در مجموع سه شبکه، با همکاری نیوزکورپوریشن و بی ام ای علیه ایرانیان و فارسی زبانان به صورت رایگان فعالیت کنند.

کیث روپرت مرداک یا مرداخ یا مردوخ، سرمایه‌دار یهودی‌الاصل آمریکایی-استرالیایی و صاحب غول رسانه اي نیوز کورپریشن است . دارايي هاي مرداك شامل شركت «نيوز كورپورشين» دربرگيرنده چندين رسانه گوناگون است.

مرداک پیش از این برای تغییر سبک زندگی مسلمانان، خانواده های ایرانی را هدف قرار داده و شبکه فارسی وان را راه اندازی کرد. شبکه فارسی وان نیز برای عملیاتی کردن فروپاشی خانواده ها، سریال های تلوزیونی (غالبا کلمبیایی) که زمینه لیبرالیسم فرهنگی را ترویج می کنند با موضوعات خیانت، فرزند نامشروع و طلاق را در سطح وسیع با دوبله فارسی پخش می کند؛ تا با ترویج فمینیسم لیبرال در جامعه ایرانی حیا زدایی از زنان و غیرت زدایی از مردان موجب فروپاشی فرهنگی جامعه شود.

گزارش وب سایت نشنال در این زمینه می افزاید: امپراتور رسانه ای روپرت مردوخ دارای منافعی در شبکه تلویزیونی فارسی وان (Farsi1) است و در چند ماه آینده دو شبکه دیگر را برای بینندگان ایرانی راه اندازه خواهد کرد.

گزارش نشنال تصویر یک زن ایرانی که در کنار دو دیش ماهواره ایستاده است را ضمیمه گزارش خود کرده بود.


این دو کانال توسط شرکت پخش خاورمیانه (BME) راه اندازی خواهد شد. این شرکت حاصل سرمایه گذاری مشترک نیوز کورپوریشن و گروه مابی (Moby Group) - یک شرکت رسانه ای با دفاتری در دبی و افغانستان – است.

BME در سال 2009 فارسی وان را راه اندازی نمود و قصد دارد تا در جولای امسال دومین شبکه فارسی زبان خود با نام "زمزمه" را افتتاح نماید.

محسنی، مدیرعامل شرکت BME می گوید: "ما راه اندازی شبکه زمزمه که شبکه جدیدی است را آغاز کرده ایم. افتتاح این شبکه در 9 جولای خواهد بود. این کانال جدید نسبت به کانال اول بیشتر درصدد جذب مخاطبان زن است."

BME که دفترش در شهر استادیو دبی واقع است قصد داردتا بعد از ماه رمضان، شبکه دیگری را راه اندازی نماید. محسنی گفت که شبکه سوم نسخه فارسی شبکه تلویزیونی معروفی است که توسط دیگر بخشهای شرکت نیوز کورپوریشن اداره می شود. 

وی اضافه کرد: "شبکه دیگری در دست راه اندازی است و این شبکه یک برند شناخته شده بین المللی است که بیشتر درصدد جذب مخاطبان مرد است. ما در فکر راه اندازی این شبکه قبل از اواسط سپتامبر هستیم که این امر بستگی به این دارد که از لحاظ فنی همه چیز آماده باشد." ماهواره یوتل ست W3A تمامی این سه شبکه فارسی زبان را پوشش خواهد داد. همچون فارسی وان، این دو شبکه جدید نیز رایگان بوده و درآمد خود را از تبلیغات کسب خواهد کرد.

محسنی در پایان عنوان کرد: "ما تمامی مناطق جغرافیایی فارسی زبان را هدف قرار داده ایم. بزرگترین منطقه ایران بوده و بعد از آن افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و امارات متحده عربی قرار دارند."


امپراتوری رسانه ای روپرت مرداک

مرداك رئيس و مدير اجرايي اصلي شبكه بزرگ رسانه‌اي نيوز كور پوريشن محسوب مي‌شود و علاوه بر او يك هيئت مديره، وي را در مديريت بخشهاي گوناگون همراهي مي‌كنند. اين شركت داراي 8 بخش اصلي است و فعاليت‌هاي تمام قسمت‌ها شامل اروپا، استراليا، آسيا و اقيانوسيه تحت نظارت دفتر مركزي آن در آمريكا است.

بخشهاي اصلي اين شركت شامل موارد زير است.

- شركت‌هاي فيلمسازي: اين مجموعه شامل 11 شركت فيلمسازي معتبر دنياست كه برخي از موارد ان را ذكر مي‌كنيم. 20th century fox، 20th century fox television، Fox stuios austrailia ,Fox studios baja وشبكه‌هاي تلويزيوني blue sky studios -، که شامل 6 شبكه است كه برخي از آنها عبارتند از ,Fox broadcastting company Fastel ، Star

- شبكه‌هاي كابلي: اين شبكه شامل 16 شبكه در نقاط مختلف دنياست كه برخي از آنها عبارتند از: Fox movie chanel ، Fox news chanel ، Fuel tv ، Speed

- خبرگزاري‌هاي ماهواره‌اي: شامل 3 خبرگزاري مهم است كه عبارتند از: Bskyb ، Direct tv ، Skyitalia

وی همچنین صاحب بسیاری از روزنامه ها مجلات و شرکت های انتشاراتی زنجیره ای در سراسر دنیاست که از طریق آنها تا حد زیادی سیطره اطلاعاتی غرب را بر مردم جهان مستولی می کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    به تازگی فیلم ویدویی منتشر شده که معلمی در مدرسه به طرز وحشتناکی دو کودک دبستانی ر اتنبیه میکند میخواستم به شما که مرتب فیلم هایی ر ا از کشورآمریکا وکشورهای اروپایی منتشرمی کنید که نمیدانم بازرسی کودک توسط مامور فرودگاه یا کتک زدن مامور پلیس یک زن و.. تقاضا کنم این فیلم را هم که در کشور عزیز اسلامیمان اتفاق افتاده ومشت نمونه خروار است منتشر کنید به خدا ثواب دارد
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    ممنون از اطلاع رساني تون. خبر نداشتيم.
  • ابراهیم ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 1
    حالم از فیلم های این شبکه ها به هم می خوره همش بحث اینه که چند تا بچه حرومزاده به دنیا اومده حالا معلوم نیست باباش کیه کی با زن شوهر دار چیکار کرده اون یکی دنبال طلاق و گرفتن همسر جوون تره و....
  • ایرانی ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    بله باید هم اینطور شود وقتی رسانه به اصطلاح ملی ما نمی تواند خوب فعالیت کند چه در بخش فیلم وچه در بخش خبر که با سانسور می خواهد اموراتش را بگذراند حتی بعضی از حرفهای ریس جمهور را باید از بی بی سی شنید رابرت مرداخ که صحله هر ننه مرده ای می تواند برای ما برنامه تولید کند تا وقتی سانسور هست ملاحظات سیاسی هست روز به روز دشمن از این خلع استفاده خواهد کرد
  • یدی ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 1
    باز هم بنده تاکید می کنم برای مقابله با این شبکه های مفسد جمع اوری دیش ها راهی عاقلانه نیست چرا که اولا باید هزاران مامور مخصوص جمع آوری دیش استخدام کنیم که این اصلا امکان پذیر نیست .بهترین راه همان است که این دیش ها را درخدمت نظام وانقلاب ومردم دربیاوریم.بجای اینکه چاقورا از آشپز خانه حذف کنیم بهتر است یاد بگیریم از چاقو درست استفاده کنیم.باید استین ها را بالازد واز همین امروز مسوولین دستبکار شوند که قطعا همراهی مردم را نیز درپی خواهد داشت. مسولین محترم با بالابردن حجم اطلاع رسانی به خانوادهها درباره خطرات این شبکه ها گام اول را شروع نمایند.اگر بیننده ایی بدون توجه به نیات پنهان این شبکه ها ببینده برنامه هاشون باشد بی کم وکاست تاثیر پذیر خواهد بود اما اگر ببیننده شبکه های مذبور این ذهنیت راداشته باشد که هدف این شبکه ها وطرز تحت تاثیر قرار دادن افراد چگونه صورت می پذیرد با دیدن هر صحنه یا گفتار، فوری آن را با پیش ذهنیت خود که همین اطلاع از اهداف این شبکه هاست خواهد سنجید وکمتر وشاید هم سخت تحت تاثیر قرار گیرد.گام بعدی افتتاح تعداد ی شبکه ماهواره اییست که صدا وسیما باید فورا اقدام کند. شبکه هایی مانند آی فیلم فارسی- شبکه آشپزی- شبکه گفتگوی مردم ومسولان- شبکه تخصصی فوتبال(به دلیل جوان پسند بودن آن)- شبکه پخش آهنگ با زیر نویس اخبار ایران وجهان- شبکه هنرهای رزمی- شبکه دین ومذهب-شبکه ایرانگردی-شبکه دخترانه-شبکه زن وزندگی ......... انواع شبکه ها میتوان زد.راه اندازی آن هم هزینه انچنانی نخواهد داشت. چرا که فرا گیر کردن تبلیغات از طریق کاهش نرخ تعرفه می تواند جوابگوی هزینه ها باشد-باور کنید اگر ما انواع سلایق مردم را تامین کنیم مردم هرگز سراغ فارسی وان وایادی ان نخواهند رفت.امروز جنگ ما جنگ فرهنگ است.وسیله این جنگ هم فقط رسانه هایی صوت وتصویری هستند-اگر امروز دلمان فقط به چند شبکه میهنی خوش کنیم وبه فکر افزایش آن نباشیم باور کنید فردا خیلی دیر خواهد بود وچه زود دیر می شود.مورد بعد خارج کردن شبکه های استانی از زیر دست شبکه تهران است. شبکه ههای استانی ما متاسفانه فقط کپی-پخش مججد شبکه تهران شده اند-در حالی که اگر این شبکه در گام اول مستقل سپس بیست چار ساعته گردند علاوه بر بکار گیری نیروهای بومی واستخدام آنها باعث اعتلای فرهنگ هر استان ودرنهایت کشور خواهد شد-باید یک تنه به جنگ دنیا برویم سپس سلاح ما رسانه است که باید فوری اقدام کنیم.یاحق
  • saeed ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    آخ جون ما که مشتاقانه منتظر هستیم...
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    1 0
    حالا صدا وسیما به این بزرگی با این همه نیرو می خواهد یه شبکه راه بندازه چند سال طول می کشه بعد هم که راه انداخت یه شبکه پوچ یا مظر می شه
  • ایرانی ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    1 0
    به نظر من هم جمع کردن ماهواره عاقلانه نیست و چون اطلاع رسانی ضعیف است مردم عادی هم قادر به درک خطرات ان نیستند و باید اطلاع رسانی را بیشتر کرد
  • علی ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    1 0
    این یارو با اندک سرمایه ای توانسته اینهمه مخاطب پیدا کنه ولی صدا وسیما با اینهمه سرمایه ...........ونیروی انتظامی با اینهمه بگیرو به بند ............ فکر نمیکنید با اینهمه امکانات خیلی راحت میشه همین مخاطبین رو جمع کرد ؟
  • ژري ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    تا كور شود هر انكه نتواند ديد ....
  • a ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    بی صبرانه منتظر هستیم
  • k-1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    اين همه شبكه هست اين دوتام روش چي ميشه مثلا؟؟؟؟؟؟؟
  • فاطمه ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    سلام...با این خبر مضحکتون خوب واسه این مرداک و شبکه هاش تبلیغ کردید دستتون طلا!
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    دست آقاي مرداك دردنكندكه به فكرمردم ايران هستند والاهيچ كسي تحمل ديدن برنامه هاي مزخرف وبيهوده صداوسيماراندارد .
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    داداش برو از مهران مدیری بپرس که آیا مرده ترین زمان بی خود ترین کانال صدا و سیما مخاطب بیشتری داره یا پربیننده ترین کانال ماهواره ای؟ سرقهوه تلخ اینو خوب فهمیده
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    آقا راسته این برادر خواهری که شبکه "من و تو" رو اداره میکنند، باباشون توی آمریکا یا کانادا شبکه پورنو داره؟
  • سوتك ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    كار شبكه‌هايي مثل فارسي وان تمام است. بايد به فكر تقويت مردم فعاليت‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي داخل بود.
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    خاک بر سرت کنم که چوب حراج به دین و فرهنگ و امنیت خودت گذشته از مردم گذاشته
  • مرتضی ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    انشاءالله وقتی تانکهای اقای مرداک توی خیابونای تهران از روتون رد شدن بیشتر هم تشکر میکنین!
  • مدنی ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    فکر کردید آنها سانسور و ملاحظات سیاسی ندارند> همین بی بی سی فکر می کنید چه برخوردی با خبر ساقط کردن هواپیمای مسافری ایران توسط آمریکا کرد؟ تحریف در روزهای اول، سانسور درتمامی سالهای بعد. همین فارسی وان هدف گیری سیاسی اجتماعی دارد که قباحت خیانت را در خانواده ها بشکند و آن ر ا امری ساده نشان دهد و بنیان جامعه ایران و اسلام در ایران را مورد حمله قرار دهد. شما فکر کردید مورداخ یهودی و لابی های صهیونیست دلشان برای شما سوخته و برای خاطر خدا می خواهند شما را شاد کنند؟ نه برادر من! می خواهند وقتی جامعه شما را از هم پاشیدند برده و بنده آنها شوید!
  • هادی ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    شما مثل اینکه زیادی عقبی. تبلیغ!!! مادربزرگ من فیلم مرداک نبینه خوابش نمیبره
  • amir ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    كار شبكه‌هايي مثل فارسي وان تمام است كارـآمریکا تمام است کار اسراییل تمام است من بهتون قول میدم تمام نمیشه زیادم میشه
  • hamed ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    سلام.خسته نباشید،ممنون از این اطلاع رسانی تون.سال 2010 یکی از مشهور ترین روزنامه های آمریکا با یه تیتر بزرگی زده بود 85تا 90 درصد بچه های آمریکا حرامزاده اند،فکر می کنید تا چند سال دیگه داخل همین مملکت تو یکی از روزنامه های مشهورمون این تیترو میزنن با این همه حجمه ی کانال های آشگال ماهواره ای؟؟؟ البته خدا نکنه!!!!!!
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    0 0
    خوب حالا این همه قلم فرسایی کردین دستتون درد نکنه یه زحمت بکشین نصف این قلم فرسایی بکنین بگین شبکه های ما برای مقابله با این دو تا شبکه چیکار کردن //ما عادت کردیم مشکل رو بگیم اما به راه حل هرگز نپردازیم
  • حميد ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    0 0
    مرگ برخود فارسي وان!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس