کد خبر 533213
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸

عربستان اعلام کرده در صورتی که ائتلاف به سوریه حمله زمینی انجام دهد آمادگی اعزام نیروی زمینی به این کشور را دارد.

به گزارش مشرق، وضعیت منطقه به گونه ای است که سعودی‌ها و ترک‌ها که بازنده اصلی ماجراهای امنیتی و نظامی در منطقه هستند، هوس دخالت در سوریه، آن هم به‌منظور مبارزه با داعش کرده‌اند. انتشار این خبر که گویا آمریکایی‌ها هم با آن موافقت کرده‌ و طرح‌های آن را مدیریت می‌کنند، موجی از انتقادها در منطقه را به‌دنبال داشت.

گفته می‌شود سعودی‌ها در حال آموزش ده‌ها هزار نیروی نظامی در شمال این کشور هستند که شامل نیروهای نظامی مصری، اردنی، مراکشی، سودانی و اماراتی است که این نیروها قرار است در آینده برای مقابله با داعش از طریق خاک اردن راهی جنوب سوریه شده و به‌زعم خود با تروریست‌های حاضر در خاک این کشور بجنگند.

شاید برخی با این پروژه و یا ایده ساده‌انگارانه برخورد کرده و عبود کنند، اما واقعیت‌های رفتاری آل‌سعود و ترکیه در طول یکی دو سال گذشته نشان می‌دهد که باید انتظار هر اقدامی را از آنها داشت. در حالی که در تهران کسی باور نمی‌کرد سعودی‌ها زیر نگاه آمریکایی‌ها به مجمع‌الجزایر بحرین لشکرکشی کرده و قیام مسالمت‌آمیز مردم این جزایر را سرکوب کنند، همین نگاه در مورد یمن هم وجود داشت و کسی انتظار مداخله نظامی از سعودی‌ها و ائتلاف خودساخته آنها به این منظور را نداشت.

اما در هر دو مورد، سران ریاض که قافیه را در منطقه باخته‌اند، دخالت نظامی کردند و اکنون که عرصه را همچنان بر خود تنگ می‌بینند، بعید نیست دست به حماقت دیگری بزنند و در سوریه هم به بهانه مبارزه با داعش، نیرو پیاده کرده و به‌شکل رسمی جنگ جهانی سوم را آغاز کنند. این امر وقتی واقعی‌تر می‌شود که به گزارش‌های ریز و درشت منتشر شده در سوریه در مورد این احتمال توجه کنیم.

از یک‌سو کنفرانس خبری وزیر امورخارجه سوریه نشان داد که احتمال زیادی در این زمینه وجود دارد و از سوی دیگر، انتشار برخی گزارش‌ها از سوی مقامات روس در مورد آماده‌باش نیروهای نظامی ترکیه برای ورود به سوریه، حاکی از این واقعیت است که بدون شک جریان حامی تروریست‌ها در حال تهیه زیرساخت‌های لازم برای این مساله هستند.

اما تکلیف ما در این زمینه چیست؟ آیا باید مانند بحرین و یمن هجوم آنها را نظاره‌ کنیم یا اینکه می‌بایست در برابر این اقدام، به هر شکل ممکن واکنش نشان دهیم؟ واقعیت‌های میدانی حکایت از آن دارد که لولوی داعش می‌رود تا به جذب یک لولوی بزرگ‌تر کمک کند، لولویی که با توجه به میزان اختلالات روانی در میان سران سعودی و ترکیه و همچنین تشویق‌های رژیم صهیونیستی، کل منطقه را به‌آتش می‌کشد.

وظیفه ما در این زمینه، هشدار کلامی، رفتاری و در نهایت عملی به هرگونه خوش‌خیالی سعودی‌ها و ترک‌ها است. اگر سوریه عمق مقاومت به‌شمار می‌رود و در این پنج سال هزینه‌های مالی و جانی بسیاری برای حفظ آن داده‌ایم، اکنون خود را آماده ورود به یک عرصه بزرگ‌تر، عمیق‌تر و شدیدتر کنیم، چرا که آنچه در این درگیری تعیین خواهد شد، سرنوشت یکصدسال آینده آسیای جنوب غربی، یا همان جایی که غربی‌ها به آن خاورمیانه می‌گویند است. پس خودمان را برای یک مقابله سخت، خشن و تمام عیار با تروریست‌ها، حامیان آنها و دیوانه‌های قرن آماده کنیم.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • احسان ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    با سلام به نظرم باید مسوولین بسیج و نیروهای مردمی در ایران و در صورت امکان عراق سوریه و لبنان با اعلام بسیج عمومی وسازماندهی اولیه این نیروها که احتمالا با گوشه چشم رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم در کمترین حالت به یک میلیون نفر خواهد رسید چوب خود را نشان دهند دیگر گربه سیاه دزد حساب کار دستش خواهد آمد!
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    خدا رحم کنه
  • عليرضا ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    اللهم عجل لوليك الفرج،جهت جلوگيري از هزينه هاي جاني و مالي بيشتر دولتمردان قاطعانه و صريح موضع گيري كنند،لطفا!!!!!!!!!!!
  • مهدی اسدی ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    سلام : پدر بزرگ اینها ( ببر پوشالی آمریکای جنایتکار ) که به اصطلاح تکیه گاه آنها ( کشورهای ریز و درشت خلیج فارس و... ) به آن است تاکنون هیچ غلطی نکرده ؛ نمی کند و نخواهد کرد . اینها که با ارتش اجاره واقعآ می خواهن چه غلطی بکنند .
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    بعیده سوریه یمن وبحرین نیست
  • آریا ستاری ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    اگر عربستان نیروی زمینی به سوریه بفرستد در جبهه یمن دچار ضعف شدیدی خواهد شد چه بسا با حمایت از این جبهه حکام آل سعود را در زمین خودشان زمین گیر کرده و دچار سردرگمی بکنیم.
  • سرباز وطن ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    نترس الان تحریم هارو هم برداشتن و ویزای شینگن و.. هست بهراحتی میتونی با هوا پیمای پهن پیر نو حالشو ببری و فرار کنی ولی ما منتظر وصال یاریم (لقاء الله)
  • عباس م 61 ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    امیدوارم این دفعه دیگه مصلحت به خرج ندیم و همش به با این استدلال که امریکا و اسراییل می خواد مسلمانان فلان... نذاریم مثل بحرین و یمن عربستان هر کاری که دلش می خواد بکنه.اینا که مسلمان نیستند یک مشت نسل کش
  • ناشناس ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    خدا رحم کنه/نه اینکه میترسیم/بلکه جنگ در کل خیلی ناگواره
  • اشنا ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    افرین .بنده به شخصه حاضرم جانم رو در مقابله و جنگ با وهابی های کافر با کمال میل فدا کنم.دیگه صبر ما ازجنایت این بیشرف ها در یمن وبحرین و نیز شیعیان عربستان به سر اومده و دیگه در مورد سوریه مماشات معنی نداره فقط باید هر چه زودتر اطلاع رسانی برای نیروی داوطلب به خوبی انجام شود
  • محمد ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    من با تحلیل مشرق کاملا موافقم ولی اگر روسیه از توان خود در مقابل این کشورها بشکل موثر استفاده کند قطعا انها جرات حمله نخواهند داشت ولذا ابتد باید مرزها توسط نیروهای مقاومت وحتی ارتش روسیه از طرف اردن وترکیه بشکل کامل کنترول شوند ونیز هرچه سریعتر نیروی هوایی ارتش سوریه باید مدرن سازی بشود وجنگندهایی نظیر سوخو30 را به آن تحویل داد وهمچنین سامانهای پدافندی مدرن وتانکهایی نظیر تی 72 به تعداد 700تا 1000فروند وهمه این تسلیحات در انبارهای روسیه به وفور وجود دارد وقادر هستند ظرف حتی یک ماه همه را به ارتش سوریه تحویل دهند وایران هرچه سریعتر باید به یمن کمک موشکی کند به هرنحوی، ونیز فعلایت اطلاعاتی ایران در سوریه 10برابر شود وهمچنین خرید 20 هواپیمای ترابری فوق سنگین Y20از چین برای ایجادپل هوایی با دمشق وبغداد وهمچنین استفاده از حشد شعبی عراق که پتانسیل بسیار دارند ولذا نیاز به دها هزار نفر از این نیروها است وهمچنین دستگاه دیپلماسی باید بتواند چه از طریق تتمیع یا تهدید خیلی از کشورهایی که حاظر شدند به ریاض نیرو دهند را از ارسال سرباز منع کنند
  • ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اگر جدی عمل نکنیم همه چیز از دست می رود.
  • ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    نویسنده عزیز ان شا... خودت اول همه برو بجنگ
  • علی اکبر ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اگه عربستان به سوریه حمله کنه ما آماده که پرچم حضرت عباس رو روی کعبه برافرازیم
  • کریم جعفری ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    من نویسنده این مطلب هستم. کریم جعفری. من الان هم در خط اول جنگ حضور دارم. خانه من تا مرز فقط 500 متر فاصله دارد و با همه مردم شهرم، برای اینکه خدایی نکرده به امثال شماها چشم زخمی نرسد و بتوانید کشور را به شکوفایی برسانید، از ایران دفاع خواهیم کرد.
  • گمگشته ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    بسمه تعالی ما که آماده ایم فقط منتظریم مقام معظم رهبری لب مبارکشان را باز فرموده و اجازه حمله صادر فرمایند تا انشاءالله همه کافران را به امید حق به درجه اسفل جهنم گسیل داشته و با اجازه حضرت ولی عصر روحی فداه خودمان نیز در همان میدان به درجه شهادت نائل آئیم انشاءالله. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار انشاءالله
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    حمله میکنه مثل یمن مثل بحرین مثل اعدام شیخ النمر و خوانندگان احساسی مشرق هم میان فقط حرف میزنن و فحاشی میکنن
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    0 0
    دوستان دنبال اتش بازی نباشین .که همه چیزنابودمیشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس