کد خبر 532541
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

سایت رسمی برنامه نود- چلسی و منچستر یونایتد امشب در حالی ساعتِ ۱۹:۳۰ مقابلِ هم قرار می‌گیرند که برای رسیدن به اهداف نهایی‌شان در لیگ نیاز شدیدی به سه امتیاز بازی دارند.

به گزارش مشرق،‌ با توجه به شکست سیتی مقابل لستر و پیروزی احتمالیِ آرسنال مقابل بورنموث، یونایتد تا قبل از بازیِ چلسی ۷ امتیاز با رده‌ چهارم و ۱۳ امتیاز با صدر جدول فاصله خواهد داشت. ۳ امتیاز این بازی می‌تواند یونایتد را به فاصله‌ ۴ امتیازیِ سیتی در رده‌ چهارم برساند. یا در سناریویی بهتر برای یونایتد اگر آرسنال مقابل بورنموث امتیاز از دست بدهد، این فاصله تا رده‌ چهارم و کسب سهمیه چمپیونز لیگ به ۴ یا ۳ خواهد رسید.

اما در نیمه پایین جدول چلسی ۲۹ امتیازی ۱۰ امتیاز کمتر از وستهام در رده‌ پنجم جدول فاصله دارد. پیروزی در بازی امشب جدا از اینکه چلسی را یک رده در جدول بالاتر می‌آورد، فاصله این تیم با کسب سهمیه یورولیگ را به ۷ امتیاز می‌رسد و کورسوی امیدی برایِ یک تورنمنت اروپایی برای تیمِ هیدینک که در حال حاضر در رده سیزدهم جدول است ایجاد می‌کند. از سوی دیگر شکست در این بازی هم فاصله چلسی تا منطقه‌ سقوط را از ۶ امتیاز بالاتر نخواهد برد.

به هر سو در لیگِ برتری که یکی از عجیب‌ترین و غیر قابل پیش‌بینی‌ترین فصول خودش را طی می‌کند، دیدار پر افتخارترین تیم‌های تاریخش (یونایتد ۱۳ قهرمانی، چلسی ۴ قهرمانی) بدل به جدالی برای رسیدن به حداقل‌ها شده است.

آمار کلیدی دو تیم

1- چلسی ۶ بازی اخیرش مقابل یونایتد را در لیگ نباخته است (۳ برد، ۳ مساوی).

2- یونایتد به هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر به اندازه‌ چلسی نباخته است (۱۶).

3- یونایتد تنها یکی از ۱۳ بازی اخیرش در لیگ، در استمفورد بریج را برده است (۸ باخت، ۴ مساوی).

4- چلسی ۳ بازی اخیرش در استمفورد بریج را مساوی کرده است. در تاریخ لیگ برتر سابقه نداشته که چلسی ۴ بازی متوالی خانگی را مساوی کند.

5- در ۵ بازی اخیر دو تیم در استمفورد بریج، ۴ کارت قرمز از جیب داوران بیرون آمده است.

6- وین رونی در ۵ بازیِ اخیر یونایتد در لیگ ۵ گل زده است، در حالی که در ۲۵ بازی قبلش تنها ۴ گل زده بود. رونی نقشی مستقیم در ۸تا از ۱۰ گل اخیر یونایتد در لیگ داشته است (۵ گل، ۳ پاس گل).

7- خوان ماتا ۱۲ بازی است که نه گل زده و نه پاس گل داده است. از وقتی ماتا چهار فصل پیش به لیگ برتر آمد هرگز چنین دوران افتی را تجربه نکرده بود.

8- از وقتی گاس هیدینک جانشین مورینیو شد، چلسی ۸ بازی بدون شکست را پشت سر هم گذاشته است (۳ برد، ۵ مساوی).

9- هیدینک در ۵ بازیی اخیرش مقابل ون گال بدون شکست بوده است (۴ برد، ۱ مساوی).

10- در مجموع گاس هیدینک در ۲۰ بازی خودش روی نیمکت چلسی (در دو مقطع)، تنها یک بار شکست خورده است (۱۳ برد، ۶ مساوی).

ترکیب احتمالی دو تیم

چلسی و من‌یونایتد؛ آخرین قطار استمفورد بریج
منبع: آی اسپورت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس