مایکل لوین مقام سابق اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا می‌گوید بخشی از هروئین وارداتی به آمریکا، داخل بدن اجساد سربازان آمریکایی جاسازی می‌شد که در جنگ کشته شده بودند و به کشور خود برگردانده می‌شدند.

گروه بین‌الملل مشرق- یکی از سرتیپ‌های ارتش افغانستان اخیراً به خاطر قاچاق بیش از 18 کیلوگرم هروئین متهم شد. این‌که مقامات نظامی افغانستان به خاطر قاچاق هروئین دستگیر یا متهم شوند جای تعجب ندارد، اما این‌که مقامات ارشد این کشور تحت نظارت آمریکایی‌ها از تجارت مواد مخدر سود می‌برند، عجیب به نظر می‌رسد. به لطف فعالیت شبانه‌روزی رسانه‌های آمریکا کم‌تر کسی از سابقه طولانی سازمان سیا در مدیریت و تجارت مواد مخدر در سطح بین‌المللی اطلاع دارد. این سابقه تا جایی است که "مایکل لوین" مقام سابق اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا می‌گوید بخشی از هروئین وارداتی به آمریکا، داخل بدن اجساد سربازان آمریکایی جاسازی می‌شد که در جنگ کشته شده بودند و به کشور خود برگردانده می‌شدند.

افغانستان پس از اشغال توسط آمریکا به سرعت جایگاه اول را در زمینه تولید تریاک در دنیا (بیش از 90 درصد) به دست آورد. این در حالی بود که طالبان قبل از حمله آمریکا در سال 2001، تولید تریاک در افغانستان را تقریباً متوقف کرده بود. آمریکا هم ادعا می‌کند به دنبال مبارزه با کشت خشخاش در افغانستان است، اما آیا دولتی که طی چند ماه توانست جنبش تسخیر را سرکوب کند و حق مردم آمریکا در اعتراض صلح‌آمیز را از آن‌ها بگیرد، طی 11 سال نتوانسته است تولید تریاک در افغانستان را متوقف کند؟ آیا رکوردشکنی تولید تریاک در افغانستان طی همین 11 سال اتفاقی بوده است؟ آیا اتفاقی است که به‌رغم به اصطلاح "مبارزه با مواد مخدر"، آمریکا همچنان بزرگ‌ترین بازار برای مواد مخدر غیرقانونی است؟ تا زمانی که بانک‌دارهای بین‌المللی از تجارت مواد مخدر غیرقانونی میلیاردها دلار سود به جیب می‌زنند، می‌توان انتظار داشت که "مبارزه با مواد مخدر" هم به اندازه "مبارزه با تروریسم" دروغی بیش نباشد.

جاسازی هروئین در اجساد سربازان آمریکایی در افغانستان // آماده انتشار
سربازان آمریکایی یک محموله مواد مخدر را بررسی می کنند

جاسازی هروئین در اجساد سربازان آمریکایی در افغانستان // آماده انتشار
کشاورزان افغان مقابل چشم نیروهای آمریکایی به کشت خشخاش می پردازند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    آمریکا''(تولید)راکاهش''داد'وقیمت'خشخاش'از'یک'دلار'به'۱۰۰۰'دلار'رساند''مثل'کاری'که'با'گندم'خودش'میکند'گندم'را'به'دریا'میریزد'تاقیمت'آن'کاهش'پیدا'نکند'
  • شاغلام ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    در جنگ ویتنام مواد مخدر را در تابوت سربازان جاسازی می کردند و حالا بعد از 40 سال به این نتیجه رسیده اند که توی بدن جسد... چه پیشرفتی دارن این آمریکاییها!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس