نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی انتقادات فراوانی را متوجه وزارت آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد که به دنبال استیضاح نبودیم اما عدم حل مشکلات باعث پیگیری استیضاح شد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی خانه ملت، در نشست علنی امروز چهارشنبه پارلمان در موافقت با استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که طرح استیضاح در تاریخ 25 خرداد ماه 93 یعنی حدود یک سال پیش تقدیم هیات رئیسه مجلس شد و امروز برای بررسی به صحن آمده است.

وی اضافه کرد: اسیتضاح وزیر به معنی عزل نیست بلکه به معنی توضیح خواستن و در نهایت تصمیم‌گیری درباره توضیحات داده شده است.

موسوی‌نژاد، علی اصغر فانی را فردی پاکدست و متدین توصیف کرد و در عین حال گفت: دلیل استیضاح ما عملکرد وزیر در حوزه مدیریتی است.

«همه تلاش ما این بود که استیضاح صورت نگیرد و مشکلات قبل از استیضاح حل شود، امروز هم از این اقدام خوشحال نیستیم اما پس از صحبت‌های فراوان با وزیر و عدم حل مشکلات فرهنگی آن متن طرح را آماده و ارائه کردیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش راهی برای حل مشکلات فرهنگیان باشد.

وی به برخی از مشکلات موجود در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و عدم اقدام لازم برای اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش، عدم رویکرد جدی و برنامه‌محور درباره دانشگاه فرهنگیان و عدم تقویت بنیه پژوهش فرهنگیان را از جمله انتقادات خود برشمرد.

وی اضافه کرد: انتصاب مدیران بازنشسته و ناکارآمد در سطوح ستادی وزارتخانه و نگاه قالب سیاسی، جناحی و گروهی به آموزش و پرورش مشکلات متعددی را برای این حوزه ایجاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس بر لزوم دور نگه داشتن محیط آموزش و پرورش از فضاهای سیاسی تاکید کرد و گفت: انتصاب افراد بدون توجه به عملکرد و فقط به خاطر حضور در ستادها باعث شده در برخی مواقع شاهد باشیم که این وزارتخانه از مسیر خود دور شود.

موسوی‌نژاد عدم نظارت بر استفاده از منابع صندوق ذخیره فرهنگیان را از جمله مشکلات این روزهای وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: متاسفانه امروز توجه جدی به جذب و نگهداشت نیروهای کارآمد مشاهده نمی‌شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی آسیب‌های موجود در وزارت آموزش و پرورش را باعث کاهش سطح کیفی آموزش دانش‌آموزان دانست و گفت: برنامه‌ریزی و مدیریت نامناسب نیروهای انسانی باعث ایجاد مشکلاتی برای معلمان شده است.

موسوی‌نژاد عدم اجرای قانون مجلس درباره استخدام مربیان پیش‌دبستانی و افزایش مدت مرخصی زایمان و برخی دیگر از قوانین را از جمله انتقادهایی دانست که به وزارت آموزش و پرورش وارد است و در همین زمینه اظهار داشت امروز شاهد عدم توجه به استعدادهای درخشان در آموزش و پرورش هستیم که باید برای آن فکری کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به بیمه طلایی معلمان اشاره کرد و افزود: این بیمه برای دلخوش کردن معلمان است و اقدامی نیست که مشکلات فرهنگیان را حل کند.

موسوی‌نژاد همچنین تصریح کرد: حضور مشاوران سیاسی در وزارت آموزش و پرورش باعث شده به جای افراد کارآمد برخی فعالان در ستادهای انتخاباتی در این وزارتخانه منصوب شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس