مصباحی مقدم با بیان اینکه برکناری دکتر فانی وارد شدن به معامله باخت باخت است، گفت: آموزش و پرورش از ثبات مدیریتی کمی برخوردار بوده و بیشترین استیضاح‌ها در این وزارتخانه انجام شده که این بی‌ثباتی باعث عدم ساماندهی در امور این وزارتخانه شده است.

به گزارش مشرق، غلامرضا مصباحی مقدم در نشست علنی امروز (چهارشنبه 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: دکتر فانی یک شخصیت فرهنگی است که حدود 20 سال است بنده او را از نزدیک می‌شناسم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده از سال 75 به عنوان مجتهد آشنا به تعلیم و تربیت سابقه عضویت در شورای عالی آموزش و پرورش را دارم و مسائل این وزارتخانه را می‌‌دانم و باید توجه داشت در زمانی که آقای مظفر وزیر آموزش و پرورش بودند آقای فانی نیز در آموزش و پرورش سمت های معاونت، مشاوره وزیر و یا مدیریتی در وزارتخانه مذکور را داشته اند و در دولت یازدهم نیز به مقام وزارت رسیده اند، دکتر فانی شخصیت متدین، با سابقه و فرهنگی است.

مصباحی مقدم افزود: آموزش و پرورش از ثبات مدیریتی کمی برخوردار بوده و بیشترین استیضاح‌ها در این وزارتخانه انجام شده که این بی‌ثباتی باعث عدم ساماندهی در امور این وزارتخانه شده است.

وی گفت: آموزش و پرورش یک وزارتخانه بزرگ بوده و کمتر کسی می‌تواند از عهده مدیریت آن بربیاید، مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت بوده و مقام معظم رهبری تاکید دارد که هزینه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:‌ سند تحول ملی آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و دکتر فانی در تدوین این سند نقش مهمی داشته و از شایسته ترین افراد در اجرایی کردن این سند مهم می‌تواند باشد.

مصباحی مقدم افزود: معلمان حق بزرگی دارند بنابراین باید مجلس و دولت به دغدغه‌های آن‌ها توجه کنند اما نکته مهم این است که معلمان از تبعیض رنج می‌برند و می گویند به چه دلیل پرداختی‌های این وزارتخانه از سایر دستگاه ها و نهاد‌ها مانند وزارتخانه‌های ورزش و ارشاد و سازمان‌های ثبت احوال و محیط زیست کمتر است و معلمان تبعیض را احساس می‌کنند.

وی با بیان اینکه برکناری دکتر فانی وارد شدن به معامله باخت باخت است، افزود: قانون مدیریت خدمات کشوری که برای یکسان سازی حقوق در مجلس به تصویب رسیده فراموش شده البته شنیده‌ایم که دولت در حال اصلاح این قانون برای تمدید مجدد این قانون است بنابراین دولت باید اصلاحیه خود را در این زمینه زودتر ارائه دهد تا تبعیضی در پرداختی کارکنان نباشد و فراموش نکنید معلمان به حق خود راضی هستند.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس