کد خبر 433036
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

وزیر آموزش و پرورش، در جلسه استیضاح خود در مجلس شورای اسلامی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم دفاع کرد.

به گزارش مشرق، علی اصغر فانی امروز چهارشنبه در جلسه استیضاح خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک دولت و ملت است و به تعبیر مقام معظم رهبری این وزارتخانه ۴۰ میلیون مخاطب مستقیم دارد و به تعبیر دیگر می توان گفت که همه جامعه مخاطب این وزارتخانه هستند.

وی افزود: این وزارتخانه با ۱۰۵ هزار مدرسه و ۱۳ میلیون دانش آموز و یک میلیون همکار فرهنگی بزرگترین نهاد کشور بوده و در این ماه ها بیشترین تلاش ها را انجام داده ایم. باید گفت که آموزش و پرورش یک نهاد سرمایه ای است نه هزینه ای و سهم بودجه این نهاد در سالهای ۹۲ و ۹۳ و ۹۴ به ترتیب از ۹.۱، و ۱۰.۱ و ۱۱.۱ دهم درصد رشد داشته و تلاش کرده ایم این وزارتخانه سهم خودش را از بودجه عمومی کشور افزایش دهیم.

۱- در اردیبهشت ماه ۹۳ که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم یکی از درخواست های ایشان تهیه نقشه راه نظام آموزشی بود و این وزارتخانه به دنبال این مطالبه نقشه راه را تهیه کرد و در اسفند سال گذشه به پایان رسید. این نقشه راه مبنای تنظیم برنامه ۶ توسعه در بخش آموزش و پرورش بوده و ۴۰ راهکار از ۱۳۱ راهکار سند تحول در قالب ۹۹ برنامه در وزارتخانه اجرا شده است.

۲- موضوع مبارزه با بیسوادی را به ۹۸.۵ درصد پوشش مقاطع ابتدایی رساندیم و این در حالی است که در کشور ۱۱۰ مدرسه تک دانش آموزی داریم و ۴۸۰۰ مدرسه هم زیر ۵ دانش آموز هستند و این یعنی دولت و وزارت آموزش و پرورش هزینه های بالایی را متقبل شدیم.

۳- برای اولین بار آیین نامه مدارس آموزشی به تصویب شورای عالی رسیده است.

۴- تحت پوشش دانش آموزان در مقاطع متوسطه یک به ۹۴ درصد و در متوسطه دو به ۸۴ درصد افزایش یافته است.

۵- در موضوع ساماندهی نیروی انسانی باید بگویم که امسال وزارت آموزش و پرورش در بهره وری بعنوان دستگاه برتر شناخته شد.

۶- امروز بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی برای وزارتخانه داشته ایم و در کنار این صرفه جویی اقداماتی را برای کیفیت آموزش انجام دادیم.

۷- اجرای مرخصی زایمان بانوان فرهنگی را از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش دادیم.

۸- توانستیم بعد از ۴ سال قانون مدیریت خدمات کشوری را در «حق شغل» از ۸۰۰ به ۱۵۰۰ امتیاز افزایش دهیم.

۹- برقراری فوق العاده شغل مناطق مرزی را بعد از ۵ سال اجرا کردیم.

۱۰- توانستیم بیش از ۱۰۰ هزار فرهنگی بازنشسته را از حق خبرگی برخوردار کنیم.

۱۱- تهیه و تصویبت نظام جامع برنامه ریزی

۱۲- امروز ۶۴ هزار و ۶۰۰ دانشجو معلم در ۹۸ پردیس مشغول به تحصیل هستند

۱۳- برنامه راهبردی فرهنگیان را تدوین کردیم

۱۴- تدوین برنامه جامع ۱۰ ساله منابع انسانی

خواسته های فانی از مجلس

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: ما باید از طریق کمیته ای که در جلسه غیر علنی کجلس در هفته گذشته داشتیم راهکارهایی را برای رتبه بندی و بیمه تکمییل فرهنگیان دنبال کنیم. تامین منابع برای اصلاح و بازسازی ۳۵ درد فضاهای اموزشی، پیگیری تحقق درآمدهای آموزش و پرورش، تبدیل به احسن کردن فضاهای آموزشی و رسیدگی بیشتر به دانش آموزان عشایری بخشی از خواسته های ما است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    تا حقوق معلمین مثل سایر کارمندان کفاف زنگی را ندهد ومانند سایر کارمندان که بیش از 3میلیون حقوق در حکمشان هست وبیش از 3میلیون تومان هم به بهانه های گوناگون بهشان پرداخت میشه نباشد همه این حرفها بی فایده هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس