ائتلاف متجاوز علیه یمن به سرگردگی عربستان سعودی مانع اقدام روسیه در تخلیه شهروندان روسی از یمن شده است.



جنگنده های سعودی مانع فرود هواپیمای روسیه شدند/دلیل همزمانی تجاوز به یمن و سوریه/چرا فرودگاه ها برای انصارالله اهمیت دارد/ حمایت افغانستان از حمله به یمن/یمن:

اسپوتنیک- یک دیپلمات به رسانه‌های روسیه گفته ساختمان کنسولگری روسیه در یمن بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف آسیب دیده است. یک منبع با اعلام این خبر گفت مسکو در حال بررسی بستن کنسولگری خود در یمن و تخلیه اتباع روس است.

المیادین- احمد العسیری سخنگوی عملیات متجاوزانه عربستان با اشاره به حملات شدید توپخانه به شمال یمن اذعان کرد که این حملات با هدف ممانعت از رسیدن نیروهای کمیته‌های مردمی به مرزهای عربستان است.

المیادین- ائتلاف متجاوز علیه یمن به سرگردگی عربستان سعودی مانع اقدام روسیه در تخلیه شهروندان روسی از یمن شده است. این ائتلاف متجاوز که عربستان سعودی رهبری آن را بر عهده دارد، با وجود هماهنگی‌های قبلی به هواپیمای روسی اجازه نداده است تا برای تخلیه شهروندان روسی مقیم یمن اقدام کند.

پایگاه الوعی نیوز- ولید المعلم وزیر خارجه سوریه طی سخنانی درباره تحولات جاری یمن و تجاوزات سعودی علیه این کشور اعلام کرد که این تجاوزات تلاشی برای سیطره بر اقتدار و موقعیت استراتژیک یمن تحت نظارت صهیونیستی آمریکایی است. ولید المعلم در جلسه هفتگی هیات دولت سوریه به آخرین تحولات سیاسی در عرصه بین المللی اشاره کرد و گفت: همزمانی تجاوزات علیه یمن با تجاوزات به چندین منطقه در سوریه نشان می دهد که دشمن سوریه و یمن واحد است و هدف آن هیمنه بر اقتدار این کشورها است.

خبرگزاری فارس- عضو کمیته اجرایی جنبش انصار الله گفت: جنبش انصار الله موفق شده است، کنترل اغلب فرودگاه‌های یمن را در دست گیرد و برخی پروازهای بین یمن و کشورهای عربی و ترکیه به این جهت که موجب انتقال تروریسم و سلاح به یمن بودند، را قطع کند.

المیادین- بمباران‌های عربستان بیشتر جاده‌های مواصلاتی و پل‌ها را هدف قرار می‌دهند. هفتمین روز تجاوز سعودی و هم‌پیمانانش به یمن در حالی آغاز شده است که بمباران یک کارخانه صنعتی در استان الحدیده ده‌ها شهید و زخمی به جا گذاشته است. جنگنده‌های سعودی در هفتمین روز جنگ علیه یمن، حملات خود را به تأسیسات زیربنایی و حساس یمن تشدید کردند به‌طوری که علاوه بر بمباران بندر میدی در دریای سرخ و مناطقی در صعده، مناطق مسکونی در صعده، کارخانه لبنیات الیمانی در الحدیده و ساختمان‌های دولتی در حجه را بمباران کردند. همزمان با حملات هوایی عربستان، نیروهای زمینی چندملیتی این رژیم هم مناطق هم‌مرز استان جازان را موشک باران و گلوله باران کردند.

پایگاه المؤتمر- وزارت بهداشت یمن از این که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربستان و کشورهای همسو، انبارهای دارویی را در یمن بمباران کنند، ابراز نگرانی کرد. مسئولان وزارت بهداشت یمن، به همین دلیل شماری از نمایندگان رسانه‌ها و شبکه های خبری را برای اطلاع از محتویات انبار دارویی در طبقه همکف وزارت بهداشت دعوت کرده‌اند.

المیادین- نیروهای ارتش یمن وارد منزل سرلشگر علی محسن الاحمر(از فرماندهان نظامی رژیم سابق و همدست عربستان) و منزل عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی در شهر عدن شدند. المیادین همچنین از پیشروی ارتش یمن از محور العریش به سمت المصعبین به سمت دارسعد و پادگان یگان مهندسی و سیطره بر آن خبر داد.

المیادین- حملات جنگنده‌های سعودی به شبکه ارتباطاتی در جبل العر در منبه واقع در صعده خبر داد. جنگنده های ائتلاف سعودی، انبارهای مواد غذایی در غرب صنعاء را بمباران کردند.

خبرگزاری تیسنم- دولت افغانستان از ایجاد ائتلاف نظامی عربستان سعودی در مقابله با حوثی‌های یمن، اعلام حمایت کرده است. افغانستان تاکید کرده که با تمام نیرو در کنار عربستان سعودی ایستادگی می‌‌کند. براساس اعلامیه‌ای که توسط دفتر ریاست جمهوری منتشر شده، این تصمیم پس از مشورت با علما، روحانیون و رهبران سیاسی و جهادی در جلسه شورای امنیت ملی اتخاذ شده است.

المیادین- وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که عربستان تعهد داده که به هواپیماهای روسی که به سمت یمن در حال پرواز هستند کاری نداشته باشد. بر این اساس، امروز دو هواپیمای روسی در فرودگاه صنعا فرود خواهند آمد تا شهروندان روس و شهروندان دیگر کشورها را از این کشور خارج کنند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کنسولگری روسیه در عدن پس از آنکه تخلیه شد، مورد حمله و تخریب قرار گرفته است.

روزنامه الاخبار- عربستان سعودی و آمریکا اکنون در تلاش هستند ضمن نابودی زیرساخت‌های ارتش یمن و تشکیل ارتش جدید، زمینه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی را به این کشور فراهم کنند.

جنگنده های سعودی مانع فرود هواپیمای روسیه شدند/دلیل همزمانی تجاوز به یمن و سوریه/چرا فرودگاه ها برای انصارالله اهمیت دارد/ حمایت افغانستان از حمله به یمن/ایران:

خبرگزاری فارس- لوران فابیوس وزیرخارجه فرانسه در بدو ورود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تنها چند متر مانده ولی همین قدم‌های آخرند که سخت‌ترند، عنوان کرد: مذاکرات ایران وارد گام‌های نهایی که معمولاً دشوارترین مراحل هستند، شده است وموضع فرانسه همچنان همان است، ما خواستار توافق محکم هستیم.

خبرگزاری فارس- احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه نتیجه مذاکرات هسته‌ای، اگر برای ایران الزامی آور باشد بعدا از قبول و اجرای آن گزیری نیست، تصریح کرده است که عهدنامه‏ ها، مقاوله‏ نامه‏ ها، قراردادها و مؤافقت‏ نامه‏های‏ بین‏ المللی‏ باید به‏ تصویب‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ برسد.

رویترز- جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه با بیان اینکه باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا صبح امروز در جریان روند مذاکرات قرار گرفته، گفت: تا زمانی که احساس کنیم مذاکرات پیشرفت دارد، به گفت‌وگو ادامه می‌دهیم. نمی‌توانم بگویم گفت‌وگوها چه زمان به پایان می‌رسد.

هاآرتص- موشه یعلون وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی روز چهارشنبه گفت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5، به جایی نمی‌رسد. وی گفت: قطعا بیانیه یا سند امضا شده‌ای صادر می‌شود، اما این سند تنها بیانیه‌ای شامل مقاصد خواهد بود، که هدف از آن این است که این دور به نحوی به جمع‌بندی برسد، بدون آنکه مذاکرات به طور کامل شکست بخورد، اما در عین حال همه طرف‌ها هم به طور کامل راضی نشوند. وزیر جنگ اسرائیل افزود: توافق در نگاه کلی، توافقی بد برای غرب است. نباید اجازه داد ایران هیچ‌گونه توانی برای غنی‌سازی داشته باشد.

توئیتر- فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چهارشنبه شب گفت طرفین سخت در تلاش هستند تا توافق هسته‌ای را نهایی کنند. وی گفت: در تلاش برای نهایی کردن توافق، داریم سخت تلاش می‌کنیم. یک توافق خوب.

مشرق- مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه کشورمان در چارچوب سفر دوره‌ای به منظور تبادل نظر با مقام‌های چند کشور عربی و اسلامی درباره وضعیت یمن، عصر چهارشنبه وارد بغداد شد و با سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری تسنیم- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه این تفاهم به شورای امنیت می‌رود یا خیر، تأکید کرد: توافق‌نامه نهایی در صورت تهیه در تیرماه برای تأیید قطعاً به شورای امنیت خواهد رفت.

جنگنده های سعودی مانع فرود هواپیمای روسیه شدند/دلیل همزمانی تجاوز به یمن و سوریه/چرا فرودگاه ها برای انصارالله اهمیت دارد/ حمایت افغانستان از حمله به یمن/آمریکا:

توئیتر- ویکی هالتزر، روز چهارشنبه نوشت: ضرب‌الاجل توافق با ایران دیرور بود. این دروغ اول آوریل است! کری خواستار ضرب‌الاجل برای یک روز دیگر شد. وقت تشدید تحریم‌ها است.

ام‌اس‌ان‌بی‌سی- آدام شیف، سناتور دموکرات بلندپایه در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان خواستار آن شد که کاخ سفید مفاد توافق احتمالی با ایران را علنی کند. ویافزود: در صورتی که کاخ سفید می‌خواهد کنگره را در جریان مذاکرات قرار دهد، این تنها راه است.

توئیتر- راجر ویلیامز، یک نماینده جمهوری‌خواه دیگر هم با بیان اینکه دولت آمریکا ضرب‌الاجل را رعایت نکرده نوشت این باعث تضعیف جایگاه آمریکا در عرصه بین‌المللی شده است.

توئیتر- سناتور تد کروز، نماینده ارشد جمهوری‌خواه که نامزد ریاست‌جمهوری آینده این کشور است هم در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه اعلام کرد: دولت اوباما هر چه بیشتر در میز مذاکرات با ایران باقی بماند، امتیازهای بیشتری خواهد داد.

اسپوتنیک- رابرت منندز، سناتور دموکرات آمریکا به اتهام فساد ملی تحت تعقیب قرار گرفت. این سناتور دموکرات متهم است که از جایگاه سیاسی خود برای پیشبرد منافع شخصی خود سوءاستفاده کرده است.

پایگاه هیل- سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی درباره مذاکرات هسته‌ای،‌ توافق پیش روی هسته‌ای را توافق ضعیف و تاسف‌آور خواند. جان بولتون در سخنرانی برای موسسه اینترپرایز با انتقاد از مواضع و اقدامات سنا در قبال مذاکرات هسته‌ای گفت: سنا از بسیاری جهات از مسئولیت خود سرباز زده و بسیار سخت است که تنها با یک اقدام بتواند مسئولیت خود را ایفا کند. وی همچنین تاکید کرد که کنگره تنها در صورتی باید در توافق نهایی هسته‌ای دخالت و نقش آفرینی کند که این توافق شامل تعهد دوجانبه مبنی بر عدم تهاجم نظامی بین واشنگتن و تهران باشد. به گفته بولتون در صورتی که چنین موضوعی درکار نباشد،‌ توافق مذکور را باید توافقی ناشی از اختیارات اجرایی رئیس‌جمهوری و بدون مشارکت کنگره درنظر گرفت. عضو ارشد دولت سابق آمریکا همچنین افزود: افراد باید واقعگرا بوده و به توافقات 50 سال اخیر(آمریکا) نگاه کنند چرا که 90 درصد توافقات بین‌المللی آمریکا توافقات اجرایی بوده است.

شبکه ان بی سی- وزیر دفاع آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد که در صورت عدم موفقیت در توافق خوب، گزینه نظامی همچنان روی میز خواهد بود. وزیر دفاع آمریکادر پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 گفت که اگر مذاکرات به توافق خوب منجر نشود، گزینه نظامی قطعا روی میز باقی خواهد ماند.

خبرگزاری فارس- باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه فرمان اجرایی مربوط به تحریم نفرات و گروه‌هایی که اقدام به حملات سایبری می‌کنند را امضا کرد. اوباما در بیانیه‌ای که صادر کرده و روی وب‌سایت رسمی کاخ سفید قرار گرفته با بیان اینکه تهدیدهای سایبری یکی از مهم‌ترین چالش‌های امنیت ملی و اقتصادی علیه واشنگتن محسوب می‌شوند از راهبرد جامع دولتش برای مقابله با آنها خبر داده است.

جنگنده های سعودی مانع فرود هواپیمای روسیه شدند/دلیل همزمانی تجاوز به یمن و سوریه/چرا فرودگاه ها برای انصارالله اهمیت دارد/ حمایت افغانستان از حمله به یمن/حزب الله:

جروزالم پست- یک مقام ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی درباره دستیابی حزب‌الله لبنان به تسلیحات هدایت‌شونده به شدت ابراز نگرانی کرد. آویرام حاسون عضو ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در کنفرانس دفاع موشکی و هوایی در هرتزلیا گفت که ایران راکت‌های غیرهدایت‌شونده زلزال را به موشک‌های هدف‌مند تبدیل کرده است.

جنگنده های سعودی مانع فرود هواپیمای روسیه شدند/دلیل همزمانی تجاوز به یمن و سوریه/چرا فرودگاه ها برای انصارالله اهمیت دارد/ حمایت افغانستان از حمله به یمن/انگلیس:

اسپوتنیک- سر باب راسل عضو ارشد پارلمان انگلیس روز چهارشنبه در دادگاه بین‌المللی جرایم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را یک مجرم جنگی معرفی کرد. سر باب راسل پیش از این و اواخر ماه ژانویه سال جاری میلادی از انگلیس خواسته بود دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد. وی امروز در دادگاه بین‌المللی جرایم که به منظور رسیدگی به مساله جنگ غزه تشکیل شد، ابراز امیدواری کرد این اولین قدم برای پایان دادن به ظلم و ستم فلسطینیان باشد.

جنگنده های سعودی مانع فرود هواپیمای روسیه شدند/دلیل همزمانی تجاوز به یمن و سوریه/چرا فرودگاه ها برای انصارالله اهمیت دارد/ حمایت افغانستان از حمله به یمن/ناتو:

خبرگزاری تاس- تجهیزات نظامی سنگین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خاک رومانی مستقر خواهند شد. ویکتور پونتا نخست‌وزیر رومانی امروز این خبر را در پی جلسه‌ای با فیلیپ بریدلاو فرمانده اروپایی ناتو اعلام کرد. آمریکا قصد دارد تا موشک‌های زمینی (IGIS) را تا آخر امسال در رومانی مستقر کنند. سرگئی لاوروف فوریه گذشته در جریان کنفرانس امنیت مونیخ اعلام کرده بود که آمریکا قصد دارد تا بر خلاف تعهد سال 1987 این تسلیحات را در منطقه مستقر کند.

جنگنده های سعودی مانع فرود هواپیمای روسیه شدند/دلیل همزمانی تجاوز به یمن و سوریه/چرا فرودگاه ها برای انصارالله اهمیت دارد/ حمایت افغانستان از حمله به یمن/سوریه:

العالم- انور عبدالهادی مدیر امور سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در سوریه از حمله داعش به اردوگاه یرموک در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: آنها صبح امروز به اردوگاه فلسطینی یرموک حمله و بخشی بزرگی از این اردوگاه را به تصرف خود در آوردند. اردوگاه یرموک در حومه دمشق واقع شده است و بزرگ ترین اردوگاه پناهندگان فلسطینی در سوریه محسوب می شود. قبل از آغاز جنگ در سوریه حدود 160 هزار نفر در آن زندگی می کردند.

خبرگزاری سانا- یک منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که مقامات اردنی گذرگاه مرزی نصیب در مرز با سوریه را روز چهارشنبه بستند. منبع سوری افزود: دمشق مسئولان اردنی را مسئول تعلیق تردد وسایل نقلیه و عواقب اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن می داند.

المیادین- دولت تونس از تصمیم خود برای بازگشایی کنسولگری در دمشق پایتخت سوریه خبر داد. دولت تونس همچنین از دیپلماتهای سوری از جمله سفیر این کشور خواسته است که به محل کار خود در تونس بازگردند. تونس در فوریه ٢٠١٢ میلادی همراه با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس روابط خود را با دولت سوریه به شکل کامل قطع کرد. این موضعگیری در اوج قدرت یابی اسلام گرایان در این کشور و ریاست جمهوری منصف مرزوقی فرد نزدیک به آنها بود.

جنگنده های سعودی مانع فرود هواپیمای روسیه شدند/دلیل همزمانی تجاوز به یمن و سوریه/چرا فرودگاه ها برای انصارالله اهمیت دارد/ حمایت افغانستان از حمله به یمن/افغانستان:

آناتولی- احمد ضیاء مسعود نمایندۀ ویژه محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهوری حکومت وحدت ملی افغانستان در امور اصلاحات و حکومتداری اعلام کرد: حکومت وحدت ملی افغانستان در آینده‌ای نزدیک پست نخست‌وزیر را با فرمان اشرف غنی ایجاد خواهد کرد. وی افزود: تاکنون نخست‌وزیر از سوی رئیس‌جمهور افغانستان انتخاب نشده اما این پست پس از برگزاری انتخابات پارلمانی و نشست لویه جرگه تشکیل خواهد شد.

جنگنده های سعودی مانع فرود هواپیمای روسیه شدند/دلیل همزمانی تجاوز به یمن و سوریه/چرا فرودگاه ها برای انصارالله اهمیت دارد/ حمایت افغانستان از حمله به یمن/ترکیه:

سی‌ان‌ان ترکی- منابع رسانه‌ای از شنیده شدن صدای تیراندازی از اطراف ساختمان مرکزی پلیس استانبول خبر دادند. در این حمله یک نفر کشته و دو پلیس زخمی شدند. خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داده که فرد مهاجم به دفتر پلیس استانبول کشته شده است. این درحالی است که امروز دو فرد مسلح به دفتر حزب عدالت و توسعه ترکیه (حزب حاکم در این کشور) در منطقه کارتال در استان استانبول حمله کردند.








نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    لعنت بی کران خدا بر آل سعود خبیث و مرتجع چرا یمنی ها منفعل و در حضیض خذلان اندو همچون یک بره تسلیم اند و پاسخی درخورشانشان به این کودک کشان نمیدهند
  • اهوازی ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    خاک بر سر افغانستان.تمام مصیبت مردم افغانستان که توسط طالبان اعمال میشد زیر سر عربستان و امارات و پاکستان بوذ.
  • خلیج فارس ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    این اشرف غنی هم دم درآورده است.اخیرا هم در آمریکا خیلی کاسه لیسی کرده بود. امیدوارم عبدالله مواضع بهتری داشته باشد.
  • خوزستان ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    امیدوارم یمن بزودی شناورهای مزاحم را نابود کند و به تاسیسات عربستان آسیب جدی بزند.
  • علی ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    وای بر اون زمانی که افغان ها خود را در مسایل سیاسی که بزرگتراشون مربوط میشه و در حد و اندازه عقل اونا نیست دخالت کنند و نظر دهند
  • یک بی غیرت ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    مشرق این همه جور و اعتساف در حق مخاطبان و کامنت گذارانتان از برای چیست چرا کامنت های معطوف به قضیه هسته ای این قصه پرغصه هفت گنبد افلاک را منتشر نمیکنید
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    چرا اهمیت داره چون انصار الله فشنگ اسلحه مهمات موشک و...........را از برادران خودشان تحویل می گیرن
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    خاک بر سر روسیه
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    افغانستان دیگه چی میگه این وسط؟!!! حیف که هم کیش افغانی زیاد داریم یا الله
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    اینها سونی های افغان هستند که عمدتا وهابی هستند
  • مهدی ص ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    افغانستان اگه قدرت داشت از پاکستان وعربستان بدتر بود وای به حال روزی که گدا معتبر شود
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    لا اله الا الله ...اشرف غنی هم آدم شده ...
  • پسر ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    اینم از افغانستان کثیف که برای پول عربستان له له میزنه
  • امیر ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    نمک خوردن افغان ها و نمکدان شکستن آنها؟!!!!!!!!!
  • محمدمهدی ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    خواهش میکنم درست صحبت کنید،آخه بره یعنی چی... در ضمن شما خیال نکنید که وضع یمن رو بهتر از یمنیها درک میکنید،در جنگ ششم پاسخ سختی دادند ولی حالا مشغول پاکسازی جنوبند
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    توی قبرستان بقیع همین افغانیها چون فارسی بلدند با ایرانیها بحث و به مقدساتشان توهین میکنند...
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    ما را بگو به چه کسانی پناه دادیم!
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    مدتهاست عربستان یهودی پاپیچ روسیه شده و روسیه بعد زدن دست رد به سینه بندربن سلطان حسابی ازشون شاکی هست دلم میخواد یک گوش مالی حسابی به این آشغالها بدهد
  • زالوکش ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    مثل اینکه دوستان غافلند و نمی دانند افغانستان کلاً یک کشور سر سپرده آمریکاست ، نه ؟
  • علی محمد ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    دوستان مشرق ! وقت خبر اعلام حمایت غنی را نشر می نمایید بدنیست که خبر مخالفت مقامات دیگر و مردم افغانستان را نیز به اطلاع خوانندگان تان برسانید. تا موجب این همه بدبینی نشود. من به عنوان یک افغانستانی ، حکام فاسد و یهودی آل سعود را خائن الحرمین و متجاوز به یمن می دانم و عامل بسیاری از مشکلات جهان اسلام همین حکام وهابی است.
  • ali ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    من هم یک افغانستانی شیعه مقیم ایران هستم و نظرات رو خوندم از عزیزان و دوستان ایرانی که نظر دادند و تمام افغانستانیها رو متهم به نمکدان شکستن و آدم شدن و معتبرشدن گدا و غیره کردن هم با اینکه نظراتشون در جای خودش محترم هست و به عقاید اونا احترام میگذارم ولی توجهشون رو به چند نکته اساسی جلب میکنم 1-در اصل این خبر و تفسیری که از اون شده جای بحث است زیرا دکتر عبدالله به صراحتا و در توضیح این موضع گیری اشرف غنی گفته اند که منظور ایشان این است که هروقتی که صرفاو فقط به حرمین شریفین و قبله مسلمانان تعرضی صورت بگیرد خواه از طرف هر کسی که باشد دولت افغانستان نیز به عنوان یک کشور اسلامی در کنار عربستان در جهت جلوگیری از تعرض به قبله مسلمانان ایستاده است و منظوز ایشان تعرض به قبله مسلمین است و نه تعرض عربستان به یمن که این امر بشدت محکوم است کما اینکه موضع ایران در قبال دفاع از عتبات عالیات و اینکه تجاوز به حرم اهل بیت علیه السلام خط قرمز ایران میباشد ولو از طرف هر گروه و یا دولتی انجام گیرد 2- افغانستان با سابقه جنگ و خونریزی و آسیبهای زیادی که از این ناحیه دیده است همواره خواهان صلح و جلوگیری از ایجاد جنگهای جدید و تکرار مسائل افغانستان برای هر کشور مسلمان دیگری است 3-بعد از اظهار نظر اشرف غنی و قبل از توضیحات وی در نقاط زیادی از افغانستان تجمعات و اعتراضهای بسیاری از جانب احزاب مختلف و در صدر آنان شیعیان افغانستان در کابل و هرات و خیلی از شهرهای دیگر افغانستان برپا شد که با توضیحات و روشن شدن اصل منظور رییس جمهور غنی این تجمعات فروکش کرد 4-این قضیه که صرفا با موضع گیری یک فرد یا حتی رییس یک دولت تمام افراد یک کشور را با یک چوب راندن و گوشه و کنایه پراندنهایی از قبیل کامنتهای فوق الذکر و گدای معتبر شده و نمک نشناس و ... خواندن کل افراد یک جامعه که صد البته میشود به جرات گفت شاید بیش از 95 درصد افغانستانیها مقیم ایران شیعه مذهب و دوستدار سیاستهای دولت ایران( بعنوان بزرگترین و شاید بشود گفت تنها دولت شیعه مذهب دنیا و مشخص کننده جهت حرکت شیعیان و محبان اهل بیت )و مخالف صددرصد مواضع اینچنینی (البته آنطور که دوستان عزیز میپندارند) هستند و متاسفانه همیشه اولین کسانی نیز هستند که از مواضع اینچنینی بیشترین و اولین آسیب را میبینند در قضیه رانده شدگان از مرز ایران و به گروگان گرفته شدن این افراد توسط طالبان و ذکر این نکته که این افراد عموما از قومیت هزاره و شیعه مذهب بودند و برخی از انان نیز کشته شدند این نکته به عیان دیده شد که متاسفانه شیعیان افغانستان نه جایی در ایران به عنوان یک کشور شیعه مذهب دارند و نه جایی در کشور خود به عنوان یک افغانستانی: در ایران بیگانه خارجی خوانده میشوند و در افغانستان (البته از دید طالبان و تندروهای عموما تکفیری ) یک شیعه مذهب بدعت گذارمخالف اسلام تکفیری
  • سید رضی ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    من یک ایرانی؛ از طرف همه کسانیکه به شما برادران مذهبی افغان حرف اشتباهی زدند عذرخواهی میکنم ...
  • قادر ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    سگهای وهابی ازاسراییل برای مسلمین خطرناکترند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس