نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لحظاتی قبل در تنگه هرمز و خلیج فارس آغاز شد.

به گزارش مشرق، رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لحظاتی قبل با رمز یا محمد رسول الله(ص) آغاز شد.

در این رزمایش با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار سرلشکر محمد‌علی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سرلشکر غلامعلی رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار سرلشگر باقری معاون ارکان ستاد کل نیروهای مسلح، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح حضور دارند.

این رزمایش در منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار می‌شود و شناورهای مختلف نیروی دریایی سپاه به اجرای عملیات می‌پردازند.

این عملیات با رمز «یا محمدرسول‌الله (ص)» و با فرمان سردار سرلشکر جعفری آغاز شد.

این رزمایش با محوریت قرارگاه دریایی خاتم 2 برگزار می‌شود.

ماکت ناو آمریکایی با دو موشک بالستیک منهدم شد / پهپادهای هدف توسط 100 فروند شناور نیروی دریایی منهدم شد / فدوی:مین هایی داریم که آمریکایی ها تصور هم نمی کنند

«مین گذاری» تنگه هرمز توسط ده‌ها فروند شناور نیروی دریایی سپاه

عملیات مین‌ریزی توسط ده‌ها فروند شناور نیروی دریایی سپاه در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) و در منطقه تنگه هرمز صورت گرفت.

صبح امروز عملیات مین‌ریزی توسط ده‌ها فروند شناور نیروی دریای سپاه در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) و در منطقه تنگه هرمز صورت گرفت.

در این مرحله حدود 30 فروند شناور نیروی دریایی سپاه اقدام به انجام عملیات مین‌ریزی در محدوده تنگه هرمز کردند.

این اقدام با سرعتی بسیار بالا و در زمانی کم انجام شد و از این تاکتیک می‌توان در مواقع بحرانی علیه تهدیدات احتمالی بهره‌برد.

سردار فدوی در خصوص انجام این عملیات گفت: مین ریزی مهمترین دغدغه آمریکایی‌هاست .

وی ادامه داد: پیشرفته‌ترین انواع مین دریایی را در اختیار داریم که آمریکایی‌ها تصور آن را نمی‌کنند.

ماکت ناو آمریکایی با دو موشک بالستیک منهدم شد / پهپادهای هدف توسط 100 فروند شناور نیروی دریایی منهدم شد / فدوی:مین هایی داریم که آمریکایی ها تصور هم نمی کنند

ماکت ناو آمریکایی با دو موشک بالستیک منهدم شد / پهپادهای هدف توسط 100 فروند شناور نیروی دریایی منهدم شد / فدوی:مین هایی داریم که آمریکایی ها تصور هم نمی کنند

پهپادهای هدف توسط 100 فروند شناور نیروی دریایی منهدم شد

پهپادهای هدف توسط 100 فروند شناور نیروی دریایی در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص)منهدم شد.

در آغاز مرحله دوم رزمایش سپاه، پهپادهای هدف توسط 100 فروند شناور نیروی دریایی منهدم شد.

این پهپادها توسط موشک‌های دوش پرتاب میثاق و توپ‌های نصب شده روی قایق‌های تندرو منهدم شد.

ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی با موشک‌های سپاه منهدم شد

ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی با موشک‌ها و راکت‌های سپاه در تنگه هرمز منهدم شد.

لحظاتی قبل و در ادامه برگزاری رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9 سپاه در تنگه هرمز ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی که توسط نیروی دریایی سپاه ساخته شده بود طی عملیاتی همه جانبه مورد اصابت صدها راکت و ده‌ها فروند موشک قرار گرفت و منهدم شد.

این ماکت در ابعادی واقعی ساخته شده و توسط ده‌ها فروند شناور تندرو مورد اصابت قرار گرفت.

همچنین چند موشک کروز و دو موشک بالستیک نیز به این هدف اصابت کرد.

دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه اردیبهشت ماه سال جاری از شبیه سازی ناو هواپیمابر آمریکایی برای انهدام و تصرف آن در ابعاد واقعی 202 متری خبر داده بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پیش از این با تاکید بر اینکه امروز آمریکایی‌ها و همه دنیا می‌دانند یکی از اهداف عملیاتی ما، از بین بردن نیروی دریایی آمریکاست، گفته بود: انهدام ناو آمریکایی 50 ثانیه طول می‌کشد

علاوه بر نیروی دریایی سپاه یگانهای نداجا، نهاجا و نیروی هوافضای سپاه تمرینات مورد اصابت قراردادن ماکت ناوهواپیمابر را تمرین کرده‌اند.

ماکت ناو آمریکایی با دو موشک بالستیک منهدم شد / پهپادهای هدف توسط 100 فروند شناور نیروی دریایی منهدم شد / فدوی:مین هایی داریم که آمریکایی ها تصور هم نمی کنند

سردار فدوی: تحویل موشک کروز غدیر با برد 300 کیلومتر در هفته آینده

فرمانده نیروی دریایی سپاه از تحویل موشک کروز غدیر با برد 300 کیلومتر به نیروی دریایی سپاه طی هفته آینده خبر داد.

سردار حسین فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در جریان نهمین رزمایش پیامبر اعظم که در تنگه هرمز در حال برگزاری است گفت: هفته آینده موشک کروز غدیر با برد 300 کیلومتر تحویل نیروی دریایی سپاه خواهد شد.

وی اضافه کرد: برد موشک های ما به جنوبی‌ترین مکان آبهای منطقه می‌رسد و اهداف متحرک را از پسابندر تا شمال خلیج فارس مورد هدف قرار می‌دهیم.

نهمین رزمایش پیامبر اعظم 9 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز در حال برگزاری است.

شلیک 2 موشک کروز نقطه زن از بالگرد به ناو هواپیمابر

برای نخستین بار در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) موشک نقطه زن از بالگرد به ناو هواپیمابر شلیک شد.

برای نخستین بار در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) سپاه موشک نقطه زن از بالگرد به ناو هواپیمابر شلیک شد.

شلیک موشک‌های فاتح 110 و زلزال علیه اهداف ثابت زمینی

موشک‌های فاتح 110 و زلزال علیه اهداف ثابت زمینی در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم سپاه شلیک شد.

موشک‌های فاتح 110 و زلزال علیه اهداف ثابت زمینی به هدفی در یک جزیره غیر مسکونی به فاصله 270 کیلومتر در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم شلیک شد.

ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی توسط نیروهای ویژه تصرف شد

ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی توسط نیروهای ویژه و تکاورهای نیروی دریایی سپاه به وسیله بالگرد و دو شناور تصرف شدند.

در مرحله نخست رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9 سپاه که از صبح امروز در منطقه عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شده است مدل شبیه سازی شده ناو هواپیمابر آمریکایی توسط نیروهای ویژه و تکاورهای نیروی دریایی سپاه به وسیله بالگرد و دو شناور تصرف شدند.

در بخش سوم از روز نخست رزمایش بزرگ سپاه، قایق های تندرو سپاه موفق شدند که با تهاجم به ماکت ناوهواپیمابر آمریکایی، با شلیک 400 فروند راکت 107 میلیمتری و شلیک‌ موشک‌های نصر از روی قایق‌های تندرو سپاه، این ناو را منهدم کردند.


سرلشکر جعفری: توانمندی‌های نظامی ایران برای تامین امنیت خلیج فارس است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هدف رزمایش پیامبر اعظم (ص) برقراری امنیت در منطقه خلیج فارس است، گفت: منطقه دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس در تسلط کامل نیروی دریایی سپاه قرار دارد.

سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه، در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) پیرامون جزئیات این همایش، گفت: تا این لحظه این رزمایش که با قدرت ایمان و فناوری حاصل شده توسط نیروی دریایی و هوافضای سپاه برای تمرکز بر روی شناورهای دشمن انجام گرفته، به تمامی اهداف خود رسیده است.

وی افزود: قسمت‌های بعدی این رزمایش را در بخش زمینی فردا خواهیم داشت که در عرصه‌‌های دیگر و با تاکتیک‌های دیگر انجام خواهد گرفت.

سرلشکر جعفری در ادامه با بیان اینکه در این رزمایش به دشمن نشان دادیم این توانایی‌هایی که فراهم کردیم برای برقراری امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است، گفت: این رزمایش بازدارنده است تا دشمنان ما قصدی برای اعمال قدرت یا ایجاد ناامنی نداشته باشند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر این موضوع که هدف ما برقراری امنیت برای شناورها در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است، گفت: پیام این همایش به کشورهای منطقه و متحدین ما، پیام اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و پیام امنیت و صلح منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است.

وی افزود: ما در این باره برادری‌مان را ثابت کردیم که مشکل ما دشمنان فرامنطقه‌ای هستند و ان‌شاءالله روزی وحدت و همدلی کشورهای منطقه بیشتر شود تا دشمن ما منطقه را ترک کند و منطقه امنیت کامل یابد.

سردار جعفری در ادامه پیرامون استفاده از دانش بومی در فناوری‌ها در این رزمایش گفت: سلاح‌ها و فناوری‌هایی که امروز به نمایش گذاشته شد برگرفته از تجربیات بعد از جنگ تاکنون است. البته سلاح و امکاناتی که ما امروز در اختیار داریم قابل مقایسه با زمان جنگ نیست و دشمن ضربه‌ای که از ما خورده است را فراموش نکرده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه تصریح کرد: این فناوری‌های پیشرفته امروز ما وقتی با نیروی ایمان ما مخلوط می شود ،قدرت بی‌نظیری را ایجاد می‌کند. البته ما دلمان نمی‌خواهد این را به امتحان واقعی بگذاریم اما اگر چنین وضعی پیش بیاید قطعا منطقه دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس در تسلط کامل نیروی دریایی سپاه خواهد بود.

وی با بیان اینکه هدف این رزمایش تأمین امنیت منطقه در مواجهه با دشمن خارجی است، گفت: پیام این رزمایش بازدارندگی است از اینکه دیگران حواسشان را جمع کنند و پیرامون حریم امنیتی جمهوری اسلامی اقدامی نکنند. ما خودمان را مدافع امنیت تنگه هرمز می‌دانیم و این را امروز در این رزمایش به دنیا نشان دادیم.

رژه شناورهای تندرو و ناوچه های موشک‌انداز سپاه از مقابل جایگاه

صدها فروند شناور تندرو، ده‌ها فروند ناوچه موشک انداز سپاه و 50 سامانه موشکی ساحل به دریا در آخرین مرحله از روز نخست رزمایش پیامبر اعظم (ص) از مقابل جایگاه اصلی رزمایش رژه رفتند.

در آخرین مرحله از روز نخست رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صدها فروند شناور تندرو و ده‌ها فروند ناوچه موشک انداز و 50 سامانه موشکی ساحل به دریا به صورت متحرک از مقابل جایگاه اصلی رزمایش رژه رفتند.

نهمین رزمایش پیامبر اعظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محدوده تنگه هرمز در خلیج فارس در حال برگزاری است.

رژه جنگنده‌های نهاجا و بالگرد شاهد در رزمایش سپاه 

در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) که صبح امروز در تنگه هرمز و توسط نیروی دریایی سپاه آغاز شد، سه فروند جنگنده اف 4 نیروی هوایی ارتش از مقابل جایگاه رژه رفتند.

همچنین چندین فروند بالگرد شاهد مسلح به موشک کروز نصر و پهپادهای مختلف سپاه از جمله پهپاد شاهد 129 از مقابل جایگاه رژه رفتند.

در آخرین مرحله از روز نخست رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صدها فروند شناور تندرو و ده‌ها فروند ناوچه موشک انداز و 50 سامانه موشکی ساحل به دریا به صورت متحرک از مقابل جایگاه اصلی رزمایش رژه رفتند.

فدوی:آمریکا نگران بسته شدن 19 کانال خلیج فارس است 

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در آغاز مرحله اول این رزمایش که صبح امروز در منطقه عمومی تنگه هرمز و جزیره لارک صورت گرفت با بیان اینکه در کل جغرافیای خلیج فارس متکی به کانال هستیم، اظهار داشت: ۱۹ کانال در این محدوده وجود دارد که اگر بسته شود، هیچ ترددی به جنوب خلیج فارس انجام نمی شود و این یکی از نگرانی های آمریکایی هاست.

وی افزود: آمریکایی ها خودشان می گویند از جنگ دوم خلیج فارس به بعد ۲۲ فروند از شناورهای پیشرفته آنها آسیب جدی دیده است که ۱۹ مورد آنها ناشی از عملیات مین ریزی بوده است و سایر آنها در حملات هوایی و رزمی آسیب دیده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: این در حالی است که در زمان آن جنگ ابتدایی ترین نوع مین ها در خلیج فارس به کار گرفته شده بود، اما از آن زمان تاکنون در تحقیقات دریایی سپاه فرآیندهایی را در حوزه مین ریزی به کار گرفته ایم که غیر قابل تصور است.

دریادار فدوی خاطرنشان کرد: مین هایی که در این مرحله از رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) در عملیات مین ریزی به کار گرفته می شود، از نوع رزمی و تامینی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میلادی بزرگترین رزمایشی که آمریکا و متحدان آن انجام دادند برای مقابله با پدیده مین ریزی بوده است و هیچ موفقیتی در زمان جنگ برای مقابله با این پدیده نداشته اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 108
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • علی ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    آفرین.ماشاالله
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    جوووووووووووووووووووووووووووووونم رزمایش جدید دلمون تنگ شده بود :) مرگ بر آل سقوط لعنت بر انگلیس
  • ایرانی ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    چرا پخش نمیشه مات ببینه فقط خبراش هست باچندتا عکس
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    1 0
    موشک بالستیکا که اصلا نخورد!!! اصلا نشون هم نداد!
  • مبتدی ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    خداوند یارویاورتان
  • مبتدی ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    خداوند یارویاورتان
  • امیر ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    خداوند یاور سرهنگ های کشور عزیزمان ایران
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    شبکه خبر
  • گلرخ ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    من از واژه تنگه هرمز لذت میبرم و اصولا زیباترازاین واژه در قاموس افکارم وجودندارد
  • مصطفی ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    از حقوقدانامون که چیزی در نیومده باز دست سرهنگامون درد نکنه که هم تو جنگ گل کاشتند هم الان
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    خدا قوت کاش چند نفر از این دلیران کارامد و مسئولیت پذیر در اقتصاد داشتیم
  • reza ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    eyyyyyyyvwal damet gar gol goftiii
  • امین ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    خسته نباشید دلاوران سپاه بابای منم الان تو محل رزمایشه یه ماه ندیدمش دلم خیلی تنگه واسش از یه ماه پیش رفتن جنوب ولی وقتی توانمندی و صلابتمونو به نمایش میذارن و تو دل دشمنای این ملت ترس میندازن با دلتنگیم کنار میام خسته نباشین جان بر کفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • سجاد ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    درست موقعی که شلیک شد از صداش طوری وحشت کرده بودی که رفتی لباس عوض کنی دیگه فرصتی برا دیدنش نموند که ببینی . الان وضعت چطوره ؟؟ بهتری یا نه سنجد بدم بهت روبراهت کنه ؟؟
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    یه سوال زدن ماکت که در واقع چیزی نداره یعنی ماکته نه اون همه تجهیزات و نه... یعنی زدنش الکی همچین میگین زدن خب ماکت زدن که چیزی نیست وقتی که فقط ماکت
  • بوشهر ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    آن روزهایی که دست مبارزان جنوبی خالی بود و غربی ها ناو و هواپیما و توپ و پیاده نظام داشتند هرگز موفق نشدند ایران را بگیرند و جز نقشه های مستعمره بدانند امروز اگر کم داشته باشیم فقط همت و شجاعت میخواهد. بوشهر فسقلی یک نبرد با هلندی ها داشته و سه نبرد با برتانیایی ها و یک عملیات استشهادی علیه امریکایی ها
  • رضا ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    با سلام. ابعاد ناوهای هواپیمابر سری نیمیتز 333 متر است نه 202 متر. با یک سرچ ساده خواهید فهمید !
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    عامل عقب‌ماندگی ما همین طرز فکر شماست که فقط دنبال تخریب گروه مخالف خودت هستی. لعنت بر این طرز فکر!!
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 1
    عالی بود. فقط یه نکته اینکه یه ناو هواپیمابر کلاس نیمیتز، حدود ۳ هزار نفر خدمه داره. چه‌طور با دو تا قایق می‌خوایم تصرفش کنیم؟
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    خوش بود گر محک تجربه آید به میان / تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
  • مجید ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    فیلم برداری و تدوین از رزمایش ضعیف و اماتوری بود.خبرنگار بیچاره بارها چند جمله رو تکرار میکرد و انگار برنامه و ترتیب مرحله رزمایش رو بهش نداده بودن.باید چندتا صحنه نزدیک و حرکت اهسته از پرتاب موشک ها از سکو ها و قایق ها بزارن.گروه فیلمبرداری داعشی ها مجهزتر و حرف ای تر بودن
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    1 0
    شما تا به حال یه ناو هواپیما بر رو بدون ناو گروه دیده اید ؟ به نظرتون میشه از بین اون همه ناو پاسور و محافظ با انواع و اقسام سیستمهای پدافندی گذشت و رسید به جایی که با مینی کاتیوشا بشه به ناو حمله کرد ؟ به نظرتون ممکنه که سیستمهای هشدار دهنده و فرماندهی صحنه جنگ ، مثل آواکسها , ایجیزها ، قایقها و هلیکوپتر موشک انداز ما رو نبینند ؟ به نظرتون ممکنه که هیچ هواپیمایی قبل از رسیدن قایقها به محدوده پرتاب موشک ، از روی ناو بلند نشه ؟ ممکنه پاسورها دست به حمله پیشگیرانه نزنند ؟ میشه سپر موشکی نتونه موشکهای نور رو بزنه ؟ میشه فالانکسها هم نتونن لطفا ؟ میشه نورها از زره ناو هواپیمابر دشمن رد بشن یا سوراخش کنن حداقل ؟ میشه هفت هشت هزار نفر خدمه و نیروهای روی ناوها همینجوری وایسن تا ما هلک و هلک بریم بکشیمشون ؟ میشه کد نسوز کردن بازی رو قبل از درگیری وارد کنیم ؟ اگر میشه ... تبریک میگم ... مانور عالی بود ! حالا بشینیم تا غریبه ها و نامحرم ها این نمایش رو تحلیل کنند ... بد و بیراه نگید بهم خواهشا ... احساس یه پسر بچه کتک خورده رو دارم الان
  • نصیر ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    ماکته اصلا غرق نشد....شلیک موشک های بالستیک دریایی رو هم اصلا نشون ندادن.... آفرین بر صداوسیما
  • radamردام ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    درست این جای بسیار خوشحالی داره موفقیت ارژشمندی بوده، من چقدر ساده بودم که فکر می کردیم که ایران داره ناو هواپیمابر می سازه این تفکر شیرینی این موفقیت برای من بشخصه کم رنگ بود چه فکری می کرم چی شد
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    خبر و کامل می خوندی دو سوم نیمیتز
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    کاملن با ناشناس 12.17 موافقم
  • دکتر ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    لطف کنید فیلم شلیک دو موشک بالستیک ادعایی رو بزارید
  • سعید ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    باز هم تصویر برداری و تبلیغات ضعیف
  • شاپرک ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    جای شکر داره که از ماکت ناو آمریکایی شکست نخوردیم
  • شاپرک ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    جای شکر داره که از ماکت ناو آمریکایی شکست نخوردیم
  • محمدرضا ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    باوجودشلیک موفق موشکهااماخطای چندمتری باز درموشکهاپیدابود.بهترین راه برای زدن ناوهای هواپیمابر امریکایی زدن اونهاازچندین نقطه ی مختلف است زیراناوهای هواپیمابرامریکایی مجهزبه سیستمهای ضدموشکی هستندواین کارباعث سردرگمی اونها میشه. به امیدپیروزی رزمندگان اسلام
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    دوست گلم اول اینکه من به شخصه غلط کنم بخوام بد وبیراه بگم که به یه هموطن که فقط سوال داره و مملکتش رو هم دوست داره دوم اینکه شاید نتونم جواب سوالهای خوبت رو خوبتر بدم که البته جوابهاش رو بلدم اما یک چیز رو میخوام عرض کنم و حتی اگر کلیشه ای بود لطفا بهش فکر کن: آیا چیزهایی که شما بلدی رو میشه که متخصصایی که بالستیک میسازن و کروز میسازن و شناور میسازن و متخصص جنگال هستن و ..... ندونن؟ همین :)
  • مهرداد ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    درود بر پدر بزرگوارت. انشالا سایش همیشه بالای سرتون باشه
  • مهرداد ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    خب هرچه بزرگتر زدنشونم راحت تر. تو چرا ناراحتی؟
  • مهرداد ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    سه هزار نفر نه ، 6458 نفر دقیقا
  • دکتر سعید ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    کلمه هرمز در ایران قدیم به معنی "خدا" است که به نامهای دیگر اورمز و اهورمزدا نیز بوده است. پس تنگه هرمز=تنگه خدا
  • احمد ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    باریک به بچه های سپاه
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    برو نگاه کن دو حقوق دان توانستند حق مردم را بگیرند یکی احمد قوام و دیگری دکتر مصدق.
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    آفرین به بچه های با غیرت سپاه. از بعضی از نظرات مغرضانه میشه نتیجه گرفت کار ارزشمندی انجام شده چون اگر کار بی ارزشی بود اینقدر یه عده اینقدر غر نمی زدن و این مطلب برای سایر اخبار مشرق و بعضی خبرگزاریهای ارزشی دیگه هم صادق هست. به هرکسی که بد وبیراه میگن و از هر کاری که خورده میگیرن احتمالا یه خیری درش هست و باید دربارش تحقیق کنید
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم.....
  • ش ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    سجاد چقدر با مزه ای....ههههه...حاجی سیستم سیم 3 هیچ کاری نکزد؟؟؟؟سوپر هورنتا چطور؟؟؟8 سال با عراق جنگیدیم با نیروی هوایی پیشرفتمون چکار کردیم؟؟؟حالا میاین میگین با دنیا میجنگیدیم...امریکا اخر جنگ مستقیم وارد شد که 50%نیروی دریاییمون نابود شد.هشدار به پایگاه بندرعباس داد در عملیات اخوندک که جنگنده بلند بشه بمباران میشن...بسیجیای توهمی...
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    اولا اینجوری که از عکس پیداست موشک خورده اونورش تو آب! دوما فرق ماکت با واقعی اینه که واقعیش علاوه بر داشتن چند ناو محافظ و پشتیبانی هوایی و ماهواره ای و آواکسی مجهز با پشتیبانی دفاع ضد هوایی دفاع ضد موشک دفاع فاصله نزدین دفاع ارتفاع پست و بدنه زرهپوش است که درماکت وجود ندارد و در نتیجه پایان کار به این آسانی نیست. سوما برای نابودی این ناوها تهام باید بحدی قوی باشه که این ناو کاملا و سریعا غرق بشه در اینصورت تصرفش توسط نیروهای ویژه هلیبورن امکنپذیر نیست پس ادعای تصرف در عین انهدام نمیشه کرد چون در صورت عدم انهدام کامل ۴۰۰۰ سرباز این ناو دستشون تو پوست گردو نیست که توسط ۳۰ نفر تسلیم بشن. چهارما شناور واقعی با سرعت حدود ۳۰ نات در حرکته و زدنش بسادگی ماکت ثابت بدون پیشران نیست. اما نهایتا ساخت این ماکت برای بدست آوردن فرمولهای هیدرو استاتیکی و اندازه و قوس های ورقهای برش داده شده برای ساخت شناور واقعی و تست شناوری و تعادل و کشش سطحی و اسطکاک و فشارهای وارده به سازه به طرح بدرد میخوره که کار قابل قبولیه! احتمالا برداشت واقعی غرب هم از ساخت این ماکت بر خلاف اظهارات سطحی و رسانه ای قبلیشون برای تست هدف قرار دادن نیست بلکه تست برای ساخت ناو واقعی توسط ایران هست.
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    ناشناس گرامی یه خورده اگه به این فرماندهان اعتماد کنی همه چی حل میشه...مگه بده مارو می خوان..
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    1 0
    ببخشید یک سوال داشتم اول تصرف کردین بعد انهدام کردین یا اول انهدام کریدن بعد تصرف کردین ممنون میشم به این سوال پاسخ بدین
  • مهیار ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    فسقلی نگو! فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززه ماشاالله
  • مهدی ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    تو چرااینقدر عصبی هستی بیا تا خودم یه تنه چن تاشونو تو خلیج فارس باتیرکمونم برات بزنم حالشو ببری ناشناس غریبه!
  • محسن ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    من دیدم صفاکردم.
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    اسراییل را نابود کنید...
  • رجب ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    اول محاصره کردیم ماکتو بعد یگانهای تکاور وارد عمل شدن با کمک نیروی هوای .
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    1-اول قایق ها نزذیک میشن 2- در فاصله 150 متری می ایستن 3- قایق سر گروه بلندگو دست میگیره ( از این وانتی ها ) و به صورت مسالمت آمیز تهدیدشون میکنه که با زبون خوش تسلیم شن وگرنه با 3 تا موشک بالستیک ازشون پذیرایی میشه . تا این جای کار اگه تسلیم شدن که هیچ قضیه حلله .. اگه نه که fire in the hole.... و اون 6458 نفر تبدیل میشن به 250 نفر که توان راه رفتن هم ندارن و اون موقع میشه با همین چنتا قایق ناو رو تسخیر کزد ..........................
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    نکنه توی ناو دشمن بودی این مانور بود، به زودی خودشو هم میزنیم
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    یعنی اینهمه توانایی دارند و پهپادهای ما به راحتی ازشون پخش مستقیم فیلم پخش میکنند جلوی وزیر دفاع روسیه ؟ آفرین به بچه های سپاه . شما هم زیاد گیم بازی نکن تا دنبال کد نسوز کردن بازی نگردی داداشم!
  • ناشناس ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    ماشاءالله حزب الله .
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    بالاخره تصرف شد یا غرق شد؟
  • ياور ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    به نام خداوندي كه سربازانش از هيچ چيزي جز وي باكي ندارند و از هيچ جز خط او پيروي نميكنند. برادران سپاهي من‏، خيلي دوست دارم كلماتي را پيدا كنم كه صادقانه‌ترين احساسم را به شما منتقل كند. از اينكه برادراني چون شما دارم به خودم ميبالم. به اينكه شما هم ميهنم هستيد افتخار ميكنم. دست تك تك شما را در هر كجاي ايران عزيزمان كه هستيد به مهر ميفشارم و با عشق ميبوسم. آرزو ميكنم هميشه پيروز باشيد.. هميشه در برابر تمام دشمنانتان پيروز باشيد. هميشه دعايتان ميكنم... خدا پشت پناهتان.. دل ما را شاد كرديد.. خداوند به شما و خانوادهتان عزت و پيروزي و سلامتي بيشتر بدهد. خاك راهتان: علي گلدوز مطلق (ياور)
  • ياور ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    انشاالله اين كار را خواهيم كرد. فراموش نكنيد كه صهيونيست‌ها خودشان چشم بسته به سوي پرتگاه در حركتند. اشنالله ما اين حركت را سريعتر خواهيم كرد
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    ناشناس ۱۳:۰۷ عزیز، جواب شما اینه که متخصص‌های ما این‌چیزها رو بلدن اما این بهترین کاری است که از دست‌شان برمیاد و در توانشونه.
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    فرمانده‌های ما خیلی خوب از امکانات تدافعی ناوهای واقعی و پشتیبانی‌های احتمالی خبر دارن. به همین خاطر موشک بالستیک متحرک با خودرو را ساختیم که از کبلومترها دورتر از ساحل قابل شلیک هست و غیرقابل انحراف (روی هدف قفل میشه). این کار یه حرکت جنگ روانی بسیار موثر بود علیه آمریکا. هرچند اون‌ها هم همین حرف‌هایی که ما در کامنت‌های اینجا زده‌ایم رو میزنن، اما ته دلشون سست میشه. این مهمه.
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    این افرین و ماشاالله منفی دادن داره؟؟ شما دیگه چه قماشی هستید
  • افشین تهران ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    جناب ش از امریکا سوپر هورنت زمانی کارایی داره که ناو حاملش قدرتی داشته باشه.در ضمن ما با دنیا سر جنگ نداریم و این ارباب جنایتکار تو هست که هرفتنه ای در هرجایی که شروع میشه در صف اول قرار داره.اگه ایرانی هستی که فکر نکنم باشی چیزی جز خائن برازنده تو نیست در ضمن در پایان جنگ امریکا طبق فرموده امام هیچ غلطی نکرد دوتا قایق تندرو از سپاه رو زد بجاش یک بالگرد ش ترکید و دوتا ناوچه ایرانی رو زذ بجاش ببین چندتا از کشتیهاش مورد حمله و اصابت قرار گرفتن.اینجا تنگه هرمز هست نه رود میسیسیپی.اینقدر در عشق عمو سام غرق شدیکه فکر میکنی امریکا یعنی دنیا!!این فقط گوشه ای از تواناییهایی بود که فعلا اربابت باید ببینه وای به اونایی که ندیده.
  • افشین تهران ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    مصطفی جان درسته حقوقدانها انتظاری که ازشون میرفت رو براورده نکردن اما امروز جای گفتن این حرفها نیست امروز باید همه متحد و در یک صف بزنیم تو دهن امریکا.ضمنا امروز اقای روحانی در قم سخنرانی کرد که ازش انتظار داشتیم.با اقتدار کامل و کاملا روشن برای دشمنان ایران.
  • افشین تهران ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    دم پدرت و تمام همرزماش گرم.
  • افشین تهران ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    اولا مانور در تمام دنیا به همین شکل برگزار میشه بر پایه دشمن فرضی چون اصلیش که اگه باشه اسمش جنگه و دوما این ماکت متحرک بود و برای سنجش دقت و تمرین تاکتیکها و تمرین نفرات بهترین گزینه هست و سوما این مطلب رو همه میدونن که جنگ واقعی با مانور فرق داره و فقط این یک شبیه سازی هست و نمایش قدرت ادوات و نفرات.شما چرا سعی داری کاریکه تمام دنیا انجام میدن رو زیر سوال ببری و از ارزشش کم کنی؟؟شاید فکر کردی که فقط خودت از این هوش سرشار برخورداری؟این زدن ماکت که میگی حامل پیام بسیار روشنی برای دشمنان ما در ابهای خلیج فارس که 30درصد انرژی جهان ازش میگذره رو بهمراه داره.
  • افشین تهران ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    بوشهر پرچمدار غیرت ایران و ایرانیست در صف اول مبارزه.
  • افشین تهران ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    اگه کوچیکتر رو اینجوری زدن بزرگتر رو بهتر میزنن.مهم متحرک بودنش هست و دقت موشکهای کروز و بالستیک.
  • افشین تهران ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    شما تصور کن بعد از اینهمه موشک و راکت خوردن در اون ناو چه خبر هست؟ایا اونا باید بجنگند و غرق بشن یا تسلیم بشن و زنده بمونن؟با توجه به روحیه این اشغالگران اموزش دیده که در زمان دستگیری دوبار نیاز به لباس زیر پیدا کردند شما فکر میکنی کدام گزینه انتخاب بشه؟؟
  • ایمان ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    الله اکبر الله اکبر الله اکبر
  • افشین تهران ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    دوست عزیز شما سوال کردی و باید منتظر جواب باشی نه بدوبیراه!این عواملی که شما گفتی همه وجود داره اما صدها تاکتیک برای مقابله با اون هست چرا که همین ناوهای چند میلیارددلاری اگه فقط رادارشون رو از دست بدن اونوقت با لگن فرقی ندارن که شاید بشه اینکار رو با یک یا چند پهباد رزمی انجام داد یا برای حمله از دوموشک بالستیک و کروز به 50موشک دستور حمله داد و بجای 50قایق تند رو از 500 قایق تندرو که البته موشکهای اونا بردی 200کیلومتری دارن و 300غدیر هم که هفته اینده میاد استفاده کرد و بجای یک بالگرد از چند بالگرد و چند جنگنده استفاده کرد چرا که ما در خانه میجنگیم برای حفظ ان و قرار نیست که همه چیز رو از هزاران مایل دورتر بیاریم.این پیش پا افتاده ترین روشی بود که میشد گفت حالا تاکتیکهاییکه فرماندهان که 8سال هم جنگیدن حتما دارای کیفیتی بالاتر هست ضمن اینکه در هر جنگی هردو طرف تلفات میدن و قرار نیست که اینجور عملیاتی بدون تلفات باشه.ما از توان موشکی بالا و تعداد واقعا بالتری قایق تندرو در این منطقه برخورداریم و این باعث بازدارندگی در دشمن شده والا قرار نیست که کشور گشایی کنیم.
  • افشین تهران ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    بارها اعلام شد که این ماکت هست و برای رزمایش ازش استفاده خواهد شد.
  • افشین تهران ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    اولا گذاشت شبکه خبر چند بار هم گذاشت و دوما شما دیگه خیلی داداش عقبی .امریکا از توسعه موشک ادعایی شکایت داره؟که دائم اظهار نگرانی میکنه.در مورد موشک خلیج فارس اولین موشک بالستیک دریایی با دقت بالا و برد بالا.تمام دنیا هم دیدن و هم در موردش دهها مقاله و برنامه گذاشتن انوقت هموطن ما میگه ادعایی!!!نه داداش از چین خریدیم فقط هم دوتا بود!!!!
  • افشین تهران ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    عزیز جان این ماکت متحرک بود ونه ثابت.دوما از کجای فیلم فهمیدی خورده انورش تو اب سوما دفعه بعد که واقعیشو خواستن بزنن با چندتا حمله میکنن تا هم نخوره انور ش تو اب و هم پدافندشون بحال بیاد و هم از سربازهاش فقط یه مشت چلاق بمونه که بشه گرفتش.حالا شما مشکل دیگه ای هم داری؟؟
  • افشین تهران ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    بعد از خوندن یک سری مطالب مغرضانه این نظر باعث کمی شادی شد.شما بگو داداش تایتانیک زنه بود یا مرده؟؟تا من جوابت رو بدم.
  • افشین تهران ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    قرار نبود غرق بشه و در واقعیت هم به این راحتی که نباید همچین سامانه ای زیر اب بره.
  • افشین تهران ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    دوستان مطمئن باشید که این گوشه ای از توان نیروهای مسلح ایران هست و طبق معمول برگهای برنده همیشه برای روز مبادا وجود دارد.این مانور حامل پیامی روشن به دشمنان ایران که متاسفانه امروز طرف مذاکره هستند هم داشت و گذشته از اون تمرین خوبی هست برای انجام تاکتیکها و گرفتن عیوب احتمالی که ممکن هست در جنگ افزارها مون داشته باشیم.این یک نمونه کوچک از یک حمله احتمالی بود نه تمام قدرت این نیروها اما چیزیکه از همه ناراحت کننده تر هست اینه که هر ادمی وقتیکه کشورش پیشرفتی اونم در این سطح که دفاعی هست و باعث امنیت مردم میشه باید خوشحال بشه اما چرا بعضی افراد دارن از درون میسوزن؟؟اگه این قدرت در نیروهای مسلح نباشه ایا مال و جان و ناموس ما و شما در امنیت خواهد بود؟؟؟
  • Danial ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    دمتون گرم دمتون گرم واقعا که باید تقدیر و تشکر کرد از وطن فروشامون.همین هایی که به راحتی تو جنگم مارو فروختن.بجای خوشحال شدنتون فقط دارید ادعا میکنید که ناو امریکا اینجوریه ما موشکامون نمیرسه و نمیشه و از این شرو پرات.بابا خجالت بکشید .افتخار کنید که کشورتون داره پیشرفت میکنه...منی که سواد و اطلاعات ندارم میفهمم که یک ناو هواپیما بر چه تجهیزات تدافعی و چه نیرو هایی پشتیبانیش میکنن ....اما یک مهندس هوا فضا و اون فرمانده ها که اونجا نشستند این چیزارو نمیدونندو فقط شما با سوادا و مطلع ها میدونید.ایران تا الان ثابت کرد که همیشه با ضعیف ترین تجهیزاتش جلوی مدرن ترین و قوی ترین تجهیزات وایستاده و تا الاتم روی هم امریکا هم اسراییل و هم انگلیسو کم کرده.دمتون گرم شما همون هایی هستید که جنگ نشده در میرید.هر وقت جنگ شد ویک متر از خاکمونو دادیمو شکست خوردیم اونموقع بیاین ادعا کنید امریکا فلانه.فعلا که تو این چند ساله با همین ابتکاراتمونه که امریکا گوه زده و جلو نمیاد
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    به نظرم به غنیمت میگرفتیمش آخر داستان خیلی هیجانی تر میشد
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    آقای ش. شرایط الانو با سال 67 مقایسه میکنی داداش؟ تو سال 66 تا 67 آمریکا تعداد ناوهایی که از دست داد از ما بیشتر بود. ناو ساموئل بی رابرتز و نفتکش بریجتون رو یادت رفته؟ اون موقع فانتوم های ما فقط ماوریک داشتن که قدرت و برد محدودی داشت. ولی آمریکا واسه جنگنده هاش موشک های لیزری با برد بالای 100 کیلومتر داشت که سهند و سبلان رو باهاش زد. اون موقع قایق های تندروی ما با کاتیوشا میرفتن سمت ناوهای امریکا. اما حالا رو فانتوم ها قادر 200 کیلومتری نصب شده، رو قایق ها هم نصر و نور و قادر، و خلیج فارس بالستیک ایرانی آمادست هر هدفی رو در 300 کیلومتری ساحل بزنه. غدیر و یونس هم آمادن سریعترین اژدر جهان یعنی حوت رو به سمت ناوها شلیک کنن. حالا این دفعه اونی که هشدار میده ماییم داداش.
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    پ نه پ میخوای به بچه های آمریکن بگیم واسه تمرین صف بکشن تو ناو ما بهشون تیراندازی کنیم تا اسلحه ها و موشکهامونو تست کنیم، هر کی هم تیر خورد غصه نخوره دیه شو میدیم به باباش! پسر خوب تو واسه تمرین تیراندازی مگه نمیری به سیبل شلیک کنی؟ نکنه میری به رفیقت میگی تو بدو من بزنمت چون زدن سیبل چیزی نداره؟!!!!! خب این ماکتم همونه دیگه یه سیبل واسه تمرین هدفگیری موشکهاست عزیرم.
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    فیلمش رو دیدم سرعت برخورد موشک به ناو به ویژه در صد متر آخر خیلی کمه طوری که براحتی میشه مورد هدف قرارش داد و مانع از اصاب نهایی به هدف شد
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    ش چقدر باغیرتی!!طبس رو فراموش کردی که بدون شلیک حتی یه گلوله آمریکای عزیزت چجور عین احمقا فرار کرد
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    توی دریای خزر هم برگزار کنید تا روسیه هم حساب کار دستش بیاد.
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    آیا میدانستید توان هوایی یک ناو هواپیمابر آمریکایی با حدود ۸۰ هواپیما، از کل توان نیروی هوایی ایران بیشتر است؟
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    چرا با ماكت اينكارو تمرين مي كنيد نمونه هاي واقعي كه توي خليج فارس دارند مي چرخند هيجانش هم بيشتره
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    ناوهای هواپیمابر چندین سامانه ی دفاعی مانند فالانکس rim116 استاندارد و..چند سامانه ی جنگال دارند.چند میلیارد دلار خرج یه ناو میکنند که ما به راحتی بزنیمش.
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    نوکرم
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    واقع نگر باشید این سلاح هایی که قایق های تندرو داشتن بیشتر به درد حمله به ناوشکن میخوره تا ناو بزرگ فقط و فقط امیدمون به موشک خلیج فارس هست به امید موفقیت روز افزون فرزندان ایران زمین و غیور مردان سپاهی و ارتشی
  • ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    به نظر من باید به پیام این رزمایش توجه شه نه به سلاح و مهمات!
  • ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    روحانی مچکريم
  • ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    داداش زیاد سخت نگیر پیر می شی ها!! همه می دونیم این فقط و فقط یه هشدار .یه هشدار خیلی خیلی کوچیک هستش. مطمعنا به ای موضوعی که شما گفتید توجه کردن!! و قسمت اکشن و جالبش انشا الله در جنگ واقعی !! خب زیاد سخت نگیر داداش!! :)
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    چرا جنگ روانی تسلیحات آمریکا رو نمی گی ها. آر کیو 107 رو فراموش کردی که پشت سر این پهباد چقدر خرج جنگ روانیش شده بود!"بشتابید بشتابید آر کیو .... معروف به جنور قندهار " :) چی شد که گرفتنش ها؟ پس زیاد قود قود نکن قود قود قودا!! (:
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    خواستن دستاورد ها مون یه روزه لو نره!
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    به نظر من باید به پیام این رزمایش توجه شه نه به سلاح و مهمات!
  • manamhamintor ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    death to amrika
  • ناشناس ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    راستی از4تاموشک که اخبار گفت کدومش برخورد کرد؟همش قایق های تندرو ماکت رو زدند.
  • افشین تهران ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    مهندس اون سرعت نمایش فیلم هست که پایینه تا شما بتونی موشک رو ببینی و در ضمن موشکهای کروز اغلب زیر صوت سرعت دارن نه مافوق صوت.
  • فرید ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    ناو های سری نیمیتز 333 متر طول دارن و 10 فروند از اون ها تاحالا ساخته شده و میتونن بالای 5000 خدمه شامل خدمه پرواز و خدمه ناو و سرباز ویا مجروحان جنگی با خود حمل کنند. بالای 80 فروند هواگرد با سوخت و مهمات کامل حمل میکنند . نیروی محرکه این ناوها دو راکتور هسته ای هست که با یکبار سوختگیری 20 سال حرکت میکنند . بزرگ ترین نقطه ظعف این ناو ها اندازه بسیار بزرگ ان هاست که سطح مقطع راداری زیادی دارن وشناسایی ان هارا از فاصله ی بسیار دور ممکن میکند به طوریکه کارشناسان نظامی ناوهای هواپیما بر و بالگرد بر امریکارا از دهه 1970 میلادی به این سو اهن پاره های شناور میدانند
  • پارسا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    آقای "ش" از آمریکا زیاد به خودت فشار نیار. اونی که باید پیام مانور را می گرفت ، گرفت. زمان جنگ که سپاه نیروی دریایی نداشت. یه یگان بود بنام یگان دریایی سپاه با200 نفر نیرو و 100 قایق تندرو و تعدادی غواص .وقتی حمله می کردند با مینی کاتیوشا می زدند. تازه یه چیز خنده دار هم بگم که وقتی کاتیوشا ها تمام میشد با آر پی جی میزند. اون بچه ها آمریکایی ها را بیچاره کردند. حالا تو داری از نابودی 50 درصد نیروی دریایی سپاه در زمان جنگ خبر میدی. بگیر بخواب. آقای ناشناس ساعت 10:30 موشک بالستیک فاتح 110 و خلیج فارس وقتی به هدف نزدیک میشه طوری زاویه میگیره که به صورت عمودی روی اهدافش پایین میاد و تا 8 ماخ سرعت میگیره. حالا برو حساب کن 8 ماخ یعنی چه بعد ببین دوربینی که بتونه یه شی با سرعت 8 ماخو ثبت کنه پیدا کن و بشین باهاش لحظه اصابت بالیتسکو ببین. یاده نره عینکتو بزنی.
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    اول ماکت بعد خودش
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    اونایی که سرعت کم داشتن کروز بودن. جلوی بالستیک ها رو نمیشه راحت گرفت.
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    جواب سوالهایت را پس از غرق ناو خواهی فهمید
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    اهورا مزدا یک بت است. خدایی شبیه انسان که در کتیبه های هخامنشی و ساسانی او را می بینید که تاح به شاه می دهد. خدایی فقط یکی از خدایان زرتشتی است. اهریمن نه مخلوق اهورامزدا بلکه برادر او و خدای دیپری است برای زشتیها که در جنگ با اهورامزدا پیروز شد و ده هزار سال حاکمیت جهان را به دست گرفت! پس بفهمید چه می گویید.
  • منم ناشناسم ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    اگه خواستی تا فیلم رهگیری بچه های ندسا رو از 2 متری cvn72 خدمتت خصوصی ارسال کنم چقد واداده اید مثل.... میشه درمود ویتنام و افغنستان و عراق هم یه سری اطلاعات بزاری اینجا نیروی دریایی آمریکا تا الان چه افتخاراتی داشته!!!! امریکا فقط غول فیلمای هالیوودیه داداش طرز فکرتا عوض کن متاسفم برات
  • بازم همون ناشناس ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    پیشنهاد بنده به دوستان واداده اینه که در مورد جنگ خلیج فارس مستند رو در رو با شیطان که کار گروه ثریا بود رو ببیند و در مورد شهید مهدوی شهید دارا شهید رئیسی و ... یه کوچولو مطالعه داشته باشند
  • افشین تهران ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    ایا شما میدونیکه خیلی ماهواره و فیلم هالیوودی نگاه میکنی؟؟ایا شما میدونیکه در پایان جنگ ایران و عراق با چندتا قایق تند رو و چندتا راکت انداز این نیروی افسانه ای عاجز شده بود و سربازهاش خودشونو خیس کرده بودن و گریه میکردن؟؟البته من مستند ش رو دیدم.ایا شما میدونیکه ناو هواپیما بر بی رادار مثل چاقوی بی تیغه هست؟؟ایا شما تصویربرداری انلاین پهبادهای ایرانی رو از این ناو و عدم کشفش رو دیدی؟؟اونا میتونن رزمی هم باشن و میتونن رادارش رو هم نشانه بگیرن.ایا شما مستند دستگیری نیروهای ویژه انگلیس و امریکا رو دیدی که دوبار این نیروی ویژه نیاز به لباس زیر پیدا کرد؟؟ایا شما فکر کردی این امریکای زور مندت تا حالا برای چی به ما حمله نکرده؟؟شاید بخاطر رعایت حقوق بشر و یا از سر دلسوزی برای مردم ایران بوده؟؟!!!!!راستی ایا شما این سلاح جدید رو که امروز رونمایی شد رو دیدی؟موشکیکه از زیر اب یدفعه ظاهر میشه و ناو عزیزت رو با 80جنگنده روشو به پیت روغن نباتی تبدیل میکنه رو میگم؟دیدی؟
  • افشین تهران ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    چون از تعدا بالایی برخوردارند و در نمونه ذوالفقار هم موشک کروز با برد بالا پرتاب میکنه کاربردی بالا هم دارند و شما مطمئن باش که فرماندهان دارای تجربه ای بالاتر از من وشما هستند و تمام سلاحهای دشمن و حرکاتش رو رصد میکنن.برای حمله به یک ناو هواپیما بر با داشتن انواع پدافند و ناوهای محافظ حتما هم از چند نوع افند همزمان و همینطور تعداد بالا استفاده خواهند کرد که البته خدا کنه هیچوقت هیچ جنگی در هیچکجای دنیا اتفاق نیفته.
  • افشین تهران ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    نتنها اهن پاره شناور بلکه قبرستان نیروهای امریکایی هم هست.
  • ياور ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    اين همه در مورد ناو صحبت شد. اما كسي نگفت كه چرا موشكهاي كروز ما دقيقن به آن نقاط برخورد كردند (نقاطي كه محفظه‌هاي سوخت هواپيماي ناو است) اميدوارم مشرق عزيز يك گزارش در اين مورد بزند. من با دقت خيلي زيادي به اين مانور نگاه كردم و حملات را با نماي گرافيكي ناور انطباق دادم و به نتايج بسيار جالبي رسيدم. با اطمينان ميگويم كه برادران پاسدار من پيام خودشان را خيلي صريح و واضح به دشمنان رساندند. به شما هم ميهنانمان هم ميگويم. اگر اين ناو ماكت نبود با انفجارها و تخريب به مراتب بيشتري روبرو ميشد. سلاح اصلي كه براي مقابله با موشكهاي كروز (ابعادي كه ما استفاده كرديم) فالانكس است. سامانه ريم نميتواند دقت لازم را براي مقابله با اين حجم آتش را داشته باشد (شليك همزمان چهار موشك) خود فالانكس هم ضعفهايي دارد. توپ ولكان 20 در 108 اسلحه خيلي قدرتمندي نيست. بنده توپ 30 مم را ترجيح ميدهم و يا پيشنهاد خودم كاليبر 16.35 در 128، بگذريم. فالانكس براي شروع آتش بايد در فاصله ميعني (با توجه به برد اندك گلوله) با هدف درگير شود. اين سامانه از حجم آتش و دقت خوبي برخوردار است اما ضعفهايي هم دارد كه به خوبي از آنها استفاده كرده‌ايم. موشكهاي با RCS بسيار پايين سرعت بسيار كم (رادارها با اجسام نزديك شونده‌ايبا سرعتهايي خاص در محدوده دفاعشان تعريف شده‌اند) با اين تفصيل احتمال رهگيري رادار آتش فالانكس با اهداف هم كاسته ميشود. فاصله بسيار كم زماني موشكها در هنگام برخورد ارتفاع پرواز در سطح بسيار پايين موشكها و شيرجه رفتن به خط آب تمام اينها جوري طرح ريزي شده‌اند كه از ضعفهاي ذاتي فالانكس نهايت استفاده را ببرند. شايد آمريكا بتواند فالانكس را ارتقاء دهد اما آنچه كه برايشان زجر آور است اين است كه گاتلينگ فالانكس پس از قفل شدن روي هدف 0.4 ثانيه طول ميكشد تا به سرعت مناسب چرخش لوله توپ براي شليك برسد. اين يعني كه در بهترين حالت براي دشمن و بدون در نظر گرفتن احتمال خطا (هر فالانكس ميتواند فقط دو موشك را به طور كامل متوقف كند) مرگ بر آمريكا. مرگ بر دشمنان ايران مرگ بر دشمنان شيعه و دشمنان آل علي (ع).. شادي ارواح طيبه شهدا صلوات
  • صادق ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    ببخشید ماکتش ساخت چینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس