«امین عباس الحاج» اسمی که مردم لبنان از جمله ضاحیه جنوبی بیروت بسیار خوب می شناسند، او خطرناک ترین جاسوس و مزدور دشمن صهیونیستی در کشورشان است که با « کمیل شمعون» رییس جمهوری اسبق این کشور کار کرده و « بشیر الجمیل » را در« سفرهای دریایی» به سرزمین های اشغالی برای ملاقات با « مناخیم بیگین» همراهی کرده است.

  به گزارش مشرق، این مزدور صهیونیست ها که به « رومنیگیه» معروف بوده، در گفت وگویی طولانی با روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحرونوت» ضمن افشای اسرارش در « 30 سال خدمت به رژیم صهیونیستی و خیانت به کشور و مردمش»، شکایت می کند که چگونه صهیونیست ها مانند « سگ» او را اکنون به حال خود رها کرده اند.

وی که با « رونن برگمان» گزارشگر امنیتی این روزنامه صهیونیستی گفت وگو کرده ، ضمن افشای اسرار شخصی ، کاری و حتی آنچه رژیم صهیونیستی اصرار داشته است، فاش نشود از جمله دیدار های « بشیر الجمیل» عضو حزب الکتائب لبنان با « مناخیم بیگین» نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی را بازگو کرده است.

بشیر الجمیل تنها چند روز بعداز نشستن بر کرسی ریاست جمهوری لبنان، کشته شد.

عباس الحاج از سازمان امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی گلایه کرده است که چگونه بعداز « 30 سال خدمت بی منت » به دشمن اصلی کشورش بویژه در زمان اشغال لبنان، او را همچون « سگ» بیرون انداخته و به حال خود رها کرده است.

روزنامه الاخبار که بخش هایی از این گفت وگو را منتشر کرده ، نوشت که روزنامه صهیونیستی تلاشی مذبوحانه دارد تا این جاسوس را به ضاحیه جنوبی بیروت و حزب الله پیوند بزند ، مثلا می نویسد که عباس الحاج در ضاحیه جنوبی بیروت رشد یافت همان جایی که شهید حاج عماد مغنیه رشد کرده است.

یدیعوت آحرونوت،عباس الحاج را اینگونه تعریف می کند،مزدوری ملقب به « رومینگیه» که خطرناک ترین جاسوس و مزدور دستگاه های امنیتی اسرائیل در خاورمیانه بوده و نقشی اساسی در تعدادی زیادی از عملیات ها داشته که همچنان بیشتر آنها سری هستند.

او عامل بازداشت صدها نیروی فلسطینی که دشمن صهیونیستی آنها را« خرابکار» می خواند وهمچنین کشف و ضبط چندین تن تجهیزات جنگی بوده است.

یدیعوت آحرونوت نوشت که این مزدور در طول چندین سال در بسیاری از عملیات جاسوسی بسیار مهم دست داشته و به « گنج بزرگ اطلاعاتی اسراییل» تبدیل شده بود.

این روزنامه صهیونیستی افزود: مزدور ما خشمگینانه گفت که همچون سگ بیرون انداخته شده و اکنون در اسراییل (سرزمین های اشغالی) با یک کارت شناسایی بدون اعتبار و بدون حقوق و تامین اجتماعی و کمک های پزشکی و تنها با کمک گاه و بیگاه چند دوست قدیمی خود زندگی می کند.

عباس الحاج همان رومنیگیه، می گوید: دستگاه جاسوسی اسراییل مرا استخدام کرد و هرآنچه در وجودم بود را مکید و از من سوء استفاده کرد، جان و قلبم را به آنها دادم اما اکنون مرا مثل یک لباس فرسوده و مانند یک سگ بیرون انداخته اند.

یدیعوت آحرونوت نوشت: کمیل شمعون رییس جمهوری اسبق لبنان ، الحاج را از جنوب لبنان به شرق آن فراری داد زیرا طرف های مختلف لبنانی و فلسطینی او را به قتل تهدید کرده بودند و بعداز آن بود که به عنوان دستیار شمعون به کار مشغول شد و حتی تا رتبه رییس محافظان ویژه وی ارتقا یافت تا اینکه در انفجار خودروی شمعون زخمی شد.

این روزنامه صهیونیستی افزود: در این مرحله بود که روابط سری الحاج با اسرائیل و حزب الکتائب فاش شد و بعدها به عنوان افسر ارتباطات لجستیکی با این حزب منصوب شد.

دستگاه جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی فرصت را غنیمت شمرد و این« وحشی انسان نما» را جذب و به یک « مزدور سری» تبدیل کرد و افسر سازمان جاسوسی این رژیم به او لقب ( نام مستعار) « رومینگیه» را داد.

رومینگیه می گوید: ابتدا در واحد 504 دستگاه جاسوسی اسراییل ( واحد بکارگیری مزدوران) کار خود را شروع کردم، آنها از قبرس و با تلفنی در داخل دفتر رییس جمهوری وقت لبنان تماس می گرفتند و من هم اگر تمایل داشتم با دفتر افسر اسراییلی با نام مستعار « روباه پیر» در قبرس تماس برقرار و یا در دریا همدیگر را ملاقات می کردیم.

وی می افزاید: در ابتدا ماموریت اصلی من کنترل و رصد تحرکات نیروهای سازمان آزادیبخش فلسطین در لبنان و جمع آوری اطلاعات در باره آنها بویژه « ابوجهاد» ، « ابوالهول»، « ندیم مطرجیه»،«عونی الحلو» و «نعیم جمعه» از دستگاه امنیتی 17 بود.

یدیعوت آحرونوت نوشته که رومینگیه موفق شده بوده است 15 لبنانی و یا فلسطینی را به خدمت بگیرد و همگی به ارتش صهیونیستی در عملیات بمباران لبنان و یا نفوذهای زمینی قبل از جنگ اول ( 1982) علیه لبنان کمک کرده اند.


** ترور علی حسن سلامه

مزدور الحاج فاش کرده است که او اطلاعات در باره شهید « علی حسن سلامه» فرمانده یگان فلسطینی موسوم به « امنیت 17» را که ماموریتش حراست و حفاظت از « یاسر عرفات» بوده ، به تروریست های صهیونیست داده است.

سلامه در بیروت توسط صهیونیست ها ترور شد.

رومینگیه می گوید: از من اطلاعاتی در باره دفتر، خانه و مسیر حرکتش به سمت محل کار و همچنین از باشگاه پرورش اندام که تمرین می کرد و خانواده همسرش جورجینا رزق خواستند.

یدیعوت آحرونوت نوشت: دستگاه جاسوسی اسراییل نگران بازگشت رهبران سازمان های فلسطینی ازتونس و لیبی به لبنان از طریق قبرس شده بود که بعداز سال 1982 آن را ترک کرده بودند و در این مرحله از رومینگیه درخواست کمک کرد.

آنها به کمک رومینگیه و دوستانش همه اطلاعات را از رانندگان تاکسی ها و کارکنان گمرگ قبرس و دیگران جمع آوری می کردند و واحد 504 دستگاه جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی نیز با اعزام تیم های تخصصی سرنشین قایق های نظامی ، رهبران و فعالان فلسطینی را از داخل کشتی ها و قایق هایی که از قبرس عازم لبنان بودند، می ربودند و با خود می بردند.

یدیعوت آحرونوت افزود: شبکه رومینگیه نقشی اصلی در جنگ سال 1982 علیه لبنان و در جمع آوری اطلاعات قبل از شروع هر عملیاتی در خاورمیانه نقش داشته که همچنان بیشتر آنها سری باقی مانده اند.

این روزنامه صهیونیستی اضافه کرد:رومینگیه شبکه جاسوسی خود را از داخل یک مغازه فروش سبزیجات در منطقه اشرفیه بیروت هدایت و اداره می کرد و توانست شمار زیادی از اسراییلی ها را فراری دهد.


** من و بشیر الجمیل در نهاریا

رومینگیه این گونه روایت می کند: « بشیر الجمیل» رییس جمهوری اسبق لبنان چندین بار با ما با یک قایق بادبانی به حیفا آمد تا با مسئولان اسراییلی ملاقات کند و همواره در سفرهای دریایی دچار حالت تهوع می شد.

وی می افزاید:یک بار دریکی از نشست های الجمیل با مناخیم بگین شرکت کردم که در اتاق شمال 214 هتل کارلتون درنهاریا برگزار شد.

این مزدورصهونیست ها تاکید می کند: اسراییل با برقراری ارتباط با مسئولان حزب الکتائب مرتکب بزرگترین اشتباه شد.

روزنامه صهیونیستی نوشت: در پایان سال 1982 که اکثر نیروهای سازمان آزادیبخش فلسطین از بیروت خارج شدند و ارتش اسراییل بسوی جنوب لبنان عقب نشینی کرد، برنامه عمل جاسوسی ضد سازمان های فلسطینی نیز تغییر کرد و زندگی رومینگیه نیز دستخوش تغییر شد.

یدیعوت آحرونوت افزود: رومینگیه به عنوان یک بازرگان که کالاها را از طریق دریا و خشکی به سراسر خاورمیانه می رساند، مشغول شد و ثروت زیادی اندوخت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    من چیزی نفهمیدم
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    خون شهدای بیگناه کشورش دامنش روگرفته
  • افشین ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    اخر عاقبت تمام صهیون ها همینه طبق وعده قران
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    رومینگه که در بایرن مونیخ بود؟
  • محسن ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    فقط همین قدر می تونم بگم که خدا این مزدور خبیث و جاسوس ملعون صهیونیست یعنی «امین عباس الحاج» را لعنت و با رسوایی در دنیا و آخرت او را در اسفل السافلین درکات جهنم با دیکتاتوران پلیدی چون فهدبن عبدالعزیز، صدام، قذافی، حجاج بن یوسف ثقفی، رضا خان قلدر، پسر خائن و فاسدش(محمدرضا) و دیگر جنایتکاران عالم بشریت که نام ننگین آنها تاریخ را آلوده و به گند کشونده محشور گرداند.
  • مهدی اسدی ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    سلام علیکم : دشمن فرقی نمی کند در ایران یا هر کشور دیگری که باشد از مزدوران برای اهداف پلید خود استفاده می کند . از نآگاهی نیروهای خودی (مزدور) و بااجیر کردن آنها نهایت سوء استفاده را می کند . یا به عبارت بهتر دشمن بدون هیچ گونه هزینه ای از خودی می گیرد و به خودی می زند و در آخر همانند دستمال ... به خارج پرتاب می کند .
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    چرا سوادت کمه یا نگارشش بدبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس