برنامه نود شب گذشته روی آنتن رفت و بیشترین زمان خود را به حق پخش تلویزیونی اختصاص داد.

به گزارش مشرق، برنامه نود شب گذشته روی آنتن رفت و بیشترین زمان این برنامه به بررسی حق پخش تلویزیونی اختصاص داشت.

سوال نظرسنجی این برنامه مربوط به طرفداری مخاطبان به ویژه طرفداران پرسپولیس و استقلال از تیم‌های رئال و بارسا داشت و مخاطبان برنامه 7 گزینه را پیش‌روی خود داشتند.

تقریباً در پایان این برنامه اکثر مخاطبان گزینه‌های خود را انتخاب کردند و بیشترین رای اختصاص به گزینه پرسپولیس - بارسا داشت و پس از آن پرسپولیس - رئال بیشترین رای را به خود اختصاص داد.

گزینه‌های استقلال - رئال و استقلال - بارسا هم در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

میهمان ابتدای برنامه حبیب کاشانی سرپرست تیم امید بود و درباره شرایط این تیم و ادامه حضور وینگادا در راس کادرفنی تیم ملی امید صحبت‌هایی را مطرح کرد.


دانلود

وی درباره سن بازیکنان امید گفت که وینگادا تا یک هفته قبل از اعزام به انچئون از سن بازیکنان خبر نداشته است.

کاشانی حضور در المپیک را دور از ذهن ندانست و ابراز امیدواری کرد با هماهنگی وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال این امر محقق شود.

حبیب کاشانی در خصوص گزینه‌های مطرح شده برای تیم امید اظهار داشت: علیرضا منصوریان، یحیی گل‌محمدی، وحید هاشمیان، هومن افاضلی، حسین فرکی و محمد مایلی‌کهن نفراتی هستند که کمیته فنی در نظر گرفته و من هم زلاتکو کرانچار را معرفی کردم تا در صورتی که با وینگادا ادامه همکاری ندادیم با یکی از این گزینه‌ها صحبت کنیم.

وی درباره بدهی مالیاتی وینگادا هم گفت که این مربی پرتغالی در حدود 500 میلیون تومان بدهی مالیاتی دارد که 100 میلیون آن پرداخت شده است و باید الباقی این بدهی هم پرداخت شود و شایعه ممنوع الورود بودن وی و کرانچار را تایید کرد.

کاشانی اظهار داشت که در جلسه روز گذشته کمیته فنی روی یک گزینه ایرانی اتفاق نظر داشت و کی‌روش هم چندان از عملکرد وینگادا دفاع نکرد و ابراز امیدواری کرد تا چند روز آینده تصمیمی که به تفع فوتبال ایران است، گرفته شود.

در ادامه برنامه بحث حق پخش مطرح شد تا پای این موضوع مهم که فوتبال کشورمان را تحت تاثیر قرار داده است به تلویزیون کشیده شود.

میهمان این قسمت از برنامه مهدی تاج رئیس سازمان لیگ فوتبال کشورمان بود.

وی در خصوص پیگیری برای موضوع حق پخش اظهار داشت: ما از اواسط فصل گذشته به این موضوع وارد شدیم و نامه‌ای را برای لاریجانی رئیس مجلس فرستادیم. در تاریخ 92/9/17 ما این نامه را به کمیسیون فرهنگی ارسال کردیم تا قبل از اینکه بودجه دولت به تصویب برسد این موضوع در مجلس عنوان شده باشد. مهم این نیست که چه کسی این پول را بدهد بلکه ما چیز بیشتری از این پولی که هم اکنون هزینه می‌شود نمی‌خواهیم. فقط منبع آن فرق می‌کند و دیگر هزینه‌های دولت کاهش خواهد یافت. این پولی که ما می‌خواهیم گردن کلفتی، قلدری نیست.

تاج در مورد اینکه جلسه مدیران باشگاه‌ها با ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما به خوبی برگزار شد، گفت: ای کاش این جلسه 3-4 ماه پیش تشکیل می‌شد. نتایج بسیار خوبی در این جلسه عاید شد. اینکه رئیس سازمان صدا و سیما معتقد بود این پول حق فوتبال است نکته بسیار مهمی است. آقای ضرغامی اعلام کرد که من نمی‌توانم این پول را بدهم وگرنه نمی‌گویم حق فوتبال نیست. حالا قرار است روز چهارشنبه جلسه‌ای با دولت داشته باشیم.

*گزارش حق پخش تلویزیونی


دانلود

وی با اشاره به پخش رقابت‌های لیگ اظهار داشت: من واقعا ناراحت شدم که مسابقات پخش نمی‌شود. زیرا برنامه‌های پربیننده‌ای چون 90 هم تحت شعاع این برنامه قرار می‌گیرد. ما در طول فصل 240 مسابقه لیگ برتری، 63 رقابت در جام حذفی،‌90 مسابقه در لیگ دسته اول،‌40 مسابقه در لیگ دسته دوم، 30 رقابت در لیگ دسته سوم را پخش می‌کنیم که زمانی که این مسئله لغو می‌شود تبعات زیادی دارد.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به اینکه درآمدهای حاصل از فوتبال به بحث پیامک هم برمی‌گردد، گفت: همین پیامک‌هایی که در برنامه 90 داده می‌شود بخشی مخصوص فوتبال است و باید به سازمان لیگ برسد تا به باشگاه‌ها بدهد. (مجری برنامه در واکنش به این صحبت تاج گفت:ما آمده‌ایم ثواب کنیم اما انگار کباب شدیم!) کشورهای مثل عربستان با قراردادی 10 ساله و به مبلغ یک میلیارد دلار، ترکیه 371 میلیارد تومان برای حق پخش‌شان در نظر می‌گیرند.اگر مثلا برای باشگاه پرسپولیس 3 میلیون دلار در نظر بگیریم این باشگاه دیگر خود را می‌بندد و مشکلی نخواهد داشت.

*حق پخش در کشورهای اروپایی


دانلود

تاج تاکید کرد: اگر مسئله حق پخش حل شود دیگر برای سال‌های آینده مشکلی نخواهیم داشت و قطعاً به عقب باز نخواهیم گشت. من ضرغامی را بسیار مصمم دیدم این مسئله را حل کند. ما اگر به باشگاه‌های خود کمک نکنیم شک نکنید که در آسیا شکست می‌خوریم و نمایندگانمان در تهران به نمایندگان عربستان می‌بازند.زمانی که مسئولان آسیایی می‌آیند نمی‌توانیم به آنها دروغ بگوییم زیرا اخلاقی نیست و اگر بخواهیم با مبلغ واقعی هم آنها را در جریان بگذاریم باید فوتبالمان آماتور شود. برای برگزاری یک هفته مسابقات لیگ 1470 نفر را مدیریت می‌کنیم که اگر این مسئله را در لیگ‌های یک و دو در نظر بگیریم چیزی حدود 4-5 هزار نفر می‌شود.

وی در مورد اینکه آیا تاکنون پولی را از اسپانسر تبلیغات محیطی دریافت کرده‌اند یا خیر،‌گفت: ما 14 میلیارد تاکنون دریافت کرده‌ایم که 3 میلیارد هم در روزهای گذشته بوده و در مجموع 17 میلیارد از این بابت دریافت کرده‌ایم. امیدوارم مسئله حق پخش به خیری و خوشی حل شود. ما در قرارداد تبلیغات محیطی گذشته هم هزینه مناسبی را در نظر گرفتیم که البته هنوز بخشی از آن پول را به ما و صدا و سیما ندادند و اگر ادامه داشته باشد شکایت می‌کنیم.

*نظرات مدیران و کارشناسان درباره حق پخش


دانلود

رئیس سازمان لیگ در مورد اینکه بحث حق پخش در اواسط فصل نمی‌تواند مطرح شود، گفت: اگر این موضوع در مجلس با دو فوریت مورد بررسی قرار گیرد می‌تواند تصویب شود و مشکل خاصی هم وجود ندارد. ما هزینه‌های مختلفی را برای درآمدزایی در فوتبال در نظر می‌گیریم. 70 درصد هزینه باشگاه‌ها را حق پخش تامین می‌کند که امیدوارم این موضوع حل شود.

تاج در مورد اینکه آیا افرادی که کارت‌های جعلی معافیت بازیکنان را صادر کرده‌اند دستگیر می‌شوند، گفت: قطعا با این افراد هم برخورد لازم انجام می‌شود و شنیده‌ام که برخی از آنها را هم دستگیر کرده‌اند. باشگاه‌ها در این زمینه بیشترین ضرر را کردند و ما هم در نظر گرفتیم تا برای آنها مشکلی پیش نیاید. مثلا برای حضور در آسیا بازیکن سرباز می‌تواند به صورت قرضی در تیمش بازی کند البته فقط برای آسیاست.

*عملکرد لژیونرها


دانلود

تاج در خصوص وضعیت ابومسلم هم گفت: این تیمی که در لیگ دسته دو فعالیت می‌کند با نام ابومسلم شرق است و با آن ابومسلم متفاوت است. آن ابومسلم چندین پرونده در کمیته‌های مختلف دارد و 16 میلیارد هم بدهی دارد که دادسرا در حال حل و فصل این موضوع است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    ترکیه 371 میلیارد تومان برای حق پخش‌شان در نظر می‌گیرند.... فوتبال ترکیه چندسال پیش سوم جام جهانی شد لااقل...... واقعا خودتون را در اون حد می بینید؟
  • سید عادل میراحمدی بهنمیری ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    سلام. محل و مکان و زمان پخش یک فوتبال رقابتی را "هم اکنون" پخش نمودن؛ بیشتر از یک وقوع بازی موقت،دو رقیب است. هیهات من ذلة. التماس دعا یاعلی(ع)
  • شادابیان ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    1 0
    صدا و سیما، یک کانال پخش زنده بزند و پخش زنده فوتبال را بفروشد. رایگان پخش نکند.
  • اقای مو فرفری ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    عادل جان.دیدی خودتم اختیار نداشتی لیوانت برداری
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    چشم
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    واقعا خسته شدیم از این یک بعدی نگاه کردنها تا بحث دستمزد بازیکنان میشه با خارجی مقایسه می کنند تا حق پخش میشه باز هم مقایسه میکنند . دیگه نمی گویند اگر تفاوت نجومی در اینها داریم هزار برابر در سطح بازیکنان داریم کجای دنیا چنین به درد نخورهایی میلیاردی پول میگیرند؟
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    طوری میگه در آسیا می بازیم که انگار دفعه اوله!!!! با این مدیریت و با این بازیکنان 1000 میلیارد هم حق پخش بدهند به هیچ جا نمرسیم!!!!!
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    مقایسه ایران با لیگ برتر انگلیس اسپانیا ایتالیا یا حتی عربستان و ترکیه خنده داره!! اقتصاد ما یک دهم اقتصاد انگلیس یا کره و ژاپن نیست این چه حرف مسخره ای هست اینها می خواهند به بهانه ترس از فیفا فوتبال رو کاملا دولتی کنن
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    از جایی فرار کردی؟
  • روزنامه نگار ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    منطق فدراسیون واقعا خنده داره!!..آیا کسی که توی ایرانه می تونه مثل انگلیس سالی 750 پوند!! یا 4.5 میلیون تومان برای حق بخش و دیدن مسابقات پول بده!!!!!! اصلا فوتبال ایران این قدر می ارزه!!؟ آخیه چی کیفیت و سطح فنی بازیکنان و باشگاه های ایرانی شبیه انگلیس!! هست که باید حق پخش شبیه اونها باشه!!!!!!! در بهترین حالت باید بر اساس سرانه هر نفر ایرانی از تولید ناخالص ملی مقایسه کرد که اون موقع حق بخش ایران رو باید با کشورهایی مثل نیجریه و غنا مقایسه کرد..
  • دانشجوی حقوق ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    جالبه موقع حق بخش لیگ ایران رو با لیگ برتر انگلیس!! یا اسپانیا!!! یا ایتالیا!!!!!!!! مقایسه می کنن موقع کیفیت بازی....!! اولا که هیچ ایرانی قدرت خرید سالی 750 پوند برای تماشای فوتبال از شبکه های خصوصی رو نداره دوما خود دولت به شدت در تنگ نای مالی هست جوری که اکثر فدراسیون ها غیر فوتبال دچار بی پولی هستن وزارت ورزش فقط از روی جنازه والیبال بسکتبال کشتی تکواندو وزنه برداری دومیدانی و...رد بشه که اجازه بدن 160 میلیارد تومن پول خشک 100% دولتی وارد فوتبال بشه این کاملا با سیاست های اصل 44 و خصوصی سازی در تضاد کامل هست دوما حق بحش باید متناسب با قیمت فوتبال و بازیکنان ایرانی باشه وقتی باشگاه های اروپایی قیمت یک بازیکن لیگ برتر ایران رو 100 هزار دلار تعیین می کنن حق بخش اون هم باید متناسب با این کیفیت و از همه مهمتر حجم اقتصاد ایران و سرانه هر ایرانی از تولید ناخالص ملی باشه این حضرات فدراسیون نشین AFC رو کردن لولو خورخوره تا فوتبال ایران رو 100% دولتی کنن آیا شما فکر کردین بعد از این قانون دیگه تیم های صنعتی اصلا باشگاه داری می کنن؟؟ به جز تیم های رنگی پایتخت همه میرن هر تیمی هم که خصوصی بشه مثل داماش و پگاه و...سرنوشتی جز نابودی نداره اگر بخواهیم فوتبال ایران رو ریشه ای درست کنیم نسبت به حجم اقتصاد ایران اصلا چیزی به نام لیگ حرفه ای و داشتن چهار سهمیه در آسیا و این همه هزینه کاملا غیر اقتصادی هست در بهترین شرایط لیگ برتر ایران باید با هشت تیم نیمه خصوصی با حداکثر هزینه سالی پنج میلیارد تومن برای هر باشگاه می تونه بدون مشکل اداره بشه آقا وقتی پول نیست چه اصراری به رقابت با عربستانی که سالی 300 میلیارد دلار نفت می فروشه یا کره و ژاپن و چینی که قطب اقتصاد آسیا هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس