دو سارق كه در سرقت از خانه‌يي زن صاحبخانه را مورد آزار و اذيت قرار داده بودند، شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، روز بيست و يكم مردادماه امسال مردي هراسان به كلانتري مهرآباد مراجعه كرد و در شكايتي گفت: ساعتي قبل در محل كارم بودم كه دو سارق جوان با تهديد سلاح سرد وارد خانه‌ام شده و پس از سرقت پول‌ها و جواهرات از خانه همسرم را مورد آزار و اذيت قرار دادند.

با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع «سرقت با سلاح سرد همراه با آزار و اذيت»، پرونده به دستور قاضي هاشميان، بازپرس دادسراي امور جنايي وي‍ژه در اختيار اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با توجه به حساسيت پرونده، بلافاصله تحقيقات براي شناسايي متهمان در دستور كار كارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي قرار گرفت.

همسر مالباخته پس از حضور در اداره در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: ساعت 10 صبح روز حادثه مردي زنگ آيفون را زد و گفت: «طوطي ما در پشت بام خانه شماست» اما من از او خواستم تا زنگ طبقه سوم را بزند؛ پس از چند دقيقه همين شخص، مجددا زنگ زد و گفت: كسي در طبقه سوم نيست لطفا در را باز كنيد. من همسايه‌تان هستم. من نيز به تصور اينكه اين شخص واقعا همسايه است در را باز كردم. بعد از چند لحظه زنگ واحد ما زده شد و مرد جوان درخواست كرد كليد پشت بام را به او بدهم.

از او خواستم كليد پشت بام را از واحد طبقه چهارم بگيرد اما بعد از چند دقيقه دوباره زنگ خانه زده شد و همين شخص مدعي شد كه طبقه چهارم او را نزد من فرستاده است. تا در را باز كردم جواني24 ساله وارد خانه شد و با تهديد چاقو مرا مجبور به سكوت كرد.

آن جوان با تهديد اقدام به گرفتن طلا و جواهرات كرد؛ زماني كه مشغول بررسي طلاها بود تصميم گرفتم از خانه فرار كنم اما اين شخص به زور و با تهديد چاقو مانع از خروجم شد و تهديد كرد «اگر سر و صدا كني، تو را مي‌كشم.» بعد مرا به داخل يكي از اتاق‌ها برد و... .؛ پس از آن و از طريق پنجره [ مشرف به داخل كوچه ] نفر دوم را صدا زد و نفر دوم نيز... .؛ پس از آن مرا در داخل يكي از اتاق‌ها حبس كرده و هر دو نفر فرار كردند.

شياطين پايتخت در دام پليس افتادند+عکس

پس از چند دقيقه و در حالي كه بسيار ترسيده بودم، زماني كه ديگر صدايي نمي‌آمد از اتاق بيرون آمدم و ديدم كه آنها رفته‌اند.

كارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي، در نخستين گام اقدام به چهره‌نگاري تصاوير دو سارق كرده و با بهره‌گيري از بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق شدند فرشاد 21 ساله را كه در سال 91 به جرم كيف قاپي دستگير شده بود شناسايي كنند.

با شناسايي تصاوير فرشاد از سوي زن جوان، دستگيري وي در دستور كار كارآگاهان پليس قرار گرفت. ماموران با انجام تحقيقات پليسي موفق به شناسايي مخفيگاه فرشاد در منطقه نسيم شهر (اكبرآباد) شدند.

در زمان اجراي عمليات دستگيري، فرشاد با اطلاع از حضور كارآگاهان در پشت در خانه قصد داشت از بالكن منزل و از طبقه چهارم فرار كند و با اين هدف به پشت بام ساختمان دو طبقه‌يي در كوچه پشتي پريد اما با اين وجود كارآگاهان كه تمامي احتمالات فرار متهم را پيش بيني كرده بودند، نهايتا با شليك چند تير هوايي موفق به دستگيري وي شدند.

با دستگيري متهم، بلافاصله تحقيقات در همان محل دستگيري براي شناسايي ديگر متهم پرونده آغاز شد. فرشاد كه چاره‌يي جز اعتراف و معرفي همدست خود نداشت، در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: همراه دوستم محسن به منزلي رفتيم كه تنها يك خانم جوان داخل خانه حضور داشت. ابتدا من پايين و در داخل كوچه روي موتور منتظر ماندم و محسن به تنهايي داخل ساختمان شد. پس از مدتي محسن از داخل پنجره مرا صدا زد و من داخل ساختمان رفتم.

با شناسايي مخفيگاه محسن (22 ساله) در منطقه نسيم شهر كارآگاهان به اين شهرك رفته و در حالي كه محسن قصد داشت با يك دستگاه موتوسيكلت از شهرك خارج شود، وي را شناسايي و دستگير كردند.

محسن پس از انتقال به اداره شانزدهم، در اعترافاتش به كارآگاهان گفت: با موتور همراه فرشاد در منطقه مهرآباد جنوبي در حال پرسه‌زني و چرخيدن بوديم كه متوجه باز بودن درب پاركينگ يك خانه شديم.

فرشاد پيش موتور ماند و من رفتم زنگ يكي از طبقات را زدم و به زن صاحبخانه گفتم: «طوطي‌ام روي پشت بام ساختمان افتاده لطف كنيد كليد پشت بام را بدهيد. چند بار اول خانم صاحبخانه از من درخواست كرد تا كليد پشت بام را از ساير واحدها بگيرم اما نهايتا به اصرارم درخانه را باز كرد و من نيز با چاقويي كه داشتم او را تهديد كردم و داخل خانه شدم. ديدم كه به جز زن جوان كسي داخل خانه نيست. به او گفتم «پول‌ها و طلاهايت را نشان بده» كه درب كمد را باز كرد و من تمامي طلاها را سرقت كردم.

محسن در خصوص آزار و اذيت شاكي گفت: پس از سرقت طلاها، شاكيه را مورد آزار و اذيت قرار دادم و از طريق پنجره، فرشاد را صدا كردم و او نيزوارد خانه شد. بعد از آن، تمامي طلا و جواهرات داخل خانه را برداشتيم و با موتور فرار كرديم.

در بازرسي از مخفيگاه متهمان، كارآگاهان موفق شدند تعدادي گوشي تلفن همراه سرقتي كشف كنند.

متهمان در ادامه اعترافات خود عنوان كردند در مناطق «غرب» و «جنوب غرب» شهر تهران، اقدام به كيف قاپي، موبايل قاپي و گردنبندقاپي كرده‌اند كه با بررسي سوابق سرقت‌هاي مشابه تعدادي از شكات پرونده‌هاي سرقت در شهرك آزادي، خيابان پيامبر و بلوار فردوس شناسايي و به اداره شانزدهم دعوت شدند.

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به متاهل بودن هر دو متهم عنوان داشت: هر دو متهم پرونده متاهل بوده و محسن داراي سه فرزند است.

سرهنگ آريا حاجي‌زاده با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصاوير هر دو متهم پرونده گفت: دستور انتشار بدون پوشش تصاوير هر دو متهم از سوي مقام قضايي صادر شده است. مالباختگان و قربانيان متهمان كه از آنها شكايت دارند مي‌توانند به پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: اعتماد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    0 0
    اعدام
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    0 0
    اعدام با پرت كردن از كوه كمترين مجازات براي اين پست فطرتهاست
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    1 0
    عبرت بگیریم. اعدام نکنید مثل اسید پاشی های اصفهان بایستی منتظر تکرار این موارد باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس