کد خبر 351702
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

با تلاش آتش نشانان 4 ایستگاه از آتش سوزی و انفجار تانکر 32 هزار لیتری بنزین که در بزرگراه فتح واژگون شده بود، جلوگیری شد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در پی تماس رانندگان خودروهای عبوری با سامانه 125 مبنی بر مشاهده واژگونی تانکر بنزین در کیلومتر یازده شرق به غرب بزرگراه فتح ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله ساعت 05:34 دقیقه بامداد دیروز زنگ ایستگاه های 59، 104، 44 و 45 را به صدا درآورد و به همراه خودروهای فوماتیک ایستگاه های 33، 38، 45، 55 و 100 و جرثقیل های ایستگاههای 55 و 21 به سوی محل حادثه اعزام کرد.

مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی كه در محل حادثه، فرماندهی عملیات را به عهده داشت در این باره گفت: در محل حادثه یك دستگاه تانكر سی و دوهزار لیتری بنزین پس از بارگیری سوخت در پالایشگاه تهران در حال عزیمت به مقصد خود در پمپ بنزین سعید آباد شهریار بود که به علت نامشخص از مسیر اصلی منحرف و پس از برخورد با گارد ریل وسط بزرگراه و در هم شكستن آن و در نهایت پس از برخورد با تیر برق واژگون شده بود.

وی افزود: راننده این خودروی سنگین بر اثر شدت حادثه در اتاقک درهم پیچیده خودرو محبوس و گرفتار شده و بنزین زیادی نیز در سطح بزرگراه جاری شده بود.

داوری تصریح کرد: آتش نشانان به محض رسیدن، بزرگراه را ایمن سازی کرده و از عبور مرور خودروها جلوگیری كردند و با تجهیزات ویژه نجات، اتاق درهم پیچیده این خودروی سنگین را از هم باز كرده و راننده 35 ساله را كه از ناحیه جمجمه سر به شدت آسیب دیده بود خارج کرده و تحویل اورژانس دادند که بنا به تائید آنان جان باخته بود.

معاون عملیات آتش نشانی تهران درباره جزئیات عملیات آتش نشانان خاطرنشان کرد: گروه دیگری از آتش نشانان با پاشیدن كف مخصوص برروی تانكر بنزین وسطح بزرگراه از بروز آتش سوزی و انفجار احتمالی جلوگیری كردند و با آمدن خودروهای فوماتیك(مخصوص حمل كف) بر شدت كف زدن افزوده شد و با قرار گیری جرثقیل 55 تنی كه از ایستگاه های 21 و 55 به محل حادثه اعزام شده بودند، تانكر واژگون به حالت اولیه برگشت.

داوری تاکید کرد: با ایمن سازی محل حادثه و مرتفع شدن خطر آتش سوزی، نیرو های آتش نشانی و خودرو های سبك و سنگین با هماهنگی فرمانده عملیات به ماموریت خود پایان دادند.
گفتنی است؛ با توجه به حساسیت وقوع این حادثه مهندس سعید شریف زاده مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران با حضور در محل حادثه از نزدیک مراحل عملیات آتش نشانان را بررسی کرد.

همچنین، در این عملیات عوامل پلیس راهور، عوامل شهرداری منطقه و اورژانس در کنار آتش نشانان حضور داشتند.
{$sepehr_album_18259}
برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگتر به روی آنها کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی 125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    برادران زحمتکش آتش نشانی خسته نباشید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس