جنگ با جمهوری اسلامی ایران در طول مرزهای دو کشور نخواهد بود بلکه آمریکا باید نظامیان خود در فاصله چند هزار کیلومتری از مرزهای آمریکا به جنگ ایران بفرستند و مسیرهای امنی را برای سوخت گیری هواپیماها ایجاد کنند.

آیا ایران واقعاً توان ایستادگی مقابل حملات نطامی آمریکا را دارد؟گروه بین‌الملل مشرق - دو هفته پیش خبری منتشر شد که با پوشش رسانه‌ای کامل از سوی رسانه‌های غرب‌گرا همراه نبود، اما متخصصان و عناصر با اطلاع آن را با نهایت دقت دنبال کردند. خبر این بود: ایران اولین آزمایش سامانه دفاع هوایی خود موسوم به باور 373 را انجام داده است، سامانه‌ای که گفته می‌شود برابر یا نسخه کپی برداری شده از سامانه اس 300 روسیه است.

رسانه‌های ایرانی با انتشار این خبر، تصاویری از موشک‌های ویژه سامانه باور را نشان دادند، این موشک‌ها تا حد زیادی به  موشک‌های اس 300 شبیه بود. این سامانه از چند رادار با بردهای متفاوت تشکیل می‌شود که بخشی از آنها توسعه سلاح‌های قدیمی آمریکایی بودند و برخی دیگر نیز نسخه برداری از رادارها و موشک های خارجی بودند.

روزنامه الاخبار نوشت: ارزیابی توان نظامی ایران مأموریت بسیار پیچیده ای است، بسیاری از پروژه‌های نظامی ایران به صورت محرمانه دنبال می‌شوند و تنها بعد از تکمیل شدن هستند که اعلام می‌شوند، این موضوع در مورد ابهامات وزارت دفاع ایران نیز قابل مشاهده است، برخی از نمونه های مطالعات و آزمایش‌های انجام شده در ایران از طریق رسانه‌ها به نمایش گذاشته می شود و برخی دیگر از دستاوردهای فعلی و جنگ روانی و تبلیغاتی نیز با هدف گمراه کردن دشمن انجام می‌شود.

همچنین بسیار اتفاق می‌افتد که روزنامه‌ها و رسانه‌های ایرانی بیانیه‌های ارتش را به صورت اشتباه منتشر می کنند، چرا که از روند فعالیت‌های نظامی و پوشش آنها به صورت کامل ناتوانند، همین موضوع باعث اشتباه بیشتر تحلیلگران مسایل نظامی می‌شود.

ما می دانیم که آمریکا و اسرائیل به صورت جدی به جنگ با ایران یا دست کم حمله به تاسیسات هسته‌ای این کشور و سایر اهداف نظامی فکر می‌کنند. این تفکر از زمان اشغال عراق تاکنون وجود داشته است. حتی در سال 2006 یکی از بزرگترین شرکت‌های انرژی در دنیا از سوی سرویس اطلاعاتی روسیه گزارشی را دریافت کرده بود که نشان می‌داد این حمله در چند ماه آینده روی خواهد داد. اما چیزی که این رویارویی را سالها به تعویق انداخته تا جایی که این سناریو را نزدیک به بعید کرده و حتی ارتش آمریکا دیگر متمایل به انجام آن نیست، عوامل متعددی دارد. 

اگر هدف از این مقاله ایجاد مقایسه بین توانمندی‌های نظامی ایران و آمریکا باشد، پاسخ به این سوال روشن است، هیچ ارتباطی بین منابع و امکانات دو کشور وجود ندارد، نه از ناحیه بودجه و نه از سطح تکنولوژیکی و تجهیزات و تسلیحات.

جنگ با جمهوری اسلامی ایران در طول مرزهای دو کشور نخواهد بود بلکه آمریکا باید نظامیان خود در فاصله چند هزار کیلومتری از مرزهای آمریکا به جنگ ایران بفرستند و مسیرهای امنی را برای سوخت گیری هواپیماها ایجاد کنند. آنها باید دریای عظیمی مانند خلیج فارس را در اختیار داشته باشند و در بیشتر مراکز پهنای آن از دویست کیلومتر و عمق آن از 50 متر بیشتر باشد تا تجهیزات آمریکایی بتواند در آن قدرت مانور داشته باشند.

نیروی دریایی آمریکا در دهه هشتاد و با سوء استفاده از شرایط جنگی بین ایران و عراق وارد منطقه خلیج فارس شد. این اقدام البته بعد از مجموعه درگیری‌هایی صورت گرفت، چرا که ایران و عراق هیچ یک به این حضور راضی نبودند. یک هواپیمای عراقی در سال 1987 یک کشتی کوچک آمریکایی را هدف قرار داد که در این حمله 35 آمریکایی کشته شدند. عراقی ها البته اعلام کردند که این حمله را به اشتباه انجام داده‌اند، اما برخی ناظران سیاسی بر این باورند که این حمله پیامی به آمریکا برای عقب راندن نیروی نظامی خود از منطقه راهبردی خلیج فارس است.

این فرضیه بویژه زمانی تقویت شد که ادعا شد که این خلبان تحت مجازات قرار نگرفته و حتی بعد از این حادثه تشویق هم شده است. آمریکا عراق را مجبور کرد تا در سال 2011 برای این حادثه بالغ بر 400 میلیون دلار خسارت به خانواده قربانیان و اسرای جنگی آمریکا در حمله‌های متعدد این کشور به عراق، بپردازد.

در جنگ خلیج در سال 1991 این نفوذ آمریکا تقویت شد و این کشور مراکز و پایگاه‌های دائمی و ساختارهای حمایت کامل برای خود دست و پا کرد. این کشور در همین راستا توافقنامه های شبه استعماری با برخی رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس امضا کرد.

در این معنا می توان گفت که چین و ایران با هم موقعیت مشابهی دارند، چرا که هر دو کشور هدف نظامی مشخصی را برای خود انتخاب کرده اند. مقابله با هجمه غربی با همراهی هم پیمانان منطقه‌ای آنها و ممانعت از تسلط کامل برای آب‌های منطقه‌ای در اطراف این کشورها.

تفاوت بین این دو طرف این است که چین انتظار رویارویی محدود و البته خشن در دریای جنوب را دارد، اما این جنگ برای رقابت نفوذ است و پکن می‌داند که این درگیری نمی‌تواند به حمله و اشغال چین یا هدف قرار گرفتن قلب نظام این کشور و از بین رفتن اقتصاد آن منجر شود، چرا که چین قدرت بازدارندگی اتمی دارد و ایران این قدرت را در دست ندارد.

البته شرایط در جبهه مختلف است و خلیج فارس به عرصه کاملی برای جنگ احتمالی تبدیل نخواهد شد. چرا که بیشتر سامانه‌های تسلیحاتی ایران بر تهدید نیروهای آمریکایی متمرکز شده است.
به عنوان مثال ایران موشک های ضد کشتی را از چین وارد کرده است، این موشک ها از نوع سی 801 و سی 802 هستند. ایران این موشک‌ها را توسعه داده و نسل جدیدی از آنها را طراحی کرده که بالغ بر 200 کیلومتر برد دارند و سامانه‌های هدفگیری متعددی نیز دارند.

البته آمریکا در حالت عادی می‌تواند در صورت بروز جنگ رزم ناو ها و ناوگان‌های خود را به گونه‌ای طراحی کند که مسافتی در محیط 400 کیلومتری به عنوان منطقه ممنوعه ایجاد کنند که هیچ کشتی یا هواپیمایی قادر به نفوذ به آن نباشد، اما در خلیج فارس این وضع متفاوت است، چرا که فاصله بین خشکی‌های ایران تا پایگاه ناوگان پنجم دریای آمریکا در بحرین تنها 190 کیلومتر است و این به معنای آن است که هر قطعه نظامی آمریکا در خلیج فارس در معرض هدف این موشک‌ها قرار دارند.

آیا ایران واقعاً توان ایستادگی مقابل حملات نطامی آمریکا را دارد؟

موشک‌هایی که از کشتی‌های سریع‌السیر یا هواپیماها شلیک می‌شوند و علاوه بر این‌ها ایران تعداد بسیار زیادی سکوی زمینی و متحرک برای پرتاب موشک دارد که در طول ساحل شرقی خلیج فارس گسترده شده است.

البته رزم ناوهای کوچک ایران نیز در برابر رزم ناوهای آمریکایی و هواپیماهایی که برای سرکوب این نوع تهدیدات وجود دارد، کاری از پیش نمی‌برد، اما باز هم در خلیج فارس اوضاع متفاوت است، چرا که بمب‌های دریایی سلاح گسترده ای برای نیروهای آمریکایی به شمار می‌رود، آنهم در خلیجی که مملو از اهداف کوچک و بزرگ است، همچنان رزم ناوهای آمریکا نمی توانند در خلیج فارس فعالیت خوبی داشته باشند و به علت عمق کم در بیشتر بخش های خلیج فارس زمین گیر می‌شوند.


این معادله در مورد سایر پایگاه‌های کشورهای همسایه ایران نیز وجود دارد. برخی از ایرانی‌ها می‌گویند که موشک‌های فاتح 100 دقت بسیار بالایی دارند و دست کم تاکنون سه نسل از آنها تولید شده است. ایرانی‌ها این موشک را موشک لبنان می خوانند، چرا که برد آن و شرایط محیطی آن با جغرافیای لبنان تناسب زیادی دارد و اصلا برای همین کشور ساخته شده است.

فاتح البته می تواند پایگاه‌های آمریکا در قطر و امارات و عربستان سعودی را تهدید کند. همچنین تاسیسات نفتی و مراکز صادراتی در این کشورها نیز هدف این تهدیدات هستند.

ایران طبعا علاوه بر فاتح تعداد زیادی از موشک های شهاب 2 و شهاب 3 را در اختیار دارد، چرا که سالها از تولید انبوه آن‌ها گذشته است. این‌ها می تواند سامانه های دفاع موشکی مستحکمی برای ایران در خلیج فارس یا حتی افغانستان ایجاد کند.

آیا ایران واقعاً توان ایستادگی مقابل حملات نطامی آمریکا را دارد؟
جنگ بدون مرز:

دو عامل اساسی وجود دارد که عوامل اصلی تردید آمریکا در ورود به ماجراجویی نظامی با ایران به شمار می‌ورد، اول اینکه منحصر شدن این جنگ در مرزهایی که آمریکا می‌خواهد باقی بماند، سخت است. نکته دوم اینکه جنگ بر ضد ایران اولین جنگی خواهد بود که ارتش آمریکا بر اساس شرایط جنگ‌های نوین باید وارد آن شود، چرا که ایران ارتشی متعلق به یک قرن پیش ندارد، بلکه ایران به خوبی نقاط قوت آمریکا را شناخته و تجهیزات لازم برای از بین بردن کارآیی آن ها را فراهم کرده است.


به عبارت دیگر جنگ با ایران به معنای یک عرصه برای به نمایش گذاشتن تکنولوژی برتر آمریکایی نیست، چرا که ارتش آمریکا به خوبی می‌داند که در این جنگ در معرض ایجاد اختلال در رادارها و سامانه‌های جی پی اس خود قرار می گیرد و حتی ممکن است هواپیماهای بدون سرنشین نتوانند از طریق ماهواره با پایگاه‌های خود ارتباط بگیرند.به این معنا آمریکا از فعالیتهای اطلاعاتی و الکترونیک محروم خواهد ماند.

این در حالی است که این تجهیزات رکن اساسی دیدگاه های جنگی آمریکا در جنگ های امروزی را شامل می‌شود. به عنوان مثال غیر ممکن است که آمریکا بتواند بدون سامانه جی پی اس از سامانه‌های موشکی دوربرد خود استفاده کند. تنها راه استفاده از تجهیزات در این شرایط استفاده از سامانه‌های لیزری یا دوربینی خواهد بود و این نیز مستلزم استفاده از بمب‌افکن ها یا هواپیماهای بدون سرنشین و پرواز آنها در نزدیکی هدف خواهد بود که خطرات دفاع هوایی ایران آن را تهدید می‌کند.

این نگرانی‌ها مبالغه یا ارزیابی‌های صرف نیست، بلکه تمام اینها مبتنی بر واقعیت‌هایی است که در میدان عمل به اثبات رسیده است، به عنوان مثال ایران سال گذشته یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را از آسمان خود فرود آورد. آمریکایی ها در آن زمان از این اقدام غافلگیر شدند، چرا که ایران ماهواره‌های جاسوسی آمریکایی که بر فراز ایران قرار داشت را کور کرد و این کار احتمالا با شعاع لیزر و پرتو آن در عدسی ماهواره‌های صورت گرفت.

نتیجه این حوادث این است که ایران رادارها و تجهیزات اطلاعاتی را در اختیار دارد که می‌تواند هواپیماهای رادارگریز و ماهواره های آمریکایی در مدار کوتاه را رصد کند. این برای نظریه پردازان جنگی نگرانی های زیادی ایجاد می‌کند. بمب‌افکن های بی 2 آمریکا که نوک پیکان آمریکا در حمله هوایی است، کند و با قابلیت مانور پایین است، این بمب‌افکن ها بیشتر بر ویژگی اختفای خود حساب می‌کنند تا بتوانند وارد حریم هوایی دشمن شوند و دفاع هوایی آن ها را هدف قرار دهند، این در حالی است که ایران ثابت کرده که قدرت شکست دادن تکنولوژی رادارگریزی آمریکا را دارد و به این ترتیب گران‌قیمت ترین بمب افکن های آمریکا که این کشور کمتر از 20 فروند از آن‌ها را در اختیار دارد، هدفی آسان برای دفاع ضد هوایی ایران به شمار می‌رود.

آیا ایران واقعاً توان ایستادگی مقابل حملات نطامی آمریکا را دارد؟

از سوی دیگر آمریکا عادت کرده که ارتش های جهان سوم را تهدید کند و به این ترتیب قدرتی پوشالی برای خود درست کند، قدرتی که بیشتر ناشی از رویکردهای تبلیغاتی است و از فعالیت‌های نظامی جدی دور است، این در حالی است که شبه نظامیان حمایت شده ایرانی وعملکرد آن‌ها در لبنان و غزه و عراق مرز بین واقعیت و تبلیغات را روشن کرده اند.

آنها چهره خود را به عنوان چهره‌ای شکست ناپذیر در عرصه مبارزاتی نشان می‌دهند که می‌تواند با هر نیروی مهاجمی جنگ کند. وقتی که کشتی جنگی هانیت در سال 2006 از سوی یک موشک ساخت ایران هدف قرار گرفت، بسیاری از کارشناسان اعلام کردند که جنگ بر ضد ایران سالها به تعویق افتاد. عرب ها اولین کشورهایی بودند که از موشک های ضد کشتی در تاریخ فعالیت‌های نظامی خود استفاده کردند. در این راستا قایق جنگی مصری موفق شد ناوشکن اسرائیلی ایلات را در اکتبر سال 1967 با موشک های روسی استیکس هدف قرار دهد و آن را غرق کند.

این حمله توان نظامی برای مبارزات دریایی دنیا را به لرزه درآورد و همه متوجه شدن که این موشک ها یک قایق کوچک را قادر می سازد که یک کشتی با حجم چند برابری خود را منهدم کند. اما عرب ها در طول 40 سال گذشته نتوانستند این حادثه را تکرار کنند تا اینکه در سال 2006 این اتفاق بار دیگر رخ داد. همین ایده در مورد بمب ها نیز مطرح است و نیروهای نظامی آمریکا ترس زیادی از این تاکتیک در عراق داشتند. همین تاکتیک‌ها اسرائیل را در غزه و لبنان زمینگیر کرد و توان بالای نیروهای آموزش دهنده ایرانی در سوریه نیز همین کار را می‌کند.

از سوی دیگر شرایط درگیریها آمریکا را از اینکه برای یک حمله محدود یا کنترل شده وارد عمل شود، منع می‌کند. این را سیمور هرش در تحقیقات خود در این موضوع از سالها قبل تشریح کرده است. نظامیان آمریکایی می دانند که منحصر کردن جنگ بر ضد ایران مانند عراق در سال 1991غیر ممکن است، بدون ایجاد پایگاه‌های هوایی در منطقه نمی توان تاسیسات هسته‌ای ایران را موشک باران کرد.

در این صورت آمریکا باید سکوهای پرتاب موشک را نیز منهدم کند. اجرای این طرح نیز ممکن نیست، چرا که منطقه خلیج فارس مملو از موشک های ضد کشتی است. به این ترتیب اهداف آمریکا لحظه به لحظه گسترده تر می‌شود تا اینکه تمام سواحل ایران را در بر گیرد و آمریکا برای انجام این حمله باید بسیاری از تاسیسات نظامی ایران را هدف قرار دهد.

به این ترتیب طرح جنگی محدود آمریکا تبدیل به یک جنگ فراگیر می‌شود که صدها و شاید هزاران هدف دارد. حتی سیمور هرش به نقل از برخی منابع گزارش داد که ژنرال های آمریکایی تفکر جدی را در مورد استفاده از بمب اتمی برای خاموش کردن خطوط دفاعی ایران می‌کنند.

به این ترتیب حمله به ایران قمار خطرناکی است. با این وجود برخی از تحلیلگران آمریکایی بویژه آنهایی که با اسرائیل رابطه نزدیک‌تری دارند، می‌خواهند دولت آمریکا را به حمله به ایران تحریک کنند، آنها مدعی هستند که ناوگان دفاعی ایران نمی تواند ناوگان پیشرفته آمریکا در خلیج فارسی را هدف قرار دهد. اما هیچ دولتی در دنیا نمی‌تواند خود را در ماجراجویی جنگی وارد کند که هزینه یک اشتباه در آن غرق شدن ناوهای هواپیمابر این کشور یا انهدام پایگاه های حاوی هزاران نظامی آنها باشد، به این ترتیب هزینه‌ها بالاتر خواهد رفت.

از سوی دیگر هر نوع تاخیر در حمله به ایران باعث پیچیده‌تر شدن و مشکل تر شدن اوضاع می‌شود. حمله به ایران در سال 2004 آسانتر از سال 2007 بود و همین حمله در حال حاضر قابل مقایسه با سال 2007 نیست، چرا که ایران توانمندی های نظامی جدید را ایجاد کرده و خطوط تولیدات تسلیحات و موشک‌های خود را متمرکز کرده است. موشک هایی که همه ساله برد و دقت هدف گیری آنها بیشتر می‌شود. ایرانی‌ها حتی کلاهک‌های جنگی قدیمی را به موشک های شهاب 3 با کلاهک‌های جدید و فعال‌تر و دقیق‌تر تبدیل کرده‌اند.

از همین روست که اسرائیلی‌ها برای حمله آمریکا به ایران عجله دارند، آن‌ها اینگونه استدلال می کنند که هر تاخیری در حمله به ایران باعث افزایش سختی‌های آن می شود و کار را به جایی می‌رساند که دیگر حمله به ایران غیرممکن خواهد بود. ایرانی‌ها نیز اخیرا موشک های کروز خود را به نمایش گذاشته‌اند. این نیز یکی از عناصر جدید تغییر معادله‌هایی است که ایران رو کرده است.

کشورهای در حال توسعه می توانند بالاترین تکنولوژی‌ها را از غرب یا روسیه خریداری کنند، این خریدها هرگز آمریکا را به اندازه یک رادار کوچکی که یک کشور خود آن را تولید کند، نگران نخواهد کرد. تمام سامانه هایی که صادر می شوند، ویژگی‌ها و مزایای شناخته شده ای دارند، ابزارهای الکترونیکی در هواپیماها برنامه ریزی شده‌اند تا امواج مربوط به رادارهای دشمن را شناسایی و در آن‌ها اختلال ایجاد کنند.

اما موضوعی که باعث نگرانی ارتش مهاجم می‌شود، این است که رادارهایی منتشر شوند که از وجود آنها اطلاع نداشته باشد یا ابزارهای دفاعی از سوی دشمن تدارک دیده شود که آنها آمادگی مقابله با آن را نداشته باشند.

در جنگ جدید سامانه‌های دفاع هوایی در صورتی که با آزادی کامل کار کنند، می توانند یک یگان کامل از جنگنده‌ها را در چند دقیقه از کار بیندازند، مانورهای نظامی ایران همواره باعث وحشت دشمنان از سرنوشت مجهولی می‌شود که در سایه نمایش سامانه‌های مختلف و متنوع نظامی مأموریت خود را در حمله به دشمن انجام می‌دهد.

تکنولوژی اختفا یک مثال واضح در زمینه نحوه استفاده نظامی ایران است. آمریکا در جنگ های متعددی که داشت، هواپیماهای شبح را برای خود یک عامل برتری بی سابقه می‌دانست که هیچ پاسخی از سوی دشمن ندارد، هواپیماهای اف 117 ( اولین نمونه از هواپیماهای رادار گریز) در جنگ دوم خلیج فارس نقش عمده‌ای در هدف قرار دادن رادارهای عراق داشتند.

این هواپیماها به همراه هواپیماهای بمب افکن بی 2 در حمله به یوگسلاوی سابق و عراق در سال 2003 نیز نقش آفرینی عمده ای داشتند، به همین علت ایران تمرکز ویژه‌ای را برای مقابله با این تجهیزات داشته است.

روس ها خیلی زود متوجه شدند که ساخت هواپیماهای شبح به گونه‌ای است که می‌توانند از نوع مشخصی از رادارها مخفی بماند، این امواج رادارهای با موج بلند و پهنای کم ( ایکس باند) است که در هواپیماهای دشمن یا در رادارهای رهگیری موشک‌ها استفاده می شود، این سیگنالها ناشی از شعاع راداری تنگی است که حتی سانتیمترها را نیز مشخص می کند و برای کشف اهداف و دقت در ضربه زدن به آنها ایده‌آل است.

به همین علت روس‌ها شروع به تمرکز در فن‌آوری امواج با پهنای بالا کردند که از آنها در پایان جنگ جهانی دوم استفاده می‌شد. البته عیب آنها در این است که دقت کمتری دارد و امکان دارد اهداف دقیق مشخص نشود. مشخصه سیگنالهای با پهنای زیاد این است که سرمایه گذاری و ساخت هواپیمای شبح را بی‌فایده می کند. چرا که سطح این هواپیما برای منحرف کردن و جذب سیگنال های سانتیمتری کوتاه طراحی شده و نمی‌تواند از بازگشت سیگنالهای با پهنای بالا به منبع تشعشع و کشف اهداف جلوگیری کند.

وقتی که هواپیمای اف 117 آمریکا بر فراز یوگسلاوی سقوط کرد، ناظران نظامی به این نتیجه رسیدند که علت این سقوط آن بود که یوگسلاوها از رادارهای قدیمی روسیه استفاده می‌کردند که با سامانه سام 3 موفق به منهدم کردن این جنگنده شد. 


آیا ایران واقعاً توان ایستادگی مقابل حملات نطامی آمریکا را دارد؟


آیا ایران واقعاً توان ایستادگی مقابل حملات نطامی آمریکا را دارد؟

بعد از جنگ یوگسلاوی، روس ها گام های بلندتری در توسعه نسل جدید از رادارها با سیگنالهای با پهنای متری برداشته و دقت آن را با رادارهای موج کوتاه برابر کردند، این طراحی‌ها در سامانه اس 300 به کار گرفته شد. ایران از سالها قبل از امواج با پهنای بالای رادار استفاده می‌کرد. مهم ترین این رادارها مطلع فجر 1 و 2 بود که سامانه دوم بیشتر شبیه به رادار نیبو روسیه بود که در سامانه‌های اس 400 نقش شناسایی سیگنالهای مخفی را بر عهده دارد.

ژنرال‌های ایرانی معتقدند که این رادارها به اندازه‌ای است که تمام حریم هوایی ایران را به صورت تقریبا کامل پوشش داده است.


نوع دوم در مبارزه با تکنولوژی هواپیماهای رادار گریز استفاده از تجهیزات بصری به جای رادار است، با توسعه دروبین های حرارتی پیشرفته کنونی، خلبانان می توانند بهترین جایگزین را به جای رادار مورد استفاده قرار دهند. این وسیله الان به  یکی از بهترین وسیله‌های رهگیری دشمن تبدیل شده و طرف مقابل نمی‌داند که شما آن را شناسایی کرده اید. روس‌ها از دهه هشتاد این روش را امتحان کرده‌اند، آنها می توانند بدون رادار بمب افکن های آمریکایی را از فاصله طولانی – بیش از 90 کیلومتر- شناسایی کنند.

بویژه در ارتفاعات بالا که فاصله حرارتی زیادی بین هواپیما و جو سرد اطراف وجود دارد، این موضوع امکان بیشتری دارد. این در حالی است که هیچ دولتی به اندازه ایران در زمینه سامانه‌های بصری کار نکرده است. این کشور این سامانه‌ها را با انواع مختلف سامانه های دفاع هوایی آمیخته و آن را با تکنولوژی های پیشرفته تقویت کرده است.

ایران می تواند اهداف را رهگیری کرده و موشک‌ها و توپ‌های خود را به سوی آنها هدایت کند. ایرانی‌ها ابتکار دیگری نیز دز این زمینه دارند، آنها به این نتیجه رسیدند که مسلسل‌های ضد هوایی که بسیاری فکر می کردند، دوره آن ها تمام شده است، بهترین وسیله است که می تواند در صورت متصل شدن به رادار و استفاده از برنامه های رایانه ای کارآیی بالایی داشته باشد و دیواری از گلوله‌ها را در برابر هدف در آسمان ایجاد کند، دیواری که بهترین وسیله برای ساقط کردن جنگنده‌ها و موشک‌های هدایت شونده و هواپیماهای شناسایی و حفاظت از نقاط حساس است.

نتیجه گیری

ایرانی‌ها ساختار دفاعی خود را در دوری از رقابت با آمریکایی‌ها بنا کرده اند، آنها می‌دانند که نمی‌توانند در برابر قدرت غرب در هوا و دریا قرار بگیرند، به همین علت مبانی جنگ‌های نامتقارن را در نزد خود تقویت کرده‌اند که می تواند از شکاف‌های موجود در ارتش دشمن استفاده کند و آنها را با ابزارهای غیر کلاسیک از جمله موشک‌ها هدف قرار دهد. آمریکا از سالها پیش به دنبال تقویت ساختارهای دفاعی خود است تا شاید بتواند از موشک‌های احتمالی روسیه و چین و کره شمالی  و ایران در امان باشد، اما گزارش اخیری که در مجله اکونومیست منتشر شد، مشکلات این هدف را تشریح کرد.

آیا ایران واقعاً توان ایستادگی مقابل حملات نطامی آمریکا را دارد؟

شاید عده زیادی به این واقعیت واقف نباشند که سامانه GMD که آمریکا بالغ بر 40 میلیارد دلار برای آن هزینه کرده است، از سال 2008 تاکنون در تمامی 5 آزمایش رهگیری خود شکست خورده است، اکونومیست می نویسد که آمریکا در دهه اخیر بالغ بر 100میلیارد دلار هزینه کرده است که برنامه ای مشابه آن را طراحی کند تا از خطر موشک های دشمن در امان بماند، اما  به این نتیجه رسیده که رسیدن به این هدف غیرممکن است. علت آن هم تنها در سختی تکنولوژی‌های رهگیری نیست، بلکه در آسانی تکنولوژی‌های ایجاد انحراف در سامانه‌های دفاعی متعدد نیز هست.

موشک‌های روسی تولید می‌شود تا بتواند با جدا شدن کلاهک انفجاری در فضای خارجی دهها هدف را مورد اصابت قرار دهد. هر اندازه که آمریکا تجهیزات رهگیری را توسعه می دهد، روسیه نیز اقدامات ضد این تجهیزات را تقویت می‌کند و آن را ناکارآمد می‌کند.

این رقابت نظامی و تکنولوژیکی زیر ساخت مناسبات بین ایران و غرب را نیز شکل می‌دهد. این رقابت است که تا حد زیادی پتانسیل رویارویی‌ها و تحریم‌ها و گفتگوها و توافق ها و رقابت‌ها و معامله‌ها را تعیین می کند. کسانی که این پس زمینه را ندانند، خیلی زود در دام این سطحی‌نگری و سخن توطئه‌آمیز گرفتار می شوند که مدعی است ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها بازی را در پیش گرفته اند و در حالی که در ظاهر با هم دشمنی می کنند،در پشت پرده با هم هستند و می خواهند ما -عربها- را فریب دهند.  


با توجه به حجم اقتصاد آمریکا و توان تکنولوژی بالایی که این کشور دارد، هیچ کسی در دنیا نمی تواند با حجم ارتش خود یا ایجاد ناوگان های هوایی یا دریایی، آمریکا را بترساند، چیزی که باعث وحشت آمریکا می شود، ارتش‌هایی است که توان مبارزاتی بالایی دارند و اعتقادات مخصوص به خود دارند که از ویژگی‌های بومی و جغرافیایی خود نهایت استفاده را می‌برند و روش مبارزاتی خود را خارج از چارچوب‌های سنتی غرب پایه گذاری می‌کنند. در این زمینه ما باید چیزهای زیادی از ایران یاد بگیریم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 461
  • در انتظار بررسی: 261
  • غیر قابل انتشار: 171
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    اول اینکه بد توهم دارید حتما یک دکتر برید!! بعدم امریکا سربازاشو نمیفرسته موشکهای اتمیشو مفرسته تا خاکستر بشید... دلتون به تجهیزات از رده خارجتون خوشه.. با توجیحات الکی دالتون رو خوش نکنید واقعیت تغییر نمیکنه
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
      65 28
      فکر میکنی ایران موشک اتمی نداره یا فکر کردی عروسکه که بهت نشون بده
    • اقتدار ایران اسلامی IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      15 7
      واقعا برای ایرانی بودنت جای تاسف داره.... چطور ایران 8 سال دفاع مقدس رو پیروز شده ولی الان نمیتونه از خودش دفاع کنه؟
  • سلاله ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    انشاالله چشم تمام دشمنان اسلام و ایران کر بشه ایران سرفراز اسلام مستدام و فراگیر می شه
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    65 49
    اگر بحث جنگ هست باید به داخل مرزهای امریکا کشیده شود. وگرنه زدن و غرق کردن چند تا ناو پوسیده اتمی که الودگی رادیواکتیو و افزایش سرطان برای خودمان در خلیج فارس را موجب میشود نفع چندانی ندارد و در پاسخ دشمن بزرگ تمام پتروشیمی و تاسیسات حیاتی و اقتصادی را نابود میکند. مستحضرید که احداث یک پل در وضع موجود حداقل 4 برابر واقع هزینه بر میدارد. اگر قبول ندارید هزینه ساخت یک پل روگذر را با چین مقایسه کنید که حداقل 4-10 برابر واقع است و 2-3 دوره زمان در برنامه 5 ساله نیاز دارد. و حتی ممکنه دشمن از اتمی استفاده کند. ولی ما دلمان خوش خواهد بود که یک ناو را با 100-200 سرباز معتاد مافنگی شان نابود کرده ایم. اگر دشمن احساس نکند و درک نکند که هزاران نفر سفیدپوست لوکس و متمکن و متمولش در واشنگتن و نیویورک و نیوجرسی و ... نابود خواهند شد حمله خواهد کرد.
    • ایدین IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      0 0
      واقعا حرفات خیلی خنده داره
  • مرتضیsk ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    45 63
    این اشتباه عجیب رو دیگه تکرار نکنین لطفاً ، چون اس سیصدی به ایران تحویل ندادن تا برابر یا نسخه کپی برداری شده ازش باشه ! در ضمن سلاح ها در رده کلاسِ خود ، موارد مشابه ظاهری فراوانی باهم دارن
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    شماها توی خواب شبم نمیتونید جلوشون وایستید!! البته سوال اینجاست الان جرا ترسیدید؟!
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
      2 1
      ای بی سواد ایران اینک از پایه اس 400 هم عبور کرده . با توجه به نقاط ضعف وقدرت آمریکا دکترین آفندی همراه با پدافندی در دسور کار قرار گرفته است. آخرش سربازان آمریکا در ناز نعمت بزرگ شده اند وقادر به ادامه طولانی جنگ نیستند .
  • جواد ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    96 84
    شما تو توهمی عزیز کدخدا خودشم میدونه نمیتونه در مقابل ایران کاری کنه
  • امیر ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    اتفاقا نقطه قوت آمریکا اینه که تو مرزهای خودش نیست در مورد سوخت گیری هم خیالت راحت اعراب واسه نابودی ما حاضرند کل بودجه جنگ آمریکا رو تامین کنند
  • مرتضیsk ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    71 49
    خودت رو اَلـکی خسته نکن ! همیشه آدم هایی مثِ تو هستن ، خداروشکر در طول 8سال دفاع مقدس هم حضور فعالی داشتن ولی آخرش زغال فروش شدن !!
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    54 50
    کشوری که توی اون حرام خواری و گرفتن پول زور به عنوان اینترنت رواج داره چطور میتونه موشک بسازه؟
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    11 50
    شما راست میگی.:)+/:)+=::
  • محمد ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    87 75
    امام فرمود: ما مأمور به وظیفه هستیم، نه مأمور به نتیجه مردان واقعی از مرگ هراسی ندارند ما بر سر این خاک و اسلام با هیچ کس مدارا نمیکنیم حق ماندنی و باطل رفتنیست همانگونه که صدام به فلاکت رسید هر کس فکر تجاوز به ایران را در مغز معیوبش تصور کند به همین سرنوشت دچار خواهد شد.
  • بهروز ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    57 32
    آمریکا با اون یال و کوپالش بعد از جنگ ویتنام (شکست ویتنام)به هیچ جنگی وارد نشده مگر اینکه با روشهای ناجوان مردانه اون کشور یا هدف رو ضعیف کنه بعد بهش حمله میکنه تو این کا هم صبر و حوصله زیادی داره جنگ عراق در دو مرحله همین جنگ سوریه نمونه نمونه اونه تحریمها یکی از اون روشهای تضعیف ..
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    53 35
    ما توهم نداریم تو خوابی نمونش جنگ 8 ساله ایران که کمتر کشوری بود که مقابل ایران نمیجنگید یا همین جنگ حزب الله با اسرایئل چرا اسرائیل با اون همه ادعا که ارتش فلان جهانم و بیسانم و حمایت امریکا رو هم داشت و حتی بمب اتم هم داشت نتونست حزب الله رو شکست بده؟و همین جنگ غزه و ... دلت به بمبای اتم خوش نباشه رمز پیروزی یه چیز دیگه ست که توبی خبری. چه بسا گروه اندکی که به توفیق خدا بر گروه بسیاری پیروز شدند
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    83 78
    حالا امریکا که هیچی اون اسرایبل تنها هزار بار میتونه ایرانو با موشکای اتمیش خاک کنه ! اینا میگن ما اسراییل رو با هزاران موشک میزنیم اما اسراییل با چند تا موشک ترتیب اینا رو میده.
    • سردار اسلام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      9 1
      خاک بر سرت. چی میزنی؟ تو توهمی. احمق جان مگه بمب اتم فک کردی تفنگ آب پاشه که همینجور به همین راحتی شلیک کنن. مطمئنن اگر آمریکا میتونست از بمب اتم استفاده کنه تا الان کوتاهی نمی کرد و ایران و خاور میانه رو ترکونده بود. بمب اتم کشک نیست که همینجور شلیک کنن داداش.
  • امير ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    34 15
    قطعا از لحاظ نظامي قويتر از ده سال قبل هستيم ولي اينكه حاضر به ادامه مذاكرات با ٥+١ بمدت طولاني شده ايم و اينقدر اصرار بر دستيابي به توافق داريم نشان از نگراني از حمله نظامي نيست؟
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    61 75
    حال میده جنگ شروع بشه تا بفهمید امریکا بعنی چی!؟
    • سرباز IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
      5 2
      لعنت خدا بر تو که آرزوی جنگ میکنی
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      1 1
      آمریکا یعنی مگس بیخودی وز وز میکنه این بی اصل ونسب
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    30 9
    خوشحالیا!!
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    41 19
    اگه بمب اتم انداختن ممکن بود آمریکا تا حالا انداخته بود توهم مال کسانیه که مغز ندارن
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    26 9
    اگر دشمن را در سطح هم تراز نتوانیم نابود و زیرساختارش را نابود کنیم بازنده ایم. فقط دشمن را در داخل مرزهایش باید نابود کرد تا همه فرار کنند و اسیب جدی ببیند. اگر اتمی زد ما هم از هند و پاکستان و کره و روسیه اتمی بخریم و وسط نیویورک اتمی بزنیم. وگرنه با اس 300 تولید شده در 20 سال پیش کاری هر چند پیش میرود ولی جدی پیش نمیرود. دشمن کروز اتمی مافوق صوت رادار گریز و توماهاوک از 2500کیلومتری میزند و نه 190-200 کیلومتری. جزیره دیه گو گارسیا را باید نابود کرد و پادگانهای ترکیه و اذربایجان و کشورهای حاشیه را.
  • معترض ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    51 15
    دوست عزیز کسی چیزی نگفت..عربا دارن میگن..دوما مطمئن باش ک آمریکا اگر احتمال موفقیت در حمله نظامی به ایران رو بده یک لحظه معطل نمیکنه و حمله میکنه..توهم رو آمریکایی ها با تبلیغاتشون تو ذهن شما فرو کردن!!!
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    24 23
    این همه هزینه میکنیم که ناو بزنیم و هر چند ممکن است هم بزنیم و همه شان هم غرق شود. ولی در نهایت 200-300نفر کشته میشوند. ولی بعد دشمن ملعون با توماهاوک از 2000کیلومتری تمام مراکز حساس را میزند و تا حداقل 20 سال به عقب برمیگردیم. مستحضرید که قیمت ساخت کوچکترین ابنیه حداقل 4 برابر واقع است و هزینه کلانی بابت ساخت و تعمیر ایجاد میکند و اقتصاد و صنعت تا 20 سال اتی فلج رسمی میشود. و فقط داخل مرز امریکا را هدفگیری کنید.
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    47 31
    حالا فرض بگیر درست بگی، بگو ببینم تو کجا قایم می شی؟ نکنه برای نجات جونت حاضر می شی مثل رفیق هات زن و ناموست را جلو جلو بفرستی خدمت آمریکا و زنده بمونی؟ فرق در این است که یک نفر مثل تو زانو زده و در حال التماس می میره، یک نفر مثل امام حسین با رشادت و سربلند شهید می شه.
  • مهدی ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    43 27
    جیگل منی تو! باز از تیمارستان فرار کردی عجیجم؟! ;-)
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    16 23
    آیا از اون عملیات فریب در یگانهای ما استفاده میشه منظورم اون ماشین بادی بود چون زمان هیتلر این کار انجام شد به نظرتون ما هم از این نوع روش استفاده میکنیم؟
  • مجید ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    38 20
    والله دل ملت به ژ3 سال 1348 خوشه ... الان چند تا پرفسور علوم نظامی میان وسط تئوری میدن
  • ایمان گودرزی ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    37 33
    ناشناس جان امریکات تو سوریه اش موند و ابرو براش نموند تو دنیا در ضمن 35 ساله خودت نمیگی چرا تا الان با اتمش به قول خودت چرا خاکسترمون نکرده ! نمیتونه دیگههههههههههههه خیلی وقت تموم شدن شما خوابی همین تجهیزات به قول شما از رده خارج اونم قدیمیاش تو دست فلسطینی ها پدر اسرائیل دراورد تازه الان یادم افتاد با این تجهیزات از رده خارج و قدیمی rq170 امریکایی نشوندیم وای به حال تجهیزات جدید و محرمانمون خوش باشی در ضمن متوهم هم خودتی باور کن
  • ناشناس ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 52
    شما آب رو بریز اون جایی که می سوزه!!!
  • علی دادا ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    44 22
    الله اعلم مهم این نیست که توان ایستادگی داریم یا نه مهم اینه که ما اهل زانو زدن در برابر دشمن نیستیم
  • javad ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    43 35
    آمريكا هيچ غلطي نميتواند بكند . امام خميني(ره) پير جماران ايرو به ما آموخت ، و ما 35 ساله ثابت كرديم آمريكا تو هيچ زمينه اي هيچ غلطي نميتونه بكنه
  • سهیل بشردوست ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    13 42
    پس چرا عین احمق ها وایسادن و نگاه می کنن؟! باشه، یک موشک اتمی میفرسته، ولی مطمئنی یک موشک اتمی نمی خوره؟!
  • kambiz ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    3 11
    ooooooooooh
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    31 16
    جرات حمله ندارن
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    33 22
    من این رو متوجه شدم که ایران ما الحمدلله واقعا قوی شده و خیلی چیزها را رو نکرده. اینو مطمعن باشید که اگر قدرتی نداشت کشورهای قدرتمند دنیا وقتشون رو تلف ما نمیکردن. ببین چقد لاس میزنن؟ پس میدونن که ایران شوخی بردار نیست و پاش بیافته زیر میزی هاشو رو میکنه
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    25 18
    خدا نکنه جنگ بشه ولی اگر شد دوست دارم بزنن این قطر و بحرین رو بیارن پایین عربستان رو هم یه حالی بدن...
  • ناشناس ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    55 13
    امریکا تنها 80 درصد دنیارو حریفه امریکا از جنگ با ایران هیچ سودی نمیبره وگرنه دریغ نمیکرد امریکا ایران رو واسه چپاول کردن کشورها عربی احتیاج داره امریک هیچ غلطی نمیکنه
  • مهدی ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    40 18
    به نام خدا با سلام چند بار باهم درگیر شدن البته آن موقع ایران در موضع ضعف بود ولی اگر این بار درگیر بشن ایران ضربات قاطعی می زنه مطمئن باشید
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    27 18
    عزیزم مشکل ما اینه اگه کم بیاریم تو جنگ روانی کم میاریم نه تو جنگ نظامی مث شما و امثالتون که خود باخته شده اید
  • peyda ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    10 15
    ببند ...
  • ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    6 4
    الحق که فهم رو بوسیدی گذاشتی کنار
  • ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    37 22
    پس به مخ پوکت بیشتر فشار بیار و از خودت بپرس راستی چرا آمریکا جرات حمله به ایرانو پیدا نمیکنه؟؟ ارزیابی های سالانه کارشناسان نظامی آمریکا در مورد قدرت نظامی ایرانو رو بخون تا با فیلمهای هالیوودی اینقدر خام نشی!! عقب نشینی اسراییل از غزه رو ببین بعد قضاوت کن آیا تنها قدرت نظامی کافیه!!!!!!!
  • رضا ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    5 53
    وای وای ترسیدم
  • رضا ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    43 20
    کمتر بشین پای شبکه اون سمتی که کمتر چرت بگی بدبخت ، هشت سال با کل دنیا جنگیدم یک سانت از خاکمون رو نتونستن بگیرن یکم برو تاریخ بخون تا الان انیجا عزت ملیت رو نفروشی.......!
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    6 4
    خدا شفات بده پسر جون ... متن و خوندی کلا؟! یا همینطور یه چیزی پروندی؟؟؟ این مقاله ترجمه مقاله اکونومیسته ... اکونومیست که میدونی چیه!؟
  • ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    9 7
    یه کم تاریخ جنگ 8 ساله رو بخون، حرف نزنی نمیگن لالی...!
  • تریستان ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    56 3
    بوی سوختگی با همه ی درجات موجود از کامنتی که گذاشتی داره میاد. من هم مثل خودت از منظر واقعیتی که تغییر نمیکنه صحبت میکنم. در حال حاضر ما خاکستر نشدیم اما معلومه جیگرت بدجوری سوخته مزدور منافق و البته حروم لقمه. این صفت آخرو فقط به دلیل پرچمی که باهاش کامنت گذاشتی واست پیوست کردم. یادت باشه اگه با ما نیستی شک نکن با اونا هم نیستی یعنی عضو بی اثری. و خیلی هم ضایعی که تمام حسابتو یا حسابشونو روی بمب اتم باز کردی! بهش فکر کن! البته مشکل دیگر شما عدم توانایی در فکر کردنه! از بمب اتمت اینو میشه فهمید. و در پایان اینو بدون ما اگه خاکستر بشیم مثل ققنوس از تو خاکستر خودمون قد علم میکنیم و بارها این اتفاق افتاده اما این افتخار رو هم داریم که هیچ وقت مثل شما قهوه ای نشدیم... مشرق اگه اون پیامو منتشر میکنی با انتشار پیام من به حداقل وظیفه ی اخلاقیت عمل خواهی کرد یا حق
  • ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    25 8
    جک با مزه بود 3 سال دارین تو سوریه می جنگین هرروز داعش پیشروی میکنه پایگاه هوایی میگیره...امریکا فعلا 5 روزه حمله کرد داعش عقب نشینی میکنه...در ضمن اگر نیروی هوایی قدرتمند نباشه پدافند قدرتمد هم باشه چند روز بیشتر دوام نمیاره...بی سواد ها..
  • دکتر امید ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    12 6
    توانایی ساخت بمب اتمی توسط ایران در زمان بحران رو جا انداختید حضرات! چرا امریکایها اصرار دارن ایران برنامه اتمی بخصوص غنی سازی و آب سنگین و موشکی رو رها کنه!!..جواب شما در همین سوال هست....... در صورتی که تندروها در امریکا و غرب به قدرت برسن و بخواهند به ایران حمله کنند ساخت بمب های اتمی در ایران عملا حمله رو تبدیل به یک فاجعه برای هر دو طرف می کنه موضوع دیگر پیشرفت های غیر متعارف ایران هست مثلا در سایبر و جمینگ و ....هک کردن پهپاد مدرن امریکایها در زمانی که خودشون هم انتظارشو نداشتن نشون داد ایران دیگه یک قدرت سطح سه جهانی نیست ایران الان یک قدرت سطح دو هست امریکایها مدتهاست برنامه حمله نظامی به ایران رو شیفت کردن به حمله اقتصادی ......البته این به این معنی نیست که برنامه نظامی رو رها کردن اتفاقا مثل قضیه لیبی و عراق برنامه دارن بعد از نابودی پتانسیل اتمی ایران و یک دوره بلند مدت ده بیست ساله تحریم دوباره شیفت کنن روی نظامی برای تمام کردن کار بهترین پاسخ ما اقتصاد مقاومتی هست بعلاوه قوی تر کردن توان نظامی و بخصوص هسته ای بحرحال آنها یک روز باید بین یک جنگ جهانی اتمی یا پذیرش ایران هسته ای یکی رو انتخاب کنن که قطعا اونی که کمتر آسیب می زنه به هر دو طرف انتخابی هوشمندنه تر هست
  • ناصر ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 9
    این نویسنده عرب کاملا مشخصه آرزو داشته امریکا به ایران حمله کنه مثل اسراییلی ها زیاد هم اطلاعاتش به روز نیست ولی کاملا مشخصه اگر روزی کشوری بخواهد به ایران حمله کنه راهی جز استفاده از بمب اتمی نداره...... چون ایران از نظر قدرت نظامی داره مثل ژاپن جنگ جهانی دوم میشه
  • ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    13 0
    نویسنده اصلا ایرانی نیست جیگر
  • غلام حسین ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    6 4
    1.آمریکا اگر می توانست موشک های اتمی ش رو میفرستاد مثل کاری که با ژاپن کرد... 2. تو غزه و لبنان با تجهیزات خیلی از رده خارج تر این هایی که ما داریم (به قول خودت) اسرائیل هیچ غلطی نتونست بکنه. 3.صدام بدتر از اتمیش رو زد ... اما امروز ما هستیم و اون نیست. 4. مجاهدین خلق از تو اشرف هم همین حرف های تورو می زدن امروز اون هاهم دیگه نیستن. ...
  • ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 3
    نظرت مشابه این امرای مفلوک عرب خلیج فارسه. خوبه کشور توسط امثال تو اداره نمیشه
  • ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 2
    هی یارو یکی مثل تو باشه دشمن میخواییم چیکار کنیم همین تجهیزات رده خارجی که توی وطن فروش میگی تا 35 سال نگذاشته امریکا هیچ غلطی بکنه
  • ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    14 8
    این هایی که نوشتید درست چرا که حسابی می تواند ارتش های آمریکا و غرب (در صورت ورود به جنگ) در مسافتی بسیار دورتر از خاک این کشورها را درگیر کند و درسی بدهد که ویتنام را فراموش کنند ، مسلما ایران در لحظات اول تمامی پایگاه های آمریکا در منطقه و ناوهای آمریکایی را موشک باران و آژدرباران (حوت ، قوی ترین و پرسرعت ترین آژدر جهان که فقط ایران و روسیه دارند) می کند تا هواپیماهای آمریکایی بدون باند ، زمین گیر شوند اما بازهم این ها مشکل اصلی آمریکا و غرب برای حمله به ایران نیست . آمریکا و غرب یک وحشت بزرگ تر دارند ، این ها احتمال می دهند که در صورت جنگ خاک این کشورها و مراکز حساس آن هدف قرار بگیرد ، چیزی که آمریکا و غرب لااقل در دوران جدید تجربه آن را ندارند . وحشت بزرگ این ها ، این احتمال است که ایران افرادی را در کشورهای متخاصم غربی در پوشش شهروند این کشورها دارد که در صورت جنگ می توانند به طرق مختلف آسیب های تاریخی و ویرانگر به اماکن نظامی ، امنیتی ، اقتصادی و صدالبته سیاسی در سراسر خاک این کشورها بزنند .
  • ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    6 20
    جناب متوهم واقعیت جیز دیگری است؛ واقعیت این است که چهار تا بچه پابرهنه توی لبنان و غزه تمام ابهتی که با غرب با تجهیزات جدیدش داشت را نابود کردند و تمام شد؛ الفاتحه...
  • پیام ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    6 20
    8 سال جلوی همین امریکا مقاومت کردیم اسمش فقط عراق بود. بعدشم همون خدایی که نذاشت ما در جنگ نابود بشیم همون خدا رو درمعادلاتمون داریم. ما از سپیده دم تاریخ مورد حمله بیگانگان قرار گرفتیم. یه واقعیته که خیلی دشمن داریم اما هنوز سرپا هستیم و هنوز زبونمون پارسیه و هنوز ایرانی هستیم و اسم کشورمون ایرانه.
  • ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    3 0
    بدبخت بینوا تو کوری اول مقاله را بخون بعد وراجی کن این مقاله را عربها نوشته اند حنما برای کورذهنی و کوردلیت پیش یک دام پزشک برو
  • مجید ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    9 22
    امریکا جگر حمله به ایران عزیز را نداره.آخه شما کجا دیدیدکه روباه جرات قدم گذاشتن تو بیشه شیران را داشته باشه؟حمله کردن پیشکششون.
  • lمحمد ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    10 21
    درراس همه اینها ما خدایی داریم که درشرایط مختلف بویژه واقعه طبس قدرت خود رانشان داده ان تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم تعجب میکنم از بعضیها که اینقدر قدرت مخلوق مقهورشون کرده ولی قدرت خالق رو نمبینن
  • ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    2 0
    جنگ و بی عدالتی اقیانوسی است که اعماقش مرگ، امواجش درد، ساحلش ویران، بارانش خون و غروبش غم مرگ انسانهاست...
  • مهدی ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    2 1
    کجا فارسی یاد گرفتی؟؟!! جای موشکای اتمیشم میدونیم. برای اونها هم برنامه داریم. حالا بجای تب و لرز دعا کن جنگ رخ نده که برای همه فاجعه است.
  • كيان ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    5 2
    اشتباه نكنيد فقط بحث توان نظامي در كار نيست ، تنگه هرمز غريب به 70درصد نفت دنيا ازش عبور ميكنه كه ايران به راحتي ميتونه با انواع مين درياي تعطيلش كنه ، علاوه بر اين با حمله احتمالي امريكا به ايران در واقع حقانيت شيعه رو ثابت ميكنه و ممكنه مسلمانان جهان به طرفداري از ايران بلند بشن .
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    7 5
    من ناشناسی هستم که نظر اول رو داد اما جوابهای شما همشون روی توهم بکد و یک جواب درست ندادید! اما جواب شما امریکا نیازی به جنگ نداره چون بدون جنگ کشور رو فلج کرده و بعد از اینکه خوب ضعیف شدید بهتون حمله میکنه تا کمترین خرج رو براش داشته باشه و البته نیازی به امریکا هم نیست چون اسراییل به تنهایی هزاران بار میتونه شما رو نابود کنه. از بی عقلی ک بیسوادی و عقده ای بودن دست بردارید تا خاکستر نشدید، دکتر هم حتما برید
  • یک عجم ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 2
    سلام. سخن تا رسیدن برای قانون اساسی برای همه در یک سایت ازاد مشخص خواهند شد. پس هیچ عملی نمیتواند یک فرد مسلمان را از قانون ولایت انقلاب توحیدی_اسلامی کامل دور کند. حسبناالله و نعم الوکیل؛ نعم المولی و نعم النصیر. التماس دعا یاعلی(ع)
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 3
    شاه هم توهم قدرت داشت..!!
  • داود ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 0
    خدمت سربازی
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    8 3
    نظرات رو که خوندم متوجه شدم بعضیا میخوان با حرف جلوی امریکا وایستن و حتما هم ما امریکا رو شکست مبدیم.پخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخختت
  • احمد ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    2 0
    اخه احمق جان اگه امریکا بقول بعضیا فقط تو دوساعت میتونه ایرانو فلج کنه هیچ وقت بمدت سی سال نمیومد تریلیون ها دلار هزینه نمیکرد که ایرانو زمین گیر کنه
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    5 0
    بله شما حتی جلوی فضاییها هم یروز میشید در جنگ جهانی هفتم
  • ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 0
    8سال دفاع مقدس يعني همه چي هنوزم هستند با بمب برن تو كشتي هاي امريكايي با خاك يكسان كند
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    2 0
    امریکا پشمشم نیست........
  • علی ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    13 6
    فعلا کە با تحریم هاشون پدرمونو درآوردند، چە برسە بە حملەی نظامی،
  • علی ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 3
    فعلا کە با تحریم هاشون پدرمونو درآوردند، چە برسە بە حملەی نظامی،
  • محمدعلي ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 7
    در مملكتي كه صاحبش ولي امر امام زمان عجل الله است ترس و واهمه اي وجود ندارد. ترس از آن كساني است كه ايمان به خدا و ولي او ندارند
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 1
    باید قبول کرد که امریکا قدرت برتر نظامی است خوب است قضاوت منصفانه باشه تجهیزات دو کشور با هم قابل قیاس نیست اما ما سلاحی به اسم ایمان داریم که از هر سلاحی بهتر است
  • علی ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    7 9
    دست خالی هم که باشیم ولی میرویم تا سید علی تنها نباشد
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    11 4
    مرگ بر امریکا
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 2
    دشمن اصلی اسراییل هستش این دولت های که گفتی مترسک اسراییلی هستن.
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 0
    البته برا شعار
  • تقی ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    2 4
    ای داعشی مزدور
  • غلامرضا ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    5 4
    عزیزان من اینقدر جر وبحث نکنید ، زمان جنگ تحمیلی و بخصوص اوایل جنگ که نه سپاه ونه ارتش درست وحسابی نبود ، آدمهای ترسو ، مرعوب ، مزدور ، بی دین و..... هم خیلی از این حرفها میزدند ولی دیدی که بسیج ، سپاه ، ارتش وعشایر وپیشمرگه و .... چه بلائی سر مزدور امریکا یعنی صدام و اکثر مرتجعین منطقه که به نیابت از امریکا واروپا میجنگیدند در آمد و.... خلاصه آنکه امریکائیها اینقدر دیگه احمق نیستند که خودشان را در این بتلاق بیندازند .
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    3 1
    اگه با دقت میخوندی این حرف ایرانی ها نیست. این مطالب یک روزنامه ی عربیه. ولی تو که انقد دانایی میشه بگی امریکا چرا جرات حمله به ایرانو نداره با اینکه بارها گفته دشمن اصلی ما ایرانه؟
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 1
    بیسواد توجیه نه توجیحبعدشم ما دال نداریم چیز دیگه داریم که توی اون هم حرف د و هم ل وجود داره و مخصوص شماست
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 3
    حالم از این بدبخت های متوهم زده غربگرا بهم میخوره
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 2
    باشه تو خوبی !! جدی نگیرید کلامی از مادر عروس بود !!
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    7 3
    حمله نمیکنن چون یه بازی سیاسیه . به سوریه حمله نکردن چون در قبال حمله نکردن آمریکا به سوریه ، ایران قبول کرد بحث اتمی رو تعطیل کنه . البته توی 20:30 این ها رو نمیگن ! و شما هم چون فقط 20:30 میبینی . هرگز عقلت به این چیزا نمیرسه
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 4
    آمریکایی ها نه سفید پوست هستن نه لوکس. 90 درصد آمریکا چینی و کلا از شرق اسیا و مهاجران زرد پوست هستن و بعلاوه سیاهپوستها که در واقع عامل اصلی پیشرفت اقتصاد امریکا بودند. تو خیابوناش که قدم میزنی احساس میکنی شانگهای هستی. حتی اکثر هنرپیشه ها هم اروپایی یا استرالیایی هستند و حتی برای صنعت پورنو گرافیش میره از شرق اروپا زنای سفید پوست میاره. ملت ما اشتباه نکنن. امریکاییا در حال نابودی نژادی هستند و حتی بیمایهای عجیبی هم در امریکا به وجود میاد به خاطر همین تداخلات نژادیه.
  • محسن ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    2 2
    اینم پلیتیک خوبیه! الکی میگیم ما سلاحهامونو رو نمیکنیم تا دشمن فکر کنه میتونیم حتی کره زمینو نابود کنیم.
  • حسین ص از نکا ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    3 7
    به گفته امام امریکا هیج غلطی نمیتواند بکند تا بتواند به خودش اجازه دهد به ایران کشور امام زمان چپ نگاه کند مگر .........
  • محسن ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    13 3
    فقط یه مشکلی وجود داره، اسرائیل رو نشونه میگیریم یهو میزنیم لبنان با خاک یکسان میکنیم. موشکهای دوربرد ما دقت کافی ندارن.ما تو مانورهای موشکی برخاست موشکها رو میبینیم ولی فرودشونو نمیبینیم.
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 1
    شعار نده
  • یلدا ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 2
    گرفتن پوله زور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
  • مهدی ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 4
    شما خودت دکتر رفتی! حتما برو برات لازمه
  • اشکان ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    2 2
    خدا کنه واقعا اینجوری باشه
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    5 3
    یا خائنی یا احمق کدومش ؟
  • علیرضا اهواز ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    19 2
    سلام . باز بحث حمله آمریکا شد یه تعدادی خودشونو خیس کردن میخوان به دیگران هم بگن خودتونو خیس کنید عین ما باشید ! کلا دیدگاه تجهیزات محور این آقایون نشون میده که خیلی غرق فیلمای هالیوودی هستن ؛ اتفاقا ماییم که به شما میگیم از توهم بیاید بیرون ! ما هیچ توهمی نداریم و همیشه اعتقاد داشتیم آمریکا یکی از سه قدرت بزرگ نظامی دنیاست و هیچ کشوری به صورت کلاسیک یارای درگیری و سرکوبش رو نداره ، به همین دلیل وارد توهمات هالیوودی نشدیم و دست به خرید انواع ناو و تانک و هواپیما و ... نزدیم چون هرچقدرش رو بخریم آمریکا دهها برابرش رو داره و هرچقدر با کیفیت تر بخریم آمریکا خیلی بهتر از اونو داره . ما مثل شما توهم رو گذاشتیم کنا و بجای فیلمای هالیوودی نشستیم تحلیل کردیم و بسیار منطقی و عقلانی روی روشهای مقابله با این سامانه های آمریکا فکر کردیم . سعی کردیم با کمترین هزینه با کمترین زمان روشها و سامانه هایی درست کنیم که آمریکایی ها توش آسیب پذیرتر هستن . بعضی جاها تجربه داشتیم ؛ مثل مین های دریایی که دو بار آمریکاییها رو توی خلیج فارس جلوی دوربین های جهانی ضایع کرده بودن . مثل قایق های تندرو که حالا دیگه خطر جدی شدن چون مجهز به موشک های هدایت شونده هستن و نیازی نیست انتحاری عمل کنن.ما توی جنگ دیدیم که سامانه های موشکی چه وحشتی توی دل عراقی ها می انداخت ولی اونوقتا دستمون بسته بود ، دیدیم که یک کرم ابریشم که به بندر الاحمدی کویت خورد کاری کرد که کویت تا چند ماه عراقی ها رو از این بندر بفرسته به بوبیان تا ما به کویت موشک نزنیم.و حالا هزاران موشک دقیق و دوربرد داریم که تا قلب اروپا هم میتونن پیش برن.ما در جنگ دیدیم که آمریکایی ها از طریق آواکس ها و ماهواره ها چطوری به راحتی اطلاعات ریز و درشت ما رو به عراقی ها میدن.لذا رفتیم سراغ راههای مقابله با اونها و الان یکی از کشورهای برتر در زمینه جنگال هستیم و هیچ رادار و موشکی نیست که نتونیم روش جنگال پیاده کنیم.حتی با جنگال تونستیم پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی دنیا رو بدست بگیریم و با هک جی پی اس اون نشون دادیم که سامانه جی پی اس آمریکا توی کشور ما یه ابزار نا کارآمده.توی جنگ دیدیم که ناوهای آمریکایی برتری مطلقی نسبت به ناوشکن ها و ناوچه های ما دارن و مقابله به مثل باهاشون مشکله پس رفتیم توی ساحل خودشمون نشستیم و الان از دویست کیلومتری با موشک های برتر ضد کشتی ناوهای اونها رو توی بنادر عربی نابود می کنیم . دیدیم که نمیتونیم فعلا هواپیمایی با مشخصات لازم برای درگیری با هواپیماهای آمریکایی بسازیم یا بخریم ، رفتیم سراغ سامانه های دفاع هوایی مختص هواپیماهایی که پیش قراول بمب افکن های آمریکایی هستن و امروز پنهانکارترین و دوربردترین و بلند پروازترین اونها در دسترس ماست.توی جنگ هزارها بار از نبود سامانه های دقیق و جامع دفاع ضد هوایی و راداری رنج بردیم و ضربه خوردیم ولی خداوند نقاط ضعفمون رو بهمون نشون داد تا امروز کوچکترین و پنهانکارترین هواپیماهای جاسوسی اسراییل هم نتونن سالم تو خاک ما گشت بزنن چه برسه بمب افکن های اف16 و ... اونها . توی جنگ دیدیم که تانکهایی به عراق داده شد که آر پی جی روی اون کمونه میکرد و تاو هم گاهی اثر نمیکرد.دیدیم چطور نفر با تانک جنگید و جوونای ما رفتن زیر شنی تانک ، برای همین خونشونو هدر ندادیم و روی موشک های ضد زره کار کردیم ، اونقدر کار کردیم و کار کردیم تا تونستیم با نسل های دوم و سوم موشکامون ایمن ترین تانک جهان برای خدمه رو تبدیل کنیم به ارابه جهنم برای خدمه ، مرکاوا یا همون مرکبه بهشتی اسراییلیا ! الان که نسل های پنج و شش توفان تولید شدن و حتی موشکای شلیک کن فراموش کن مثل جاولین هم تولید کردیم ... آمریکا بدون ناوهاش ، بدون هواپیماهاش ، بدون سامانه های جهانی جی پی اس و بدون ماهواره هاش، بدون تانکاهاش و بدون پایگاههای هم مرز با ایران چی داره ؟! بمب اتم ؟ شوخی می کنید ؟ دنیا خیلی تغییر کرده ، توی دنیای شوک زده از جنگ جهانی دوم نیستیم که هر کاری دلمون بخواد به عنوان قدرت برتر دنیا بکنیم ! الان آمریکا نمیتونه جواب مردم خودشو برای کشتن چندتا پاکستانی که با پهپاد میکشه رو بده ، جواب مردم دنیا پیشکش . اونوقت استفاده از بمب اتم که داشتنش هم موجب رسوایی و تعهد و کلی ضمانت خواهیه چطور میتونه توجیه داشته باشه ؟ الان روزگاریه که روسای جمهور آمریکای جنوبی علنا علیه آمریکا موضع میگیرن ، چین و روسیه به دلیل خودسری دو سه سال اخیرش دیگه توی هیچ برنامه ای باهاش همراه و هم صدا نشدن ، کشورهای اروپایی گاهی ساز مخالف میزنن و جز انگلیس خبیث هیچکدوم حاضر نیستن بدون کسب منفعت مالی و سیاسی همراهش باشن ! اونوقت شما میگید که آمریکای تنها (متحدینش امارات و عربستان و ترکیه و قطر و انگلیس هستن !!! ) از بمب اتم استفاده میکنه در حالی که نه توجیه داره نه قدرت مقابله با افکار عمومی داره نه دیگه خط قرمزی برای ایران باقی میذاره ! همون چیزی که احمدی نژاد گفت بهترین جمله در رابطه با دارندگان بمب اتمه ، امروز اونهایی که دنبال بمب اتم و تولید و استفاده ازش هستن عقب مانده های سیاسی هستن ... ما بجای هزار و پانصد میلیارد دلار بودجه نظامی سالانه حدود ده میلیارد دلار بودجه داریم ؛ نه هواپیمای نسل پنج میسازیم نه ناو هواپیمابر داریم و نه ارتش دو میلیون نفری . اما چیزهایی میسازیم که دشمنانمون ازشون ترس دارن و بالاتر از اونها خدا رو داریم . همون جمله ای که سفیر ایران توی ایتالیا به آمریکایی ها گفت و باعث شد ادواردو آنیلی مسلمون شیعه بشه و چند وقت بعد هم در این راه کشته بشه ... اگر شما بمب اتم دارید ما خدا رو داریم ! یا علی
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 4
    براى کشورمون بهترين برگ برنده بمب اتم است,که اميدوارم به تعداد لازم موجود باشه
  • علیرضا اهواز ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    7 7
    عمو جون تابناک یه سایت دیگست ، اینجا مشرقه جای شماها نیست برو همونجا بلکه نویسنده هاش خودشون برات 3500 تا مثبت بزنن جیگرت حال بیاد خخخخ =============== دقت کردید توی تابناک تا اسم امام و شهدا و آقا رو میاری یه دفعه 400 یا 500 منفی میخوری ! اونوقت کلی جوب هم برات منتشر میشه ! مثلا نیم ساعت قبلش اصلا نظرت چپاپ نشده وقتی نظرت منتشر شد میبینی ده نفر هم جواب دادن خخخخ ! کلا نویسنده ها و گرداننده های سایت تابناک باعث شور و شعف اینگونه افراد مثل این آقا هستن :))
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    7 0
    الحمدلله رب العالمین حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولا و نعم النصیر
  • رها ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    9 2
    تو خواب شب شاید.ولی 30سال پیش با دست خالی و ایمان و غیرت تو بیداری جلوشون وایسادیم.
  • رها ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    7 2
    مهم اینه که به گفته ی یه فرمانده اسرائیلی خدا هم ایرانیه.
  • رها ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 1
    اونطرفتر اسرائیل میزنیم که بخور به اسرائیل نخوره به لبنان خوبه؟ راضی شدی؟ خخخخخخ
  • س.م.م ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 0
    با این کامنت مشخصه اصلا از مسائل نظامی هیچی نمی فهمی، موشک اتمی !!؟؟؟ خخخ زمانه تغییر کرده الان هرکی اتمی استفاده کنه خریت کرده. تو احتمالا تو همون زمان جنگ جهانی موندی بیدار شو پسرجان سال 2014 هستیم خخخ
  • reza khalaj ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 0
    سلام پیروزی در این است که مغرور نشویم و به تجهیزاتی که داریم اکتفا نکنیم و روز به روز دنبال پیشرفت انها باشیم و واقیت های دشمن رو هم ببینیم البته دوستان همه کار جنگ رو تجهیزات و سلاح انجام نمیدن استراتری و جغرافیای منطقه هم مهمه
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    3 0
    چرا این همه جواب یک احمق رو دادین؟ خوب یارو جاسوسه از قدیم هم بوده بعد هم مگر برنامه آنتن رو در شبکه وی او ای نگاه نمی کنید؟ حتما کار خودشون هست دارند می ترکن هرچی دیگه از زبونشون در می یاد دارن می گن و اونقدر فشار به چند جاشون اومده که دارن علنی جنگ درست می کنند بنده های خدا اصلا جواب این بدبختای وطن فروش رو ندین
  • ناشناس ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    اشتباه شده نظر داده شده در باسخ به ناشناس اولی بوده (2356) که به عنوان نظر فرستاده شده .
  • نادر ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    اگر موضوع صلح امام حسن(ع) را دوباره مرور کنیم می بینیم که گاهی نتیجه هم بسیار مهم است.
  • مازیار ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    آیا اگر ما از ده سال قبل قویتر شده ایم ،معنی اش این است که دشمن همانطور مانده ودر برابر دفاع غیر متقارن ما هیچ طرح نظامی ندارد؟
  • آرش ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 0
    واقعیت این است که آمریکا قدرت وبودجه نظامی وتکنولوژی ونفرات برای نابود کردن کامل ایران را دارد فقط می ماند هزینه آن ،آمریکا یک کشور تاجر پیشه است اگر سودی که از یک اقدام می کند بیشتر از هزینه آن باشد حتما اینکار را می کند،بنابراین نقطه ای که ممکن است ایران از آنجا ضربه بخوردنه از آمریکاست نه از اسرائیل بلکه از رژیمهاوبخشی از ملتهای عربی است که بخاطر دشمنی تاریخی با ایران حاضرند این هزینه را بپردازند.
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 3
    بمب اتم یک سلاح کشتار جمعی و ممنوعه است !!
  • علیرضا ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    3 1
    ای بابا قعلا که با تحریم هاشون زدن پدر مردم و در آوردن اونایی هم که میگند این اتفاق نیافتاده از یک جایی بهشون میرسند وگرنه خودمون و گول نزنیم بهتره . دهنمون داره از لحاظ اقتصادی سرویس میبشه چند وقت دیگه مردم همدیگه رو تیکه پاره میکنند . قعلا که دزدی و زورگیری و فحشا و کلاهبرداری و ... بخاطر اقتصاد داغون و تحریم زیاد شده
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    3 1
    داداش این امارو از کجا اوردی که 90 درصد امریکاییها مهاجرند بزرگترین اقلیت امریکا لاتین تبارها هستند که 12 درصد جمعیت امریکا رو تشکیل میدند 3 درصد جمعیت امریکاهم اسیایی تبارها هستند که اکثرانها انسانهای نخبه ای هستند. ایا با قدم زدن در خیابانهای تهران ودیدن 3تا افغانی باید نتیجه بگیری 80 درصد ایران افغانیه.درضمن درمورد کشوندن جنگ به خاک امریکا باید بگم که زاپن هم در جنگ جهانی دوم این اشتباهو مرتکب شد.خواهشا چاپ کنید
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    2 1
    نیاز نیست امریکا حمله کنه ماشااله سرطان-ام اس و دیگر بیماری ها تا چند سال دیگر ایرانی ها را از بین میبرد
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 0
    افرين بر نويسنده مقاله افرين احسنت واقعا من بسياري از مقالات كارشناساي غربي رو مي خوندم خيلي احقانه و بچگانه بود ولي بسيار مقاله پخته و كاملي نوشته نويسنده تبريك داره
  • محمدیاش صلوات ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    ناشناس پس بدو برو زیر دامن ننه ات که زاییدت قایم شو نکنه تو دود بشی
  • ناشناس ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    2 0
    در زمان جنگ ایران وعراق من خودم مدتی در جبهه های جنوب وجنوب غرب بودم اون مسلمانهائی که شما میگید کمک میکنند همه روبروی ما بودند تا پیش ما ایران تنها باید متکی به خود باشد نه به عرب هائی که ادعای دوستی میکنند و35 سال از کیسه ایرانی میخورند یا حق
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 0
    امریکا اگر به ایران حمله کنه قیمت نفت میشه حدود 500 تا 700 دلار دربشکه.چون هیچ کشتی از تنگه هرمز عبور نخواهد کرد.ضمن اینکه ایران اعلام کرده اگر امریکا از بایگاهای جوجه عربهای خلیج فارس حمله کنه در این صورت جوجه عربها هم دشمن به حساب میاند و این یعنی مورد حمله قرار گرفتن عربستان و قطر و بحرین ضمن اینکه ایران در همین کشورها طرفداران زیادی داره و با یک اشاره ایران عربستان سقوط خواهد کرد و این یعنی شاه رگ حیاتی اروبا و امریکا .بس باید ببذیریم اگر امریکا به ایران حمله کنه خاور میانه در اتش ضمن اینکه ما در تمام کشورهای غربی و امریکا و کانادا و استرالیا ایرانی داریم که تمام حرکات غربیها را زیر نظر دارند.
  • فریدون ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    عزیز جان اگه آمریکا جرئت حمله داشت تا حالا صبر نمی کرد. و چرا اینقدر بعضی از ماها به خودمون اعتماد نداریم و فکر می کنیم این گاوبازهای آمریکایی از دهمه بالاترند. جانم اصل در نیروی انسانی هست و مگه این جا زاپن هست که بمب اتم بزنن
  • ایرانی ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    این مقاله روزنامه نگار عرب یکم قدیمی بود توان نظامی ایران خیلی فراتر از این حرف ها هست. هر روز هم توان نظامی ایران قوی تر از روز قبل میشود. البته آمریکا از لحاظ توان نظامی و تجهیزات خیلی قوی تر از ایران هست ولی جنگ فقط تجهیزات نظامی نیست.میشود با یک موشک یک میلیون دلاری یک کشتی صد میلیون دلاری را نابود کرد یعنی دفاع نامتقران و چند لایه و با استفاده از توان بومی و ویژگی های جغرافیایی بومی و روحیه ی شهادت طلبی. سالهاست در ایران برای هر نقطه ی قوت آمریکا در جنگ دارد برنامه ریزی میشود و آمریکایی ها هم به خوبی از این مورد با خبر هستند. در زمان حال جنگ با ایران برای آمریکا حداقل یک ویتنام جدید هست البته ویتنامی که خداوند نیز همراهشان هست. آمریکا به زودی دیگه توان تهدید نظامی هم نخواهد داشت چون ایران به نقطه ای میرسد که جنگ برای آمریکا بسیار هزینه بر پر تلفات و زمان بر میشود که اقتصاد جهانی و آمریکا ضربه ی محکمی میزند و این را هم باید در نظر گرفت که مردم آمریکا هم از جنگ خسته شدند. دهها دلیل محرمانه ی دیگه هم در این مورد هست جنگ علیه ایران یک خودکشی و یک عمل غیر عاقلانه برای آمریکاست و این مورد به خوبی برایشان مشخص هست.
  • نکته ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 3
    قدرت واقعی این تجهیزات نیست ! قدرت واقعی ما ایمان به خداست. قدرت واقعی ما اعتقاد به وجود و حضور و توجه امام زمان(عج) است.
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    2 1
    داداش ! هیچکی اینو نمیخونه الکی ب خودت زحمت نده
  • حامد ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 0
    تا وقتى چند دستگى و جنگ نرم داخلى وجود داره و مردم به دنبال فرهنگ برهنگى هستن نيازى به هزينه براى حمله نظامى نيست عقايد و افكار جوانان و كودكان كاملا تغيير كرده همه به دنبال صلاح ديدشون هستن نه انجام كار درست به بچه هاى دور و برمون نگاه كنيم كه دارن با چه افكار و عقايدى بزرگ ميشن پوشاك غير بومى،خوراك غير بومى و در نهايت فرهنگ وافكار غيربومى وقتى همه چيزمون اون طورى هست كه اون ها ميخوان باشه چه نيازى به جنگ سخت هست نهايت تا چند سال ديگه نسلى كه با عقايد و افكار اون ها مشكل داره كم رنگ ميشه همين الان ميتونيم ببينيم كه دستمون رو گذاشتيم تو دستشون و داريم باهاشون هم پيمان ميشيم همين كه همه راضى به ايجاد رابطه هستند براى نابودى عقايد كافيه و نياز به جنگ سخت نيست به خودمون بيايم... چى شد به اين جا رسيديم؟ به جاى حرف عمل كنيم تو جنگ سخت هر چقدر هم قدرتمند بشيم بدون نيروى با ايمان شكست حتمى چيزى كه دشمن ازش مى ترسه نيروى ايمان طبس رو به خاطر بياريد ما هيچ تلفاتى نداديم و اونها فقط شرمندگى براشون موند ايمان مهم ترين سلاح و بى فرهنگى مهم ترين دشمن.
  • رهگذر ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 2
    دوست عزیز پاسخ سال گذشته رهبری یک نکته ظریف دارد (که البته کمتر به آن نکته توجه شد) ایشان فرمودند: "پاسخ ما به نحوی خواهد بود که آنها را از درون دچار فروپاشی کند". البته صحیح می‌فرمایند ولی سوال جالبی اینجا پیش می‌آید: چگونه؟!! جواب حتما شنیدنی و دیدنی خواهد بود.
  • بسیجی ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    2 0
    به نام خدایی که قویتر از موشکهای اتمی آمریکا هستش. ما با تمام وجود در برابر آمریکا و دشمنان اسلام ایستادیم. اگر مرد بودن تا حالا وارد عمل شده بودن. نصر من الله و فتح القریب مرگ بر آمریکا
  • بسیجی ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    2 0
    به نام خدایی که قویتر از موشکهای اتمی آمریکا هستش. ما با تمام وجود در برابر آمریکا و دشمنان اسلام ایستادیم. اگر مرد بودن تا حالا وارد عمل شده بودن. نصر من الله و فتح القریب مرگ بر آمریکا
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    گیر دادی به خاکستر
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    به نظر من آمریکایی در داخل خاک آمریکا نباید احساس امنیت کنند مثلا همین القاعده چقدر بمب تو عراق تر کوند ( تایید نمیشه ) ولی کاری کرد نوری مالکی ضعیف بشه بنابراین تا آمریکایی ها احساس خطر نکنند ما ضرر می کنیم .
  • ناشناس ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    حتما اقایانی که در راس کار هستند پسران و دخترانشان را برای دفاع از ایران خواهند فرستادبه جبهه تا با امریکا بجنگند البته اگر گرین کارت نداشته باشند
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    اگه ایران نباشه بچه بهانه ای. اسلحه هاشرا به اعراب واسراییل قالب کنه؟
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    اگه ایران نباشه بچه بهانه ای. اسلحه هاشرا به اعراب واسراییل قالب کنه؟
  • بی نام ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 2
    امریکا در کمتر جنگی وارد شده که پیروز از آن جنگ خارج شده باشد . کشورهائی که از ما بسیار ضعیفتر بوده اند بامریکا درسهای تلخ فراموش نشدنی داده اند بخصوص در جنگ ویتنام که امریکا با ازدست دادن شش لشکر و اسارت هزاران نظامی و معلولیت صدها هزار دیگر سرانجام ریچارد نیکسون با خفت و خواری ویتنام را ترک کرد در کره نیز دستاورد بهتری نداشته است در واقعه خلیج خوکهای کوبا نیز اینگونه بوده است حتی در عراق نیز اگر چه دولت صدام سرنگون شد ولی نزدیک به دو تیپ خود را ازدست داد . در افغانستان نیز تا کنون هزاران کشته داده است . کاسترو زمانی بایران آمد و گفت ما درجوار امریکا هستیم و میدانیم که این کشور یک ببر کاغذی بیش نیست ( لقبی که مائو ستونگ ) بامریکا داده یود . این کشور سرانجام تلخی خواهد داشت چرا که ستمگران از هر قومی که بوده اند عاقبت بخیر نشده اند . تاریخ را بخوانید .
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 0
    اگر از لحاظ فكرى و فرهنگى بر مردم ايران مسلط باشد نيازى به حمله نظامى ندارد و غير مستقيم و به شكل غير محسوس ايران رو مديريت خواهد كرد، اما اگر مردم ايران ازاده باشند و راه درست رو انتخاب كنند گزندى به ايران نمى رسونه و زمانى ايران اسيب مى بينه كه درباره سياست هاى مرموز و شيطانى دچار خطا و اشتباه بشه ان وقت بايد به خدا پناه اورد.
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    نه ايران رو دست كم بگيريد و نه امريكا رو بى خطر!ايران گرگ بارون ديده است، به چهارتا پسرك ترسو مدلينگ غربزده نگاه نكنيد كه دل و جرات ندارن،از دوست دختراشون جدا بشن، مردم واقعى ايران قوى هستند اگه خود ايرانيا خودشون رو تخريب نكنند دشمن جرات نداره هزينه كنه ميدونيد هزينه حمله احتمالى امريكا به ايران چقدر ميشه، يا چه عواقب خطرناك پيش بينى نشده ايى براى دنيا داره، شما چراغ نديد، اونا ريسك نمى كنند، چون نادون نيستن!
  • kambiz ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 1
    فعلا این ایرانه که داره به امریکا حمله میکنه. !!!!!!!!!!!!
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 1
    تو خوبی
  • رهگذر ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    9 0
    تحریم‌ها اثر می‌کنه چون دولت ما "کار مقاومتی" نمی‌کنه. چشمش به لغو تحریم‌هاس و تا زمانی که "تدبیر" نمی‌کنه و "امید" داره. کاری از پیش نمی‌بره.
  • علی دادا ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 1
    پدر های ما در دفاع 8ساله این ادعا رو ثابت کردند خدایی نکرده اگر جنگی سر گرفت ما هم ثابت می کنیم فرزندان خلف همان شیرمردها هستیم جناب ناشناس و اشکان
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 2
    عمو جان کلاس چندمی
  • joonoob ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 0
    سال 59 نتونست مستقیما" با ایران روبرو بشه الان رو نمیدونم شاید مغز خر خورده باشه!!!!!
  • kambiz ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    ناشناس 16:15 من کاملا خوندمش .کنف شدی؟!!!!!!
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    3 0
    امريكا به ايران حمله نخواهد كرد
  • ابراهیم ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 0
    دقیقا" درست گفتی تمام تحلیل بالا خنده داره امریکا میدونه اگه به ایران حمله کنه ایران برای دفاع از خودش بمب اتمی می سازه اون وقته که غول از چراغ جادو خارج شده
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 0
    الان اگر بشه قیمت دلار را پائین اورد دقیقا مثل حمله اتمی به کل شهرهایش هست. الان فقط جنگ فیزیکی نیست. الان در جنگ اقتصادی نابود شده ایم و ارزش پول ملی از دست رفته. چرا کسی پاسخوی از دست رفتن ارزش پول ملی نیست؟ یک جنس وارداتی را نمیشود با ریال خرید.
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 2
    به قول سردار سلیمانی اگه هواپیماهای اسراییل به ایران حمله کنن برای برگشت جایی به نام اسراییل برای نشستن وجود نداره . در مورد امریکا هم این صدق میکنه
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 0
    بی سوات!! اول برو دیکته یاد بگیر. بعدا بیا.
  • ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    2 0
    آخ جون بزن بزن.
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 1
    مشرق كثيف
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 1
    مشرق كثيف
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    برگرد به همان تیمارستانی که بودی حالت خرابه
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    کمتر حرص دنیا رو بخور
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    تو راست می گی!!!...اتفاقا به سوریه دارن حمله می کنن!!
  • افشین تهران ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    1 1
    بعضیها هم مثل شما از همون اول زانو زدن و میگن بفرما.
  • افشین تهران ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    1 0
    وشما هم جلوی اسرایلیها و امریکاییها و ای داعش زانو میزنید و به جهاد نکاح اشتغال پیدا میکنید البته با این روحیه مبارزی که دارید.
  • افشین تهران ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    تو امریکا پدرتو در اوردن؟
  • افشین تهران ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    1 0
    بی عقل جدو ابادته که فکر میکنی تو بی بی سی که خوشونم قبولش ندارن میگن.
  • افشین تهران ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    یه کامنت درست و حسابی بالخره دیدم با اینکه طولانی بود اما بخوندنش میارزید.افرین به این تحلیلی که کردی اما برای اونهایی که خودشونو خیس میکنن مثل اب در هاون کوبیدن چرا که ذلت در خون اونهاست و ژن در یوزگی بر ژنهای دیگشون غالبه و کلا فکر میکنن که عقل کلن اونهم در نفهمی کامل مثل ناشناس اول.بماند که تازه مسائل اقتصادی و قیمت نفت رو جا انداختی .
  • افشین تهران ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    شما در مورد دهن خودت صحبت کن .این دهن پای سیستمت سرویس شده یا جای دیگه؟شرط میبندم جزو بچه پولدارهایی هستی که تا حالا انگشتتم خم نکردی.چرا که امثال تو غر میزنن نه گارگرهای شریف که دائم زحمت میکشن چرا که اونا یاد دارن مواظب دهنشون باشن.
  • افشین تهران ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    البته این سخن مال فرمانده سپاه سرلشگر جعفری هست عزیزم و لی کاملا درسته.
  • ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    قبلا هم رژیمها ملتهای عربی هزینه جنگ با ایران را تامین کرده بودند . یادمان باشد ایران یه جنگ تمام عیار از سوی آمریکا اسرائیل عربهای مرتجع را تجربه کرده است اما تنها ضربه اصلی را ایرانیها از سوی منافقین داخلی یعنی کسانی که امروز سران فتنه و همراهانشان می نامند خورده است ما متاسفانه از داخل ضربه می خوریم
  • ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    1 0
    ایمان ها را تقویت کنید
  • مهدی ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    5 0
    خیلی بی بی سی نگاه نکن. انشاالله حالت خوب میشه.
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      قابل توجه اون احمقای ترسوکه میگن آمریکاایرانوشکست میده آمریکابامتحداش نتونست دوتاکشورمتحدهمو شکست بده ایرانوسوریه یعنی ایران یه متحدداشته اونم سوریه منطق ندارن که انگاری داری بایه آدم به کل نفهم یایه مزدوربحث میکنی یعنی واضحه که ازاربابشون پول میگیرن تااین مزخرفاتوبگن.
  • مهدی ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    من همش رو خوندم عالی بود. منطقی و دقیق. کُپیش کردم برای آشناها بفرستم. ممنون
  • آرشیتکت ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    برنامه اتمی تعطیل نشده دوست عزیز. بقول رهبری که مثال از ورزش کشتی زدن این فقط یه انعطاف و فقط یه تجربست.نرمش قهرمانانه همینه. به سرویه حمله نکردن چون نمیتونستن وگرنه مثل عراق شکست میخوردن.
  • علی ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    کی میخواد جلو آرنولد رو بگیره . هه هه هه هه هه هه آمریکا جنگ ،شیب ،بام ...... اگه میتونست مثل عراق و افغانستان میومد خودش میدونه چه خبره
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    آمریکا برای حمله به ایران باید با خیلی ها متحد شود و ائتلاف کند
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    خاک تو سرت حیف بمب اتم که حروم تو بشه
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    گوسفند
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    اگه بگی اینو دقیقا از کجات درآوردی قول میدم واسه یه دیقه هم که شده بهت نخندم ابله
  • بستان ابادي ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    شرطه ها شروطه ها -امركا اگه از بمب اتم استفاده نكنه .فكر نكنم بتونه با ايران درگير بشه .دوم اينكه اين فكر ماست نه امركا كه حمله كنه سوم اينكه امريكا در كل خاورميانه دنبال منافع هست و هيچ عاقلي به منافعش ضرر نميرسانه .چهارمندش خدا انروز را نياره .چون به حد كافي شهيد داديم شهدايي كه از جنس فقر بدبختي بزرگ شده بودن و مايه داراني كه در زمان جنگ فرزندوش را براي تحصيل به خارج و يا تو ايران نزاشتند بره دفاع از مملكت اين يادتون باشه .
  • loveiran ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    1 0
    همه خائن ها و کسانی که واقعا ایران و دوست ندارن گمشن از ایران برن. ما ابر قدرت جهان بودیم،و هستیم،وانشاالله خواهیم بود. زنده باد عاشقان واقعی ایران
  • اعظم ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    4 0
    سلام دوستان در کل چه امریکا حریف ایران باشه چه نباشه فقط یک اصل یادتون نره جنگ خون بیگناهان زیادی را به زمین میریزه جنگ عقب ماندگی میاره جنگ فقر و بدبختی میاره لعنت بر جنگ و زیاده خواهان و جنگ طلبان من منکر دفاع نیستم خیلی خیلی خوب است ولی از کشت و کشتار بیزارم چه توانا و بیروز جنگ باشیم چه نباشیم
  • آرش ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    4 0
    تحلیل شما درست است ولی نظر مخالفین درگیری با آمریکا بخاطر ضعف تجهیزاتی ایران نیست ما هم می دانیم ایران توان جنگ نامتقارن بالایی دارد مسئله اصلی از نظر ما فقط خود جنگ نیست بلکه بعد از جنگ است،تعریفی که شما از پیروزی دارید با تعریف ما از پیروزی متفاوت است از نظر ما پیروزی با به میراث بردن یک زمین سوخته وویرانی که ترمیم آن سالها طول می کشد پیروزی نیست، شاید شما در جواب صحبت از استقامت وساخت دوباره کشور را می کنید ولی تجربه سالهای گذشته نشان داد که در این کشور بار مشکلات هیچگاه بطور مساوی تقسیم نشده است،آیا همین حالا مسئولین رده بالای نظام هم همانقدر که مردم عادی تحت فشار تورم وگرانی هستند تحت این فشار هستند؟ آیا آنها هم برای مثلا مراقبتهای درمانی یا تحصیل فرزندان یا شغل برای آنها ،همان مشکلات مردم عادی وغیر وابسته به هر جناحی را دارند؟ مسلما در صورت یک جنگ فراگیر که ممکن است به زیر ساختهای کشور آسیب های مهلک وارد کند،آنکه باید بار عمده مشکلات را خودش وفرزندانش بکشند مردم عادی هستند. شما مطمئن هستید که همه آنها نظرشان مانند شماست، اگر جمعیت تظاهراتها را دلیل موافقت آنها می دانید باید بگوییم که پر بودن خیابانها بمعنی اکثریت نیست چون اگر مخالفین هم اجازه وجرات اظهار نظر داشته باشند مسلما خیابانها همانقدر پر می شوند.
  • اعتدال ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    من دوست دارم استاده بمیرم نه اینکه ذلیلانه زنده بمانم
  • نادر ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    راست می گه مثل پسر محسن رضایی که در کویت شهید شد.
  • آرش ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    مشکل اینجاست که تو این مملکت هر کی می گه راه درست اونیه که من می گم!
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    اولین جمله ی آقای دکتر محمدحسن قدیری ابیانه در مناظره با سفیر آمریکا در ابتدای انقلاب اسلامی در یک برنامه تلویزیونی در ایتالیا : به نام خداوند قوی تر از ناوهای آمریکا
  • کامی ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    خود مقاله که زیادی چرت بود ولی خوب کامنتها رو حال کردم اوباما :ایران کشور بزرگیه.بابت نوشتن این جوابهای احمقانه راستی پولم میدن
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    حالا اگه آمریکا و اسرائیل با پهپادهایی که فرستادن و شما سقوطشون دادید در حال محک زدن توان شماها بودن و بعد با فهمیدن میزان توان شماها حالا یه جور دیگه برنامه حمله را بچینند که شماها حتی تصورش را هم نمی کردید اونوقت چی ؟!
  • سون ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    به کوری چشم امثال تو حتما... الکی ام خودتو جمع نبند،وطن فروش
  • سون ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    آخه این شما شما گفتن یعنی چی؟؟مثلا آمریکا بیاد میگه ناشناس عزیز شما بفرما کنار اوف نشی؟
  • داستان ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    سردار شهید محمد جهان آرا:( بچه ها شهر اگر سقوط کند دوباره آنرا فتح خواهیم کرد مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند) تمدن ایران با امپراطوری روم مقابله کرده با حمله اعراب زبانش عوض نشده (که دیگران عوض شدند) قوم مغول را در بطن خود هضم کرده در مقابل امپراطوری عثمانی ایستاده پس به قول خواننده عزیز آقای چاووشی از دست این ابرقدرتک هم کاری بر نمی آید
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    قبل از اینکه شما خودمون رو به یه دکتر نشون بدیم، بد نیست شما هم یه سر به دکتر بزنید.....
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    اونا اگه تجهیزات نظامی و بمب و کوفت و زهرمار داشتن که حمله میکردن! نه اینکه از طریق تهاجم فرهنگی به ما فشار بیارن. من یه دکتر خوب سراغ دارم، پولم ازت نمیگره. آشنای خودمه!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    ببخشید عذر میخوام، من اسم شما رو متوجه نشدم....
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    1 0
    الان با این تحریم ها، چه لطمه ای به شما وارد شده دقیقا؟؟؟؟
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    حالا شما لازم نیست خیلی جوگیر شی!
  • joonoob ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    در دبی کشته شد.
  • غریب آشنا ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    داداش اول برو انشاء و املا تو درست کن بعد بیا چاپلوسی کن.نه غلام
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    فقط ما خاکستر می شیم. شما خاکستر نمیشی ؟؟!! مرگ بر نوکر آمریکا...
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    جنگ حزب الله و اسرائیل پس چطوری اتفاق افتاد؟؟؟
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    شما چطور ؟؟؟
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    حالا خدا وکیلی تو طرفدار ایرانی یا آمریکا؟؟؟
  • ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • ناشناس ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    شفا نمیده که....د لامصب شفا بگیر....
  • ناشناس ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    چطوری افغانی؟؟؟؟
  • مهدی ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله اذن خدا هر چه باشد همان خواهد شد . از ماست مقاومت و تسلیم نشدن و از خداست پیروزی و نصرت . می گویند اگر انگشت خود را در مقابل چشم بگیری و به اسمان نظاره کنی در پشت همین انگشت میلیونها کهکشان قرار می گیرد . آمریکا در مقابل خالق آسمان و زمین صفر مطلق است.
  • محمد22 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    با بخشي از نظرات دكتر اميد موافقم تصور كنيد آمريكا بخواد به ايران حمله اتمي كنه خوب جواب ايران هم بايد اتمي باشه تا بازدارندگي داشته باشه ولي ايران كه اورانيوم غني شده نداره و لازمه اين غني سازي رو انجام بده ولي مراكز غني سازي نطنز و... رو مي زنن ولي صبر كنيد فردو هست مركز غني سازي فردو با هيچ بمبي نابود نمي شه و آمريكا از اين مي ترسه اونجا ايران بمب اتم بسازه و تهديد اتمي اون بي اثر بشه اولين مسئله اونها زمان خروج ايران از غني سازي صلح آميزه اين ترسشون خيلي مهمه
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 1
    اين جواب من به كامنت گزار با نام كامى هست: خوب با اربابت اوباما حال مى كنى، امثال تو پشيزى نمى ارزند، مردم ايران بابت دفاع از كيان كشورشون و ابروشون پول نمى گيرند جون ميدن، چيزى كه كاميه خائن نوكر صفت و اوباما نمى فهمند.
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    1 0
    با ابن آدما می خواهیم با آمریکا بجنگیم!
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    خوندنش ارزش داشت!!!
  • آرش ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    0 0
    درست است خدا قویتر از موشکهای اتمی است،اما از کجا می دانید آنها تا بحال وارد عمل نشده اند؟ پس فقر وفحشاورانت خواری وپارتی بازی وتبعیض ورشوه وداعش و...چیست؟
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    برادر ماست ببرعلی
  • yas ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
    0 0
    واقعا به کسایی که سرزمین مادریشونو میفروشن باید گفت آفرین؟؟؟یعنی منظورتون اینه؟
  • yas ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
    0 0
    واقعا به کسایی که سرزمین مادریشونو میفروشن باید گفت آفرین؟؟؟یعنی منظورتون اینه؟
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    جنگ جدید جنگ سایبریه امریکا در یک ان تما م سیستم ایران هک میکنه اقا چرا راه دور بریم همین کامپیوترتون مال امریکاست می تونه نظراتتون رو بخونه ناو هایما امریکاییه میتونه تمام سیستم های راداری رو از کاربندازه شما هیچ کدومتون ازبی کاری میشینید حرف میزنید راست میگید برین جلوی امریکا اگر ازقدرت تانگ ها ش که با موشکم نمی ترکه نترسیدین خیس نکردین بعد بیاد نظر بدید
  • ali ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    در جواب ۱۷:۰۴ بدبخت وطن فروش اگه میتونست درنگ نمیکرد!!! با وجود افرادی مثلتو ما هیچ وقت پیشرفت نمیکنیم
  • مجید صالحی ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    2 0
    سلام دوست عزیز .شما فرمودید جنگ سایبری ایران ضعیف هست ولی در اخرین گزارشات نشان داده شده که کشف حملات سایبری در کشورهای مختلف .نهایته آمریکا 30 درصد هست در حالی که در ایران عزیز میزان کشف حملات سایبری 90 درصد هست .این یعنی ایران به دستور ولایت تمام تلاش خود رو برای آرامش کشور انجام میدهند.ایران قدرتش همیشه بازدارنده بوده و حالت ماجراجویانه نداشته است .چیزی که ایران رو مبرا از ترس و عقب ماندگی کرده غیرت ایرانی است و داشتن رهبر عالم که در همه امور فعالیت های متعددی میکنن.ایشان فقط یک رهبر نیستند .در واقع یک مقام سیاستمدار و واقف به به تمام نقشه های دشمن هستند که در همه زمینه اونها رو ناکارامد میبکنن.ما با ولایت زنده ایم
  • ابولفضل ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    ایرانقویاست
  • کاظم ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    به نام خدا نظر من اینه دوستان اگه کسی از ما ایرانی باشه پای خاکش وا میسته اگه ایران دریا خون بشه امریکا نمیتونه فکرشو بکنه که به ایران حمله کنه ایران خاک حسین فهمیده هاییست که به خودشون نارنجک بستن ورفتن زیر تانک@ نامه سپاه ایران که ار تمامی لایه های امنیتی رد شد وبا ارم سپاه جمهوری اسلامی ایران روی میز وزیر جنک امریکا بود گواه اینه .با این موضوع (از این هم نزدیکتر میشویم )من عاشق وطنم هستم و تا خون تو رگم پای ایران وا میستم _جاودانه باشی ای ایران
  • مجتبی خلیلیان ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 0
    ما با تموم اختلاف هایی که داریم باید اتحادمون رو حفظ کنیم . به عنوان یک اصلاح طلب منطقی از خواندن این مقاله احساس غرور میکنم . همه فقط باید برای آباد کردن ایران تلاش کنیم و بس .
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
  • نورالدین ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    من ایرانیم..افتخار میکنم به دانشمندان جوان کشورم با اینکه در تحریم شدید هستیم نشان دا دیم که ایرانی در دنیا جایگاهی خاص دارد افرین به متفکرین کشورم دست همه شما را می بوسم و خاک بر سر تمام وطن فروشان .با چرت و پرتهای اینکه موشکها بدرد نمی خوره کپی شده دقت نداره.ماایرانیان گوشمان از این اراجیف پر است جنگ لبنان.و غزه نشان کوچکی از اقتدار من ایرانی بود وطنم خاکت را می بوسم تا کور شود چشم انکه نتواند ببیند
  • محمد رضا ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    دوست عزیز درسته تجهیزات کشور ما در حد کشوری مثل امریکا نیست که دلایل زیادی هم داره فقط بودجه نظامی امریکا چندین برابر ایران هست همین خیلی فرق ایجاد میکنه بعدشم تو هشت سال جنگی که ما داشتیم از چین چانگ چونگا بگیر تا چشم رنگیا همه به عراق کمک کردن این درحالی بود که ما یه سیم خاردار نمی تونستیم بسازیم. تنها دارایی ما جونمون بود که هزاران گل پرپر شدن تا ماالان اینجا داریم بحث میکنیم . درسته امریکا کشور فوق العاده پیش رفته ای ولی ما هم برتری هایی داریم مطمئن باش واگرنه تا الان حمله کرده بودن بعدشم صلاح اصلی ما مردممونن که تو شرایط خاص بدجور هوای همو دارن اینو تو هشت سال دفاع مقدس با خون دادن ثابت کردیم .خیلی ممنون سرتونو درد نیارم ولی بد نیست ادم یکم انصاف هم داشته باشه .
  • یک ایرانی وطن دوست ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    ما هممون با هر عقیده ای که داریم باید بدونیم ایرانی هستیم و همیشه باید هر طور که میتونیم کمک کنیم تا کشورمون پیشرفت کنه که این باعث سربلندیم تو دنیا بشه همین طور که الان در دنیا حرفی برا گفتن داریم.
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 4
    دهنتو ببند دوست عزیز
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    عزیزجان موشک های کروز همگی مادون صوت هستند اطلاعات غلط نده
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    هزینه ساخت یک ناوهواپیمابر کلاس نیمتیز امروز در حدود 7 میلیارد دلار تخمین زده می شود که با احتساب هواگردها و موشک ها، و دیگر جنگ افزارهای درونش و همچنین 5000 پرسنلش 20 تا 30 میلیارد دلار خسارت محسوب می شود که بسیار سنگین است. این موارد را به آبروریزی آن اضافه کنید تا وسعت فاجعه مشخص شود.
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    باسواد! امریکا و داعش دستشون توی یک کاسه هست
  • سعید ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    1 0
    ایران دوست دارم ای رهبر آزاده آمادیم آماده
  • امیر ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    کاش در جواب این همه حرف منطقی مردم تو هم ی جواب منطقی میدادی. مثه یه بچه سر بالا جواب میدی....جواب منطقی به کسی دادن که عقلشو از دست داده حقیقتا وقت تلف کردنه...کسی که حتی خودشم باور نداره، یه مریضه.....خدا کمکت کنه راه درستو پیدا کنی...فقط میشه واسه آدمایی مثه تو ابراز تاسف کرد....
  • هادی ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    مقایسه ایران با امریکا مثل مقایسه جوجه با فیل هست حمله به ایران به لحاظ اقتصادی برای امریکا به صرفه نیست علت عدم حمله اش هم همینه
  • ناشناس ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    2 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر کل دنیا به جز کانادا گور بابای ..............
  • مردان ایران ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    خاک بر سر آدمای مزدور که حاضرند ناموسشون هم بدن به آمریکاییه و...ما ایرانی هستیم ومسلمون ..نه شرقی نه غربی روسیه اس 300 نداد چرا چون کاسبه نوکر آمریکاییهاست ..خودمون بهترشو ساختیم ..توهم مزدورای ضد ایران دارن مرگ بر آمریکا
  • محمد ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 1
    یعنی واقعا خود باختگی بعضی ها منو کشته شما واقعا ایرانو دست کم میگیرید؟؟؟ کشوری که بتونه 8 سال جلوی 40 کشور دنیا از جمله خود امریکا وایسته فکر کردین حالا یه کشور براش مشکلیه فکر کردید تی 72 های عراق یا میراژ اف 1 هاش از کجا میومدند تازه بعضی از کشور ها خود خلباناشونو برای جنگ میفرستادند فکر میکنید ما برای چی از 11 کشور اسیر داشتیم اگه مشکلتون حمله امریکاست باید بگم رو کردن هیچ سلاح مخفی لازم نیست امریکا فقط از دوراه میتونه حمله کنه هوایی و دریایی پیشنهاد میکنم حتما درباره نقطه زن های ایران / پدافند ها و سیستم های راداری کمی تحقیق کنید اف 22 که سهله اژدها هم باشه مهارش میکنن
  • ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    زنده باد ایران
  • علی ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    0 0
    بدبخت ها اگه ارتش ایران نبود تا حالا صد بار مرده بودین
  • فرهاد ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    نگاه کن ناشناس حیف جلوچشام نیستی وگرنه همچین با مشت میزدم تو دماغت تا پزشک قانونی هم تشخیص نده چطوری بینیت له شده.ایران همیشه سربلنده.اگه قاجارهای حروم خور نبودن الان ایران از لحاظ نظامی حرف اول را در جهان میزد ولی به شکر خدا الان به سرعت در حال پیشرفته و روز به روز داره قدرتمندتر میشه.درود به ارتش و سپاه ایران اینان سربازان امام زمان هستند.درود به امام خمینی و امام خامنه ای
  • مهدی ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    بهترین سند برای خاتمه دعوا تاریخه، امریکا و ژاپن، افغانستان، ویتنام، عراق، لیبی ، مصر و ... واقعاً دستش درد نکنه. خوب شاید خیلی ازاین روشن فکرها با اون عقل کوچیکشون باز بشینن تحلیل احمقانه کنن ولی مطمئن باشید وقتی یه روز روزگاری امریکا این حماقت کرد حمله نظامی به ایران کرد این اقایون میرن پشت ننه هاشون واق واق میکنن، اون کسای که همه چیزو دارید تحریف میکنید و از بی بی سی و من و تو و ... با زیبایی ماشین وحشی تبلغات توی ذهن مردم بیچاره فرو مکنید یه روزی یه چیزی به خودتون فرو میشه که همه این پول های کثیفو از سرتون در میاره، مزدورای که اول سال 88 امدید سراغ ایران دیدید که هیچ غلطی نمیتونید بکنید بعدش رفتید سراغ لبنان 33 روز جنگ راه انداختید دیدید به گوه خوری افتادیدو بعدش رفتید سراغ سوریه که اونجا هم درسته بهم ریختید ولی بازم مثل خر توی گل موندید بدونید شما پلشتی جز از یه یک جسد متعفن پست و زنا کارو رذیل نیستید که مثل سگ فقط واق واق میکنید، ما هر چی هستیم خودمون هستیم زیر و رومون یکیه البته مردم رو میگم ولی شما چی 2000 سال که توی امریکا زندگی کنید بازم بهت میگن اجنبی من دیدم که چطور مثل سگ مرد و زن ظرف و توالتو میشورن چطوری برای یه قرن واقعا متاسفم که میگم ولی چطوری برای یه قرون گرفتن توی رستوران ها میزنن به پشت یه ایرانی واقعا گریه داره خاک توی سرتون با این ازادیتون شما مرده های هستید که راه میرید همین ارزوتونه که توی ایران زندگی کنید ولی نمیتونید ناتوانید. تمام
  • فرشيد ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    1 0
    تا وقتى خدا با ماهست أمريكا و اسرائيل كيه
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    سرزمین مادری رو نمیفروشن ، در جنگ ایران وآمریکا ، هم ایران ضرر میکنه وهم آمریکا ، بیشترین سود نسیب کشورهایی مثل 1-روسیه خائن 2-چین بی خدا 3-کشورهای بی فرهنگ منطقه میشه ، سیاست یعنی اینه که درسته که باهم اختلاف داریم ولی باحفظ ارزشهای ملی ، باید با همه کشورهای بزرگ تعامل داشته باشیم ،وآز انها درجهت منفع ملی میهن عزیز ایران اسفاده کنیم تا ما مسمانان ، چه شیعه وچه سنی وچه یهودی ومسیجی وهمچنین زرتشتیان عزیز درصلح با آرامش وتوام با رقابت سالن اقتصادی وسیاسی و..... ایرانی پر افتخار را بسازیم
  • ایرانی ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    2 0
    ایران تا چند سال آینده به یکی از پنج قدرت نظامی دنیا تبدیل میشه به امید خدا
  • امید از نکا ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    1 0
    اگه امریکا چند صدتا بمب اتمی داره.ما 75میلیون بمب اتم داریم چون هر ایرانی خودش یه بمب اتم هستش.کشور ما مالک داره که اقا امام زمان (عج) هستش .چون شهادت را با جان ودل می پذیریم ما پیروزیم.
  • سعید ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    1 0
    به نظر من نباید خودمون رو دست کم بگیرم نه دشمنان مون رو چون چه خودمونو دست کم بگیرم چه دشمنو در هر دو صورت شکست می خوریم پس این قدر نگیم ما قویتریم یا بگیم آمریکا قویتر
  • hamidreza ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    1 1
    be nazar man amrica o esrael az nazar nezami tavan moghabele ba iran ro nadaran be hamin khater az rah farhang vared shodan ke ta hadi ham piroz bodan o ma nabayad ejazeh bedim ke farhang gharb be iran vared she
  • جوان عاشق وطن ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    2 0
    خدایاتورابه عزت واحترامتبه بزرگیت نیروهای مسلح مارادرپناهت نگه دار.مسولین مملکتم تورابه خدانیروهای مسلحمان رابیشترپشتیبانی کنین .ج
  • ایران ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    1 0
    آهای ناشناس خود فروخته . باشه ما ضعیفتریم . ولی جوونای این مملکت مثل تو بی غیرت نیستن که بذارن اجنبی بیاد بالا سر ناموسشون. حالا به وقتش اگه کسی از جوونش سیر شد و حمله کرد به دنیا ثابت میشه قوم برتری که اوس کریم نویدشو داده ماییم نه کس دیگه
  • میلاد ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    بس کنین بابا . همین امروز و فرداست داعش بیاد همه مون رو بکشه خخخخ مرگ بر آمریکا
  • مسلم ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 1
    آمریکا اسرائیل و متهدانش هیچ غلطی نمیتوانند بکنند از قدیم گفتن از آن نترس های هوی دارد اگر راست میگی تمام گزینه ها روی میز بیان دیگه چرا نمیان خودشونم خوب میدونن در افتادن با ملت شریف ایران مساوی با ور افتادنشون
  • داور ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    اولا داریم اگه نداشته باشیم غیرت داریم
  • موسی ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    4 0
    قابل توجه جوجه نوکران غرب : 48 ساعت اول اسراییل نابود میشه 6 تا 8 هفته هم امریکا مثل توله سگ خیس با صدها میلیارد هزینه فرار میکنه ... مثل سگ
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    3 0
    تاوقتی که لرستان غیور هست امریکا جرعت حمله کردن نداره
  • آریایسیم ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    گور بابای آمریکا ،ولی خواهشأ کمتر درباره روسیه که خائن تاریخ است اغراق کنید .!یادتان رفته 95درصد شهیدان 8سال جنگ با باسلاحهای روسی اعم از تانک.توپ.موشک.جنگنده .بالگرد.سلاح سبک وسنگین....شهید شده اند .یه کم واقع بین باشید.
  • محمد مهدی ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    2 0
    سلام جنگ بد ترین اتفاق ممکن دنیا است درجنگ همه ضرر خواهند کرد. در حال حاظر تمامی کشور های دنیا از جمله ایران قصد دارند تا به یک تعادل قدرت برسند تا از جنگ جلو گیری کنند نه این که بجنگند. مشکل اساسی ما مردم بیگناه، دولت های سود جو ومنفعت طلب مثل امریکا است که به فکر مردم نیستند بلکه به فکر جیب خود وخواندان خود هستند واین وسط هم مردم کشورشان را فدا میکنند . *به امید روزی که انسان های درست کار در راس امور قرار گیرند یک صلوات*
  • واقع بینذبیطرف ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    نم
  • سینا عیدی زاده منبع آب اهواز ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    امریکا ترس دارد سلاح دارد اما مثل کسی ک شنا بلد نیست نمی داند باید چ کند
  • ارمین عربی ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 1
    ما می گیم امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه ولی اونا عربستان اسرائیل روسیه فرانسه ایتالیا و... دارن و ایران کی رو داره فلسطین عراق لبنان و... کشور های بسیار ضعیف پشت ایران که اون کشور ها هم با زور ایستادن من که می گم ایران با این تجهیزاتش فوقش تا یک هفته دوومبیاره
  • ارمن عربی ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    1 1
    ایران جلوی اونا خیلی ضعیفه
  • ابراهیم ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    بزرگترین ابزار جنگی ما دل و جرات ماست .دل و جرات از غیرت میاد .این غیرت که مرز و ناموس نگه میداره .با همین ابزار هشت سال نذاشتیم یه مثغال از وطنمون کم بشه.حالا حساب. کن اینهمه پیشرفت کردیم اینهمه تجهیزات فوق پیشرفته ساختیم امریکا و اسراییل کاملا به این قضایا واقف ن که هیچ وقت گزینه جنگ به سرشون نمیزنه . در ضمن خاک عالم بر سر تان خایینین که در مورد کشورتون اینطوری نظر میدین ....
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    ما که بخیل نیستیم خدا کنه بشه ولی اگه این ظوری پیش بریم فکر نکنم کشور قدرت مندی بشیم خدا کنه بشیم امریکا دیگه زیادی ورور نکنه.
  • hldk ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 1
    من فکر نکنم ایران بتون جلوی امریکا وایسه چون امریکا اولا تجهیزاتش قوی تره و تازه پشتش هم کشور های مثل انگیلیس و اسرایل هست ولی ایران خدارو داره
  • مهدی ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 1
    آمریکا و کل نوکرهایش در ناتو هیچ غلطی نمی توانند بکنن و طرف داران بی شعور آمریکا آرزوی حمله آمریکا و اسرائیل به ایران رابا خود به گور خواهند برد و تا 10،000 سال دیگر هم پیروزی با ایران و شکست با دشمنان است .
  • ناشناس ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    0 0
    دوووستان اون جوان هایی که توووهشت سال دفاعمقدس بودند دیگه تکرار نمیشن چون جوووونای الان همه ناناز و ابرووو ورداشته شدن و اووونایی که اینجووور نیستن همه معتادن ، دووووستان خود امام علی گفته فقر از دری وارد بشه ایمان از در دیگه خارج میشه ، مردم الان پوووول ندارن ، هیشکیتوان عروووسی کردن نداره ، هیشکی توان خوووونه خریدن نداره ، همه تحصیل کرده ها بیکارن ، این ایران عزیزمون تازه داره از تاوان اون جنگ هشت ساله خلاص میشه دیگه خدا کنه جنگی نباشه ،این کشور دیگه تاب زخم های دیگرو نداره ، به امید صلح جهانی و پایندگی ایران
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    0 0
    مردم سلاح میفروشن چه ربطی داره به کی میفرو شن.
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    0 1
    امریکا قویترین کشور شما دلتون به صلاح های 40 سال پیش روسیه خوشه امریکا 40 ملیون سرباز داره ایران 20 ملیون امریکا ناو هوا پیما بر دار که به انداز کل نیروی هوای ایرانه ایرانیا خیلی پرو هستن فقط ادعا دارن امریکا پیروز.
  • بی نام ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    ما حاج قاسم زیاد داریم باکی نیست...
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    آمریکا تا حالا با ایران مستقیماوارد جنک نظامی نشده پس نمیتونیم قدرت نظامیش چه قدره ولی قدرت اقتصادیش ویرانگره فقط تحریم کرد همه چیز بازم میگم همه چیز قیمتاش سه برابر شد حالا هم که 35 ساله حمله نگرده به خاطر موشک های ایران نبوده به خاطر بسیجیان شهادت طلب بوده
  • HACKER ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    1 0
    سایت شما به زودی هک خواهد شد
  • ایرانی ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 5
    ما کاری به قدرت آمریکا نداریم اصلا آمریکا زورو!!!!!!!!!!!!؟؟؟ ولی یادتون نره اینجا ایرانه ایران
  • عبدالحسین ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    برادران مخالف احساس میکنم دارید زر زیادی میزنید امریکا اگه حمله بکن بود مطمئن باشید تا الان ایران رو با خاک یکی کرده بود ولی نمیتونه میدونه چرا چون از من و شما از قاسم سلیمانی ها از بابایی ها از چیت سازاینها میترسه پس زیاد سنگ امریکایی به دتلون نزنید چون تجربه نشون داده که موشکهای شهاب ۱ که چنان هم پیشرفته نیستند تو دل تلاویو منفجر شد حالا چهبرسه به سلاحهای پپیشرفته سلاحهایی که محرمانه ساخته اینو بدنوید که اگه ما دم از حقوق ملل نمیدیم تا الان هزارها بار به امریکا حمله میکردیم!!!!!!!!!!!!خدایا ببین با کیا شدیم هشتاد ملیون یکم با شواهد بردی جلو
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 1
    ایرا ن توان قدرتی موشک های امریکا رو داره
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    نمیدونم چرا هنوز هیچی نشده بعضیا ترسیدن.مطمئن باشیداگه آمریکا یارای مقابله با مارو داشت مثل همه کشورهایی که تحت سیطره اونهان بهمون امان نمیداد.امریکا چندین بار طعم شکست از ایران روچشیده نمونه بارزش جنگ تحمیلی بود که صدام لعین و همه اربابهای غربیش علی الخصوص امریکا با تنها یک کلاشینکف ساده دربرابر ایمان قوی ما به زانو دراومدن.ضمنا ما برای پاداش ومقام نجنگیدیم بلکه از خاک وناموسمون دفاع کردیم و خواهیم کرد.ما اجرمون رو از کسی دیگه میگیریم...
  • ماریا ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    وطن فروش منافق کثیف
  • تدبیر ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    کار ایران فقط چند تا موشک اتمی است ودیگرهیچ. خواهشا هرکسی ادعا داره .پاشه بره کمک کنه به مردم مظلوم یمن.سوریه.عراق
  • آرش ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 0
    تا آذربایجان هست کل دنیا هم نمی تونه به ایران تو بگه.تو هشت سال جنگ هم لشگر 21 حمزه تبریز .خرمشهرو آزاد کرد. آذربایجان هنوز هم مهدی باکری ها داره
  • محمدعلی ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    به قول امام امریکا هیچ غلتی نمی‌تواند بکند
  • آرش ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    مطمئن باشید اگه می تونست تا الان صد بار حمله می کرد حمله نکرده چون می دونه بد جور با موشک هامون جوابشو میدیم آره ما فقط موشک داریم و همونم برامون کافیه و می تونیم خسارت های سنگینی بهشون بزنیم
  • صدرا ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    شاید حمله نظامی آمریکا با ایران باعث خسارات زیادی ب خودش یا شاید ناموفق شود ولی آمریکا جنگ با ایران رو از طریق های دیگری مثل تحریم ها آغاز کرده پس نمیتوانیم بگیم آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند....من با کارای مزخرف آمریکا مخالفم چون اصلا ب نظرم کره ی زمین مطعلق به همه ی انسان هاست وباید کشوری وجود نداشته باشد
  • كامران ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    ولي خودمونيم شنيدن اين نظرها هم خالي از لطف نيست آدم فكرش به جاهايي كه قبلا نميرفت هم ميره يعني بايد فكر همه جاشو كرد... جدا از راست و دروغ و خوب و بد بودنشون...
  • anonymous ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    آمریکا فکر هزینه ی حمله است. هزینه ای که رو دست اون ها می زاره خیلی بالاست. به علاوه ایران بسیاری تجهیزات مخفی داره....
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    2 0
    امروز راه قدس از کاخ سفید میگذرد راه همون راه. فقط یکم اختلاف جهت داره برادران انشاءالله نماز جمعه رو تو نیویورک میخونیم
  • علی ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    1 0
    امریکا حدی نیست
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    تو ایرانی نیستی..ما ایرانی ها خوب بلدیم چطور اونا را سرجاشون بشونیم.
  • سعید ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 1
    وااای وااای واااای چقدر مزخرف بابا جان خیلی بخودتون مطمینید جنگ ما با عراق 8 سال بود آمریکا 21 روز تسخیرش کرد روز اول جنگ با عراق 6000 تن بمب روی عراق ریخت . درگیری هزینه داره اول مذاکرات اگه نشه جنگ ناگزیره امروز جنگ ایران و آمریکا کمتر از یکساعت خواهد بود مگر اینکه جنگنده قاهر ما با فتوشاپ پرواز نکنه . باور ندارید امتحان کنید . دیر یا زود میفهمیم .
  • حسین... ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    2 0
    خدا که باشه دیگه هیچ چیزی نیاز نیست
  • amir ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    2 0
    آمریکا هیچی نداره...بحث نکنین سرش خخخخخخ
  • سرباز گمنام ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    2 0
    امریکا رو با خاک یکسان میکنیم
  • علی ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    من فقط این رو میگم، ما کشوری صلح طلب هستیم. و کاری با کسی نداریم. ولی اونا نمیخان ما پیشرفت کنیم در هر صنعتی که شما فکرش روبکنید. پس باید جلوی دولتهای زورگو مثل آمریکا و اسراءیل و ...... چنتا کشور دیگه که ادعا حقوق بشر میکنن واستاد. اونها چشم دیدن ما رو ندارن. بنا به خیلی از دلایل. هر وقت رهبرم اجازه بده جلوی همشون وای میستم. (این شعار نیست.)
  • دكتر رضايي ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    2 0
    با سلام - دوستان عزيز كه نظرتان را نوشته ايد بايد عرض كنم در اين دنيا با اين وسعت اگر كشوري ضعيف باشد نميتواند خودش تصميم بگيرد و عمل كند و مطمئن باشيد اگر امريكا و اسرائيل كوچكترين احتمالي ميدادن كه ايران ضعيف است حمله نظامي در سر لوحه كارهاي انها بود پس اگر دست نگهداشته اند ميدانند كه لاجرم شكست سخت خواهند خورد چرا كه در جنگ لبنان و غزه به اثبات رسيد كه اولا ايمان در درجه اول در هر جنگي است بعد تسليحات به اميد ظهور حضرت مهدي ....
  • رضا ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    2 0
    هیهات من الذّله .... خدا با ماست ...
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    1 0
    عقل کل ایران رو برا عربها و حضور نظامیش توخلیج فارس گربه سیاه نگه داشته
  • به تو چه ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    1 0
    ببینیم خدا چی میخواد ولی انشاالله اتفاقی نمی افتد
  • سیاوش ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 1
    اقا اصن گیریم قدرت نظامی امریکا هزار برابر ایران باشه . فک کن یه ادم‌غریبه هیکلش چهار برابر تو در خونتو باز کنه بیاد تو خاهر مادرتم راحت باشن تو‌خونه.نگاش می کن ؟؟
  • نیما ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    حالم به هم خورد با این متن گذاشتنتون من بچه ام اماخیلی بهم برخورد .فکر کنم توهم امریکایی باشی .مرده شور اون متن نوشتنت رو ببرن
  • ساعد ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 1
    به نظر من ایران هم باید چندین تا بمب هست ای بسازه مگه چه اشکالی داره خب ما هم بمب هسته ای بسازیم بریم بریزیم رو سر آمریکایب ها اشکالش چیه این آمریکا ریقو هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • ak47 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 1
    اگه مسلمونید اگه قران قبول دارید (فان حزب الله هم الغالبون) اگه نه قبول نداری بدو برو راهتو صراحتا جدا کن. به انتظار فردا که امام گردن شیطان ملعون رو بزنه
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    بابا جان خودشون از قدرت ما وحشت میکنن چرا ما از اونا وحشت میکنیم خودشون گفتن
  • احسان ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    به نام خدا سلام ای دوستان ایران تنها کشوری. هستش که تمام. عالم تمام. مستضعفان عالم بهش امید دارن واقع بین. باشید ای ایرانی هایی که امام صادق در مورد شما گفت ایرانی ها هست که امام مهدی رو میارن و اطاعت ازش میکنن مضمون فرمایششون رو عرض میکنم این جهان داره رو به سوی چه حرکت میکنه پس یقین کنید این وظیفه ماست. ما انجام. ندیم باید نسل بعد انجم بده تا ما حرکت نکنیم به مقصد نمیرسیم
  • یه مخلوق خدا ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    1 0
    باسلام خدمت همه چه موافق چه مخالف. اما بعد. اولا این حرف ها مثل رجز خوندن دو طرف دریک دعوا است. دوما آمریکاییها به این دلیل ابر قدرت شد که در جنگ جهانی دوم که همه دنیا داغون شده بود این بچه خوشگل به دلیل این که اون ور دنیا بودن آسیبی بهشون نرسید درست مثل این میمونه که یکی نفر هفتم هشتم یه مسابقه دو باشه بعد یک دفعه او هفتاد جلویی به خاطر یه حادثه بخورن زمین اما اون حادثه به نفر هشتم نرسه و از بقیه جلو بزنه .مسلما از روی مهارت و قدرت و توانایی جلو نزده. سوما .یه سوال اگر یه سمند بایک مازراتی به شدت باهم تصادف کنند و هردو هم مسلمه خسارت بدی میبینند .کدام خرجش و ضررش بیشتر میشه ؟اون مازراتی که یک در اش بیست ملیونه یا اون سمنوی که کلا سی ملیون قیمتشه. ودر اخره. آره ایران ضعیف ایران بیچاره ایران قدیمی ایران ناتوان خب قبول .اما اگر اینطوریه چرا آمریکا باید انقدر آشفته بشه و نگران که ایران رو با حد اکثر توان که صلاح هسته ای هست تحدید کنه؟؟؟؟ نه واقعا چرا ؟؟؟ اگر شما با یک بچه دعواشون بشه تهدیدش میکنین که بالا قو تیکه و پاره ات میکنم؟؟؟ پس مسلما طرف دعوا باید یه گنده لات باشه که همچین تحدید کنه. یک نکته هم بگم . خود آقا امام زمان ( عج ) گفتن که ما رو از یاد نبرده اند وگرنه سیل بلا ها مارا نابود می کرد. نا سلامتی ما شیعیانشونیم.
  • میلاد ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    سلام خدمت تمام دوستان عزیز اونایی که میگن امریکا ال میکنه وبل میکنه دست خودشون نیست از بچگی نشستن پای بی بی سی مغزشون شستو شو شده امریکا اگه میتونست در مقابل ایران کاری بکنه همون اخر جنگ که 100تا ناو اورده بود خلیج فارس میکرد یازمان تجاوز به طبس میکرد امریکا و اسراعیل میدونن اگه قلتی بکنن با قدرت عظیم نیروهای مسلح و مردم رو به رو میشن نباید امریکا ایران را با کشور های عقب مانده افغانستان وعراق و... مقایسه کنه ایران در وسط بی سباتی جزیره سبات است.
  • ثدلللبذ رففدلدتلذ ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    خاک تو سر امریکا که ایران رو باور نداره
  • hagmirza ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    ساخت بمب اتم از ساخت موشک هدایت شونده سخت تر نیس خیلی سخت نگیرییذ
  • hagmirza ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    ساخت بمب اتم از ساخت موشک هدایت شونده سخت تر نیس خیلی سخت نگیرییذ
  • من ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    اعراب هرگز تاسيسات نفتي خودشونو بيهوده به دست نابودي نميسپارن.خخخخ
  • من ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    داداش هيچو كشوري نميتونه از بمب اتم استفاده كنه. مگر زماني كه كار مثلا به جنگ جهاني برسه و كار به قضيه انتهاري كشيده بشه. چون استفاده از بمب اتم سبب مخالفت همه كشورها و مرئم خود كشورها ميشه.
  • من ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    اسراعيل كوچكتر از حرف زدنه در موردش.هرگز عليه ايران دست به استفاده از بمب اتم نميزنه چون اون زمان تبديل به بزرگترين خطر و دشمن خطرناك براي غرب ميشه علي الخصوص اروپا.
  • اهواز ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    2 0
    مرگ بر آمریکا
  • رضا ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    زمانیکه جوونای ما با کلاش واسلحه های غنیمتی مقابل عراق تا دندان مسلح اونهم با حمایت همه کشورهای جهان در جبهه ها می جنگیدند امریکا نتوانست هیچ غلطی بکند حالا که جای خود دارد وقتی ایران ماهواره به فضا می فرستد یعنی چی؟یعنی ما قابلیت ساخت موشک قاره پیما را هم داریم وآخر اینکه ملتی که شهادت دارد اسارت وحقارت ندارد.
  • یک خلبان ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    1 0
    تا آخرین قطره خونمان ماخلبانان نیروی هوایی اجازه ورود دشمن به مرز های عزیز کشورمان را نمیدهیم یاعلی مد
  • ایرانی ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 0
    فقط یک جمله : امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
  • ایران ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    1 0
    امریکا هیچ غلط نمی تواند بکند تمام
  • عشقم ایران ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 1
    اخه برادر من البته من خودم عاشق ایرانم ولی یعنی قوی ترین کشور جهان با این همه سلاح های بروز و پنج ملیون سرباز کاملا اماده نمی تونه ایرن رو با خاک یکسان کنه چی میگی داش من می دونی چقدر هزینه داره فقط از اون جا تا اینجا فقط بیان و هیچی هم نخورن کلی پل بنزینشون میشه اره داش یعنی امریکا فقط به خاطر یک سری بمب اتم که ایران اون رو نمیسازه که اقای خامنه ای گفته حرام بیاد بجنگه تازه اون می تونه ایران رو فقط با موشک های معمولی بزنه تازه ایران موشک قاره پیما نتونسته بسازه بیشترین بردی که داشته تا هند بوده
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 1
    خخخخخخخخخخخخخخخ پسر توافق کردیم رفت پی کارش
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    1 0
    خخخخخخخ بی بی سی نگاه می کنی پس نصف عمرت از بین رفته
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    اخه من موندم چرا شما دوست دارید امریکا به ایران حمله کنه. ایران توان ایستادگی رو در برابر امریکا قدرت نظامی جهان رو نداره.شما که همش میگید خدا خدا خدا میبینید که امریکا که داره به همه ظلم میکنه وضعش از تمام کشورای اسلامی بهتره
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    امریکا خودش به تنهایی می تونه به ایران حمله کنه ولی میدونه خیلی خرج داره و براش نمی صرفه
  • gomnam ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    Amrika hich ghalati nemitavanad bokonad.
  • محمد رضا ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 0
    هواپیماهای آقای کارتر را ما نابود کردیم؟ نخیر شن ها نابود کردند. شن ها مامور خدا بودند. ( حضرت امام خمینی ) این اون چیزیه که شما حسابشو نکردید. درست مثل زمانی که فرعون و سپاهش رو خدا غرق کرد و موسی (ع) و یارانش را جای آنها نشاند. تکلیف ما که روشنه چه بکشیم و چه کشته بشیم پیروزیم. شما به فکر خاکستر شدن خودت تو جهنم خدا باش.
  • سعيد ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    واقعا ایران قدرتمند ترین کشور دنیاست این همه سال در برابر فشار های عالم ایستاده و عزت مندانه راه توسعه و تعالی رو طی می کنه
  • وطن دوست ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    قطعا امریکا در زمینه نظامی و اقتصادی بر تمام جهان برتری داره ولی بی شک جرات حمله به ایران رو نداره چون همه ما ایرانی ها تا اخرین قطره خون از وطن دفاع می کنیم و از اسلام محافظت می کنیم. به امید صلح در تمام جهان...چه ایران...چه امریکا... الهی آمین یا رب العالمین
  • سعيد ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    آمريكا الكي ابر قدرت نيست فقط بودجه نظاميش ٦٠٠برابر ماست الكي الكي دلتونو خوش نكنيد
  • یک ارتشی ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    ارتش تجهیزات بسیار بیشرفته ای داره رو نمیکنه امریکار و زیر بوتینهامون له میکنیم
  • لات ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    وقتی که تیب 40 مستقل بیاده سراب به تنهایی در برابر چندین لشگر مکانیزه و بیاده عراق میایستاد و ارتفاعات میمک رو کنترل میکرد امریکای ترسو با همراهی 30 کشور نتونستن بار اول از بس عراق بر بیان
  • سعيد ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    اين سياست آمريكاست آمريكايي ها با ٣٦كشور به افغانستان حمله كردن كي باور ميكنه ٣٦كشور إبر قدرت جهان نتونن نيروهاي طالبو شكست بدن اينا همش سياست آمريكا و غرب تا مسلمانان را به جون هم بندازن كه تا حالا موفق شدن اين ي دشمنه قدرت منده حتي روسيه و چين نميتونن در مقابلش وايستن كل اروپا رو با سياستش زير دست گرفته ولي اگه حدا بخاد در جا نيستو نابود ميشه
  • اکبر ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • یاشار ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    امریکا خیلی از ایران قویتره چون که امریکا سلاحی داره به نام هارپ که میتونه ایران و با خاک یک سان کنه هر چند که شما اصلا نمیدونید هارپ چیه
  • حسین ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    ایول به قدرت.الان ما ایران کداخداهستیم.خلیج همیشه فارس همیشه فارس باقی میماند وخواهد ماند.تامازنده هستیم خلیج فارس میشود گورستان امریکاییها.از طرف مرزداران دریایی سپاه
  • عباس ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    به نظر شما بهانه بمب اتم زن به ایران چیه ؟
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    1 0
    مقاله خوبی بود ممنون
  • عاشق مبارزه با صهیونیست ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    این بی عقیده های امریکا،صهیونیستی که هرچندوقت یابو ورشون میداره و پشت به شهدا میکنن بهتره یاد بیارن زمانی رو که ملت بزرگ ایران بعداز اونهمه خیانت ودشمنی وارد جنگ با عراقی ها شد رو. این بار همه مثل اون موقع هرکی هوس ار ار کردن بکنه ایران اسلامی محکم تخمهاشون و گره میزنه.درضمن نمیخواد طرفداری از قدرت پوشالی اونها بکنید.بهول قوه الهی نابود میکنیم یروزی همه دشمنان تشیع رو. زنده باد رهبر بزرگ اسلام و ایران
  • مهدی ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    دریک کلام آمریکا ومتحدانش هیچ غلطی راجع ایران نمیتونن بکنند. .... ما ایرانی هستیم چونکه هم غیرت هم ناموس وهم استقلاله شرف وآزادی داریم......کسایی هم که ازآمریکا طرفداری میکنن یه مشت آدم بی غیرت و توخالی هستن
  • پویا ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    خطاب به اون منافقی که بمب اتمی دوس داره به بمب اتم دل نبند ذلیل اولا نمیتونن بزنن دوم حتی اگه مارو با بمب اتمی که گفتی بزنن ما بازم تسلیم نمیشیم و این یعنی.....بمب اتم پر بمب اتماتونو بزارید تو آبمیوه گیر آبشو بگیرید بخورید پروتئین داره . . . مرگ بر منافقین کور دل
  • حسام ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    هیچ قدرتی توان مقابله با جمهوری اسلامی رو نداره . خودشونم میدونن . درغیر این صورت تا حالا صدبار به ایران حمله شده بود .
  • بسیجی ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    آمریکا هیچ کاری نمی تواند بکند و هر کاری بکند به ضرر خودش هست
  • سعید ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    اووووووووف چقد حرف زدین ماشالا.... بخوابید باوا مجبورین مگه
  • رضا ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    من به نفر ناشناسی که نظراول راداد می گویم چشمت را باز کن وحقیقت راببین توایرانی هستی این حرف چی چرامی خواهی تو دل هموطنات را خالی کن ما ایرانی ها باید امید مان به خداباشه والله قسم اگرتمام دنیا با مابجنگند تاوقتی خدا باماباشه هیچ غلطی
  • IRIAF_TOMCAT ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    سیاست آمریکا ارعاب و ما اصل غافل گیری هستش دوست عزیز
  • محمد ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    2 0
    آمریکایی ها از اسم ایران میترسن چه برسه با ما بجنگن اگه جنگ بشه ایرانی ها با غیرتن .به خدا رحم نخواهند نکرد تا آخرین قطره خون میجنگند امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکنه یه روز آمدیم یه روز هم میریم ولی مثل یه مرد .به حرامزاده ها سر خم نمیکنیم
  • حسین ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    مطمعن باشید ما تا سید علی خامنه ای را داریم پیروزیم خدایا تو رو به حق سی جز قران سید علی رو حالا حالا ها سالم نگهدار
  • مهدی ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    بد بخت ما امام زمان یاریمون می کنه این همه سال که هیچی نداشتیم چی کار کرده
  • امید ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    دوستان اینکه میگین اگه آمریکا میتونست تا حالا حمله میکرد دلیلی برضعیف بودن دشمن نیست.یه چیزی که خیلی ازش غافلیم افکار عمومیه.موقعی که حمله به افغانستان شد قبلش حادثه 11 ستامبر اتفاق افتاده بود وخیلی از سربازان و مردم آمریکا از لحاظ فکری همراه شدن.عراق هم همینطور.صدام دیکاتور وحشی که آمریکا با تبلیغات زیاد تونست افکار عمومی مردم وجهانیان رو جلب کنه.تو جنگ ویتنام هم این افکار عمومی مردم آمریکا باعث عقب نشینی آمریکا از ویتنام شد.پس اگه به ایران حمله نشده دلیلش اینه که بهونه ای واسه تغذیه افکار مردمش نداره.فرض کنین اگه این کار رو بکنه محبوبیت حزب حاکم به شدت پائین میاد وممکنه تا چند دوره حزب مخالف حاکم شه و حزب جدید واسه کاهش هیجانات عمومی دستور پایان جنگ رو میده ولی اتفاقی که می افته اینه که به حیثت جهانی آمریکا لطمه وارد میشه و همون حرفای تکراری مثل فرار آمریکا از ویتنام یا گرداب عراق و..........دوباره سر زبونا میوفته.اونا واسه همین حمله نکردن چون واسه آینده خودشون برنامه دارن
  • سعید ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    1 0
    درود به سربازان ووطن پرستان ایران
  • سعید ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    1 0
    درود به سربازان ووطن پرستان ایران
  • سروش ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    سلام این دوستانی که گفتن بمب هسته ای فکر کنم نمیدونن استفاده از این بمب الکی نیست . ایران موقعیت جغرافیایی خوبی داره که یکی از مهمترین نقطه ضعف امریکاست
  • بسم رب شهدا ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    0 0
    شهدا همیشه زنده اند ثابت میکنم اگه جنگ بشه همین شهدا پشتیبانمان هستن یاد دوره جنگ بی بی دوعالم حضرت زهرا بالا سرشون بود ما امام داریم ما شهدا داریم هیچ وقت اسلام رو زیر پا تمیگزاریم خدا میداند اسلام پیروزه. من حاضرم برم بجنگم تا زنده هستم آمریکا رو نابود کنم کنم خواهشا به شهدا بی حرمتی نشه یا امام زمان
  • رضا ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    1 0
    همه ی اینها سیاست آمریکاست یکی از بزرگترین منابع در آمدی آمریکا از طریق فروش اسلحه به عرباست. حالا به فرض محال آمریکا اومد و ما رو با خاک یکسان کرد اونوقت دیگه نقش آدم بده رو کی باید بازی کنه؟آمریکا و شوروی هم زمان شاه همین کار رو می کردن اعراب رو از اسرائیلی ها میترسوندن و بهشون اسلحه می فروختن و شاه رو از اعراب می ترسوندن و بهش اسلحه می فروختن حالا هم که 90% اعراب با اسرائیل کنار اومدن. اینها همه که در میان می گن ایران بمب اتمی داره فقط سیاست ایران هراسی آمریکا برای ترسوندن عرباست که بیشتر سلاح بخرن.و الا میدونن كه ایران بمب اتمی نداره و حتی دنبالش هم نیست مدرکش گزارش جاسوس های آفریقای جنوبی که به موساد داده بودند.همه اینها سیاست بازی های کثیف آمریکا و غربه.
  • قربان ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    درود بر جوانان ایران که هیچ دشمنی جرات نداره کاری با ایران داشته باشه عاشق ایرانمو ایران زمین و تمام مردم ایران
  • فرشاد ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 0
    دوستان اگه ما از لحاظ نظامی قوی تریم پس چرا بودجه نظامی آمریکا از بودجه یکسال کل کشور ما بیشتره تروخدا یه چیزی بگین آدم خندش نگیره آقا منم ایرانیم ولی از رو تاسب حرف نزنین
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    0 0
    دو سال پیش کارت پایان خدمت ما را گرفتند که تعویض کنند بعد از دو سال هنوز تعویض نشده است وقتی تعویض یک کارت پایان خدمت برای نظامیان اینقدر مشکل است
  • حکیم جدگال ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    شما صحبت کنید ما گوش میکنیم
  • حسين ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    اقايون من نظامي مي خوانم اگه امريكا بمب اتم بزنه مثل عاشورا ميشه بقيه أروم نميگيرن و به حرمت ما كه بچه امام حسينيم انتقام ميگيرند. تازه بمب رو نرسيده زديم با همه ي شهراي موشكي سوراخشون مي كنيم
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    خدا کنه جنگ بشه همه جوره اماده ام فقط منتظر امر امامم هستم خودمو واسه جنگ اماده کردم امریکارو اتیش میزنم بی ناموسن حمله نکنن
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    خداوند با ماست ایران میتواند در برابر آمریکا بایستد. آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    نه ایران توان حمله به امریکارو داره و نه امریکا توان حمله به ایران....
  • ناشناس ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    1 0
    اول از همه اگر جنگ بشه اولين كسي كه به ايران حمله ميكنه اسراعيل مرده سگه كه اخرش با خاك يكشسان ميشه اسراعيل ولي ما از امريكايي ها شكست ميخوريم ولي امريكا بدجور صدمه ميبينه
  • alireza ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    1 0
    امریکا سرانجامش نابودیست، سرانجام حق پیروز است در ضمن ما شیعه علی هستیم اینقدر ترسو نباشید(قابل توجه بعضیا)
  • بهنام ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    خوب تقریبا تمام کامنت ها رو خوندم (نگید بیکاره کنجکاو شدم ببینم مردم مملکتم چطوری فکر میکنن ) 99%نظر ها از روی تعصب و جهالت بوده و به دور از واقیت بوده. صرفا با دادن دو تا امار که اونا چی دارن و ما چی داریم هیچ چی معلوم نمیشه فقط داریم برای اون تفکری که تو ذهن ما نقش بسته یه مقدمه چینی میکنیم و بعد حرفمون رو بزنیم.هیچ کدوم از افراد بالا که نظر دادن از حقیقت های پشت پرده ی جنگ 8 ساله عراق خبر ندارن یه مشت حرف که فقط برا افکار عمومی و عوام زدن رو دارن تکرار میکنن (چه موافق و چه مخالف ) خواهشا حداقل یکی دو صفحه تو ویکیپدیا راجع به جنگ ایران و عراق بخونید .بعدش کشورها دارن با هم شطرنج بازی میکنن تو این مسائل در شطرنج معمولا هدف نهایی مهمه اما اینجا زمان و حداقل هزینه مطرحه در ضمن پارامتر هاش هم از تعداد مهره های شطرنج خیلی بیشتره و میدان بازی وسیعتره و ... در این زمینه باید بگم که قوی ترین تحلیگرهای سیاسی نظامی و ... دنیا توی این عرصه با اطلاعات درجه ی اولشون (که شاید هیچ وقت به گوش ما هم نرسه (اطلاعات ما اطلاعت دسته سه و چهاره)) با قاطعیت نمی تونن نظر بدن. اما اینجا خخخخخخخخ. لطفا سعی کنیم به جای نقد مغرضان بشنیم با مطالعه سطح اگاهی خودمان را بالا ببریم و یاد مان باشد که جنگ خانمانسوز است
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    امریکا فقط در صورتی از بمب اتمی استفاده میکنه که مجبور بشه.. در جنگ جهانی دوم در مقابل ژاپن خیلی کم آورد و وقتی دید داره سربازاشو از دست میده دست به این عمل غیر انسانی زد و هزاران مردم بیگناهو کشت اونم در حالیکه بدون بمب اتمی هم جنگ در حال اتمام بود در حقیقت بهانه ای پیدا کرد تا بمب اتمی ساخته انشتین را رو مردم بی گناه تست کنه..بالاخره یه روزی میرسه به روش خودش نابود میشه...خدا هست جای نگرانی نیست.......
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    عزیز دل من چه دلمونو خوش کنیم چه نکنیم آمریکا از خیلی سالها پیش آرزو حمله به ایرانو داره خب چشاتو باز کن داره میگه حمله ما اثری نداره حالا چه اتم داشته باشن چه ن حمله نکردن چون میترسن،باشه گلم،والا اعصاب ندارما هه
  • یک ایرانی ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    معلومه ه ایران توان مقابله با امریا را دارد فکر میکنید چهارتا ت خوشل ساخته دیه خیلی قویه نه اصلا این طوری نیست شما ها هنوز هیچی خبر ندارید و یک نکته بگم اونم اینه فقط (رهبری)
  • یه ایرانی ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    سلام دوستان ، العا امریکایی ها به دنبال جنگ فیزیکی نیستند بلاکه به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان و خود مردمان ایران هستند این بحس های هسته ای ، موشک و .... همش خالی بندی هست . تا به العا هم هم به نتایج خوبی رسیدن ؛؛؛ بی حجابی ها فراوان ، اعتراضات کوتاه و دردسر سا ز ، فساد ، من کسی رو دیدم که از خارج از کشو پول دریافت میکیرد و با حجاب کاملاً بد در خیابان ولیعصر چرخ میزد لطفا این رو همه متوجه بشین العا در کشور ما جنگ هست جنگ نرم ، جنگی که 10000000 برابر جنگ فیزیکی بدتره ، برای سلامتی اقا امام زمان صلوات
  • یه بنده خدا ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    0 2
    این قدر دعوا نکنید
  • mohamad ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    بچه ها میزان قدرت هر کشور(نظامی،اقتصادی سیاسی فرهنگی...)به مردمش بستگی داره،به تخیلات مردمش،به مطالعه ی مردمش.تا زمانی که دریک کشور هریک از شهروندان آن،اندیشه های خود رو اصلاح نکنه اون کشور بسیار اسیب پذیر خواهد بود چه از لحاظ نظامی و... . بچه ها تو کشور امریکا درصد مطالعه ی مردم بسیار بالا تر از درصد مطالعه ی ماست . کشور ماایران فقط سه درصد جمعیت کتاب خون داره اما امریکا مردمش بالای شصت یا هفتاد درصد است و به علاوه فرهنگشون،و میزان پشتیبانی شون از دولتشون بسیار بالاتر از شهروندان ایرانه همین میزان مطالعه ، روحیه،تحصیل ، و فرهنگ، ومیزان ثروت است که میزان اسیب پذیری کشور هارو مشخص می کنه. هموطنان من کمی واقع بین باشید؛ کشور ما از لحاظ فرهنگ ،ومیزان اطلاعات عمومی شهروندان، ثروت ، مطالعه ی ازاد، بسیار ضعیف است و همین مسئله اسیپ پذیری ما رو زیاد می کنه.
  • محسن ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    امریکا میدونه اگه به ایران حمله کنه خسارات زیادی میبینه.تازه اگه شکست نخوره .چون روسیه هم به ایران کمک میکنه
  • mohamadha ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    درواقعيت توان نظامي ايران به پاي امريكا نميرسه ولي اين مسئله در خليج فارس فرق ميكنه به طوريكه امريكا هيچ حرفي براي گفتن نداره تجهيزات امريكا زماني بر تجهيزات ايراني علبه دارند كه جنگ در جايي غير از خاك ايران اتفاق بيفته كه اين اتفاق هم هيچ وقت نمي افته چون سياست ايران هميشه بر دفاع بوده نه حمله در كل امريكا در مقابل ايران كاري از پيش نمي تونه ببره ولي خوب ايناكه مسلمون نيستند كه ممكنه بزنه به سرشون و تو جنگ از بمب اتم استفاده كنن اون وقت ديگه نميدونم چي ميشه
  • منهدم کننده دشمن ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    نفت کش انگلیس ، نغت کش آمریکا ودو نفت کش روسیه رو که در زمان جنگ با عراق با تمام پشتیبان ی نظامیشون میخواستند نفت عراق رو ببرن با چند مین دریائی منفجر کردیم هیچ غلطی نکردند الان ما. موشکهامون هوشمند عمل میکنند واینکه ما ملت ایران وطن فروش نیستیم خودشون میدونن با ایرانی نمی تونن اگه میتونستند تا الان اقدام میکردم هر نفر ما برابر ده نفر توانست
  • شایان ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    1 0
    آمریکا به ایران حمله نخواهد کرد. خودش میدونه هزینه داره یا چه ضربه ای به دو طرف یا در صورت استفاده از بمب اتمی به کل دنیا میخوره. خب الان هم وارد جنگیم! مگه نمیبینیدا آمار فحشا یا کار های غیر اخلاقی بالا رفته؟اینا دارن مارو از فرهنگ نابود میکنن که متاسفانه یه عده جوان احمق نمیفهمند................
  • معین حیاتی ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    1 0
    ساکت شین امریکا با ناتو پدر ایرانو در میارن
  • رسول دهقانی ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    به نظر من یارانهارا که به مردم می دن قطع کنن جنگنده یا موشگ یا چیزهای دفاعی درس کن باتشکر
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    خوب معلومه استاد! آمریکا یعنی هیچی.افتاد؟!!!
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بیشین سرجات بچه و فقط تماشا کن نابودی ناتو جون و آمریکاتو.
  • ناشناس ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    خارجی ها هیچ خلطی نمی تونن بکنن چون ایران قوی است اصلا ایران ایران نیست جگر ماست ایران نباشه ماهم نیستیم الکی ایرانی هارو تحدید نکنید
  • ارش ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    ایران خاک دلیران.ایران خانه شیران.ایران همیشه جاویدان...
  • یک مسلمان ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    تنها یک کلمه دشمنای اسلام نابودن اینوبفهمین هشت سال بابدترین وضعیت جنگیدیم اماسربلندبیرون اومدیم حالاآمریکا که هیچ زورهمه مستکبراروداری. برای سلامتی سردارسلیمانی ورزمندگان اسلام صلوات.
  • رضا ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    اقا جان ایران خیلی دانشمند داره ولی استفاده نمیکنه امریکا با گول زدن دانشمندان ایرانی اونارو. به امریکا میبرن تا دانششون رو در اختیار امریکایا میزارن اگه به کشور خودشون خدمت میکردن ایران الاا جزو ن10 کشور قدرتمد دنیا بود اگه ایران سرمایه گذاری کنه رو دانشمندانش. وزش خیلی بهتر از اینی که هست میبود فقط هیف که این کارو انجام نمیده
  • رضا ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    داشی اگه اگه اگه اگه امریکا به ایران حمله کنه ایران اولین کاری که میکنه تنگی هورمز رو میبنده چون بیشتر نفت جهان از اونجا رد میشه بعد اسرایل رو نابود میکنه این جنگ باعث میشه جنگ جهانی سوم شروع شه که برای کل دنیا بده بخوصوص برای خود امریکا پس فکر جنگ با ایران رو از تو سرش میاره بیرون فقط ایران باید از دانشمندانش درست استفاده کنه
  • کیانوش ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    ممممممممممممممممرگ بر آمریکااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • مرتضی ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    دلیل اینکه به ایران حمله نمیکنن یکی منطقه عالیه جعرافیاییشه دومیش اینه ک وقتی حمله کردن نمیدونن با چی طرفن چون نصف ایران زیر زمینه.درضمن اینا فقط زبونن میخواستن حمله کنن میکردن الانم دیگه فکر حمله به ایران مثل ی فکر تخیلیه
  • Ahmad ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    سیاست دایرش بزرگ تر از اونیه که من و شما بفهمیم.جنگ چیزی جز سود جویی کشور های قدرت مند نیس.خدای من دس تو بالای دست های همس دس همه مردم زمین بگیر.خدایا سیاست حق را بگسترش.درود بر غیرت ایرانی.
  • محمد ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    ٨سال پدرامون جنگيدن جونشونو دادن تا يه وجب از اين خاك از دست نره حالا كي ميخواد حمله كنه خوب اگر كسي ميخاست حمله كنه تو اين٣٠ سال ميكرد دلشون كه براي ما نسوخته اگر ميتونستن كه حمله ميكردن اقا اصلا حمله كنن اونايي باس برن ميرن
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    آمریکا چکار کرد
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    اسراییل کشور نامشروعه با کشتار مردم بی دفاع بوجود اومد. اسراییل عمق کم اون مهمترین ضعف اونه اونجوری نیست بزنه طوریش نشه خودشون هم میدونن الکی اینها رو گنده نکنید آدم ظالم و کسی که اشغالگره مطمن باش بخاطر خود وجدان انسانیت مردم اونجا ول میکنند میرن
  • رامین ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    1 1
    اگه قرار باشه جنگی اتفاق بیفته،من ترجیح میدم برم تو مرز بجنگم و کشته بشم تا اینکه بایستم دشمن بیاد و تو خونه منو بکشه،ما تا آخر می ایستیم...
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    من به شما قول میدم تا ده سال دیگر ایران بین 3 ارتش قدرتمند جهان خواهد بود ان شاالله.
  • به تو چه ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    امریکا اگه میتونس تا حالا حمله کرده بود بعدشم هر تجهیزاتیو که نشون ملت نمیدن
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 1
    مرگ برامریکا
    • احمد IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      0 0
      مرگ برآمریکا جانم فدای رهبرزیرسایه آقاامام زمان باشه ان شاالاه
  • علی ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    اگه امریکا وعربستان و همه ی شون جمع بشن هیچ 1ثانیه نمی کشه که به دست وپای ایران می افتند
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 1
    تو حالا برو کف پاشونو بوس کنه ببین میذارن توی توالتشونو بری یا نه ؟ بعد بیا اینجا چرت و پرت بگو وطن فروشایی مثل تو زمان جنگ هم بودن گذاشتن و رفتن . ایران امروز 12/11/1394 ایرانی شده که امریکا جلوش زانو زده
  • ... ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 1
    دقیقا چرا و به چه دلیلی این فکر رو میکنی؟
  • ... ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 2
    ولشون کن اینا منطق سرشون نمیشه اینا فک میکنن آمریکا عراقه که بتونن باهاش بجنگن
  • مینا گلرو ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    2 0
    با سلام اگه حمله نمیکنه بخاطر اینکه ایران خطری برای منافع ملی امریکا نداره دشمنی ایران با امریکا محدود به شعار مرگ بر امریکا شده اخه چه توجیهی داره که بخاطر شعار مردم حمله کردم؟ ایران تا بحال چند کشتی امریکا یا جنگنده ه اون رو هدف قرار داده یا چند نفر از نظامیان امریکایی رو کشته که بخوان حمله کنن اگه ما یک موشک به اسراییل یا اعراب خلیج فارس شلیک کردیم و اونها سکوت کردن اونموقع میتونیم بگیم از مون میترسن الان بعضی از کشورها با امریکا رابطه سیاسی ندارن لابد باید بپره بهشون؟ از اون گذشته اگه ایران نباشه بازم عربها حاضرن اینهمه به امریکا باج بدن خوب اخه امریکا مرض داره ایران رو که باعث وحشت عربهاست از بین ببره اون بجای اقدام نظامی سعی میکنه ایران هراسی بکنه
  • امیر مهدی ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    2 0
    خبر های مخفی نظامی را بگذارید
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    2 0
    بازم به سواد شما خانم!بعضیا تو اوهام سیر میکنن،نه تنهاایران خطر جدی برای منافع امریکا نیست بلکه امریکا حاضر نیست یک لحظه به نبودن ما فک کنه،گرچه ایران مستقل ترین کشور منطقه جلو امریکاست ولی در عین حال امریکا بیشترین نفع رو از وجود یک کشور نسبتا قدرتمند شیعه در این منطقه میبره!پس دنبال جنگ نباشید
  • بسیجی ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    2 1
    امام راحل گفتند که امریکاه شیطان بزرگ است و امریکاه هیچ غلطی نمیکند. ماهم پیرو فرمان امام راحل به جرات میگیم که امریکاه در رودررویی با ایران محکوم به شکست است .
  • محمد ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    1 3
    من خودم ایرانیم و عاشق وطنم هستم ولی باید واقعیتو قبول کنیم امریکا از نظر سلاحی از ما قویتره الکی که نشده کشور جهان 1 ما کشور قوی هستیم ولی امریکا قوی تره امریکا بمب اتم داره ایا ما داریم سلاح لیزری داره ایا ما داریم رباتهای جنگ داره ایا ما داریم و چیزهایی داره که هنوز خیلیا نمیدونن میگن میتونن سربازاشونو نامرعی کنن بعدم دنیا دنیای مذاکره است نه جنگ زنده باد ایران ولی من فقط میگم باید واقعیتو قبول کنیم ولی 80 میلیون نفر تو این کشور زندگی میکنن و هر کس نظر خودشو داره
  • رضا ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    1 1
    ببين حاجي بي غيرتي خودتو به قدرت امريكا نسبت نده يه بختياري مثل من هرگز نميذاره ايران حتي يه وجب خاكش هم رو ببرن
  • سامیار ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    من عاشق وطنم هستم و واسش هرکاری میکنم.ولی وای برما که قدرت و اعتبار واقعی ما در دنیا به واسته یک عده مفت خور و مزدور از بین رفت. ما مردم هیچ مشکلی با امریکا نداریم مشکل ما در درون خودمون هست.
  • سید مجتبی کبودیان ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    1 1
    همه دنیا از غیرت ایران و ایرانی با خبر است امریکایی ها میدونند که ژنرالهای چهار ستاره اونها غیرت یک بسیجی 14 ساله را ندارند و نخواهند داشت در زمان 8سال دفاع مقدس ثابت شد که ژنرالهای عراقی از صدای بسیجی ها هراس داشتند و مطمئن باشید کوچیکترین روزنه ای اگه داشتند تا حالا حمله کرده بودند
  • ناشناس ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    1 1
    گفتی توی خواب شب ، اون وقت که تو زیر پتو توی بغل ...... می خوابی ، شیران این بیشه نه در ایران بلکه در سوریه و عراق و ... جلوشون ایستادن تا خواب خوش شما به هم نخوره.
  • ارمین قیصرخواه ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 0
    جانم فدای ایران
  • Hossein ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    1 1
    اگه آمریکا یا کسی حمله کرد به کشورمون من اولین کسی هستم که در راه وطنم شهید میشم ولی با وجود این همه جوان ایرانی و ژنرال های با تجربه و سلاح ها و ... به نظرم آمریکا هم هیچ چیز کم نداره و نباید دست کمش گرفت
  • دکتر الله دادی ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    2 1
    حرف همتون غلطه آمریکا به ایران حمله نمی کنه چون می دونه قدرتبه دفاعی ایران خیلی زیاده ولی ایران به هیچ عنوان قدرت حمله به آمریکا را نداره وفق می تونه به خوبی از خودش دفاع کنه و اگر به ایران حمله کنه چه کاری بکند چه کاری نکند خسارت زیادی می بینه اون وقت کشور هایی مثل روسیه و چین از این فرصت استفاده می‌کنند و آمریکا را نابود می کنند پس آمریکا چهار راه بیشتر نداره ... ۱ جذب متخصصین حرفه‌ای ایران با پول و مقام( فرار مغز ها ) ۲ سست کردن اعتقاد مردم و جنگ های روانی (فراموش نکنید که در ۸ سال جنگ تحمیلی این مردم و بسیجیان بودند که در برابر عراقانون ایستادگی کردند ) ۳ از بین بردن تسلیحات دفاعی ایران با گروهک های تروریستی و بمب گذاری و ایجاد ترس در مردم ۴ ایجاد تفرقه و دشمنی بین اقشار ایران و یا بین ایران و کشور های اسلامی و متحدان ایران علت این که آمریکا تا این لحظه با ما وارد جنگ نشده این است که در حال که در حال ضعیف کردن ایران با روش های بالا است البته ایران هم در حال مقابله با این کار های آمریکاست مثلا مقابله با داعش و یا سخنرانی ها پیرامون اعتقاد مردم و پیوستگی انان
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    1 1
    بنده نظرات رو خوندم یه حرف واسه همه دارم مطمئن باشید امریکا کاری نمی تواند انجام دهد چند دلیل دارد یکی اینکه از اسرائیل نگران است ایران تا به حال موشکهایی ساخته که توان حمله به اسرائیل رادارد و میتواند اسرائیل را در هشت دقیقه با خاک یکسان کند و دوم اینکه اگر حمله ی زمینی صورت بگیرد سربازان وپاسداران ایرانی هرکدام حریف ده تن از سربازان امریکایی هستند زیراپاز نظر ایمان سرباززان ایرانی در جهان نظیری ندارند و سوم اینکه اگر ملت یک کشور نخواهد هیچ قدرت جهانی نمی تواند بر ان کشور چیره شود و چهارم اینکه دستی دستمانپمارا گرفته است ایا شما ماجرای هلیکوپتر ها و هواپیماهای امریکایی را در صحرای بی اب و علف نشنیده اید پس خودرا دست کم نگیریم وقدردان باشیم
  • ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    1 1
    بنده نظرات رو خوندم یه حرف واسه همه دارم مطمئن باشید امریکا کاری نمی تواند انجام دهد چند دلیل دارد یکی اینکه از اسرائیل نگران است ایران تا به حال موشکهایی ساخته که توان حمله به اسرائیل رادارد و میتواند اسرائیل را در هشت دقیقه با خاک یکسان کند و دوم اینکه اگر حمله ی زمینی صورت بگیرد سربازان وپاسداران ایرانی هرکدام حریف ده تن از سربازان امریکایی هستند زیراپاز نظر ایمان سرباززان ایرانی در جهان نظیری ندارند و سوم اینکه اگر ملت یک کشور نخواهد هیچ قدرت جهانی نمی تواند بر ان کشور چیره شود و چهارم اینکه دستی دستمانپمارا گرفته است ایا شما ماجرای هلیکوپتر ها و هواپیماهای امریکایی را در صحرای بی اب و علف نشنیده اید پس خودرا دست کم نگیریم وقدردان باشیم
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    1 1
    بنده نظرات رو خوندم یه حرف واسه همه دارم مطمئن باشید امریکا کاری نمی تواند انجام دهد چند دلیل دارد یکی اینکه از اسرائیل نگران است ایران تا به حال موشکهایی ساخته که توان حمله به اسرائیل رادارد و میتواند اسرائیل را در هشت دقیقه با خاک یکسان کند و دوم اینکه اگر حمله ی زمینی صورت بگیرد سربازان وپاسداران ایرانی هرکدام حریف ده تن از سربازان امریکایی هستند زیراپاز نظر ایمان سرباززان ایرانی در جهان نظیری ندارند و سوم اینکه اگر ملت یک کشور نخواهد هیچ قدرت جهانی نمی تواند بر ان کشور چیره شود و چهارم اینکه دستی دستمانپمارا گرفته است ایا شما ماجرای هلیکوپتر ها و هواپیماهای امریکایی را در صحرای بی اب و علف نشنیده اید پس خودرا دست کم نگیریم وقدردان باشیم
  • باشناس ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 1
    چاییدی عمو...
  • ناشناس ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    1 1
    امریکا هیچ غلتی نمیکند
  • امیر ح ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    1 0
    بگم بر چی آمریکا نمیتونه حمله کنه بخاطر حمایت روسیه از ما اگه روسیه نبود همه مون خاکستر شده بودیم یا اینکه گروه دلتا فورس و فست فورس همه مونو میکشتن اگه حمله کنن روسیه بمب های هسته ای رو میندازه امریکا
  • ناشناس ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    1 1
    واقعاً لعنت بر امريكا براشون واقعاً براشون متاسفم با اون مغز كوچولوشون
  • ناشناس ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    1 1
    واقعاً لعنت بر امريكا براشون واقعاً براشون متاسفم با اون مغز كوچولوشون
  • شاهین ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    2 2
    خخخ واقعا خنده دار بود.به همین حرفا خوش حال باشید، مگه همین ایران چند سال پیش کاماندو های دریای آمریکا رو نگرفته بود؟؟بعدش آمریکا که کوچیکی تو هشت یوسال دفاع مقدس ایران با ۵۰ تا کشور میجنگید،و این همه تجهیزات جلوی باکری، چمران، حسین فهمیده و.....کم آورده بودن
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    1امریکاحمله خواهدکرد شکی نیست اما با ده ها کشورهاکشورهایی که قدرت نظامی بالایی دارندوکشورهایی که قدرت نظامی ضعیفی دارند اما درقدرت مالی قدرت دارندوازبعضی آدمها بپرسه درچه سالی می میری میگویندازکجابدانیم اما برای ظهور وقت تعین میکنندمیگویند سی سال اینان هم جاهل میباشند
  • اکرام ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 1
    جواب ساده و کوتاه : خیر !
  • اکرام ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    4 0
    روسیه برای ایران جنگ هسته راه نخواهد انداخت.
  • سردار ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    2 1
    اون وقتا که ایران تو هشت سال دفاع مقدس چیز زیادی تو دستش نبود کشور های متحد مانند عراق و آمریکا هیچ غلطی نتونستند بکنند. پس یکم فکر کن دیگه الان چه غلطی میتونند بکنند؟ فقط با اشاره آقا آمریکا و عربستان به خاکستر تبدیل میشود...............................................................................................................................................................
  • میلاد ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    1 2
    لطفا نظرمو نشون بدید آمریکا به راحتی می تونه ایران رو شکست بده.
  • سروه ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    اقا ميلاد منم با تو موافقم چون امريكا بزرگترين كشور جهان از هر لحاظه فقط شايد يه چيزهايي ميون باشه كه من و شما ازش بي خبريم
  • سروه ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    2 1
    البته خوب ارتش ماهم خيليييييييييييييييي قوييه
  • سرورتون ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    8 0
    شبتون بخیر
  • ابوالفضل ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    2 1
    ببین جناب اگه امریکا به ایران حمله کنه به غیر از مردم شجاع ایرانی کشور روسیه و سوریه و المان و خیلی از کشور های بزرگ و قدرت مند با امریکا وارد جنگ میشه و چیزی از امریکا نمیمونه
  • حسن ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    1 3
    خیلی از سلاح ها ایران از زمان قبل از انقلاب از امریکا و سایر کشور ها هست مثلا هواپیما جنگی اف 4و5 و الان امریکا اف 38 داره و همه ی سلاح هاش جدید هست اما ایران مال 37سال پیش. معلومه دیگه امریکا قوی تره منطقی بگید خواهشا
  • محمد ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 1
    اقا الان دیگه دوره تفنگ و موشک و... گذشته الان جنگ تبلیغاتی جنگ باورها و ارزش هاست که طبق شواهد معلوم داریم ما شکست میخوریم اون ترکیه لعنتی با فیلم هاش افتاده به جون ایران اون انگلیس مکار با شبکه های ماهواره ای مثل منوتو افتاده به جونمون امریکا هم که سردستشونه با بی بی سی و سایت های پورن هزارتا تجهیزات فوق پیشرفته و روان شناسی شده جنگ نرم افتادن به جونمون و ما چی داریم هیچی تجهیزات جنگ نرم چیزی نیست که ما بتونیم از روسیه و چین وارد کنیم باید خودمون دست به کار بشیم وگرنه بارها وبارها فتنه های 88 تکرار میشه تا قران و حقانیت رو ازبین ببرن مواظب باشید دشمن از ما به عنوان سلاح خودش استفاده نکنه ببخشید پرحرفی کردم یاعلی مدد.
  • حسین ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    1 0
    ارمین خان اول باید بگم روسیه دیگ یکی متحدین ایرانه بعدشم ایران رو از عربا نترسون ببین عربستانو چطوری تو یمن خاک بر سر شد فک تو بازی کال اف وتی زیاد بازی کردی خل شدی حتما تو خونتون ماهواره هم هست؟
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    1 0
    به نظر من هر دو قوین همین ناو p22وقتی ناو امریکا اومد تو خلیج فارس همشون می دونستن که می می رن اما موندن اونا گفتن که اگر الان ما این ناو نزنیم فردا 10 ناو شکل این می یاد دورست که خودشون نا بود شدن اما اون ناو از خلج ارس خارج کردن از اون ورم وقتی امریکا اومد هوا پیمای مسا فر بری ایرانو زد ما هچی نگفتیم تو اون هوا پیما 31 بچه کوچک بود ولی ما اگر یک نفر از امریکا ایا رو بکوشیم امریکا هازره کول ایرانو اتیش بزن
  • mohamad ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    2 4
    هژمونی امریکا اگه تو عقب نشینی نبود دوسال پیش به سوریه حمله میکرد یک سال پیش به یمن حمله میکرد نه اینکه پادوی خودش عربستان را میفرستاد مطمئن باشید که ما اروپا وامریکا را بدون جنگ خواهیم کرفت من یه حرفی زدم شاید یه عده بخندند این جنگهائی که شما توی یمن میبینید یا تو خاورمیانه این جنگها را خیلی وقت پیشها تو احادیث ما اومده اگه وقت کردید یه سری به احادیث در کتاب دوران رهائی از کامل سلیمان بزنید تا ببینید که کار ما با امریکا به اونجاها نمیکشه وشهرهای اروپا بدون جنگ با الله اکبر میگیریم
  • آذربایجانلی ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    4 0
    با سلام.بنده تقریبا همه نظرات رو خوندم.‌جنگ ایران و آمریکا منحصر به این دو کشور نخواهد بود و طبعا حامیان هر دو کشور نیز وارد معرکه خواهند شد و بدون تعارف حامیان ایران نقش عمده تری خواهند داشت و سرمایه گذاری و فعالیت های عمده ای خواهند داشت یعنی چین و روسیه چون همه دنیا میدانند ورود آمریکا به یک منطقه برابر با فروپاشی تمام دول است. اما شرایطی هست که نقاط قوت ایران محسوب میشوند: ۱.ایران در حساسترین منطقه دنیاست. ۲.با حمله آمریکا به ایران بخش بزرگی از اقتصاد و درآمد این کشور به خطر می افتد. ۳.بر خلاف آمریکا که به صورت ایالتی اداره میشود و دارای اختلافات بسیار قومیتی و نژادی و سیاستی است ایران به صورت متمرکز مستقیم اداره میشود و تمام مردم از تمام قومیت ها اتحاد و عملکرد بهتری خواهند داشت. ۳.برآورد میزان هزینه جنگ با ایران برای آمریکا با دقت همراه نخواهد بود و اشتباهات محاسباتی اقتصادی هنگفتی رخ خواهد داد و همینطور هزینه سنگین این جنگ ها باعث پسرفت آمریکا و سقوط این کشور از ابرقدرتی جهان را در پی خواهد داشت برعکس ایران که چندان هزینه نخواهد کرد. ۴.ایران کشوری بسیار محرمانه است که حتی بسیاری از دولتمردان نیز از بسیای از موضوع ها بی خبرند و همین علت نابودی استراتژی های دشمن است. ۵.طبق مقاله ایران یکی از کشورهای صاحب قدرت در صنایع و امور الکترونیکی در جهان است و همین مسأله بازوی اصلی دشمن را قطع میکند. ۶.سری بودن اطلاعات ایران موجب عدم آگاهی از دستاوردهای هسته ای و اتمی ایران میشود که احتمال وجود بمب و کلاهک اتمی در ایران را تقویت میکند. ۷.نگین انگشتر و سرلوحه تمام دشمنان ایران اسرائیلی به وسعت جهان است که در این وضعیت خودش در دسترسی کامل ایران است و آمریکا و متحدانش برای حفظ شالوده اهدافشان یعنی اسرائیل جرأت حمله را ندارند. این هم دلایل منطقی نصر من الله و فتح قریب
  • amir ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    2 2
    نظری ندارم ولی ایرانی هاهمشون ازخودشون میگن
  • علی ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 5
    ببین عزیز...اگه بمب اتم سازگار بود الان پاکستان تو قدرت نفر یک جهان بود.الان دیگه بمب اتم به هیچ دردی نمیخوره
  • سلمان ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    1 3
    بخونید خالی از لطف نیست بین شما ها یا همتون خیلی اونوری فکر میکنید که مثلا امریکا با یه بمب ایران رو نابود میکنه و نوشکاتونم ماکت روسیه و از این اراجیف بعضیا هم فکر میکنند ایران ابر قدرتع جهانه و از این حرفا بریم سراغ اصل مطلب درسته ایران نیروی هواییش(تجهیزاتش)به امریکا نمیرسه اما خلبانانمون بهترین خلبان دنیا هستن که با یه موشک چهار جنگندع رو زدن یا هلیکوپتر سوارمون که یه جنگنده رو زده دوم درست که امریکا 3500جنگنده داره اما ایران900تا اما امریکا وقت حملش باید از کلی پدافند رد شه که چندتاشون رد میشن ایرانم بمبارون میکنن اما موقع برگشت فرودگاهی ندارن که بشینن امریکا مستقیم با ایران هیچ وقت نمیجنگه اصلا الان دیگه زمان جنگ تانک و هواپیما نیس الان زمان جنگ موشکهاس ایران نیروی زمینیش کم تجهیز تر از امریکا اما قوی تره!!!نوا هواپیما برهای امریکا با موشک زده میشن اونا میتونن به ما حمله کنن اما پشتش جوابی سخت میگیرن اگه جنگی بین ایران و امریکا در بگیره تو مرزهای دو کشور ایجاد نمیشه تو کشورهایی مث لبنان و سوریه و.... است . اصلا همین جنگ سوریه 5ساله ایران میگه سوریه امریکا و عربستان هم متحداش میگفتن داعش الان کدوم داره به کدوم پیروز میشه؟ امریکا ایرانو میزنه درست اما بعدش دهنش سرویس میشه ایرانو بزنه جنگ جهانی3درست میشه متحدین ایرانی روسیه چین هند کره شمالی و خیلی کشور های دیگه ایران در همچنین جنگی تنها نیست حرف اخرم به همه شما امید داشته باشین ظهور نزدیکه
  • ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 3
    عزیزان درست میگه. الان آمریکا داره با جنگ نرم ایران رو از راه بدر میکنه و بدبختانه هم ایرانی ها گرفتارش شدن. الان هر خونه ای میری ماهواره جای خودشو تو خونه داره این همه طلاق و اعتیاد و فساد و فحشا مگه الکیه. بعدشم الان دیگه مثل زمان جنگ تحمیلی نیست الان ملت همه پول دوست شدن و مادی گرا دیگه مردم عوض شدن خبری از ایثار و فدا کاری در حد اون زمان نیست. نمی گم حالا همه بدن ولی دوره عوض شده واقعیت رو نمی شه نپذیرفت. تو جنگ نظامی هم آمریکا با تلفات سنگین بر ایران پیروز خواهد شد......
  • amir ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    چه جالب خودشون به توگفتن
  • رضا ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    2 1
    برگ برنده ی ما فقط حزب الله است همانطور که میدانید اسراییل از خود امریکا برایش مهمتر است و اگر امریکا و یا هر کشور دیگری که به ما حمله کند اسراییل را با خاک یکسان خواهیم کرد
  • علی ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    3 4
    ما نمی ترسیم هر کی جرات داره به ایران حمله کنه تا از به دنیا اومدن پشیمون بکنیم_غیرت علوی
  • علی ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    2 3
    ما نمی ترسیم هر کی جرات داره به ایران حمله کنه تا از به دنیا اومدن پشیمون بکنیم_غیرت علوی
  • امیر ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    2 1
    اقا چرا بحث میکنین بزار امریکا حمله کنه میدونیم باهاش چی کار بکنیم اگه شما ضد ایران میگین پس ایرانی نیستین
  • امیر ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    2 1
    سلام فقط خواستم اینو بگم هرکی میخواد نیروی نظامی ایران رو امتحان کنه بسم الله حالا میبینیم کی برندس فقط جرعت میخواد امریکا هم بیاد فاتحش خونده
  • میلاد ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    2 2
    بعضیا که امریکا امریکا ورد زبونشونه باید بدونن .ایرانی به غیرتش میشناسن و اگر کسی غیرت نداره میتونه تو ایرانی بودن خودش شک کنه .در ضمن ما اگر اهل وا دادن بودیم تو جنگ با عراق تسلیم میشدیم ن هشت سال با هیچی بایستیم و بجنگیم .
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    2 4
    قدرت خدا رو فراموش کردیم.سپاه ابرهه با سنگ های کوچک ابابیل ها نابود شد. چه کسی قدرت این کار را دارد؟ آمریکا؟کشور های عربی؟کجا ی کاریم؟به فرموده ی امام خمینی و به لطف خداوند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    1 0
    تو آمریکا ازین کارا بدترهم هست.
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    1 0
    جناب ارمن عربی دولت کنونی ما هم همین فکرو میکنه و خو دشو خوار و خفیف می کنه. توهم از اونا یاد گرفتی.
  • بنده خدا ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    3 0
    ببینیئ من با یکی از دوستان که میگف اگه امریکا به ایران حمله کنه جنگ جهانی سوم میشه کاملا موافقم در ضمن اسرائیل از خود امریکا راش مهمتره ایرانم دنبال بهانه میگرده اسراویل رو صاف کنه شایدم همین الانم جنگ جهانی سوم شروع شده عین جنگ جهانی اول که دو سال بود شروع شده بود هیچکی نمیدوس در ضمن الان موقع جنگ نرمه و اگه امریکا همینجور پیش بره مارو بدون جنگ نظامی تسلیم میکنه مراقب باشین چون انلس قدیم رو هم که یه کشور مسلمان بود و خیلی مردم خوبی داش با این روش شکست دادن
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    4 5
    احمق محترم این ترجمه ای از روزنامه های خارحی است و نظر اونهاست - کمی غیرت داشته باش
  • علی از شیراز ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    2 1
    سلام
  • فرزاد ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    1 2
    سلام. مطلبتون رو خوندم.با توجه به اطلاعاتی که من دارم و تحقیقاتی که کردم جور در میاد.اما در مورد بمب اتم. امریکا کشوری نیست که بتونه در حق ضعیف تر از خودش ظلم نکنه و باهاش مدارا کنه.کافی مروری به تاریخ جنگی امریکا بندازید تا ببینید چه بلایی سر کشورهایی که باهاش مخالفت کردن اورده.مثل ژاپن.اما در مورد کوتاه اومدنش در برابر ایران و طفر رفتن از جنگ نظامی.امریکا زمان نا ارامی های ایران بدون هیچ خبری و یا اجازه ای ارتش لازم برای تصرف تهران وارد تبس کرد کسی هم خبر نداشت الا خدا خود خدا هم جواب دندان شکنی بهش داد.اما حالا به نظر شما داره در حق ما لطف میکنه که حمله اتمی نمیکنه؟ شاید ترس از نابود شدن در جنگ ایران نداشته باشه اما ترس از بعد جنگ داره! لو رفتن نقاط ضعفش.تضعیف شدنش.از دست دادن بخش اعظم نیروهاش و از همه مهمتر اینکه ی کشوری مثل ایران میتونه امریکا رو با اون همه یالو کوپال زمین گیر کنه.نمونش رو در جنگ های پشت پرده در لبنان.عراق.سوریه داریم میبینیم.بعد جنگ با ایران کشورهایی مثل ژاپن . روسیه . چین . کره اماده میشن تسویه حسابهای قدیمی رو با امریکا داشته باشن.
  • مصطفی ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    9 6
    دلتون به این چیزا خوش نکنید امریکا خیلی قدرتش بیشتر از این حرفاست موشک ها با ناوگان هایی که امریکا داره ایران رو نابود میکنه من طرفدار امریکا نیستم ولی این واقعیته ایران یسری موشک های خوب داره اون از زمان شاه مونده با یسری تجهیزات جنگی که روسیه بهش داده بعدش امریکا برای ایمگ که به ایران حمله نمیکنه اینه که میخواد به برنامه ریزی قوی بکنه تا تلفات کم تری بده و بتونه منابع مهم ایران رو نگه داره واسه خودش که این برنامه ریزی قوی میخواد ولی در کل امریکا یکی از کشور های ابر قدرت تو رشته نظامیه اینو من نمیگم سازمان تشخیص قدرت نظامی بین الملی میگه
  • ناشناس ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    6 6
    آمریکا اگه بخواد میتونه ایران رو نابود کنه
  • مهدی ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    1 2
    به فرض قبول کنیم که آمریکا یک شیر و هیولای وحشی و ایران را هم همان گربه خودمان فرض کنیم ،، گربه اگر با هوش باشد صد تا شیر را هم تشنه به راه می اندازد و دوم اینکه گاهی یک گربه خشمگین چون دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد ،، با یک حمله غافلگیرانه و حساب شده ،، حتی چشم های طرف را هم با چنگال های خود کور کند ،، سوم اینکه بالخره جهان که جنگل نیست این آقا شیر ما هر کاری دلش خواست انجام بدهد و دنیا صاحب و حساب کتابی دارد و اول قدرت و خواست و اراده خدا محقق خواهد شد تا پرستو پیروز بشود یا سپاه ابرهه و آخر اینکه غول ها یی مانند چین و روسیه ،، هرگز به این راحتی دنیا را به آمریکا واگذار نمیکنند و هزینه دار و برایش خیلی گران تمام میشود .
  • مرتضي ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    6 4
    جناب جرج بوش اون موق ك ايران اين امكاناتو نداش ب سرش زد ك ب ايران حمله كنه ولي وقتي سبك سنكين كرد ديد تو ي روز چ تلفاتى رو متحمل ميشه امريكا تازه اين مال اون موقيه ك خاتمي ترسو رييس جمهورمون بود اينايي ك ميبينيد دارن از امريكا حمايت ميكنن ي سري عقده اي هستن ك تو زندكيشون ب هىچى نرسيدن يني اصن وجود خارجي ندارن حيف اون جوونايي ك براي امثال اين عقده اي ها رفتن و پرپر شدن......
  • ایران باقدرت ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    21 8
    ایران کشوری پر قدرت بامردمانی باغیرت است درود خدا بر جمهوری اسلامی ایران
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    8 1
    در هر صورت کسی وارد جنگ می شه که اهل ریسک باشه . واقعیت اینه که در برابر امریکا اگه نتونیم شهر های امریکا رو بزنیم دست و پامون بسته هست . زدن اسرائیل و چند کشور عقب مانده عربی دردی از ما دوا نمی کنه. ما باید بتونیم ضمن اینکه خوب دفاع می کنیم خوب هم ضد حمله بزنیم . و حتی برای مقابله با صد ها بمب اتم برنامه داشته باشیم. ولی متوهم نباشیم . اگه این قدرت رو نداریم باید زمان بخریم . و اونا رو بازی بدیم تا این قدرت رو کسب کنیم . بعد خوار......... این وهابیها رو سرویس کنیم.
  • حامد ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    12 3
    امریکاباماهواره توانست حجاب وفساداجتماعی راه بندازه.وباتحریم نابودکردن اقتصادایران.تهدیدجنگ نکته انحرافیه.کارهبچوقت به جنگ وموشک نمیکشه .نیازی نیست
  • میهن پرست ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    13 7
    سلام جنگ باایران یعنی مساوی بافلج شدن امریکا؟امریکامیخادماروازدرون شکست بده به جون هم بندازه جدایی درست کنه بطورمثال بلوچ جداکنه عرب جدا کنه اون موقع ایران شکست خورده هست پس اتحادنبایدبشکنه ازای این روزبترسیم مثل زنجیربه هم متصل ترک.عرب.لر.کرد.آذری.فارس.همه قشر دست دردست هم تلاش برای ایرانمان برای پیشرفت وپیروزی وپابرجا بودن میهن یک صدامرگ بردشمن
  • حسنعلی ابراهیمی سعید ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
    41 17
    امریکا در جنگ با ایران، آسیب می بیند اما ایران را ویران و خیلی ها را یتیم و افراد بی شماری را معلول میکند و ایران به قرن چهارم یا پنجم بر می گردد ایران مدعی است که اسراییل را می زند ولی مجالی برای اینکار نیست و نمی دهند
  • عشق به رهبر IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    1 2
    لبیک یا خامنه ای ..... مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسرائیل مرگ بر عربستان
  • ابولفضل شجاعی IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    0 0
    ما ملت ایران امریکا را نابود کنیم
  • بنده IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    سلام به شما دوستان عزیز. دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند اگر بین ما تفرقه نیفتد،دشمن دلخوش به همین جدال ها و ستیز ها بین ما هاست، درست است آمریکا قوی است اما ما با این ذکر پیروز میدانیم:یا حول ولا قوة الا بالله العلی عظیم
  • محمدرضا IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    خیلی خوب
  • نیما IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    آمریکا اگر توانایی داشت طالبان شکست می داد که نتوانست
  • ۰۰۷ FR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    2 0
    سال۲۰۰۵ امریکا برای افزایش توان دفاعی خود یک ازمایش انجام داد و یک ناو هواپیمابربازنشسته خود را با انواع سلاح و موشک هدف قرار داد وبعد از چهار هفته این ناو بازنشسته بدون هیچ سلاح دفاعی یا پدافندی غرق شد یعنی یک ماه مقاومت کرد اخه منم ایرانیم ولی چرا نمیخواین واقعیت را ببینید ومثل کبک سرتون را کردین تو برف...همه توان ارتش و سپاه هم نمیتوانند تو جنگ تمام عیار حتی ۲۴ساعت جلو امریکا مقاومت کنند متاسفانه ...حتی اگر امریکا از سلاح اتمی یا پلوتونیومی یا هیدروژنی هم استفاده نکند چرا اینقدر سطح مطالعات نظامی وسیاسی بعضی از شما پایین هست ...داخل تمام ادوار جنگ جهانی اول و دوم فاتح و تمام کننده هر دوجنگ امریکا بود متاسفانه ...جنگ بالکان یوگسلاوی و کنگو ویا هر درگیری نظامی بین المللی که عاقلانه تفسیر کنید با کمترین تلفات انسانی و کمترین تلفات تسلیحاتی...از ویکی پدیا سرچ کنید یا از منابع مستقل که وابستگی به هیچ دولت یا سازمانی نیست مطالعه کنید و هر مطلبی که بررسی میکنید در بالای ان پیج یا صفحه منبع ان مطلب زده ...مثال عصر ایران و جنگاوران یا فارس این ها و امثال ان چون وابسته به ارگان های نظامی و دولتی هستند در مقایسه توان نظامی خود اغراق میکنند و حتی یک درصد هم صحت بین المللی و مورد تایید منابع و کارشناسان جهانی را ندارند من خودم مدرس علوم سیاسی نظامی هستم و به وطن خود هم عشق می ورزم اما حقیقت و واقعیت هم قبول دارم و نمیتوانم خودم را فریب بدم
  • ابی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    1 0
    من یاد خاطره پدرم در مانور مشترک با آمریکایی‌ها در کردستان افتادم. فرمانده آمریکایی گفته بود با ۵۰۰ سرباز ایرانی تمام دنیا را میتونه فتح کنه
  • حسینی DE ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    گرچه تکنولوژی ساخت تسلیحات نظامی و تاکتيک های نظامی ما از رشد و کیفیت بهتری برخوردار شده است ولی قاضی زاده هاشمی و تعدادی از نمایندگان نادان مجلس با تصویب قانون ظالمانه ی ربط کمک معیشت ناچیز رزمندگان و جانبازان معسر و تنگدست زیر ۲۵ درصد به دهکهای درامدی غیرواقعی و به تبع آن فراهم نمودن قطع کمک معیشت بخور و نمیر تعداد زیادی از ایثارگران کشور، مرموزانه و ناشیانه عده ی زیادی از دارندگان تجربه ی ۸ سال جنگ را از حکومت دلخور و گلایه مند کردند!
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    همش به خاطر جغرافیایی کشورمو نه وگر نه این ها نبود امریکا با یک کلاهک اتمی ما را نابود می کرد
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    مردم ایران ب قول ستار خان خاک میخورن و جان میدن،اما خاک نمیدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس