عادل فردوسی پور در برنامه این هفته نود با بررسی فشرده اتفاقات هفته چهارم و پنجم لیگ برتر به بحث ماندن یا رفتن کی روش در تیم ملی هم پرداخت.

به گزارش مشرق، برنامه فشرده نود دوشنبه شب 3 شهریور از ساعت 22:54 و با حدود 25 دقیقه تاخیر روی آنتن رفت و همین مساله باعث شد عادل فردوسی پوی از بینندگان عذرخواهی کرده و اعلام کند به خاطر برگزاری دو هفته متوالی لیگ (هفته چهارم و پنجم) بین فاصله نود هفته قبل تا این هفته امشب دو برنامه نود در یک برنامه داریم.

سئوال برنامه زیباترین گلی بود که در مردادماه در لیگ برتر به ثمر رسیده بود.


پاسخ فردوسی‌پور به نماینده منتقد مجلس

پس از آن که در برنامه هفته قبل "90" درباره خشکی زاینده‌رود مطلبی پخش شد، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مجری این برنامه خواست که به جای اظهارنظر درباره رود کارون به کار خود بپردازد. عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته تاکید کرد که همیشه دغدغه محیط زیست داشته و در اظهارنظر هفته قبلش هیچ اشاره‌ای به رود کارون نداشته و هدفش تنها جلب توجه مسئولان کشور برای مسائل محیط زیستی بوده است.

در ابتدای برنامه، عادل فردوسی پور به توضیح درباره گزارشی پرداخت که هفته گذشته برای زاینده رود و دلایل خشک شدن آن پخش کرده بود که گویا ناراحتی تعدادی از مردم اهواز را در پی داشت. فردوسی پور توضیح داد که هیچ حرفی از رودخانه کارون به عنوان دلیل خشک شدن زاینده رود نزده بود. تهیه کننده برنامه نود برای به دست آوردن دل مردم اهواز حتی گزارشی از آلودگی هوای این شهر در سال 1390 پخش کرد.

نکته جالب اینکه هدایت الله ممبینی کارشناس داوری برنامه که عضو شورای شهر اهواز هم هست، برای دقایقی به عنوان کارشناس محیط زیست به صحبت پرداخت و حتی به بحران کم آبی اهواز هم اشاره کرد!



فردوسی پور بیش از 15 دقیقه برنامه‌اش را به مسائل زیست محیطی و مرور مصاحبه سه سال گذشته اختصاص داد که به نظر می‌رسید آماده نبودن آیتم‌های مورد نظر برنامه عامل وقت کشی مجری برنامه نود بود!

برنامه به صورت جدی با بخش نود درجه شروع شد. در این قسمت مواردی از جمله درگیری "فامیل‌های قلعه نویی" در دیدار استقلال با سایپا در جریان مسابقه، خنده‌های عابدزاده روی نیمکت راه آهن و پارچ آب ورزشگاه فولادشهر مورد توجه فردوسی پور قرار گرفته بود. وی همچنین با نشان دادن تصاویری از دیدار تراکتورسازی با پدیده و نبودن کودکان جلوی بازیکنان تراکتورسازی قبل از شروع مسابقه، به کشیده شدن سیاست کاهش فرزندآوری به فوتبال اشاره کرد!

کفاشیان: کی‌روش 99 درصد در ایران می‌ماند

در ادامه علی کفاشیان میهمان تلفنی برنامه بود و توضیحاتی درباره وضعیت تمدید قرارداد کی‌روش ارائه کرد. در همین هنگام فردوسی پور در کنار مسابقه پیامکی، یک نظرسنجی هم برای تمدید قرارداد کی روش گذاشت. (صحبت های کامل کفاشیان)



مسابقات هفته چهارم لیگ برتر و بررسی عملکرد داوران و حواشی این مسابقات به صورت فشرده در خلال صحبت‌های فردوسی پور پخش می‌شد. ممبینی کارشناس داوری تاکید کرد که در دیدار گسترش فولاد با پیکان خطای روی جهانگیر عسگری پنالتی نبوده است. همچنین در بازی نفت مسجد سلیمان با صبا در دقیقه 29 باید یک پنالتی برای نفت گرفته می‌شد.

از نکات حاشیه‌ای بازی‌های هفته چهارم که مورد توجه برنامه نود قرار گرفته بود، گلایه‌های سرمربی استقلال صنعتی خوزستان و دعوای فامیل امیر قلعه نویی با مدافع استقلال بود. ویسی که در جریان دیدار استقلال صنعتی با فولاد از سوی هواداران استقلال مورد فحاشی قرار گرفته بود، بعد از بازی با بغض گفت که علیه وی فحش‌هاش ناموسی داده‌اند و حتی یک پسر بچه 13 ساله وی را دلال خطاب کرده است.

علاوه بر این، پخش تصاویر درگیری امیر حسین صادقی با یکی از بستگان امیر قلعه نویی بعد از بازی با سایپا برای لحظاتی روی آنتن رفت و گزارش کوتاهی از آن پخش شد. در این گزارش از فامیل امیر قلعه نویی که یک طرف درگیری بود با عنوان "فامیل دور" یاد شد!

دیگر آیتم برنامه، تقویم نود بود. افتتاح ورزشگاه امجدیه و نحوه نامگذاری این ورزشگاه در نوع خود جالب توجه بود. به گفته پیشکسوتان فوتبال تهران، زمین‌های مربوط به ورزشگاه، برای شخصی به نام امجد خان بوده است که قصد داشته این زمین‌ها را متری 2 ریال بفروشد. با این حال امجد خان به شرط  اینکه ورزشگاه به نام وی بشود، زمینش را هر متر به مبلغ 10 شاهی ارزانتر فروخت و این ورزشگاه به نام امجدیه شد.



مصاحبه با اولین گلزن دربی و اولین گلزن پرسپولیس در دیدار با استقلال هم در این بخش قرار داشت. احمد منشی زاده زننده اولین گل دربی گفت که بعد از بازی (که با نتیجه 4 بر یک به سود استقلال تمام شده بود) 5 تومان جایزه گرفته بود ولی این مبلغ را خرج اسپورت کردن اتومبیلش کرده است!













در خلال برنامه، فردوسی پور تاکید کرد که فرصت زیادی ندارد و به خاطر بررسی دو هفته از مسابقات در یک شب، برنامه‌اش "شلوغ و پلوغ" است.

در روزهایی که بحث بخشیده شدن بازیکنانی که کارت معافیتشان مشکل داشت، این موضوع مجددا در برنامه نود برای سومین هفته متوالی گوشزد شد. تهیه کننده و مجری برنامه نود از مسئولان مربوطه درخواست کرد این موضوع "ماست مالی" نشود. فردوسی پور در این خصوص گفت: کاش یا اصلا بحث این کارتها مطرح نمی‌شد و یا حالا که مطرح شده، با آن برخورد شود. خون هیچ فردی از دیگران رنگین‌تر نیست.

در همین ارتباط گزارشگر برنامه نود یک مصاحبه چالشی با میلاد غریبی یکی از همین بازیکنان انجام داده بود که این مصاحبه روی آنتن رفت. نکته عجیب اینکه غریبی عنوان کرد نام دبیرستان و پیش دانشگاهی خود را فراموش کرده و چیزی یادش نمی‌آمد!

فردوسی پور همچنین به باند جعل کارت خدمت در اهواز اشاره کرد و گفت: 58 بازیکن در تیم‌های مختلف خوزستانی از جمله فولاد، استقلال صنعتی، فولاد نوین، نفت مسجد سلیمان و بندر کنگ هستند که این مشکل را دارند  ولی "مثل آب خوردن" برای تیم‌هایشان بازی می‌کنند.

لژیونرها و حضور هاشمیان در کنار گواردیولا

بررسی عملکرد لژیونرها آیتم بعدی برنامه نود بود. در این قسمت علاوه بر پخش مصاحبه علیرضا جهانبخش، مسئولان تیم نایمخن درباره شرایط ماندگاری و یا جدایی این بازیکن ایرانی و پیوستنش به تیم‌های دیگر صحبت کردند. همچنین عملکرد رضا قوچان نژاد با الکویت، مجتبی جباری، جلال حسینی، پژمان منتظری و اشکان دژاگه در لیگ قطر، سردار آزمون در روبین کازان و دانیال داوری مورد بررسی قرار گرفت.

تصاویری از هاشمیان که در حال سپری کردن دوران مربیگری در خارج از کشور است و تمرینات بایرن مونیخ را از نزدیک نظاره گر بود پخش شد.





پس از آن پرداختن به بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر و حواشی همیشگی آن در دستور کار قرار گرفت و به مشکلات بعضی از مسابقات اشاره شد. در خلال این آیتم، عادل فردوسی پور اعلام کرد که برانکو ایوانکوویچ روی صفحه شخصی خود از پیشنهاد یک تیم لیگ برتری به وی خبر داده و نوشته است: "شاید الان وقت آن باشد که به خانه دوم خودم برگردم".

گزارش ایران نود این هفته به استان مازندران و منطقه نور و نوشهر اختصاص یافته بود که طی آن محسن بنگر که از اهالی همان منطقه بود صحبت هایی در مورد فوتبال منطقه و خاطرات دوران کودکی خود ارائه داد.



گزارش نود تا نود پخش شد که به اتفاقات هفته اخیر فوتبال کشور اختصاص یافته بود و از جالب ترین بخش های آن حضور یک نوجوان در کنفرانس خبری رسول خطیبی سرمربی تیم تراکتورسازی بود که مشخص نبود چگونه به این محل آمده بود.


کودکان کار

پس از بررسی داوری چند دیدار دیگر از جمله پدیده و پرسپولیس که تصاویر آفساید بودن گل پدیده را نشان می داد، گزارشی از کودکان کار پخش شد که در ورزشگاه آزادی تهران دیداری نمادین داشتند و از این بابت خیلی خوشحال بودند.



در قسمت پایانی برنامه هم دیدارهای روز دوم هفته پنجم به صورت فشرده پخش شد.

آمار مسابقه پیامکی در پایان برنامه:

در پایان از بین بیش از 2 میلیون و 100 هزار شرکت‌کننده در این نظرسنجی، 36 درصد به گل پیام صادقیان بازیکن پرسپولیس رای دادند. صادقیان این گل را از روی یک ضربه ایستگاهی وارد دروازه حریف کرده بود.



برنامه این هفته نود ساعت 2:10 بامداد سه شنبه به پایان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    مسابقات پیامکیه نود مزخرفه چون طرفدارای استقلال و پرسپلیس فقط به بازیکن خودشون رای میدن چه خوب باشه چه بد و چون پرسپلیس بیشتر طرفدار داره همیشه تو نظر سنجی ها اوله
  • شهروند خوزستان ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    انتقال آب از سرشاخه هاي كارون و دز به اصفهان و قم و يزد و گلپايگان و يزد و كرمان و... و سد سازي بي رويه و ورود انواع فاضلاب شهري و كشاورزي و صنعتي و... رودخانه ها و تالاب هاي خوزستان را به فاضلاب روان تبديل كرده است.به داد خوزستان برسيد.
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    این لنگیها خواب ندارند این همه اس ام اس به سود خودشان میدن
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    از پلیس فاوا تقاضا می شود به تقلب تماس های ساختگی نرم افزار این متقلب برنامه نود وارد شوند و این خیمه شب بازی را که 200هزرا نفر تماس گیرنده با تقلب های رایانه ای به 2میلیون نفر نمایش می دهند پایان بدهند.
  • امیر ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    البته چون از استقلال دو گلزن وجود داشت گل صادقیان گل برتر شد. این هم از شیطنتهای عادل ضد استقلالیه
  • hdvhk ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    دقیقا
  • ابراهیم ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    ولی جدن هردوتا گل استقلال قشنگ بودن و بایدتو لیست میبودن که هستن
  • ramoona ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    درود بر استقلال
  • مهدي ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    از زمان مرحوم شيخ بهايي و قبل از آن اين آب متعلق مردم و كشاورزان اصفهان بوده است و به ناحق الان غصب شده است
  • مهرداد ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    شما مجموع رای های امید ابراهیمی با رای های جاسم کرار را جمع ببندید ببینید تعداد رفداران استقلا ل بیشتر هست یا پرسپولیس ؟؟؟؟
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    دریاچه ارومیه مرد و هیچ کس هیچی نگفت منتظر از بین رفتن شمال غرب ایران باشید
  • قیصر ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    مهرداد ربطی نداره من پرسپولیسیم ولی با گل کرار حال کردم
  • ناشناس ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    اینو دیگه همه میدونن که طرفدارای پرسپولیس بیشترن..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس